Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Atheisten reclame in metro en op bussen in Washington

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Atheisten reclame in metro en op bussen in Washington

Bericht door phillybilly »

Als HIJ het niet toelaat, waarom STOPT ie het niet dan?
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Disney-Golf schreef:Vraagje?
Zou een god, of het nu Christus, Mohammed (is wel een profeet ik weet het) of Boedha is zoveel werelds leed toestaan ?
Ik denk het niet...
Amen!
Boeddha is geen god noch een profeet, maar een verlicht mens.

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

phillybilly schreef:Als HIJ het niet toelaat, waarom STOPT ie het niet dan?
Simpel: een niet bestaand iets of iemand kan ook niets stoppen... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Tegenaktie:
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/art ... gen_Darwin
Bij de actie zou bij zes miljoen huishoudens in het land een brochure worden bezorgd waarin evolutie net zo goed een geloof wordt genoemd als de Schepping.
Je kunt misschien niet bewijzen dat evolutie de methode is waardoor mensen etc. zijn onstaan, maar het is wel wat aannemelijker dan dat er een schepper is/was die alles in 6 dagen heeft gemaakt. Bovendien wie heeft dan die schepper geschapen?

Dora
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

dora schreef:Tegenaktie:
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/art ... gen_Darwin

Bij de actie zou bij zes miljoen huishoudens in het land een brochure worden bezorgd waarin evolutie net zo goed een geloof wordt genoemd als de Schepping.
Dora
Ik heb de brochure even opgezocht (voor de liefhebbers:http://www.creatie.info/books/bookid/3). W o w! De schrijvers hebben echt geen kennis van wat de evolutietheorie precies is. :shock:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je kunt misschien niet bewijzen dat evolutie de methode is waardoor mensen etc. zijn onstaan, maar het is wel wat aannemelijker dan dat er een schepper is/was die alles in 6 dagen heeft gemaakt. Bovendien wie heeft dan die schepper geschapen?

Dora
6 dagen is niet perse 6x 24 uur hoor.

De schepper geschapen.
Dat is nu juist geloof. Je overgeven aan iets wat je met je verstand niet kan bevatten omdat het te groots is.
Geloof in mijn gedachte is niet iets dat je hoeft te bewijzen. Geloof is iets dat bestaat, iets dat je ervaren hebt waardoor je dit weet.
Geloof voor mij is ook iets dat je niet aan anderen opdringt, net zoals ik vind dat atheisten dat met hun "atheistische geloof" nu ook aan het doen zijn.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

ned in MO schreef: Geloof voor mij is ook iets dat je niet aan anderen opdringt, net zoals ik vind dat atheisten dat met hun "atheistische geloof" nu ook aan het doen zijn.
En dat is precies wat ik ook vind. Als dit soort opschriften nou hier in de bible belt zouden komen hangen, waar je soms omkomt in de billboards van "Jesus saved my wife's life" (vooral ten zuiden van Atlanta zie ik die), dan kan ik er nog inkomen. Hier dringen gelovigen ten slotte ook hun geloof op aan atheisten. Maar in een plaats waar dat niet zo is, dan zie ik er echt geen nut van in.
Leven en laten leven, ieder geloof wat hij/zij wil, maar wat mij betreft mag iedereen dat dan ook voor zichzelf houden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Hear!Hear!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

DixieChick schreef: Maar in een plaats waar dat niet zo is, dan zie ik er echt geen nut van in.
Maar die plaats is zeker niet Washington DC, de religieuze reclames zijn hier ook overal te horen en zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

ned in MO schreef:Geloof voor mij is ook iets dat je niet aan anderen opdringt, net zoals ik vind dat atheisten dat met hun "atheistische geloof" nu ook aan het doen zijn.
Over het algemeen dringen Atheisten hun mening niet op, er is weinig reden voor (uitzondering Dawkins, etc.), daarom staat dit topic ook in 'Amerikaans nieuws'.
Gelovigen hebben wel een reden, er staat in de bijbel dat ze het geloof moeten verspreiden zodat iedereen naar de Hemel kan.
Geloof is overal, God bless America!

Dora

Ps. Ook hier in NJ zie ik regelmatig posters van gelovige gemeenschappen. Heb nog nooit iets van Humanisten, Agnosten of Atheisten gezien.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien moet je dit helemaal niet zien als 'reclame' (aan atheisten zal relatief weinig geld te verdienen zijn, bijvoorbeeld aangezien zij geen 'godsdienst' vormen die voorschrijft dat je een deel van je inkomen af moet staan aan de behoeftigen).
Ik denk dat je het als een info-campagne moet zien. In een land waar geloof toch een vrij groot deel van de maatschappij uitmaakt is het lang niet evident voor iedereen om te beseffen dat er ook nog iets anders kan zijn. En die mensen moet je dus informeren.

Trouwens, ik vind het helemaal niet opdringend als ik ergens 'reclameslogans' lees, zelfs niet als mensen van een bepaald geloof aan mijn deur komen om hun geloof te verkondigen, op voorwaarde dat zij niet verder aandringen als ik zeg daar geen behoefte aan te hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zo is het inderdaad bedoeld, Elke. Uit een speech hierover van Steve Lowe van de Washington Area Secular Humanists:
"It is my personal experience and I have confirmed this through many conversations, that there are a significant number of people of humanist sympathies who are surprised to learn that there are others like themselves. They are unaware that there are organizations, a proud history, and indeed a philosophy, that reflect their own worldview or life stance--one without a need for a god or church. They had never heard of humanism and think they are nearly alone in their lack of a need for a god to help them get through life. It is still a taboo to be associated with atheists! Look at the North Carolina Senate race where Senator Elizabeth Dole ( who’s picture is on the wall just down the hall here at the National Press Club), attempted to win the election by creating an ad that tried to associated her opponent, Kay Hagen, with atheists!

Because of this reality, the leadership of WASH hopes this ad campaign on local Metro buses will let these individuals know they aren't alone. We further hope that, by being brought to the web site whybelieveinagod.org, they will become aware of us. WASH plans to give a warm welcome to all those in the Washington metro area who become interested as a result of this ad campaign. We offer local humanists a good place to be together, a way to meet like-minded folks they didn't know existed and a way to become active with their humanism. "
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Petra/VS schreef: We offer local humanists a good place to be together, a way to meet like-minded folks they didn't know existed and a way to become active with their humanism. "
Mmm......een soort kerk dus, maar dan anders :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, er zijn natuurlijk nog heel wat meer manieren om als groep samen te komen, dan als in een kerk ;). Zo kom ik drie keer per week samen met een groep vrouwen bij wie fitness hoog in het vaandel staat. Wij zijn daar "religieus" over, maar een kerk zijn we toch echt niet :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het is ook geen reclame. Het is een vorm van provocatie. (niet perse negatief bedoeld)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zoals een Joodse wijze man (of was het een vrouw?) eens gezegd moet hebben: 'Behandel uw naaste als uzelf. De rest is commentaar.'

Ik snap dus die hele poespas over god, goden, boeddha, krishna, allah enz., enz. niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

100% gelijk Benno!
Ikzelf geloof in mezelf! maar maakt dat van mij een god?
En moest dat nu zo zijn, verwacht ik dan aanhangers?
En voor de mogelijke aanhangers, waar komen we tesamen?
mmm eigenlijk geen slecht idee!
Alle zondagen om 9u (stipt) inloggen op AA forum met cola en hamburgers om daarna een meeting te organizeren waar iedereen verplicht is om met een Amerikaanse auto naar toe te komen om Dennis (oprichter van AA forum) te eren.
Bekijk het zo, Dennis is god, zit in de V.S. en dus niet aanwezig (god is ook nergens te zien) , en ik zal zijn vertegenwoordiging zijn op aarde (België en Nederland).
Is dit flauwekul? Ik denk het wel maar is dit ook niet zo voor de verschillende religies met een strijd, meestal oorlog, om te zien wie er nu echt de oppergod is.
Denk daar maar eens over na en laat iedereen in zijn eigen waarde om in iets of iemand te geloven of niet!
Amen...(en voor mijn part, uit)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik weet niet tot wie je je richt Disney golf maar je hebt wel gelijk. Wat jij daar opschrijft is inderdaad je reinste flauwekul.
Ik denk dat degene die naast jouw partner in bed ligt een beetje beter moet nadenken. Het getuigt namelijk van veel onkunde en onwetendheid.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

ned in MO schreef:Ik weet niet tot wie je je richt Disney golf maar je hebt wel gelijk. Wat jij daar opschrijft is inderdaad je reinste flauwekul.
Ik denk dat degene die naast jouw partner in bed ligt een beetje beter moet nadenken.

Bedoel je daarmee jezelf? :blink:
Ben JIJ degene met wie m'n partner vreemdgaat? :banghead:
Is dit niet tegen "het" geloof? hahahahahahaha!!!
FF serieus! Sorry aan al diegene die aanstoot hebben genomen aan mijn berichtje maar ik dacht dat ik op het einde duidelijk was... :beerchug:
Disney-Golf schreef:Denk daar maar eens over na en laat iedereen in zijn eigen waarde om in iets of iemand te geloven of niet!
Amen...(en voor mijn part, uit)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Laten we de discussie algemeen houden en respect voor elkaars denkwijzen hebben. Grappen daarover kunnen verkeerd opgenomen worden. Dat in gedachten houden is toch altijd erg belangrijk in discussies over o.a. geloof en politiek.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer