Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Einde aan amerikaanse V-8 motoren?

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Einde aan amerikaanse V-8 motoren?

Bericht door ned in MO »

He annewiep,

Wat voor mileage krijg jij met die Nissan van je.
Mijn vrouw begint een beetje te klagen over de benzine omdat ze gemiddeld 125 mijl per dag rijdt op 91 octaan (de dure benzine) en 14 mijl/gallon. Ik neem dan haar auto en de mijne zou er dan uitgaan (213000 miles nu en wordt wat gammel en 12 miles/gallon)
We hebben naar een infiniti G35X gekeken en die heeft dezelfde motor als jouw nissan namelijk
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

De Maxima verbruikt gem. 21 mijl per gallon op regular, de goedkoopste benzine. Fijne auto, zeker een aanrader, mijn naaste collega heeft de G35 en ook nooit geen problemen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ned in MO schreef: We hebben naar een infiniti G35X gekeken en die heeft dezelfde motor als jouw nissan namelijk
Je begrijp dat dezelfde motor niet hetzelfde verbruik garandeert? De G35X is anders gestroomlijnd als de Maxima en is ook een stuk zwaarder.

Van Edmunds.com
EPA Mileage Estimates
Maxima 19/25 mpg (City/Highway)
G35 17/23 mpg (City/Highway)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik zal het morgen aan mijn collega vragen of er verschil is in mileage....
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Vandaag liep ik een honda accord hybrid tegen het lijf.
Dikke V6 in het vooronder en dan ook nog een keer hybride aandrijving. Best wel een aparte gewaarwording. Het ding gaat als de brandweer. Echter deze hybride is er voor bedoeld om extra power te geven alsmede om wat benzine te sparen.
Alleen de motor heeft al 240 pk waar dan nog de kracht van de hybride bij komt.
Ik heb de rekenmachine er op los gelaten.
Hij gebruikt in de stad 25 mijl/gallon en op de snelweg 34 mijl/gallon.
Ik heb uitgerekend dat als we de expedition inruilen wij $300 per maand aan benzine besparen.
Afschrijving in 5 jaar kost ongeveer $350 in de maand en hij is bijna new met garantie.
Voor $50 verschil en een ouwe bak met over 200000 mijl kwijt is dat niet moeilijk.
Hopelijk wordt het hem morgen. Zij krijgt dan de Honda en mag ik mij verplaatsen in de VW Touareg. :dance:
Laatst gewijzigd door ned in MO op 03 mei 2008, 05:58, 1 keer totaal gewijzigd.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Daar hebben wij ook in gereden en stond hoog op de verlanglijst. Was nog een beetje te prijzig voor ons.
Goede keus!! :doublethumb:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

En hier in Nederland moeten we het doen met een Civic hybride met maar liefst 1339 cc inhoud en een vermogen van 95 pk, en dan komt er nog eens 20 pk bij van de electromotor. :?
Waarom krijgen we hier in Nederland niet zo'n leuke Accord met dikke V6 en electromotor? :flame:
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Ik heb de indruk dat er in de VS sowieso meer hybride-auto's zijn dan hier in nl. En dan lopen wij in Europa maar steeds te zeiken dat de Amerikanen nix aan milieuvriendelijk autorijden doen...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mrjn schreef:Ik heb de indruk dat er in de VS sowieso meer hybride-auto's zijn dan hier in nl. En dan lopen wij in Europa maar steeds te zeiken dat de Amerikanen nix aan milieuvriendelijk autorijden doen...
Een zuinige schone diesel is toch ook beter voor het milieu? De diesels die ze in Nederland verkopen kunnen prima concureren met de hybrids hier wat zuinigheid en milieuvirendelijkheid betreft. Jammer dat ze die kleine diesels hier maar niet verkopen :(
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het is hem geworden. Morgen worden wij eigenaar van een bronskleurige Honda Accord V6 met hybride aandrijving!
Het verschil tussen een prius of civic met hybride met de accord is groot
De prius en civic zijn gemaakt om zoveel mogelijk electrisch te rijden om zoveel mogelijk benzine te besparen.
De benzine motor is dan ook relatief klein.
Bij de accord is dat totaal anders Deze heeft een dikke 3.0 zes cilinder motor van 240 pk. De electromotor is bedoeld om te assisteren voor extra vermogen als daar om gevraagd wordt. Ik noem het instant turbo. De electromotor levert "maar"15 pk extra maar de trekkracht extra is gigantisch. 136 nm voor de liefhebber.
Dat is de totale trekkracht van een gemiddelde opel corsa.
Het verbruik is nog bijna het leukste. Je hebt het motorvermogen van een dikke BMW of mercedes en het verbruik van een opel astraatje. 1 op 12 in de stad en 1 op 17 op de highway.
Hoe werkt het systeem?. Bij het remmen worden de batterijen opgeladen ( de motor kan dit ook).
Als je stopt slaat de motor af om benzine te sparen, maar de airco blijft het gewoon doen.
Als je op de snelweg rijdt gaat het echte sparen beginnen. Als je op snelheid bent schakelt de auto 3 cilinders uit waardoor je dus veel benzine bespaart. Moet je een beetje extra kracht hebben, dan springt de electromotor bij. Heb je veel kracht nodig dan knalt alles open en laat je bijna alles en iedereen achter je :mrgreen:
Daarbij is de auto zeer laag qua emissie uitstoot.

Ik kan bijna niet wachten tot morgen. Echter het wordt de dagelijkse auto van mijn vrouw. Een straf? eh nee. Ik krijg dan de Volkswagen Touareg :wink: :wink: Met dikke 8 cilinder is dit ook een heel leuk speeltje(en je kan er mee de modder in) :dance: :mrgreen: Morgen zal ik wat foto's maken

Een einde aan amerikaanse V8 motoren ? Nee maar wel een heel goed (en zuinig alternatief)
4 cilinder verbruik uit een zes cilinder motor met de kracht van een 8 cilinder. Een mooi concept
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het lijkt er steeds meer op, dat onder druk van de Amerikaanse consument, die steeds vaker een kleine energiezuinige auto koopt, het einde van de full-size SUV's in zicht is, GM gaat vier fabrieken sluiten waar SUV's en light trucks gemaakt worden, en gaat zich (eindelijk) toeleggen op het maken van kleinere auto's.
Het wordt ook wel tijd dat één van de grootste autofabrikanten ter wereld zich gaat richten op de toekomst, en de strijd aan gaat met Toyota en Honda, die wel al jaren geleden energie zuinige auto's zijn gaan ontwikkelen.
WILMINGTON - De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) sluit vier fabrieken waar benzine slurpende SUV's worden gebouwd.

Dat maakte het concern dinsdag bekend. Het wil zo inspelen op de scherpe stijging van de brandstofprijzen.

"De gestegen brandstofprijzen hebben autobezitters eerder uit hun energie slurpende auto's verjaagd dan verwacht", zegt topman Wagoner van GM. Het bedrijf gaat ook de productie van de luxe terreinwagen Hummer kritisch tegen het licht houden.

Met de koerswijziging hoopt GM de daling van zijn marktaandeel te stoppen. Het concern zei niet hoe veel banen de reorganisatie kost en welke kostenbesparingen het verwacht.

Sluiting

De vestigingen die worden gesloten, liggen in de staten Wisconsin, Ohio en Ontario in buurland Canada. De sluiting vindt voor het einde van 2010 plaats.

Volgens Wagoner is het "niet waarschijnlijk" dat de fabrieken in de toekomst nog worden heropend voor de productie van lichtere auto's. Wel vergroot GM de capaciteit van enkele andere fabrieken, onder meer in Michigan, om meer kleinere personenauto's af te kunnen leveren.

Maatregelen

Concurrent Ford besloot onlangs de productie van vrachtwagens naar beneden te brengen, maar ging niet over tot de sluiting van hele fabrieken. De maatregelen van GM gingen verder dan analisten hadden verwacht.

Beleggers reageerden positief op de koerswijziging van General Motors. Het aandeel kreeg er aan het begin van de handel op Wall Street dinsdag 3,6 procent bij.
Bron:NU.nl
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

En over 6 maanden komt er een einde aan de overspannen markt en kost het vat weer $85 en kan je gewoon weer suv knallen :mrgreen: Wie weet.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zat net nog te denken. Einde van de V8?
Misschien voor de amerikanen maar niet voor al die Nederlanders die hier op vakantie komen en allemaal zonodig in zo'n "milieuvriendelijke" SUV moeten rond racen :mrgreen:
Daar blijkt maar weer uit dat de nederlander alleen maar "milieuvriendelijk" is omdat een liter peut 1,70 euro kost :roll:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Harry schreef: Het wordt ook wel tijd dat één van de grootste autofabrikanten ter wereld zich gaat richten op de toekomst, en de strijd aan gaat met Toyota en Honda, die wel al jaren geleden energie zuinige auto's zijn gaan ontwikkelen.
Toyota Thundra (15/19 MPG), Toyota Sequoia (14/17 MPG), Toyota Landcruiser (13/18 MPG) en ook de Toyota 4Runner (16/21 MPG) zijn now niet bepaald energiezuinige voertuigen. En ook al maakt Honda vrij zuinige voertuigen, ze hebben ook minder zuinige in hun opstelling zoals de Honda Pilot SUV (16/22 MPG) en Honda Ridgeline (15/20 MPG).

GM heeft al jaren zuinige autos in de US onder de Saturn merknaam, maar de verkoop hiervan verliep moeizaam omdat het publiek tot voor kort nog steeds de voorkeur geeft aan de behemoths: Suburban, Tahoe en Silverado. Dit jaar is er voor het eerste sprake van een kentering in het koopgedrag van de autoconsument in de US als gevolg van de alsmaar stijgende brandstofprijs. GM is er klaar voor met Saturns en de kleinere Chevrolets zoals Aveo en Cobalt. Verder heeft GM al een paar jaar een aantal hybrids in hun lineup zoals de Saturn Aura Hybrid, Saturn Vue Hybrid, Chevy Malibu Hybrid. Ook hun grotere modellen zijn in Hybrid verkrijgbaar, maar die neem ik niet echt serieus zoals de GMC Yukon Hybrid. Ford USA heeft een aantal zuinige autos in hun lineup zoals de Focus en Escape Hybrid. Op dit moment zie ik alleen Chrysler een beetje achterlopen als het komt op energiezuinige autos.
veg_eric
Amerika-ontdekker

Bericht door veg_eric »

ned in MO schreef:En over 6 maanden komt er een einde aan de overspannen markt en kost het vat weer $85 en kan je gewoon weer suv knallen :mrgreen: Wie weet.
Over zes maanden is het "winter", en zal er weer meer vraag zijn naar olie..... met alle kans dat de prijzen nog verder stijgen.

Als de dollar zich wat hersteld, kan de olieprijs wat dalen, maar over het algemeen zal de prijs op dit niveau blijven of stijgen.

Zelfs GM verwacht dat de benzine prijs voor amerikanen 4 dollar (of meer) per gallon zal blijven.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Loek schreef:
Harry schreef: Het wordt ook wel tijd dat één van de grootste autofabrikanten ter wereld zich gaat richten op de toekomst, en de strijd aan gaat met Toyota en Honda, die wel al jaren geleden energie zuinige auto's zijn gaan ontwikkelen.
GM heeft al jaren zuinige autos in de US onder de Saturn merknaam, maar de verkoop hiervan verliep moeizaam omdat het publiek tot voor kort nog steeds de voorkeur geeft aan de behemoths: Suburban, Tahoe en Silverado. Dit jaar is er voor het eerste sprake van een kentering in het koopgedrag van de autoconsument in de US als gevolg van de alsmaar stijgende brandstofprijs. GM is er klaar voor met Saturns en de kleinere Chevrolets zoals Aveo en Cobalt. Verder heeft GM al een paar jaar een aantal hybrids in hun lineup zoals de Saturn Aura Hybrid, Saturn Vue Hybrid, Chevy Malibu Hybrid. Ook hun grotere modellen zijn in Hybrid verkrijgbaar, maar die neem ik niet echt serieus zoals de GMC Yukon Hybrid. Ford USA heeft een aantal zuinige autos in hun lineup zoals de Focus en Escape Hybrid. Op dit moment zie ik alleen Chrysler een beetje achterlopen als het komt op energiezuinige autos.
Ik weet dat smaken verschillen, maar die Saturns zien er toch niet uit, om over de (ex Daewoo) Chevrolet Aveo en Cobalt maar te zwijgen.
Het is gewoon een gegeven dat de gehele Amerikaanse autoindustrie zich helaas de afgelopen 10 a 15 jaar de kaas van het brood heeft laten eten door de Japanse automerken. De Japanse merken doen het al jaren goed in de kleinere klasse, waar met name GM zich er erg makkelijk vanaf heeft gemaakt door oude auto's van Koreaanse makelij onder het beroemde Chevrolet merk uit te brengen.
Er was ook de laatste jaren wel degelijk een markt voor de wat kleinere auto's, zie het succes van de Japaners, en de Amerikaanse industrie heeft daar gewoon niet goed op gereageerd, en nu het er dan op lijkt dat de markt voor de traditionele grote Amerikaanse auto alsmaar kleiner wordt, hebben de Amerikaanse autobouwers jaren ontwikkelingsachterstand opgelopen op de Japanners.
Even voor de duidelijkheid, ik vind persoonlijk de meeste Japanse auto's helemaal niets aan, veel te saai, maar ik heb wel bewondering voor het feit dat ze de marketing van hun auto's zo goed voor elkaar hebben, ik zie zelf veel liever een Chrysler 300, Dodge Charger of een moderne Cadillac, en ik hoop dat de Amerikaanse industrie het voor elkaar krijgt om dit soort auto's te ontwikkelen die dan wel een stuk zuiniger zijn, zodat ze de concurentie met de Japanners aan kunnen gaan.

Harry
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik weet dat smaken verschillen, maar die Saturns zien er toch niet uit, om over de (ex Daewoo) Chevrolet Aveo en Cobalt maar te zwijgen.
Saturn outlook al eens gezien? Of die leuke cabrio die in Ned als opel verkocht wordt?
Of the saturn Astra (een opel Astra met een saturn plakketje)
Ik denk dat jouw autofolder een paar jaartjes oud is :mrgreen:

eeen Cobalt SS is ook niet te versmaden

Ok een gewone cobalt is net als een crisis Clio ook maar saaie troep
Veel erger vind ik in Nederland een Hyundai Santa Fe met een 2.0l liter 4 cilindertje. Om dat vooruit te krijgen moet je nog uit stappen en duwen, bovenop een slecht verbruik

Zo, mijn frustraties over ned auto's ook weer weg :mrgreen:
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

ned in MO schreef: Ok een gewone cobalt is net als een crisis Clio ook maar saaie troep
Veel erger vind ik in Nederland een Hyundai Santa Fe met een 2.0l liter 4 cilindertje. Om dat vooruit te krijgen moet je nog uit stappen en duwen, bovenop een slecht verbruik

Zo, mijn frustraties over ned auto's ook weer weg :mrgreen:
Ja, en dan gaan de eigenaren van zo`n Hyundai Santa Fe / Tucson ook nog klagen op TV bij Radar of Kassa dat hun auto zo zuipt.
Gek he met een 2 liter motortje, "In de folder stond dat hij 1 op 12 reed, ik kom niet hoger dan 1 op 8 " zeggen ze dan.
Crisis ? What Crisis ?
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

ned in MO schreef:En over 6 maanden komt er een einde aan de overspannen markt en kost het vat weer $85 en kan je gewoon weer suv knallen :mrgreen: Wie weet.
Wishfull thinking !!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Die Saturn Outlook hadden we vorig jaar een paar dagen als huurauto. Zuinig? Mwah ... Maar wel leuk, je mag er bij mij een op de oprit zetten, weet alleen niet of ik hem wil ruilen voor mijn 300C. Moet ik nog over denken!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer