Ik ben het met je eens en dit moet je ook zeker kunnen zeggen!Petra/VS schreef: Dat niet alleen, maar het verschilt ook erg tussen de verschillende staten en zelfs counties. Maar ja, dan krijg ik waarschijnlijk weer op mijn bord, dat ik te ver ga in het ontleden van generalisaties. Sorry, hoor, maar dit land is gewoon te divers voor een bepaalde opmerking. Ik durf dit bijna niet te schrijven, eigenlijk. Maar Jamie Oliver heeft een heel ongezond gebied gevonden, dat betekent niet, dat alle scholen in de VS er zo aan toe zijn.

Maar dat het niet in alle scholen in de VS er zo aan toe gaat, betekent niet dat het niet een probleem is. Het is natuurlijk voor de TV mooi dat hij in een slecht gebied begint, dat levert betere beelden op. Waar het uiteindelijk om gaat denk ik, is om de awareness te vergroten. En het is nooit verkeerd om dat overal te doen. Als op alle scholen het programma eens wordt na gelopen om te kijken of er wat verbeterd kan worden en daar komt uit dat er weinig te verbeteren valt, prima! Eigenlijk zouden ze dat in het programma moeten verwerken door scholen die goed bezig zijn aan te prijzen. Zo laat je niet alleen de slechte kant zien, maar ook de goede kant. Doe je dat binnen Amerika (en nog liever binnen dezelfde staat), dan krijgt men ook niet direct het idee: oh, daar komt die Engelsman aan die ons wel even zal vertellen hoe het allemaal moet.