Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Explosie(s) Boston marathon
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Explosie(s) Boston marathon
Ik krijg toch een hele andere indruk uit de interviews met zijn vrienden Elke. Iedereen omschrijft hem als aardig en Amerikaans en niemand kan geloven dat hij dit gedaan heeft. E waren geen tekenen dat hij om zich heen schopte en Amerika van alles verweet of zo. Ik vind het trouwens wel ver gaan dat de verslaggevers al die familieleden zo achtervolgen. Ik zag net een andere oom en die wist zich echt geen raad met al die vragen, vroeg steeds of ze hem met rust wilden laten maar ze gingen maar door.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze hebben ook een tante in Toronto opgedoken, maar die had de familie al enkele jaren niet meer gezien...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Wat ik er uit begrijp zijn de vader en moeder helemaal niet meer in Amerika Elke.
-
- Amerika-expert
Mijn schoonfamilie woont in Watertown, Belmont, en Waltham. Ik krijg nu berichten van een Watertown schoon-oom die nog steeds vast zit in z'n huis.
Elke, ik kreeg er tranen van in m'n ogen toen een oom van de verdachten zei, in z'n hele emotionele schitterende engels, dat zijn familie zich wilde buigen voor de slachtoffers om hun excuses aan te bieden. En dat zijn neven een schande voor de familie zijn en een schande voor hun tsjetsjeense gemeenschap.
Elke, ik kreeg er tranen van in m'n ogen toen een oom van de verdachten zei, in z'n hele emotionele schitterende engels, dat zijn familie zich wilde buigen voor de slachtoffers om hun excuses aan te bieden. En dat zijn neven een schande voor de familie zijn en een schande voor hun tsjetsjeense gemeenschap.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht gehoord te hebben dat de vader nog niet zo lang geleden vertrokken is uit de US, terug naar 'huis'.
Ja, het is erg, als je op een of andere manier gerelateerd bent aan zulke daders. (tenzij je natuurlijk zelf ook erg in het 'doel' gelooft)
Ja, het is erg, als je op een of andere manier gerelateerd bent aan zulke daders. (tenzij je natuurlijk zelf ook erg in het 'doel' gelooft)
Elke
-
- Amerika-expert
Ik kan de beelden van de oom die ik bedoel niet vinden. Het is niet Ruslan Tsarni maar een man die zegt een oom te zijn. Hij stond naast een witte bus vanochtend, hij verontschuldigde zich regelmatig voor z'n engels en bood aan om naar z'n broer te rijden.
-
- Amerika-expert
Ja met adres en al. Dat stukje heb ik ook gezien.
De man was heel emotioneel.
De man was heel emotioneel.
Het naar mijn inzien compleet buiten proporties met het aantal politie en homeland security. 9000? Een hele stad op lock down, huis aan huis zoektocht. Wat als je die mensen je huis niet wil laten doorzoeken?
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Is daar de Patriot Act niet voor ?
Is het toeval dat de twee getoond worden op Lord & Taylor bewakingscameras richting straat terwijl ze hun back packs parkeerden aan de overkant van de straat (?) en dat hun moeder vorig jaar werd gearresteerd voor shop lifting by Lord & Taylor ?
Is het toeval dat de twee getoond worden op Lord & Taylor bewakingscameras richting straat terwijl ze hun back packs parkeerden aan de overkant van de straat (?) en dat hun moeder vorig jaar werd gearresteerd voor shop lifting by Lord & Taylor ?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het ziet ernaar uit dat ze hem in een boot in iemands tuin hebben gevonden.
Edit: levend gearresteerd.
Edit: levend gearresteerd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik had wel gewild dat men zo de DC snipers had achtervolgd. Als je je leven niet zeker bent maakt het niet uit hoeveel personeel er in wordt gezet, zolang de daders maar worden gevonden.ANY schreef:Het naar mijn inzien compleet buiten proporties met het aantal politie en homeland security. 9000? Een hele stad op lock down, huis aan huis zoektocht. Wat als je die mensen je huis niet wil laten doorzoeken?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Bandido
- Amerika-expert
Ik vind het ook volkomen begrijpelijk en ik ben blij dat ze dit zo hebben aangepakt, en nog blijer dat de daders zijn gepakt.
"Keep Georgia On Your Mind"
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Paps heeft denk ik toch een iets andere mening hierover dan de rest vd familie.Diens vader Anzor in het Russische Machatsjkala kan het niet geloven: Dzjochar 'is een echte engel, een tweedejaarsstudent geneeskunde en heel intelligent'. De vader zei dat 'we verwachten dat hij hier zijn vakantie doorbrengt'.
Dat laatste lijkt problematisch gezien de klopjacht van de Amerikaanse justitie en de beschuldigingen tegen Dzjochar. Hij zou een van de twee terroristen zijn die in Boston maandag bomaanslagen bij de finish van de marathon van de stad hebben gepleegd.
De andere verdachte is zijn oudere broer Tamerlan. Tamerlan is vrijdag in een vuurgevecht met de politie gedood en was 26 jaar oud. Volgens de vader zijn de jongens in een val van de geheime dienst gelopen.
Ja, ik vind het ook logisch. Er loopt iemand door je stad waarvan je weet dat hij explosieven bij zich heeft, dat hij rücksichtslos mensen doodt, en dat hij inmiddels niets meer te verliezen heeft. Dan kun je je toch niet voorstellen dat de burgemeester zou zeggen "joh, blijf allemaal lekker doen waar je mee bezig bent, wij vangen die boef wel even"? De kans dat dat onder deze omstandigheden verkeerd af loopt, is bijna 1.
De moeder kon het ook niet geloven, en ik moet zeggen dat ik de reaktie van die oom in Maryland wel erg typisch vond. Toch best raar dat je je neven zo als een baksteen laat vallen, terwijl nog niet eens vaststaat wat er nou precies is gebeurd en wat voor rol die neven hebben gespeeld. Ik had de indruk dat hij vooral boos was vanwege zijn eigen hachie.PSVwally schreef:Paps heeft denk ik toch een iets andere mening hierover dan de rest vd familie.
Voor de rest snap ik überhaupt niet waarom je als ouder of direkt familielid een reaktie zou willen geven op het moment dat de ene broer koud een dag dood is, en de andere op de hielen wordt gezeten door de politie. Dat je als ouder überhaupt in staat bent om daar op zo'n moment iets zinnigs over te zeggen, vind ik verbazingwekkend.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Volgens mij hadden ze niet veel keus. Als je ziet hoe agressief die ooms benaderd werden door journalisten, die hadden weinig andere keus dan uiteindelijk een verklaring te geven. Die ene oom zei ook steeds, "ik ben zo moe en ik spreek niet goed Engels dus kan me niet goed uitdrukken. Ga naar mijn broer, die spreekt wel goed Engels." En toch bleven ze maar doorgaan tot hij uiteindelijk zei. "Als ik nu een verklaring geef laten jullie me dan met rust?"
En dan stelden ze vragen als "wat vind je van ons land?" Ja natuurlijk begint zo'n man dan meteen Amerika op te hemelen, want stel dat ze denken dat hij er iets mee te maken heeft.
Die vader begrijp ik ook. Je kind val je niet snel af en bij zoiets ga je natuurlijk eerst in de ontkenning, je kunt het niet geloven.
Er waren naar ik begrepen heb ook geen tekenen dat ze zoiets gruwelijks zouden doen.
En dan stelden ze vragen als "wat vind je van ons land?" Ja natuurlijk begint zo'n man dan meteen Amerika op te hemelen, want stel dat ze denken dat hij er iets mee te maken heeft.
Die vader begrijp ik ook. Je kind val je niet snel af en bij zoiets ga je natuurlijk eerst in de ontkenning, je kunt het niet geloven.
Er waren naar ik begrepen heb ook geen tekenen dat ze zoiets gruwelijks zouden doen.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
dat denk ik ook ...vana schreef:Volgens mij hadden ze niet veel keus.
die jongen is al schuldig bevonden, denk ik .... ik hoop terecht ....
wat ik me nou steeds afvraag, is of pa inderdaad het woord 'Allah' gebruikt? omdat ze er altijd doorheen lullen in het Engels, vind ik het moeilijk te verifiëren, maar het zal heel veel impact hebben op kijkers (mijzelf incluis)
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Daar begrijp ik dus ook niets van...maar misschien heb ik iets gemist.meyem schreef:die jongen is al schuldig bevonden, denk ik .... ik hoop terecht ....

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
nou, als hij onschuldig is, dan zit een onschuldige jongen nu in een heel lastig pakket ...
dat bedoel ik, dat zou ik niemand toe willen wensen ...
dat bedoel ik, dat zou ik niemand toe willen wensen ...
-
- Amerika-expert
Hij was de avond er voor door de oudste broer gebeld en die had gevraagd om hem te vergeven voor wat er gebeurd was nadat de beelden van hen op tv bekend waren gemaakt. Hiervoor had hij ze al maanden niet gesproken. Dus hij wist wat er gespeeld had. Dat zijn eigen hachie meespeelt lijkt me duidelijk. Hij is altijd nog te gast in een land waar hij asiel heeft aangevraagd en terug gaan is denk voor hem geen optie. En deze gebeurtenis zou natuurlijk best heftige gevolgen kunnen hebben voor zijn familie.dimona schreef:De moeder kon het ook niet geloven, en ik moet zeggen dat ik de reaktie van die oom in Maryland wel erg typisch vond. Toch best raar dat je je neven zo als een baksteen laat vallen, terwijl nog niet eens vaststaat wat er nou precies is gebeurd en wat voor rol die neven hebben gespeeld. Ik had de indruk dat hij vooral boos was vanwege zijn eigen hachie.PSVwally schreef:Paps heeft denk ik toch een iets andere mening hierover dan de rest vd familie.
De man heeft zover ik het meekreeg zelf gevraagd aan de pers om met hem mee te gaan naar het adres van zijn familie. Dat zag je in het interview. Hij noemde het adres live in de uitzending, waarna de halve wereld naar dat adres ging natuurlijk. Hierna werden de berichten 5 seconden vertraagd bij CNN.
En eerlijk gezegd snap ik ook niet dat je een land en zijn inwoners dit aan doet, terwijl ze jou asiel hebben gegeven in tijden van nood.
Ja dat is zeker waar. Maar we hebben het over Rusland. In hoeverre heeft hij dit vrijwillig gedaan denk je?dimona schreef:Voor de rest snap ik überhaupt niet waarom je als ouder of direkt familielid een reaktie zou willen geven op het moment dat de ene broer koud een dag dood is, en de andere op de hielen wordt gezeten door de politie. Dat je als ouder überhaupt in staat bent om daar op zo'n moment iets zinnigs over te zeggen, vind ik verbazingwekkend.