Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Extreme hitte

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
SanneN
Amerikakenner

Re: Extreme hitte

Bericht door SanneN »

@Dento, dat klinkt best lekker...

Het is hie echt vreselijk heet... Maar gelukkig overal airco, dus persoonlijk heb ik er dan minder last van. Alleen de airco op mijn werk (en dan alleen in onze kamer :shock: ) is in de war. Vorige week was het ijs en ijs koud, en deze week lijkt het niet meer te werken en wordt het steeds warmer. Gelukkig is de rest van het gebouw koel, maar erg lekker werken is het ook niet.

Dit weekend lekker niks doen denk ik...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

guinevere schreef:Als iemand nog tips heeft voor baby mus(?) opvang hoor ik het graag!
Toevallig heeft de dochter van mijn vriendin hier de afgelopen weken een baby grackle er door trachten te trekken, en ze heeft heel wat opzoekwerk gedaan + rondgebeld naar vogelopvang en zo. Het boeit haar wel, ze wil dierenarts worden (en loopt volgende week mee met een echte dierenarts).
Wat ik me herinner (want ik was die week elke dag 's morgens en 's avonds bij hen):
je mag ze geen regenwormen geven, want dat verteren ze niet. De ouders eten dat voor hen, en geven het nadien aan de jonkies maar dat is dan 'bewerkt'.
Je moet ze nog geen drinken bij geven, dat halen ze uit hun eten.
Die kattebrokken had ze ook gelezen, maar ze hadden haar ook gezegd dat ze stukjes gehakt kon geven. Onbereid gehakt. Maar of het nu kalkoen- of kippegehakt was, of rund of varken? Als je wilt, dan vraag ik het wel na.
Het beestje moest 3 tot 4 keer per uur gevoerd worden, vanaf ongeveer 5.30am tot ik dacht 9pm.
Het moet voldoende warm hebben, maar dat is nu alles behalve het probleem.
Je moet proberen of ze af en toe op je vinger komen zitten, zodat ze hun gevoel voor evenwicht verder ontwikkelen.
Het doorslikken van het eten kan je stimuleren door over hun keeltje te wrijven.
Zorgen dat er geen insecten bij kunnen (leggen van eitjes in het dier!)
En bij de grackle werd gezegd dat, zodat het diertje een beetje aangesterkt is, om het af en toe buiten te zetten als er andere grackles in de buurt zijn. Dat zijn sociale vogels en ze nemen het diertje dan sneller op. Dus af en toe buiten zetten, en zodra het met de vleugeltjes begint te werken heb je kans dat andere grackles het meenemen. Ze kunnen toch niet tellen en denken dat het een van hen is. En ze zullen hem ook voeren als je het op het gras buiten zet.
Aangezien mussen ook in een flock leven, denk ik dat het bij hen ook wel op zal gaan?
In ieder geval is het een week goed gegaan met de grackle, en elke dag kwam hij 7 gram bij. Maar na die week is hij toch dood gegaan. Dierenarts dacht dat hij iets onder de leden had, en dat hij daarom achter gelaten is door de ouders (vertraagt de rest, waardoor die minder overlevingskansen hebben).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Poeh, van die vochtige warmte vind ik helemaal niks. 110F in de woestijn vind ik echt heerlijk, alsof je in een oven staat. Gewoon veel water drinken, en alles in een rustig tempo doen. In die hoge luchtvochtigheid is er geen ontsnappen aan (behalve airco natuurlijk).

Sterkte allemaal daar!

Hier is het de komende vijf dagen rond de 80-85F... :D
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Sandy schreef:Dan verkies ik toch het herfstweer van hier ....
ja absoluut, ik ook! Ik heb ook al zitten vloeken op de regen en de kou maar ik kan niet goed tegen hitte, laat staan vochtige hitte. Gezond kan dat toch niet zijn....
Verzorg jullie daar in de VS!

Een paar jaar terug hadden we hier ook zo'n slechte juli-maand en daarna een snikhete augustus. Wie weet komt die hitte naar hier overgewaaid :?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij delen hier dezelfde hittegolf. Grappige is dat het in Vancouver veel warmer moet zijn dan hier, terwijl ze daar deze zomer amper de 20 graden gehaald hebben.

Ik deel hier even wat stukjes uit mijn blog van de afgelopen 2 dagen:
Afgelopen weekend hadden we de warmste 17de juli ooit. Met 35 graden Celcius (en een gevoelstemperatuur die ergens in de 40 graden lag.
Gisteren ochtend om 8u was het al 29 graden, met gevoelstemperatuur 39!!!
Maar blijkbaar hadden we toen al een record gebroken, want om 5am was het reeds 26,6 graden, en dat was nog nooit eerder gebeurd.
Nadat we dus al de warmste 17de juli hadden, mochten we gistren ook de warmste 21ste juli noteren, met 37,9 graden.
Gevoelttemperaturen liggen een 10-tal graden hoger.
En de nachten brengen geen verkoeling, want het’ koelt af’ naar 25 graden en er is geen wind.

“Gelukkig” koelt het was af naar 33 graden in de komende dagen, met ook minder luchtvochtigheid. Straks moeten we nog een truitje aan doen!
Wat dat gevaarlijke aspect betreft: “Extreme Heat Alert is when forecast weather conditions suggest that the likelihood of a high level of
mortality is at least 50 percent greater than what would be expected on a typical day.”

En alsof het warme weer alleen nog niet duidelijk maakt dat het zomer is: we hebben ook uitzonderlijk weinig regen gehad. Er viel tot nu toe in juli nog maar 4,4mm regen. Dat zouden er normaalgezien 70 moeten zijn. De grond barst hier dus letterlijk open (!!!) van de hitte en de droogte
.

Overal openen ze cooling centers, waar mensen gratis koud drinken krijgen en waar er natuurlijk airco is. Een aantal van die centra zijn dag en nacht openen, je mag er dus komen slapen. Want inderdaad, er zijn ook hier nog altijd huizen zonder airco. Vrienden van ons wonen in een hele grote villa boven op een berg even ten noorden van Toronto. Maar ze hebben geen airco en vallen nu dus bijna dood.
Hier draait de airco inmiddels haast dag en nacht, en zo houden we de temperatuur rond de 26 graden. Kouder willen we niet, want het verschil met buiten is dan echt veel te groot. Als je een aantal uren binnen zit, dan vind je het binnen ook best warm. Maar dan helpt het om even naar buiten te gaan, het voelt plots veel frisser aan als je dan binnen komt. :mrgreen:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Wij zitten hier op de Cape en ons huurhuis heeft geen airco. Op zich is het altijd wel een paar graadjes koeler hier omdat we dicht bij de zee wonen, maar vandaag zal het toch rond de 90F zijn. Mijn vrouw is niet echt van de airco's, maar ik zit er toch aan te denken om er eentje aan te schaffen, wellicht een portable. Ik werk namelijk in mn kantoor-kamer thuis en dan is het toch prettig om overdag een wat meer gekoelde ruimte te hebben.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Texas Boy schreef:
guinevere schreef:Ja, hier net zo! De mussen vallen letterlijk dood van het dak ...
Hier vallen de gieren dood uit de lucht :lol:
In België vallen de mussen, gieren zijn hier niet, ook dood uit de lucht, maar dan van de regen!
Wij hebben hier nog geen zomer gehad!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rhaf schreef:Zijn de afgelopen 3 dagen in Washington geweest en zoals aangegeven bijzonder heet. De kinderen kunnen er bij ons helemaal niet tegen en voor mijn moeder 75+ was het het zwaarst. Het drinkwater vliegt er momenteel doorheen.
Eergisteren leidde ik een groepje rond in Washington en dat was inderdaad zeer warm. We liepen letterlijk van schaduwplek naar schaduwplek en moesten af en toe de airco in. Voor een ouder iemand lijkt het me helemaal niet gezond inderdaad. Ik sta ook iedere keer weer versteld, als ik er mensen in zie joggen.
Vreemd genoeg leek het in het oude huis van de Lee's veel koeler ondanks uiteraard de afwezigheid van airco :wink: .
Die wordt er wel in geinstalleerd, vandaar dat het huis op het moment leeg is.

@Guinevere - Wat zielig dat vogeltje! Ik heb helaas geen advies, het is ons nog nooit gelukt er een in leven te houden.

@Sandy - Ja, er zijn zeker mensen, die geen airco hebben. Er zijn speciale cooling centers open, waar zij heenkunnen.

Overigens heb ik dit weer vele malen liever, dan regen en kou. Ik heb veel minder pijn nu, dan in de winter.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Fijn dat je in elk geval minder pijn hebt Petra, al is het ongezond heet en vochtig warm weer bij jullie.

Ik voel me gezegend als ik alle verhalen hier lees. In Nederland spoel je weg, vrienden van ons hebben deze week al hun hooi zien verrotten en onze zoon heeft modder gezwommen bij de Zwarte Cross. En in delen van Amerika loop je tegen een muur van vochtige hitte aan.

Hier in Spanje was het vorige week ook behoorlijk heet met temperaturen tussen de 35 en 40 graden. Maar met een luchtvochtigheid die amper boven de 40 procent uitkomt overdag is dat erg warm, maar zeker niet ondraaglijk. Wij gingen zondag bij een temperatuur van 39 graden naar een markt en het was er zowaar gewoon nog druk. De waaiertjes werden goed verkocht, maar mensen hoeven hier niet binnen te blijven voor de warmte. Opvallend is natuurlijk wel dat je vooral de toeristen ziet, echte Spanjaarden zijn dit gewend en leven ernaar.

's Middags zit men binnen en wordt de hoofdmaaltijd gegeten en daarna is het tijd voor de siësta. Werkelijk alles is in diepe rust, ook de vrachtwagenchauffeurs zie je een slaapje doen bijvoorbeeld. De grote supermarkten zijn open, maar daar draaien ook de airco's en ook daar zie je vooral buitenlandse klanten. Maar kom je 's avonds om elf uur door het dorp rijden, dan lopen de kleinste kindjes nog op straat en zie je overal groepjes mensen voor hun huizen zitten. De dag begint hier vroeg en men eindigt laat, maar tussendoor wordt er goed gegeten en geslapen, in de koelte van de huizen. Wij hebben 's avonds rond tien uur ook vaak nog hoge temperaturen, maar de droogte maakt het lekker. Gek genoeg is de luchtvochtigheid hier trouwens 's nachts ook hoog hoor, vaak boven de 90 procent. Dat had ik dus niet verwacht. Een van onze (Nederlandse) dorpsgenoten heeft een weerstation en daarin kan je dat heel mooi zien. Achter de link zitten de metingen van afgelopen zondag, de dag van 39 graden: Weerstation Leo Macisvenda - 17 juli 2011

Deze week is het koeler, zo rond de 30 á 32 graden. Er staat een koel briesje en we hebben nu overdag de deuren en ramen open op de kant van het huis waar de zon niet staat. Het waait heerlijk door en het is echt lekker. Wij hebben (ook met het hete weer) alleen 's nachts de airco aan. Als je dan op het heetst van de dag ramen en rolluiken dicht houdt, blijft het huis heerlijk koel. En pijn? Albert heeft veel en veel minder last dan in Nederland.

Veel sterkte voor iedereen die last heeft van de hitte of de regen!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bennogr schreef:Toont maar weer eens aan dat "global warming" een mythe is!
:lol:

Grappig, tijdens de strenge winter werd Global Warming opeens Climate Change, na een paar dagen hitte zijn we weer terug bij Global Warming, die Libs, weten ook nooit wat ze willen, denk dat de hitte ze parten speelt :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

nieuwenoord schreef:Hier in Spanje was het vorige week ook behoorlijk heet met temperaturen tussen de 35 en 40 graden. Maar met een luchtvochtigheid die amper boven de 40 procent uitkomt overdag is dat erg warm, maar zeker niet ondraaglijk. Wij gingen zondag bij een temperatuur van 39 graden naar een markt en het was er zowaar gewoon nog druk. De waaiertjes werden goed verkocht, maar mensen hoeven hier niet binnen te blijven voor de warmte. Opvallend is natuurlijk wel dat je vooral de toeristen ziet, echte Spanjaarden zijn dit gewend en leven ernaar.
De luchtvochtigheid hier is op het moment 36% volgens mijn Weatherbug, niet extreem hoog, dus. Maar met deze hitte doet elke procentje vochtigheid er een schepje bovenop. Het is hier op het moment 105,7 graden (bijna 41 graden, dus) en het voelt als 120 graden (bijna 49 graden). En dat is warm :mrgreen:. Toch gaan we straks naar het zwembad en hoop ik ook wat baantjes te trekken. Overigens is het hier ook overal gewoon druk, zeker in Washington.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Goed nieuws, ik heb het vogeltje vanochtend weer op stal uitgezet!! :mrgreen:

Tot mijn grote verbazing vond ik hem vanochtend vroeg op de biljart tafel en toen ik dichterbij kwam vloog hij spontaan naar de vensterbank. Misschien had mijn arme musje gewoon een zonnesteek? Toen hij de andere vogeltjes op de manege hoorde kwam er ineens allerlei getjirp uit mijn emmertje en een paar minuten later vloog hij weg. Yay! :thumbup:

Alsnog bedankt voor al het advies!

Ik denk dat ik zo ook maar even het zwembad opzoek! 8) Allemaal goed blijven drinken he! Niet alleen wanneer je dorst hebt, dan is het eigenlijk al aan de late kant en zorg er ook voor dat je je electrolieten vervangt.
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Alvast 1 musje gered! :-) :thumbup:

Gisteren een interview op de radio met een toerist. Hij kwam van Pakistan en kwam hier zijn dochter bezoeken. Zij sprak altijd maar dat ze in een 'cold land' woonde, dus hij had zijn jas meegebracht. :lol:

Maar als ik het zo hoor, hebben we het hier nog net ietsje minder warm dan bv. waar Petra woont. Ook wel logisch, we mogen dan wel de meest zuidelijke stad van Canada zijn, maar het Amerikaanse zuiden ligt nog een paar duizend kilomter verder.

En met de hitte en de droogte hebben we natuurlijk ook nog eens de branden die er bij komen.
Hier rijden de treinen nu een beetje trager, omdat de rails onder invloed van de hitte kunnen gaan werken. Al wil ik liever ook niet tegen bv. 60km/uur ontsporten. ;-)
Ook volgen er de herhaalde oproepen om niet te roken in de natuur, je sigaretten vooral goed te doven, en ze zeker niet uit het raam te smijten als je aan 't rijden bent. (Dus: allen stoppen met roken! ;-) )
Elke
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

guinevere schreef:Joh, dat meen je niet!? Dat is wel heel bizar ... die musjes bij ons zijn nog klein dus die kunnen niet zelf voor voedsel/water zorgen, maar vogels die al kunnen vliegen is wel heel sneu.

Heeft er nog iemand tips voor mijn kleine vogeltje? Ik voer hem nu om de zoveel uur geweekte kattenbrokjes op aanraden van een vriendin, maar ik vrees voor morgenavond want dan ben ik de hele nacht niet thuis. Zou zo'n cavia drinkding ook voor kleine vogeltjes werken? Hij heeft een flessendopje in zijn doosje, maar daar drinkt hij niet van en ik weet niet of hij morgen al op eigen houtje naar buiten kan. Pootjes en vleugeltjes lijken in orde, maar toch kan hij niet goed vliegen.

hij moet vaker eten. Ik heb verschillende baby vogeltjes gehad. Het beste eten is blik kattevoer, rundvlees(gemalen) en ook wat druppeltje water geven, kan je met behulp van spuitje of met een rietje wat water naar binnen druppelen. aet er ook iets in waar hij op kan zitten, als je een kooitje hebt, een stokje ofzo.
succes!
rijocaer
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toch raak je kennelijk wel aan de hitte gewend. Het is hier nu zeker 40 graden, maar ik vind het bij het zwembad goed uit te houden. Ik krijg er een vakantiegevoel van.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

rijocaer schreef:
hij moet vaker eten. Ik heb verschillende baby vogeltjes gehad. Het beste eten is blik kattevoer, rundvlees(gemalen) en ook wat druppeltje water geven, kan je met behulp van spuitje of met een rietje wat water naar binnen druppelen. aet er ook iets in waar hij op kan zitten, als je een kooitje hebt, een stokje ofzo.
succes!
De vogel is al gevlogen hoor, lees de post boven je eigen bericht maar eens :wink:
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

We zijn net terug uit Washington en hebben het ook bloedje heet gehad. Op de fiets was het gelukkig goed te doen, maar lopend vond ik het een verschrikking. Alsof je uit je vel klapte. Mensen die ik ernaar vroeg zeiden dat het voor de tijd van het jaar wel behoorlijk warm maar niet extreem was. Dat konden we nauwelijks geloven en dat blijkt dus ook terecht als ik het hier zo eens lees.
Vond het inderdaad ook erg vreemd dat het 's-avonds niet echt leek af te koelen. Toen we 's-avonds rond 23:00 uit de bioscoop kwamen gaf de auto nog steeds 32 C aan.

Niettemin toch een geweldig verblijf gehad. We laten ons sowieso nooit door het weer tegen houden en had dit toch liever dan vorig jaar, toen we van top tot teen in regenkleding gepakt door de hoosbuien in Bergen (Noorwegen) stapten.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kastelke schreef:Hier rijden de treinen nu een beetje trager, omdat de rails onder invloed van de hitte kunnen gaan werken.
Ze hoeven dan ook minder snel minder hard te remmen, waardoor de kans op vonken wordt verminderd - en daarmee de kans op branden langs het spoor - iets wat je hier bijvoorbeeld soms wel eens hoort (en op andere plekken waar het zeer droog is).

Vorig jaar is zo een van de grotere "wild fires" in Colorado ontstaan, door vonken van remmenden treinen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik zit me te bedenken wat we zullen eten vanavond. Geen zin om binnen te koken in de hitte, maar buiten op de grill is ook aardig warm op t moment....misschien maar een pizzaatje ofzo.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dento schreef:Ze hoeven dan ook minder snel minder hard te remmen, waardoor de kans op vonken wordt verminderd - en daarmee de kans op branden langs het spoor - iets wat je hier bijvoorbeeld soms wel eens hoort
Natuurlijk! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Wel goed dat ze daar aan denken. De rit duurt nu ongeveer 35% langer.
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer