Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Frankenstorm (Sandy)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
guinevere
Amerika-expert

Re: Frankenstorm

Bericht door guinevere »

Andere schermdeur is opengeslagen en de helft hangt nu scheef en de andere helft ligt in stukjes op de grond, maar in tegenstelling tot een aantal vrienden hebben we nog steeds stroom en geen grote schade. Helaas ligt er bij een van mijn kennissen en boom op haar huis. :(

Denkt dat het nog lang gaat duren voordat het ergste hier voorbij is dus ik houd mijn hart vast.
Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wij hebben net 2 uur zonder stroom gezeten, maar wonder boven wonder ging alles net weer aan. Geen idee hoe het buiten is; het is pikkedonker, maar het lijkt nog steeds wel mee te vallen allemaal.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Fijn dat het weer aan is Dimona!
Ik volg CNN en the Weather channel. Ze hadden foto beelden van water dat de ondergrondse metro in stroomde in lower Manhattan. En er schijnen ook brandjes ondergronds te zijn gemeld. Dus dat zal nog wel een poosje duren eer de metro weer zal rijden. Verder stroomde het water de bouwput van groundzero in. En was er een soort van explosie bij de electriciteits leverancier. Waardoor tot aan 37th street geen stroom heeft.Raar om beelden van New York in het donker te zien.
Verder was er ook een melding dat er 3 foot water op de Wallstreet tradevloer zou staan, maar dat bericht werd niet bevestigd.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Word ik wakker en lees ik in de krant zulk slecht nieuws. Sterkte daar allemaal !
Groetjes,
Carine
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik volg het nieuws ook al de hele tijd. M'n zus zit in Manhattan. Gelukkig zit ze bij bekenden en is ze niet alleen. Ze zit ergens aan de Upper East Side. Ik was bijna nog met haar meegeweest voor deze trip. Ze zou vandaag terug vliegen, maar is al omgeboekt naar zaterdag. Voor zover ik weet, gaat alles goed met haar (ze slaapt nu natuurlijk), en hopelijk valt het allemaal mee.

Las net dat NYU Langone Medical Center een power outage heeft. Ik zag er beelden van, pasgeboren babietjes die aan de ademhaling zaten maar dat deed het niet zonder stroom. Was echt erg zielig om te zien.

Heel veel sterkte iedereen die in het gebied zit.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Sterkte iedereen ... als ik het goed begrijp is iedereen hier ongedeerd en viel het achteraf mee?
Sandy
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik ben zo in de war van jouw forumnaam momenteel ;)

Ik heb nog niks van m'n zus gehoord. Het is pas 5.00 in New York.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Haha ja ... ben nog nooit eerder zoveel besproken geweest op het forum (alhoewel misschien achter de schermen) :lol:
Als ik via de zoekfunctie op mijn naam zoek, zal ook nooit meer hetzelfde zijn ;)
Sandy
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Ben blij dat jullie allemaal ongedeerd zijn.
De schade is toch wel enorm, ze schatten 10 miljard $ per dag.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

inmiddels 14 doden.... is er meer geweten over de omstandigheden waarin ze zijn omgekomen?
En hoe zit het met de daklozen in NY en de andere steden? Worden die ergens opgevangen?

sterkte iedereen die in het gebied zit!
Wallstreet
Amerikakenner

Bericht door Wallstreet »

De daklozen worden volgens mij wel opgevangen, maar tot op dit moment weet ik er niets van.
Intussen lieten bijna 20 mensen hun leven in de storm. De waterschade is enorm en loopt tot in de miljarden. :x
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

LeenG schreef:inmiddels 14 doden.... is er meer geweten over de omstandigheden waarin ze zijn omgekomen?
Ik las over minimaal 1 geval waarin een boom op het huis van een slachtoffer was gevallen. Toevallig hoorde ik tijdens de voorbereidingen over een stel dat precies om die reden in de kelder ging overnachten. Geen overdreven voorzorgsmaatregel dus.

Heel veel sterkte aan de getroffenen. Één lichtpuntje: over 9 maanden kunnen we allemaal glimlachen om de mini-babyboom in de gebieden waar nu geen stroom is.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als gewoon de elektriciteit uitvalt, dan begrijp ik dat mensen zich op andere manieren gaan amuseren. Maar met zo'n grote storm die over je heen raast, denk je dat veel mensen dan babietjes gaan maken? ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Goedemorgen wereld, ik word net wakker. De nacht doorgebracht in de basement, dus ik ga zo maar eens kijken hoe het huis de storm heeft doorstaan.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Frankenstorm (Sandy)

En je hebt stroom! Hopelijk geen schade!
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Hier ziet alles er wonderbaarlijk goed uit buiten. Vannacht goed geslapen en weinig gemerkt. Nu maar eens bedenken wat we allemaal gaan doen de komende dagen.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hier hetzelfde; goed geslapen vannacht, niets meer gehoord. Net klein rondje buiten gelopen; haast geen wind, hele lichte miezerregen afgewisseld met stukjes blauwe lucht en droog. Alweer druk verkeer op wegen waar gereden mag worden, maar hier om de hoek enkele straten afgezet vanwege de kraan. Maar de verhalen over Lower Manhattan zijn wel vrij heftig ... Wat ben ik blij dat we hierheen verplaatst zijn zeg ..
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

nou, dat was een beste storm. Ons houten huis op de heuvel stond goed te schudden. Lichten hebben regelmatig geknipperd, maar wij zijn het stroom niet kwijtgeweest. De buren wel, al sinds gisteravond. Dus mijn koelkast/diepvries ligt echt helemaal propje vol.

er lag een enorme tak/halve boom voor de inrit gisteravond, maar daar heb ik power tools voor dus die ligt nu in stukjes naast de inrit zodat ik met de auto weg kon. Verder een rotzooi, wat siding kwijt, etc. Man is ook alles goed mee, die heeft het druk gehad, maar hij komt in de loop van de dag weer thuis :thumbup:. Maar, jeetje, de kust heeft het niet zo goed gedaan. Indrukwekkende beelden verder uit het zuiden.

Weet je wat ik zo raar vind? Gisterochtend emailde het kantoor dat ze open waren. Ik heb terug gemailed dat ik het advies van president, gouverneur, burgermeester van boston, en mijn lokale -reverse-911 telefoontje wilde volgen en vanuit huis zou werken. Kantoor ging om 12 uur dicht met allerlei paniekerige emailtjes over debris, verkeer, wind, computers uit, deuren dicht, raam ingewaaid en glas in een kantoor, één kant van het gebouw op slot omdat daar de storm opstond, enz. met mijn laatste trein om 13:10 - dus dat zou 2 uur reizen zijn om een paar uurtjes paniekerig op het puntje van je stoel in het kantoor naar buiten en internet te kijken. Vanochtend een mailtje dat het kantoor om 10 uur open gaat. En ik was (met de auto vandaag) binnen een half uur op m'n werk omdat er dus echt geen verkeer is. Zotten.
Staceybeesie
Amerika-expert

MattRob schreef:. Maar de verhalen over Lower Manhattan zijn wel vrij heftig ... Wat ben ik blij dat we hierheen verplaatst zijn zeg ..
Nou zeg dat! Wanneer zouden jullie terug vliegen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het beste voor de forumleden in Amerika. Als je de foto's van New York op deze site bekijkt: http://www.nrc.nl/inbeeld/2012/10/30/sa ... w-york-in/ dan is er veel schade en wateroverlast.

Martin
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer