Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dodelijk griepvirus in Mexico.

Bericht door Tim1980 »

Na de kredietcrisis nu het griepvirus. Ik vind persoonlijk dat de media in beide gevallen een discutabele rol speelt. Natuurlijk is het belangrijk dat er een juiste berichtgeving plaatsvindt met de juiste cijfers. Je kan echter geen programma met aanzetten als P&W, Nova, DWDD of je hebt het idee dat je morgen je baan zal verliezen of in dit geval wakker zal gaan worden met een kuchje (wat dan natuurlijk ook direct varkensgriep zal zijn). Het zal inderdaad vast allemaal niet gaan meevallen, de economie zal in het 3e kwartaal een dieptepunt gaan bereiken met een verdere daling van 3.5% t.o.v 2008 en in juni zullen 1.500000 mensen wereldwijd besmet zijn met de Mexicaanse Griep.

Ik zal er waarschijnlijk niks van meekrijgen. P&W is vervangen door MTV Cribs, Nova door Help mijn man is klusser en DWDD door Deal or No Deal, ook Hart van Nederland krijgt van mij een kleine boycot. Behalve natuurlijk de laatste 5 minuten omdat het altijd leuk is om te zien dat na 62 uur een jonge poesje uit een konijnenhol wordt bevrijdt. Op 27 juni zit ik vermoedelijk in een halfvol vliegtuig richting The USA om te genieten van een welverdiende vakantie. Want wat is dat openen van die koffers in Deal or No Deal een stressvol programma!
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

Inderdaad, je leest de gekste en (vind ik) voorbarigste dingen.. ..Popfestivals in de zomer die afgelast dreigen te worden...dat is toch nog lang niet aan de orde?!
Het is uiteraard heel goed en nodig dat er voorzorgsmaatregelen worden genomen en vooruit gedacht wordt, maar de pers/media kan wel iets terughoudender zijn met het verspreiden van berichten die er nog lang niet toe doen. Er zijn toch altijd mensen die vreselijk in paniek raken. De noodtoestand in California is volgens mij voornamelijk bedoeld om geld te krijgen van de regering.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

georgesken schreef:
Het is niet zeker dat die twee
sterfgevallen in Los Angeles echt te
wijten zijn aan de nieuwe griep.
Goh, ze weten niks, dus laten we de noodtoestand maar afroepen. Je kan mensen ook hysterisch maken.

Dat heb ik nu een beetje met het hele gebeuren, overal waar er *IEMAND* ziek is, waar ze niet 1-2-3 meteen kunnen zeggen waarvan, wordt er meteen varkensgriep geroepen. De media helpen lekker mee, ze hadden de laatste paar dagen stukken minder te melden over de krediet crisis, dus dit nieuws komt goed uit..

Het is en blijft echter zo dat er tot nu toe slechts 7 mensen zeker aan de varkensgriep zijn overleden en verder niemand weet waaraan de andere doden zijn overleden. Ja, het virus lijkt zich snel te verspreiden, maar in de rest van de wereld lijkt het over het algemeen over de milde variant te gaan, waar antibiotica etc voor lijkt te helpen. Als landen nou eerst eens gewoon uitzoeken of vermeende gevallen ook echt de varkensgriep zijn en DAN pas naar buiten treden, kan misschien die massa hysterie vermeden worden.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Forever
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever »

eNeRGy263 schreef:Ik vertrek op 21 mei naar Los Angeles dus ben uitermate benieuwd hoe de varkensgriep zal evolueren.
Ik heb, zoals ik steeds doe, geen annulatieverzekering geboekt dus... ik blijf duimen natuurlijk.
Wij (4 pers) vertrekken eveneens op 21 Mei uit Brussel.
Dit met AA naar NY, en dan naar San Diego.
NvR78
Amerika-ontdekker

Bericht door NvR78 »

Waar staat dat Californie de noodstoestand uitgeroepen heeft?
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

he jakkes.... ik probeer er heel nuchter onder te blijven maar als onze (honeymoon-) vakantie over drie weken in het water zou vallen, dan ben ik daar toch niet heel blij mee... aan de andere kant, het zal allemaal wel meevallen (maar als we gaan neem ik toch mooi extra vitaminen mee....)
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
lkapitein
Amerika-ontdekker

Bericht door lkapitein »

José schreef:
Matrox schreef: In dit geval lijkt (althans in Mexico) vooral de groep van 20 tot 40 jarigen het meeste risico te lopen wat voorlopig de enige overeenkomst is met de Spaanse griep van 1918.
Nou lekker dan, met mijn 23 jaartjes!
Je zou toch denken dat deze groep de beste weerstand heeft?
Nee Jose, dat heeft deze groep niet. Deze groep is juist bezig zijn weerstand op te bouwen door simpelweg regelmatig verkoudheden door te maken (net als kleine kinderen) Maar goed, ik ben net iets boven de veertig en heb nu alle verschijnselen die lijken op varkensgriep. En ik ben niet eens in Mexico geweest. :blink: En zo als ik nu ben ga ik NIET naar de dokter, moet het gewoon uitzieken.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

NvR78 schreef:Waar staat dat Californie de noodstoestand uitgeroepen heeft?

Schwarzenegger roept noodtoestand uit in Californië
LOS ANGELES - Gouverneur Arnold Schwarzenegger van Californië heeft wegens de dreiging van een epidemie van de Mexicaanse griep de noodtoestand in zijn aan Mexico grenzende deelstaat uitgeroepen.

De overheden in de dichtstbevolkte staat van de VS onderzoeken momenteel de oorzaken van twee recente overlijdens in de regio van Los Angeles, die mogelijk verband houden met de Mexicaanse griep. Het gaat om een man van 33 en een man van 45 jaar.

Bron : nieuwsblad, Belgie,28/04/2009
Groetjes,
Carine
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Er wordt nu een geval onderzocht in Cortland, hier 25 km vandaan, en waar mijn zoon op school zit. Er is verder niks van bekend, of de persoon in Mexico is geweest of niet. Het is even afwachten of het echt deze griep is of niet.

Dat 20-40 jarigen het ziekste worden is omdat ze het beste immuunsysteem hebben, ze reageren er het heftigste op.
Dit is een compleet nieuw virus waar niemand weerstand tegen heeft.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het Amerikaanse ministerie van gezondheidszorg heeft een speciale website:

http://1918.pandemicflu.gov/index.htm

met uitgebreide verhalen over de pandemic in 1918, 1919. We zijn sindsdien gelukkig wel wat verder gekomen, dus hopelijk zal het allemaal wel meevallen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

niet vergeten dat in 18-19 de mensen net uit de eerste WO kwamen, uitgehongerd en verzwakt. dus ja, dan heeft zo'n virus niet veel nodig om slachtoffers te maken.
Nu zijn we toch een stuk gezonder en sterker en is onze geneeskunde stukken beter.

Ik maak me nog steeds geen zorgen, ik hou het wel in het oog.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wat ik toch wel "mooi" vond (for lack of a better word) is dat er dus nieuws gemaakt wordt van het feit dat de WHO -verwacht- dat ze -binnenkort- de schaal misschien moeten opschroeven.

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, geen onnodige risico's nemen, maar ik vind dat de media hier niet echt een fraaie rol in spelen. Ze zijn erop gesprongen als een stel hyenas, en zijn, in mijn ogen, soms echt het perspectief een beetje kwijt. -Als- het een pandemie wordt, dan heeft het publiek meer aan goed advies en zekere cijfers, en niet alle rapportages over mensen die -misschien- de varkensgriep hebben, over hoe de 3e klas van Ms. Pear in New York leert handenwassen, hoe er nooit genoeg vaccin zal zijn, als ze dat al kunnen maken, en over hoe een Israelische minister het de Mexicaanse griep wilde noemen omdat hij geen orthodoxe joden voor het hoofd wilde stoten, en daarmee de Mexicaanse ambassadeur tot een officieel protest heeft aangezet.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

AMERIKAANSE BABY OVERLEDEN NA GRIEP
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In de Amerikaanse staat Texas is een baby van 23 maanden overleden aan griep.

Het is het eerste overlijden door de Mexicaanse griep in de Verenigde Staten.

In Californië zijn er twee verdachte overlijdens, maar het is niet duidelijk of die het gevolg zijn van de Mexicaanse griep. In die staa is alleszins de noodtoestand uitgeroepen.

In de staat New York is er dan weer sprake van een tiental kinderen die ziek zijn. In totaal zijn er nu al 64 mensen ziek door de griep. De VS trekken een miljard uit voor de ziekte.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Varkensgriep

Bericht door kastelke »

Hihihi, de varkensgriep is goed voor de economie:
er moeten vaccins aangemaakt en verdeeld worden
mensen worden in het ziekenhuis opgenomen
sommige sterven dus zij moeten begraven worden EN hun job komt vrij.
{sorry voor het sarcasme, maar ik ben het gespui van de media zo k*tsbeu, en dit ideetje hadden zij nog niet gevonden.}
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
georgesken
Amerikakenner

kastelke schreef:Hihihi, de varkensgriep is goed voor de economie:
er moeten vaccins aangemaakt en verdeeld worden
mensen worden in het ziekenhuis opgenomen
sommige sterven dus zij moeten begraven worden EN hun job komt vrij.
{sorry voor het sarcasme, maar ik ben het gespui van de media zo k*tsbeu, en dit ideetje hadden zij nog niet gevonden.}

Niet vergeten dat al die zieken moeten vervangen worden dus dat worden gouden tijden voor de interim-sector. En al die nieuwe banen in de medische sector en de nieuwe jobs in de begrafenissector. En mensen gaan zich weer meer willen verzekeren (levensverzekering en uitvaartverzekering) dus die gaan ook mooie tijden tegemoet...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Als er echt een pandemie uitbreekt dan vrees ik toch dat de economie aardig in zal storten. Maar voorlopig lijkt het nog wel mee te vallen dus hopelijk blijft dat zo.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

georgesken schreef:AMERIKAANSE BABY OVERLEDEN NA GRIEP
In de Amerikaanse staat Texas is een baby van 23 maanden overleden aan griep.
Het is het eerste overlijden door de Mexicaanse griep in de Verenigde Staten.
Opnieuwe foutieve informatie van de media dus. Ze zouden beter eerst alles verifiëren vooraleer een bericht te posten.. Geen amerikaanse baby en toch spreken ze zo graag van de 1ste dode buiten Mexico. Ja, zo is het natuurlijk niet moeilijk als je ze naar een ziekenhuis in een ander land stuurt.

Daarnaast is het natuurlijk erg, en leef ik mee met de familie van dat kindje..
Reuters schreef: A 23-month-old Mexican child has died of swine flu after seeking medical treatment in Texas, in the first confirmed death outside of Mexico.
http://www.reuters.com/news/globalcoverage/swineflu
georgesken
Amerikakenner

tja zo zie je maar weer hoe onduidelijk onoverzichtelijk en incorrect de berichtgeving op dit moment verloopt...
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ernstig toch dat ze feiten zo verdraaid worden.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Jup, de media..

Maar, we moeten natuurlijk niet naïef zijn en denken dat de ernstige gevallen van die griep zich enkel en alleen maar tot aan de grenzen van mexico bevinden. Maar het is wel bizar dat enkel mensen uit Mexico momenteel blootgesteld worden aan de agressievere variant, of heeft het te maken met leefomstandigheden, hygiëne etc?

Ik kan me niet voorstellen dat ze daar in Mexico in het algemeen zo tenachtergesteld zijn, sommige streken ja, maar die vlak bij de Texaanse grens?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer