Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

20 euro voor elke extra koffer bij sommige Amerikaanse lm

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: 20 euro voor elke extra koffer bij sommige Amerikaanse lm

Bericht door Petra/VS »

Om gezondheidsredenen moet ik altijd met een enorm kussen reizen en zal dus altijd bagage om in te checken hebben. Eigenlijk vind ik het van de zotte, dat je zelfs voor de eerste koffer moet betalen, de tweede tot daaraan toe, maar je gaat toch op reis? $#($&#(*&$# Doe dan alle ticketprijzen met $15 omhoog, veel eerlijker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Bij de europese pricefighters is het al heel gebruikelijk dat je betaalt voor elke koffer, elke ander service of dienst naast de stoel waar je bij de gratie god's dan nog net op mag zitten (geen scheten laten, dat kost je weer wat extra!!). Ryanair, Skyeurope, noem ze maar op. Elke wens of elk extraatje ... Betalen!

Zo raar vind ik het eigenljk ook niet. Je betaalt voor wat je gebruikt. Maar ja, waar houdt het op. Moet je straks je ticket misschien ook gaan betalen naar je lichaamsgewicht? Tja, dát zou op zich ook wel eerlijker zijn, de zwaardere medemens kost nou eenmaal meer energie om vooruitgetransporteerd te worden dan de lichtere. En het is al zo dat de dikkere medemens die niet in de vliegtuigstoel past een nota krijgt voor een extra stoel.

We gaan het wel zien.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Dan wordt vliegen nog goedkoper voor mij :mrgreen:

Ik weeg toch niks hahaha!

Maar ja , bij de prijsvechters kan ik het me wel voorstellen.
Maar bij e maatschappijen waar je al behoorlijk veel betaald snap ik het niet helemaal!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Precies, zo denk ik er dus ook over, Marcel. En wat Michael schreef over lichaamsgewicht, dat zie ik er inderdaad ook aankomen. Maar dan wordt er meteen discriminatie geroepen, terwijl ik net zo goed om gezondheidsredenen altijd incheck bagage heb en niet de optie om enkel zo'n klein koffertje mee aan boord te nemen. zelfs voor een nacht weg :(. Maar ach, we zullen het wel weer betalen of anders nog vaker met de auto gaan, altijd nog een veel goedkopere optie met een gezin van vijf.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Beetje verwarrend allemaal hoor! 30 april zijn wij onze reis begonnen vanuit A'dam met 2 koffers, 1 van 21 kilo en 1 van 21,4 kilo. Op 24 mei jl. (Memorial Day-weekend) checkten wij in op het vliegveld van Phoenix voor de terugreis naar A'dam, we vlogen met Delta vanuit Phoenix naar Atlanta en vanuit Atlanta rechtstreeks naar A'dam. We hadden ieder 1 koffer, mijn koffer woog bij het inchecken in Phoenix 54 Am. pound en Ruud z'n koffer woog 56 Am. pound. Dus over 2 koffers hadden we 10 Am. pound overgewicht, zeg zo'n 4,5 kilo met 2 koffers en daar moesten we per koffer $ 80 voor betalen, dat is volgens mij het maximum bedrag per koffer! Ik vond het van de gekke, zo'n hoog bedrag, reken gewoon een paar dollar per pound, lijkt me veel eerlijker. In ons laatste hotel in de USA was geen mogelijkheid om de koffers te wegen, in Ned. ga je uit van 23 kilo per koffer en daar let je dan op met inpakken, maar 'omgerekend' vanuit de USA is dat feitelijk 22,5 kilo! Bij de tussenlanding in Atlanta hebben we meteen bij Delta een mondelinge klacht ingediend, maar dat haalde weinig uit. Mijn idee is dat het voor het algehele gewicht in een vliegtuig niet veel uitmaakt qua brandstofverbruik als je ziet wat er aan zware handbagage wordt meegenomen wordt in de cabine, dan maakt het in totaliteit toch niets uit, of zie ik dat verkeerd? Ik begrijp heel goed dat de Am. Arbowet een goede maatregel heeft ingevoerd voor de medewerkers die de koffers moeten sjouwen, 23 kilo een hele goede maatregel is, gezien de gezondheidsklachten bij deze medewerkers. Delta in Atlanta legde ons uit dat een koffer van 23 kilo door 1 persoon wordt verwerkt, maar zodra een koffer boven de 23 kilo c.q. 22,5 kilo komt, die koffer dan door 2 medewerkers moet worden getild! Goed argument, maar...... een koffer die 4 pound zwaarder is, daarbij kan ik me niet voorstellen dat die dan door 2 medewerkers wordt gedragen. Overpakken, daar is niet over gesproken en dat had ook niet gekund, het was op het vliegveld van Phoenix zo enorm druk vanwege het Memorialweekend dat eper plek was om over te pakken. Maar goed, $ 160 armer zijn we in het vliegtuig gestapt en hebben toen we thuis waren nog per e-mail een schriftelijke klacht ingediend, daarop kregen we binnen 5 minuten een standaard-antwoord terug wat er op neerkomt: this is the policy van Delta!
Jammer hoor dat we aan het einde van onze prachtige vakantie van een kleine 4 weken in de USA zo'n bittere pil van $ 160 te slikken kregen!
Ik ga dus meteen een apparaatje kopen die het gewicht aangeeft, achteraf hadden we dat natuurlijk bij Walmart moeten doen!! Eigen schuld, dikke bult, wisten wij veel!!!!
PS: voor het verslag van onze reis klik op http://breedijkies1.web-log.nl en in de blogs vanaf
30 april staat het verslag van de afgelopen weken.
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het is natuurlijk heel vervelend dat je moet bij betalen als je koffer iets te zwaar is.
Wij hadden het vorig jaar ook,en die waren nog minder te zwaar dan dan die van jullie, de prijs was toen ook nog 25 dollar per koffer.
Het ligt er ook een beetje aan in wat voor humeur de balimedewerker is.
Dit jaar reisden we samen met hekkie en Jhek terug en bij hun was een koffer ook iets te zwaar, maar voor deze keer mocht hij zonder betalen mee werd er gezegd.
Het gaat ook niet om het gewicht van het vliegtuig maar iid om de werknemers te beschermen met te zwaar tillen.
Maar als iedereen nu ging zeggen het is maar 1 of 2 pound teveel dan heeft heel die bescherming geen nut.
Ik zou ook balen als ik zoveel bij moest betalen voor zo weinig gewicht.
We gaan tegenwoordig van huis met ieder 1 koffer en stoppen daar een reistas extra in, dan komen we terug ieder met een koffer en een reistas.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer