Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
ANY
Amerika-expert

Re: Hurricane Irene

Bericht door ANY »

Wat enorm erg! Ik denk dat je nu maar even moet wachten wat ervan vergoed kan gaan worden, en voor hulp aankloppen bij FEMA. Ik zou werkelijk geen idee hebben hoe dat in zijn werk gaat, hopelijk zijn er mensen die met raad bij kunnen staan. Voor wat het waard is, sterkte!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

peet schreef:Ons huis is gedeeltelijk nog droog. De kelder staat 3 foot water ondanks 2 pompen die 10.000 gallon per uur pompen.
Peet, is jullie huis van steen, van hout, of de benedenkant steen met een houten opbouw?
Het zal je toch niet gebeuren, dat je ook nog verdere schade aan je huis krijgt.
Soms zie je op filmpjes hele huizen wegdrijven, jij schrijft daar ook over, daar moet je toch niet aan denken.
Ik vind het verschrikkelijk voor jullie en hoop dat de ellende gauw voorbij is. Ik hoop ook dat je financiële + hands-on hulp kan krijgen.
Ik wens jullie heel veel sterkte en heel veel succes met de wederopbouw.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Peet wat vreselijk.. Mijn man leest regelmatig je blog.. Jullie hebben hier zo hard voor gewerkt. Heel veel sterkte!
Sandy
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Het motel is een stenen gebouw met betonnen vloeren behalve de badkamers. Mijn huis is wel hout..

Dat wij zo chaggie van zijn heeft ook te maken dat we afgelopen jaar 6 kamers volledig gerenoveerd hebben. We zij net afgelopen week aan nummer 7 begonnen. Nieuwe vloerbedeking, nieuwe badkamers vloeren, meubels etc. Iets wat elke 5 jaar moet door slijtage.

En voor ons is het een beetje "alweer" gevoel. Ik wil niet de zielpoot uithangen. Maar 15 jaar geleden brandden ons huis volledig af. Alles kwijt. Nu zie je deel van je spullen wegspoelen en dat is wrang kan ik je vertellen. Maar ik probeer me voor te houden dat het er nog staat. En dat het wel goed zal komen. Al is dat best effe lastig op dit moment.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Veel sterkte Peet,
ik wou dat we van hieruit meer konden doen om je te helpen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik volg je blog al van in de tijd dat je ging verhuizen naar Amerika. Vandaar dat ik weet dat jullie keihard gewerkt hebben in dat motel. Niet alleen in het motel, maar ook in het huis. En dat je dochters zo hard meegewerkt hebben. En net nu alles er stilaan naar wens begint uit te zien, heb je dit aan de hand.
Terwijl je met de opstart ook al zo'n tegenslag had, want je kocht een motel maar uiteindelijk wou die eigenaar dan weer niet verkopen, en stond je geld geblokkeerd. Ben je daar al terug aangeraakt?

Waar worden jullie nu opgevangen? (Hans, de motelgasten,...?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Echt verschrikkelijk, dat alles, waar jullie zo hard voor hebben gewerkt geruineerd is. En je doet natuurlijk helemaal niet zielig, alles kwijt raken met een brand en nu weer met een overstroming is gewoon afschuwelijk, daar is geen ander woord voor. Ik hoop, dat jullie de hulp krijgen, die jullie nodig hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Heel veel sterkte Peet + familie! Wat verschrikkelijk!

ps: groetjes uit Wellerlooi
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Vreselijk voor jullie en veel sterkte me alles! Ik hoop ook dat jullie de hulp krijgen die jullie nodig hebben. Ik had er toen ik de beelden zag, geen idee van hoe ernstig de situatie bij jullie in de buurt is.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

LeenG schreef:Veel sterkte Peet,
ik wou dat we van hieruit meer konden doen om je te helpen.
Natuurlijk kun je wat doen Leen.
Ik ga het in ieder geval wel doen.

Peet, ik wil graag jullie paypal adres (of je gewone adres) want ik wil graag wat doneren. Het zal een druppel op de gloeiende plaat zijn maar ik hoop dat mijn voorbeeld doet volgen.
Nou niet zeggen wat aardig en dat hoeft niet? Nee dat hoeft wel. Ik vind niet dat iemand die zo hard aan zijn droom heeft gewerkt daar niet buiten zijn schuld zo voor moet boeten.
Met vele mensen die een beetje bijdragen kan een groot verschil maken. Ik heb het al zovaak gezien. Forumleden, ik spoor jullie aan om de van dijkjes te helpen. Dat kan altijd, waar je ook zit. (hopelijk vinden de mods niet erg dat ik dit opschrijf maar dit gaat forumleden aan die hier al heel lang zijn en alle hulp van de wereld kunnen gebruiken)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

:thumbup:
Ik zat ook al te denken of het niet mogelijk was om iets op te starten.
Ik wil graag mijn druppel meegeven.
Groetjes,
Carine
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mooi idee Mark! :thumbup:

Zat zojuist al bij mijzelf te denken: Als ik nu naar Amerika kon zou ik zo willen meehelpen met 'puinruimen'.

@ Peet: sterkte met alles!
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Schitterend idee, ik meld me ook aan!

Met zoveel leden moet het toch lukken om een leuke bijdrage te doneren?
Misschien een idee dat, wie mee wil doen, dit naar een bepaalde NL bank/girorekening kan overmaken?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ja, ik denk ook dat het via een centraal rekeningnummer het best is.

En waarom geen specifiek topic openen zodat iedereen die wil de gegevens kan inkijken?
Groetjes,
Carine
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Elke en ik zijn reeds bezig om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Als blijkt dat het niet via het forum mag doen we het via facebook wat sowieso een goed medium is daarvoor

edit: heb een paypal adres geopend helpdevandijkjes@gmail.com
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wij heb geen woorden hiervoor.
Peet, wij wensen jullie heel veel sterkte toe.

Groetjes
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Bij deze wil ik een dagje hulp aanbieden aangezien wij op 20 november langs (kunnen) komen! Ik hoor graag van Peet of we van dienst kunnen zijn op deze dag!

Groetjes,

Dave & Alissa
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

** Hoe zeer we ook mee leven met Petra en haar familie, het is tegen de forumregels om hier verdere initiatieven te ontplooien.
Toch zijn er een aantal mensen die de handen in elkaar geslagen hebben, en meer info kan je hier vinden:
http://helpdevandijkjes.blogspot.com/

Mentale steunbetuigingen voor Petra zijn natuurlijk nog altijd welkom op het forum! En we hopen ook dat ze ons hier kan updaten over hoe het nu met hen gaat. **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Peet + familie,

heel veel sterkte het doorstaan van deze crisis.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Guinevere, hoe is het nu bij jullie? Hier hebben we vandaag 6 centimeter (en het is nog niet klaar) bovenop de tien van gisteren en eergisteren gekregen. Gevolg: allerlei grote wegen gesloten, omdat ze overstroomd zijn en grote verkeersproblemen. Ik hoop, dat Rick straks veilig thuiskomt, want zijn gewoonlijke wegen zijn allemaal gesloten, dus hij zal flink om moeten rijden. Het blijft maar doorgaan, die Lee :(. Natuurlijk ook heel slecht voor de mensen in Pennsylvania en New York :( :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer