Het is hie echt vreselijk heet... Maar gelukkig overal airco, dus persoonlijk heb ik er dan minder last van. Alleen de airco op mijn werk (en dan alleen in onze kamer

Dit weekend lekker niks doen denk ik...
Toevallig heeft de dochter van mijn vriendin hier de afgelopen weken een baby grackle er door trachten te trekken, en ze heeft heel wat opzoekwerk gedaan + rondgebeld naar vogelopvang en zo. Het boeit haar wel, ze wil dierenarts worden (en loopt volgende week mee met een echte dierenarts).guinevere schreef:Als iemand nog tips heeft voor baby mus(?) opvang hoor ik het graag!
ja absoluut, ik ook! Ik heb ook al zitten vloeken op de regen en de kou maar ik kan niet goed tegen hitte, laat staan vochtige hitte. Gezond kan dat toch niet zijn....Sandy schreef:Dan verkies ik toch het herfstweer van hier ....
In België vallen de mussen, gieren zijn hier niet, ook dood uit de lucht, maar dan van de regen!Texas Boy schreef:Hier vallen de gieren dood uit de luchtguinevere schreef:Ja, hier net zo! De mussen vallen letterlijk dood van het dak ...
Eergisteren leidde ik een groepje rond in Washington en dat was inderdaad zeer warm. We liepen letterlijk van schaduwplek naar schaduwplek en moesten af en toe de airco in. Voor een ouder iemand lijkt het me helemaal niet gezond inderdaad. Ik sta ook iedere keer weer versteld, als ik er mensen in zie joggen.rhaf schreef:Zijn de afgelopen 3 dagen in Washington geweest en zoals aangegeven bijzonder heet. De kinderen kunnen er bij ons helemaal niet tegen en voor mijn moeder 75+ was het het zwaarst. Het drinkwater vliegt er momenteel doorheen.
Die wordt er wel in geinstalleerd, vandaar dat het huis op het moment leeg is.Vreemd genoeg leek het in het oude huis van de Lee's veel koeler ondanks uiteraard de afwezigheid van airco.
Bennogr schreef:Toont maar weer eens aan dat "global warming" een mythe is!
De luchtvochtigheid hier is op het moment 36% volgens mijn Weatherbug, niet extreem hoog, dus. Maar met deze hitte doet elke procentje vochtigheid er een schepje bovenop. Het is hier op het moment 105,7 graden (bijna 41 graden, dus) en het voelt als 120 graden (bijna 49 graden). En dat is warmnieuwenoord schreef:Hier in Spanje was het vorige week ook behoorlijk heet met temperaturen tussen de 35 en 40 graden. Maar met een luchtvochtigheid die amper boven de 40 procent uitkomt overdag is dat erg warm, maar zeker niet ondraaglijk. Wij gingen zondag bij een temperatuur van 39 graden naar een markt en het was er zowaar gewoon nog druk. De waaiertjes werden goed verkocht, maar mensen hoeven hier niet binnen te blijven voor de warmte. Opvallend is natuurlijk wel dat je vooral de toeristen ziet, echte Spanjaarden zijn dit gewend en leven ernaar.
guinevere schreef:Joh, dat meen je niet!? Dat is wel heel bizar ... die musjes bij ons zijn nog klein dus die kunnen niet zelf voor voedsel/water zorgen, maar vogels die al kunnen vliegen is wel heel sneu.
Heeft er nog iemand tips voor mijn kleine vogeltje? Ik voer hem nu om de zoveel uur geweekte kattenbrokjes op aanraden van een vriendin, maar ik vrees voor morgenavond want dan ben ik de hele nacht niet thuis. Zou zo'n cavia drinkding ook voor kleine vogeltjes werken? Hij heeft een flessendopje in zijn doosje, maar daar drinkt hij niet van en ik weet niet of hij morgen al op eigen houtje naar buiten kan. Pootjes en vleugeltjes lijken in orde, maar toch kan hij niet goed vliegen.
De vogel is al gevlogen hoor, lees de post boven je eigen bericht maar eensrijocaer schreef:
hij moet vaker eten. Ik heb verschillende baby vogeltjes gehad. Het beste eten is blik kattevoer, rundvlees(gemalen) en ook wat druppeltje water geven, kan je met behulp van spuitje of met een rietje wat water naar binnen druppelen. aet er ook iets in waar hij op kan zitten, als je een kooitje hebt, een stokje ofzo.
succes!
Ze hoeven dan ook minder snel minder hard te remmen, waardoor de kans op vonken wordt verminderd - en daarmee de kans op branden langs het spoor - iets wat je hier bijvoorbeeld soms wel eens hoort (en op andere plekken waar het zeer droog is).kastelke schreef:Hier rijden de treinen nu een beetje trager, omdat de rails onder invloed van de hitte kunnen gaan werken.
Natuurlijk! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Wel goed dat ze daar aan denken. De rit duurt nu ongeveer 35% langer.Dento schreef:Ze hoeven dan ook minder snel minder hard te remmen, waardoor de kans op vonken wordt verminderd - en daarmee de kans op branden langs het spoor - iets wat je hier bijvoorbeeld soms wel eens hoort