Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Extreem dik jongetje uit huis geplaatst
- Bandido
- Amerika-expert
Extreem dik jongetje uit huis geplaatst
Een 8-jarig jongetje dat 91 kilo weegt, is door de Amerikaanse kinderbescherming onttrokken aan het ouderlijk gezag. Sociaal werkers vonden dat zijn moeder niet genoeg deed om zijn gewicht binnen de perken te houden. Het is de eerste keer dat zoiets in de Verenigde Staten gebeurt.
Het jongetje uit Cleveland lijdt volgens de autoriteiten aan zeer ernstig overgewicht en loopt daarom meer kans op aandoeningen als hoge bloeddruk en suikerziekte.
Advocaten van de moeder zeggen dat de overheid met de uithuisplaatsing haar boekje te buiten gaat, omdat de gezondheidsproblemen waaraan het jongetje blootstaat geen onmiddellijk gevaar vormen. De autoriteiten laten weten dat hij thuis is weggehaald, omdat begeleiders van het gezin het onvermogen van zijn moeder om hem te laten afvallen beschouwen als medische verwaarlozing.
Bron
Het jongetje uit Cleveland lijdt volgens de autoriteiten aan zeer ernstig overgewicht en loopt daarom meer kans op aandoeningen als hoge bloeddruk en suikerziekte.
Advocaten van de moeder zeggen dat de overheid met de uithuisplaatsing haar boekje te buiten gaat, omdat de gezondheidsproblemen waaraan het jongetje blootstaat geen onmiddellijk gevaar vormen. De autoriteiten laten weten dat hij thuis is weggehaald, omdat begeleiders van het gezin het onvermogen van zijn moeder om hem te laten afvallen beschouwen als medische verwaarlozing.
Bron
"Keep Georgia On Your Mind"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Extreem dik jongetje uit huis geplaatst
Als het door vraatzucht komt terecht, als het een medische oorzaak heeft misschien niet
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hopelijk is dit niet gewoon "jochie is dik, dus moeder is incompetent" gegaan. Ik mag aannemen, dat er een gegronde reden is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
8 Jaar oud en al 91kg!
Als daar geen medische reden voor is dan vind ik het eigenlijk niet eens zo slecht dat dat jongetje uit huis geplaatst is. Je bent als ouder verantwoordelijk voor het welzijn van je kind en wanneer je 8-jarige onnodig met zoveel overgewicht kampt ben je onverantwoordelijk bezig.
Ik neem aan dit hier al wel het een en ander aan vooraf is gegaan en dat het kind niet 'maar zo' uit huis wordt gehaald, omdat het te dik is. Dan kan de Kinderbescherming ook wel bezig blijven, want dit kind is vast geen uitzondering (helaas).
Met dit soort berichten vind ik het altijd jammer dat er maar een kort stukje wordt geplaatst, waardoor de gehele situatie niet duidelijk wordt.
Met dit soort berichten vind ik het altijd jammer dat er maar een kort stukje wordt geplaatst, waardoor de gehele situatie niet duidelijk wordt.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik veronderstel dat ze niet zomaar een kind uit huis plaatsen en dan vind ik het wel een goede zaak.
Als een kind dat ondervoed wordt uit huis geplaatst wordt, dan vinden we dat normaal. De gezondheidsrisicos van je kind "vetmesten" zijn nochtans minstens even groot. De jongen zal nu al de rest van zijn leven de gevolgen dragen. Hopelijk krijgen zowel hij als zijn ouders de juiste begeleiding zodat ze zo snel mogelijk weer terug samen als gezin verder kunnen.
Als een kind dat ondervoed wordt uit huis geplaatst wordt, dan vinden we dat normaal. De gezondheidsrisicos van je kind "vetmesten" zijn nochtans minstens even groot. De jongen zal nu al de rest van zijn leven de gevolgen dragen. Hopelijk krijgen zowel hij als zijn ouders de juiste begeleiding zodat ze zo snel mogelijk weer terug samen als gezin verder kunnen.
Ja, er zit een verschil in dik, te dik en "zoveel overgewicht dat het echt absoluut levensgevaarlijk is". En als er in dat laatste geval geen medische oorzaak is, dan ben ik het met LeenG eens dat dit net zo erg is als dat een kind ondervoed zou worden en dan zou ik dat een goede gegronde reden vinden om het kind uit huis te laten plaatsen als blijkt dat de ouders het verkeerde eetgedrag blijven aanmoedigen door ongezonde producten te kopen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hm, uit huis plaatsen is wel heel drastisch. Je mag dan hopen dat er eerst al flink met de ouders/moeder is gewerkt om hen/haar te leren, wat gezond voedsel is en hoe je een kind dat overgewicht heeft kunt begeleiden in een dieet. Dat is namelijk bepaald niet makkelijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Bandido
- Amerika-expert
Het is kennelijk de eerste keer dat een kind om deze reden uit huis wordt geplaatst en dat is inderdaad zeer drastisch. Je grijpt als overheid wel heel direct in in een leven en men stelt het daarmee op één lijn met bv kindermishandeling. En dat is natuurlijk nogal wat. En ik weet eigenlijk of ik dit nou hoopgevend moet vinden, of juist vreselijk triest. Aan de ene kant is het ergens wel goed dat een kind dat zichzelf niet kan beschermen, tegen zijn omgeving in bescherming moet worden genomen. Maar aan de andere kant is het natuurlijk treurig dat het klaarblijkelijk nodig is. Wel weten we inderdaad natuurlijk niet alle details, dus laten we hopen dat het allemaal gedegen besloten en beslist is.
"Keep Georgia On Your Mind"