Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
-
georgesken
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Dodelijk griepvirus in Mexico.
Als er een negatief reisadvies zou komen, komt de annulatieverzekering dan tussen?
En hoe zit het dan met boekingen via hotwire of priceline?
Wij hebben normaal een annulatieverzekering via mastercard als we onze reis met de kaart boeken en betalen, maar ik denk dat dat voor de meesten niet het geval zal zijn?
En hoe zit het dan met boekingen via hotwire of priceline?
Wij hebben normaal een annulatieverzekering via mastercard als we onze reis met de kaart boeken en betalen, maar ik denk dat dat voor de meesten niet het geval zal zijn?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik vertrek ook over 4 weken :dance:
maar ik maak me niet teveel zorgen, que sera sera zeker? Als het tegen dan een echte pandemie wordt, tja, dan vliegt er niemand meer en dan zou het doodjammer zijn maar dan is het maar zo.
Misschien stort ons vliegtuig neer, misschien is er nog een aarbeving in SF, misschien barst Yellowstone nog eens uit,...
Alles wordt nu goed in de gaten gehouden, het is te behandelen, dus gewoon gezond verstand gebruiken zeker? :beerchug:
maar ik maak me niet teveel zorgen, que sera sera zeker? Als het tegen dan een echte pandemie wordt, tja, dan vliegt er niemand meer en dan zou het doodjammer zijn maar dan is het maar zo.
Misschien stort ons vliegtuig neer, misschien is er nog een aarbeving in SF, misschien barst Yellowstone nog eens uit,...
Alles wordt nu goed in de gaten gehouden, het is te behandelen, dus gewoon gezond verstand gebruiken zeker? :beerchug:
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dit is niet gedekt door een annuleringsverzekering of reisverzekering. Als je een pakketreis hebt geboekt kun je meestal gratis annuleren bij een negatief reisadvies (als het is aangesloten bij het Calamiteitenfonds) Voor losse tickets gelden andere voorwaarden, dat hangt van de vliegnmaatschappij af.georgesken schreef:Als er een negatief reisadvies zou komen, komt de annulatieverzekering dan tussen?
Die kun je volgens mij niet annuleren, want het reisadvies wordt afgegeven door de Nederlandse overheid.En hoe zit het dan met boekingen via hotwire of priceline?
Als je gewoon een hotel via een boekingssite of de eigen site hebt geboekt kun je dat meestal wel annuleren.
Marjon
- José
- Amerikakenner
Wij gaan over 5 weken..
Ik ben niet van plan iets te annuleren. Goed je verstand gebruiken, bij het vermoeden van koorts direct een arts waarschuwen en genieten van je vakantie.
(of denk ik er nu te luchtig over?)
Ik ben niet van plan iets te annuleren. Goed je verstand gebruiken, bij het vermoeden van koorts direct een arts waarschuwen en genieten van je vakantie.
(of denk ik er nu te luchtig over?)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
Er zijn nu meerdere "gevallen" in San Diego en Palm Springs geconsteerd, precies de plaatsen waar ik heen ga.
Tuurlijk moet je je gezond verstand gebruiken maar ik wil ook geen problemen gaan opzoeken.
Tuurlijk moet je je gezond verstand gebruiken maar ik wil ook geen problemen gaan opzoeken.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij vertrekken binnen 3,5 week. Ik heb wel wat schrik dat we niet zouden mogen vertrekken. Langs de andere kant zijn er bevestigde besmettingen in Canada en, sinds vandaag bekend, één iemand in Spanje die terug kwam van zijn reis in Mexico.
De volgende dagen wordt nog gewacht op testresultaten uit Australie, Nieuw Zeeland, Israel...
Men kan toch niet overal een negatief advies voor geven?
Wij doen Arizona en Utah. Voorlopig nog geen gevallen bekend, maar dat kan de volgende dagen snel wijzigen.
Carine
De volgende dagen wordt nog gewacht op testresultaten uit Australie, Nieuw Zeeland, Israel...
Men kan toch niet overal een negatief advies voor geven?
Wij doen Arizona en Utah. Voorlopig nog geen gevallen bekend, maar dat kan de volgende dagen snel wijzigen.
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij je hier niet goed bij voelt, dan kan je beter thuis blijven. Maar ik ben er bijna zeker van dat, indien we 2 weken verder zijn, er ook in Nederland gevallen bekend zullen zijn...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik ga me hier dus écht niet druk om maken, ik vertrek 18 mei hoe dan ook naar Phoenix.... negatief reisadvies of niet.
Hoe groot is de kans nou helemaal dat je iemand tegenkomt die dit heeft en er dan ook nog door besmet wordt?
Ik denk dat die kans op dit moment ongeveer even groot is als de kans dat je de jackpot van de staatsloterij wint.
Gewoon goed je gezondheid in de gaten houden en bij twijfel een arts waarschuwen.
Hoe groot is de kans nou helemaal dat je iemand tegenkomt die dit heeft en er dan ook nog door besmet wordt?
Ik denk dat die kans op dit moment ongeveer even groot is als de kans dat je de jackpot van de staatsloterij wint.
Gewoon goed je gezondheid in de gaten houden en bij twijfel een arts waarschuwen.
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
http://reneusa2009.blogspot.com
Kennen jullie de film "12 Monkeys"
daar lijkt het wel op.
daar lijkt het wel op.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij landen drie dagen later op Phoenix en gaan zeker ookRene1964 schreef:Ik ga me hier dus écht niet druk om maken, ik vertrek 18 mei hoe dan ook naar Phoenix.... negatief reisadvies of niet.
Maar hoe zit dat met dat negatief reisadvies? Ik dacht dat er gevallen waren waarbij je NIET mag vertrekken. Hoe zit dat eigenlijk? En als er negatief reisadvies is en je vertrekt wel, wat betekent dat dan concreet? Dat als je bv ziek wordt, je verzekering niet meer tussenkomt?
Groetjes,
Carine
Carine
Ik vertrek over 1,5 week naar New York voor een reis door het noordoosten van de USA en het oosten van Canada. Ik ben vanmorgen wel even geschrokken toen ik las van een aantal besmettingen in New York. Ik denk alleen dat ik weinig keus heb, want ik heb al vanalles geboekt (tickets, auto en hotels) en er is geen negatief reisadvies. Dus maar hopen dat het allemaal meevalt.
Tuurlijk is het best eng maar ik zou ook gewoon gaan hoor. Hou een beetje het nieuws in de gaten en geef niemand een hand (behalve je zwager...
)
nicolineC
nicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
http://www.vacationdreams.nl
Ik denk dat voorzichtigheid in het algemeen wel geboden is, maar er hoeft nu ook geen paniek te zijn of zo. Je moet niet vergeten dat door de berichten er heel veel mensen nu zullen denken dat ze die variant van het griepvirus hebben. Je ziet het ook in het nieuws, landen melden mogelijke gevallen maar achteraf blijken de tests negatief. Je ziet toch dat alle landen de ernst van de situatie inzien en preventief maatregelen nemen. Ook Mexico (de haard) doet dit. Geen groepsbijeenkomsten meer, scholen dicht etc. Als het achteraf blijkt dat het meevalt, dan is men blij dat de maatregelen genomen zijn, dus dat kan geen kwaad.
Mensen die onlangs naar Mexico zijn afgereisd doen er volgens mij toch best aan bij het minste ongemakje (grieperigheid) toch hun arts te raadplegen.
Voor de mensen die in het korte naar Amerika gaan (waaronder ikzelf ook) denk ik dat we niet hoeven te panikeren, het is trouwens geen virus die zomaar door de lucht zich verspreid. Als je in contact komt met besmette personen die niezen of hoesten dan kan het wel.
<ironie>In het ergste geval zien we allen de GC met onze maskertjes op.. </ironie>
Mensen die onlangs naar Mexico zijn afgereisd doen er volgens mij toch best aan bij het minste ongemakje (grieperigheid) toch hun arts te raadplegen.
Voor de mensen die in het korte naar Amerika gaan (waaronder ikzelf ook) denk ik dat we niet hoeven te panikeren, het is trouwens geen virus die zomaar door de lucht zich verspreid. Als je in contact komt met besmette personen die niezen of hoesten dan kan het wel.
<ironie>In het ergste geval zien we allen de GC met onze maskertjes op.. </ironie>
-
georgesken
- Amerikakenner
Voorlopig is dit het officiële standpunt:
geen negatief reisadvies maar:
Menselijke variant van de varkensgriep
Indien u naar de Verenigde Staten moet reizen, in de streken getroffen door de menselijke variant van de varkensgriep, wordt aangeraden:
- het naleven van hygiënische basismaatregelen: regelmatig en grondig de handen te wassen bijvoorbeeld
- het vermijden van alle contacten met besmette mensen
- het vermijden van de openbare plaatsen, zoals de musea of het theater
- de raadpleging van een arts indien u griepsymptomen hebt.
- de raadgevingen van de locale gezondheidsoverheden te volgen
Voor de reizigers die terugkomen uit de Verenigde Staten:
Moest u griepsymptomen tonen binnen de 7 dagen van uw terugkeer, gelieve uw huisarts raad te plegen en hem op de hoogte te stellen van uw reis.
m.a.w. niks wat je zelf niet kan bedenken dus...
geen negatief reisadvies maar:
Menselijke variant van de varkensgriep
Indien u naar de Verenigde Staten moet reizen, in de streken getroffen door de menselijke variant van de varkensgriep, wordt aangeraden:
- het naleven van hygiënische basismaatregelen: regelmatig en grondig de handen te wassen bijvoorbeeld
- het vermijden van alle contacten met besmette mensen
- het vermijden van de openbare plaatsen, zoals de musea of het theater
- de raadpleging van een arts indien u griepsymptomen hebt.
- de raadgevingen van de locale gezondheidsoverheden te volgen
Voor de reizigers die terugkomen uit de Verenigde Staten:
Moest u griepsymptomen tonen binnen de 7 dagen van uw terugkeer, gelieve uw huisarts raad te plegen en hem op de hoogte te stellen van uw reis.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- José
- Amerikakenner
Dat wordt lastig op vakantie!georgesken schreef: - het vermijden van de openbare plaatsen, zoals de musea of het theater
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
Lekker is dat, dus ook geen malls bezoeken, niet uit eten en niet naar pretparken?
Dat wordt een leuke vakantie...
Dat wordt een leuke vakantie...
NvR78, ik merk dat je wel heel erg negatief (pessimistisch) bent ingesteld. Laat het gewoon nou even bekomen en je ziet wel wat er komen gaat.
-
georgesken
- Amerikakenner
WHO STRAKS SAMEN OVER GRIEPVIRUS
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)
komst vanmiddag in spoedzitting samen
in Genève. WHO-experts zullen uitmaken
of het nodig is om het waarschuwings-
niveau te verhogen of niet. Ook de
Europese Unie wil zich over de zaak
buigen maar dat zou pas donderdag zijn.
Verschillende landen hebben intussen al
maatregelen genomen tegen de Mexicaanse
griep. Op luchthavens worden de contro-
les opgedreven en er worden ook
thermische scanners geïnstalleerd om
mensen met koorts op te sporen.
Op de luchthaven van Zaventem krijgen
reizigers die uit Mexico en de VS komen
een informatiefolder. Touroperators
passen enkele rondreizen in Mexico aan.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)
komst vanmiddag in spoedzitting samen
in Genève. WHO-experts zullen uitmaken
of het nodig is om het waarschuwings-
niveau te verhogen of niet. Ook de
Europese Unie wil zich over de zaak
buigen maar dat zou pas donderdag zijn.
Verschillende landen hebben intussen al
maatregelen genomen tegen de Mexicaanse
griep. Op luchthavens worden de contro-
les opgedreven en er worden ook
thermische scanners geïnstalleerd om
mensen met koorts op te sporen.
Op de luchthaven van Zaventem krijgen
reizigers die uit Mexico en de VS komen
een informatiefolder. Touroperators
passen enkele rondreizen in Mexico aan.
De EU heeft een statement naar buiten gebracht waarin ze burgers oproepen niet naar Mexico of de VS te reizen als het niet echt nodig is, in de hoop de verspreiding van het virus tegen te gaan.
Persoonlijk maak ik me er nog niet zo heel druk om en ik ben ook gewoon van plan lekker op vakantie te gaan straks. De cases in de VS zijn allemaal van de 'milde' variant, geen levensgevaar. In een artikel dat ik las in de NY Times kwam ook naar voren dat het helemaal niet zeker is of het de varkensgriep was waar die mensen in Mexico aan gestorven zijn. Door de griep in je weerstand natuurlijk heel laag, maar wie weet wat voor andere invloeden er nog zijn geweest, die uiteindelijk tot de dood van die mensen hebben geleid (denk maar aan AIDS, weerstand is daardoor zo laag dat een simpele verkoudheid de doodsoorzaak kan zijn).
Persoonlijk maak ik me er nog niet zo heel druk om en ik ben ook gewoon van plan lekker op vakantie te gaan straks. De cases in de VS zijn allemaal van de 'milde' variant, geen levensgevaar. In een artikel dat ik las in de NY Times kwam ook naar voren dat het helemaal niet zeker is of het de varkensgriep was waar die mensen in Mexico aan gestorven zijn. Door de griep in je weerstand natuurlijk heel laag, maar wie weet wat voor andere invloeden er nog zijn geweest, die uiteindelijk tot de dood van die mensen hebben geleid (denk maar aan AIDS, weerstand is daardoor zo laag dat een simpele verkoudheid de doodsoorzaak kan zijn).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts