Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Explosie(s) Boston marathon

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Explosie(s) Boston marathon

Bericht door vana »

Staceybeesie schreef:
Hij was de avond er voor door de oudste broer gebeld en die had gevraagd om hem te vergeven voor wat er gebeurd was nadat de beelden van hen op tv bekend waren gemaakt. Hiervoor had hij ze al maanden niet gesproken.
Hier geloof ik dus helemaal niets van. Eerst zegt hij dat hij ze al jaren niet gezien heeft en dan zou zijn neef ineens terwijl hij op de vlucht is zijn oom gaan bellen?
Beetje ongeloofwaardig.
Ik kreeg ook de indruk dat die ooms, door hun gebrekkige Engels, vaak niet helemaal begrepen wat er gevraagd werd en als er dan ook nog eens 30 vragen tegelijk op je afgevuurd worden kunnen je woorden wel eens niet helemaal juist gezegd of geïnterpreteerd worden.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het schijnt dat de FBI de oudere broer al eerder heeft onderzocht op verzoek van een andere regering. bron
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ben blij dat het "relatief" zo goed is afgelopen. Met al die bommen had het ook veel erger kunnen aflopen.

Voor de rest is het moeilijk speculeren over wat de motieven waren. Wie weet hebben ze de jongens wel gouden bergen beloofd in ruil voor hun daar want het leek er niet op dat ze zelf ook hadden verwacht dood te gaan. Even afwachten wat ze nog meer vinden. Ik vind het overigens aan de ene kant wel jammer dat ze niet allebei gedood zijn. Ik snap dat het voor de informatie wel belangrijk is dat ze er 1 levend hebben maar nu bestaat het risico dat die jongen weer vrijkomt ooit en het risico dat hij een podium krijgt voor zijn rare gedachten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan mij niet voorstellen dat deze jongen, indien schuldig verklaard door het gerecht, ooit nog vrijkomt. Nu ben ik eerlijk dat ik vanwege werk het verhaal van vannacht/vandaag maar half heb meegekregen qua het hoe ze hem gepakt hebben ed.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Ziva schreef:Ik vind het overigens aan de ene kant wel jammer dat ze niet allebei gedood zijn
Ik ben blij dat hij nog leeft.
Ik voel compassie met allen, de slachtoffers als wel de daders.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Encinitas schreef:Ik voel compassie met allen, de slachtoffers als wel de daders.
ik ben helaas niet zo nobel ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

In Amerika is levenslang voor zo'n terreurdaad ook echt levenslang (life without the possibility of parole). Het lijkt me goed dat 1 van de twee het overleeft heeft. Niet dat ik vermoed dat de redenen meer zullen zijn dan 'we wilden iets doen om wraak te nemen', of 'we wilden een daad stellen voor ons geloof', maar het is altijd nuttig om dergelijke waanideeen naar boven te brengen.

Hoewel er (natuurlijk) al weer mensen zijn die beweren dat het allemaal een samenzwering van de CIA of zo is geweest. Een tante van de twee jongens verklaarde al iets in die richting en voegde daaraan toe, dat ze dacht dat de aanslag op het World Trade Center in 2001 ook door de Amerikaanse regering was uitgevoerd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Eerst nog maar zien of het een gevangenisstraf wordt. Waarschijnlijk zal de U.S. Attorney de man vervolgen, zodat de doodstraf ook nog mogelijk is.

Bizar is overigens wel dat de man zijn broer zou hebben aangereden toen de politie bezig was hem aan te houden (aldus de baas van Watertown police op CNN).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

heidem schreef:Waarschijnlijk zal de U.S. Attorney de man vervolgen, zodat de doodstraf ook nog mogelijk is.
Hoe werkt dat? Waar zou die doodstraf dan eventueel worden uitgevoerd?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

dimona schreef:
heidem schreef:Waarschijnlijk zal de U.S. Attorney de man vervolgen, zodat de doodstraf ook nog mogelijk is.
Hoe werkt dat? Waar zou die doodstraf dan eventueel worden uitgevoerd?
Hoe moet ik dat zien..als een soort landelijke rechter? Want Massachusetts heeft geen doodstraf nl.

Eerst maar eens zien of die gast in leven blijft om een proces te krijgen.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

PSVwally schreef:Eerst maar eens zien of die gast in leven blijft om een proces te krijgen.
ja, dat denk ik eigenlijk ook ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

CNN

Tamerlan Tsarnaev appears to have become increasingly religious in the last three or four years, according to an analysis of his social media posts and the accounts of family members. But there is so far no evidence of active association with international jihadist groups.
In August 2012, soon after returning from a long visit to Russia, he created a YouTube channel with links to a number of videos. Some include sermons or interviews with radical preachers. Two videos under a category labeled "Terrorists" were deleted. It's not clear when or by whom.
Tsarnaev's YouTube channel had the address "muazseyfullah," which happen to be the names of two prominent militant leaders among Islamist groups in Russia's north Caucasus, an area that includes Chechnya and Dagestan. Seyfullah also translates as "sword of Allah."

Onder toezicht van de FBI blijkbaar.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

dimona schreef:Hoe werkt dat? Waar zou die doodstraf dan eventueel worden uitgevoerd?
PSVwally schreef:Hoe moet ik dat zien..als een soort landelijke rechter? Want Massachusetts heeft geen doodstraf nl.
Naast de rechtbanken van de staten zijn er ook federale rechtbanken. De federale overheid (in de persoon van de U.S. Attorney) kan personen voor deze rechtbanken vervolgen wegens strafbare feiten die strafbaar zijn gesteld in de U.S. Code. Binnen die rechtbanken telt alleen het federale recht, niet het recht van de betreffende staat. Op die manier is bijvoorbeeld Timothy McVeigh niet door een rechtbank van de staat Oklahoma veroordeeld, maar door een federale rechtbank in Denver. Zo zou de U.S. Attorney in dit geval bijvoorbeeld kunnen vervolgen voor het tot ontploffing brengen van een bom op de openbare weg met het oogmerk de dood of zwaar lichamelijk letsel te veroorzaken, zoals is strafbaar gesteld in artikel 2332f van Titel 18 van de U.S. Code. Daarvoor kan een tijdelijke gevangenisstraf, een levenslange gevangenisstraf of de doodstraf worden opgelegd.
De door de federale rechter ter dood veroordeelden zijn allemaal gedetineerd in een federale gevangenis in Indiana. Daaronder zijn ook een aantal personen die door de federale rechter op grond van de U.S. Code ter dood zijn veroordeeld, terwijl de staat zelf de doodstraf niet meer kende. De doodstraf wordt ook in die gevangenis uitgevoerd.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Blijft toch apart dat CNN 24 uur later voor de 754e keer verteld hoe het is gegaan.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Inderdaad, worden Amerikanen daar niet eens moe van of is dat niet op elke nieuwszender zo?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In Nederland gebeurde hetzelfde bij het ongeval van Friso met de lawine. Blijkbaar is dat iets wat "nieuws"zenders doen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je hoeft toch ook niet te kijken. Er zijn zoveel niet nieuws tv kanalen hier. Meestal zetten wij het nieuws na een tijdje af, tenzij er echt nieuwe ontwikkelingen worden verwacht.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Same here, gelukkig heb je nog tig andere kanalen waar helemaal geen nieuws op te zien is. Wat dat betreft heeft elk denkbaar onderwerp zijn eigen kanaal hier ;)

Zag trouwens een mogelijke foto van de oudste dader voorbij komen. Dat zag er niet al te best uit eerlijk gezegd :shock:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja ik kan hem plaatsen voor de rest maar ik denk dat het tegen een forumregel is. Je ziet namelijk een brede snijwond van 20 cm in zijn borstkas, kogelgaten en hoofd onder bloeduitstortingen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, plaats maar niet, als mensen hem willen zien kunnen ze zelf gaan kijken. Ik zag hem vrijdag al voorbijkomen en het is geen prettig plaatje. Die snee schijnt te zijn gekomen doordat zijn broer over hem heen reed, brrrr!!!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer