Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Hurricane Irene

Bericht door Petra/VS »

Ja, zo erg :(. Vandaag liepen we langs het Newseum en zagen op veel voorpagina's foto's van de overstromingen. En de media maar zeggen, dat Irene "meeviel" :evil:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou hier zegt de media dat allerminst hoor. Er is veel, heel veel schade..... Dat is wat je in elke krant leest en tv zender ziet. Het gaat heel veel tijd en geld kosten om weer op te bouwen.

Er heerst wel een samen staan we sterk vind ik. Iedereen heeft het er gewoon over.
Zo werden we begin deze week gebeld door de VW dealer waar we vier jaar geleden onze auto kochten.
Zij zitten in het gebied wat enorm getroffen is. En ze vroegen of we hulp nodig hadden.
Niks commerciels aan, maar ze gingen het hele klanten bestand door en belden iederen en boden ook echt hulp aan.
Vond dit zo'n mooie geste. Dat doet zoveel meer dan alle reclame folders bij elkaar.
Er wordt ook continue gevraagd op tv om geld te doneren. Aan het disaster relief fonds en het rode kruis.

Las ook dit verhaal in de krant, ging over een huis dat tijdens de storm in de brand was gegaan.
http://www.newsobserver.com/2011/08/31/ ... anthe.html

De tabaks boeren hebben bijna al hun oogst verloren.

http://www.nashuatelegraph.com/business ... -path.html

En zo zijn er vele verhalen op het moment.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Alhoewel het hier in Canada uiteindelijk "maar" een tropische storm was, die Irene, is de schade ook enorm. Hele wegen weggespoeld en zo. En door het klimaat hebben ze hier nu maar een paar weken om het in orde te maken, want dan begint de winter. Terwijl die delen van het land veelal de armere delen zijn, en er is geen geld... Je zal er maar wonen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Petra, ik heb het over de nationale media en ben niet de enige, die vindt, dat die, nu New York City ok blijkt, er wel erg weinig aandacht voor de rampgebieden is.

Commentaar van Dave Ross over het verslaan van deze orkaan en voor de verandering ben ik het helemaal met hem eens: http://www.wtop.com/?nid=801&sid=2519583
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Het is niet zo dat ze hier in NC alleen lokale tv ontvangen hoor :mrgreen:
Wij hebben een abonnement op de WSJ en elke dag nog stond de aftermath van Irene op de voorpagina.
CNN laat, voor mijn gevoel ook best veel beelden zien. Nu vooral van Vermont. Vanavond nog bij Anderson Cooper 360.
Verder veel over de verzekeringen die geen flooding dekken. Er zijn mensen die gewoon alles kwijt zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ok, ik heb de afgelopen paar dagen ook niet veel nieuws gezien, dus wellicht (hopelijk) is het verbeterd. Ik suggereerde trouwens niets over wat jullie in North Carolina al dan niet ontvangen, al zijn jullie onze "achterlijke" zuiderburen :mrgreen: ;) :lol: .
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Ik kwam afgelopen woensdag tijdens het mountain biking heel wat obstakels tegen! Alle paden lagen vol met takken en bomen en het was goed te merken dat veel stukken blank had gestaan, ik moest flink trappen :wink: !
Was wel een leuke uitdaging 8) !

Afbeelding
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Hier staat het lokale nieuws nog bol van Irene. In het dorp waar mijn store is zijn nu (zondag avond) nog mensen die geen stroom hebben. irene heeft deze omgeving hard geraakt. persoonlijk hebben wij vele geluk gehad. de stroom uitval begon een halve mile op de road naar beide kanten. Wij hebben geen stroom verlies gehad.

Een aantal dorpen hier in deze omgeving zijn minder gelukkig geweest. Niet alleen bomen, maar complete dorps kernen zijn weggespoelt door overstroming van de Delaware river. Margaretville, Fleishmann en Prattsville zijn compleet verwoest. Zelfs winkels als de CVS zijn ingestort. Het lijkt meer op een oorlogs gebied dan een overstroming. Mensen zijn alles kwijt inclusief hun huis dat met het water mee de river in ging.

Hier een kleine impressie http://youtu.be/5Xgu-W4837A
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Nou, ik dacht dat Irene al erg was ... :blink:

Het gaat hier zo ontzettend tekeer! :shock: De regen komt met bakken naar beneden; alles staan blank en de afvoer bij de achterdeur raakt steeds verstopt met bladeren dus toen ik vanmiddag wakker werd liep het water over de drempel mijn basement in. :cry: Ik heb het zo goed en zo kwaad als het ging weer naar buiten/in een emmer gewerkt, maar de schade is helaas al gedaan. Het enige pluspuntje is dat het veel erger geweest was als ik vanavond had moeten werken, want dan was ik pas over een paar uur wakker geworden met alle gevolgen vandien.

De afvoer vrij houden is helaas bijna een dagtaak, want het duurt maar een minuut of 10 voordat hij weer verstopt en telkens als je naar buiten gaat ben je direct doorweekt, dus ik zit nu in mijn bikini op de bank. :lol:

Hoe gaat het met de andere AA-ers aan de oostkust? Bij jullie ook zo erg?
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, maar wij zitten natuurlijk in hetzelfde gebied. Gelukkig wonen we op een heuvel, maar verschillende straten, ook in Washington, zijn afgesloten, omdat er meer dan 15 cm water ligt. Onze tuin lijkt wel een zwembad! Het vervelendste vind ik, dat het onophoudelijk onweert en daar is onze hond zo bang voor :(. Hopelijk wordt de overstroming bij jullie niet erger, Guinevere!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wij hebben de afgelopen twee dagen te maken gehad met de uitlopers van "Lee". Maar heel a-typisch voor Georgia viel dat nu eens niet in één keer uit de lucht, maar uitgesmeerd over twee dagen. En was het eigenlijk heel "Nederlands" druilerig. Maar het was wel heel goed voor de natuur, want we hebben zeker in augustus nauwelijks regen gehad en dat terwijl het hier dan op zijn warmst is. En nu had de grond genoeg tijd om het allemaal te absorberen.
"Keep Georgia On Your Mind"
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wat sneu! Raakt hij er niet aan gewend na een tijdje? Mijn ene kat had eerst ook ogen als schoteltjes, maar die drentelt nu weer vrolijk rond terwijl het nog net zo rommelt als eerst.
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, we hebben zelfs een thundershirt voor hem gekocht en dat helpt maar een beetje. Onze katten kan het onweer geen moer schelen :D. Het is nu gelukkig voor het eerst vandaag eindelijk even stil.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik lees hier net op het blog van Peet dat het er daar alles behalve goed uit ziet. :cry:
http://vandijkjes.punt.nl/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Erg, hoor, en kijkend naar hun radar komt er nog heel veel aan :(.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik lees op Facebook dat ze inmiddels het motel moeten evacueren. Wat een trieste ellende!!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Oh jee, ik hoop het beste voor ze! Verschrikkelijk zeg.

wat een ongelooflijk natte boel hier in het noordoosten! We zijn een paar dagen in New Hampshire aan het hiken, en Irene heeft al zo ontzettend veel schade veroorzaakt, maar nu ook Lee. Wegen en bruggen spoelen hier weg, net als huizen die te dicht bij de rivieren staan. Vreselijk. En natuurlijk hebben de meeste mensen geen flood insurance, want dat is bijna niet te betalen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dicht bij een rivier wonen en geen flood insurance? kan dat niet slim vinden.
Laten we hopen dat de van dijkjes dat wel hebben.
Laatst gewijzigd door ned in MO op 07 sep 2011, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik leef met jullie mee. Wat is het daar al niet allemaal geweest.
Aardbeving, Irene, Lee

Ik duim voor jullie dat de rust daar eens stilletjesaan weerkeert.
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is echt verschrikkelijk daar bij Peet :(. Hier nog een filmpje van dichtbij hen. Net als Mark hoop ik ook zo ontzettend van harte, dat ze verzekerd zijn.
[youtube]XK5GLzCMXhw[/youtube]
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer