Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lancering Endeavour uitgesteld

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Christel
Amerikafan

Lancering Endeavour uitgesteld

Bericht door Christel »

Ik lees hier net dat de lancering van de Endeavour uitgesteld is tot 11 juli vanwege een brandstoflek

voor ons is dat goed nieuws, want nu kunnen we het toch nog meemaken als we willen...

op 11 juli zitten we wel in clearwater

denken jullie dat het de moeite is om tot daar te rijden om de lancering mee te maken?
Het is wel uniek hé
of heeft het al iemand gezien zo' n lancering

groetjes
christel
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Lancering Endeavour uitgesteld

Bericht door hekkie »

Hoi Christel,

Ik heb eens een lancering meegemaakt in 2000. Een van mijn mooiste ervaringen in Amerika.

Lees daarover mijn verslag in dit topic maar eens, dan twijfel je niet meer of het wel de moeite waard is om er heen te gaan..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik ben het helemaal met Hekkie eens, zoiets moet je gewoon doen. Je maakt dat niet elke dag mee dat je de lancering kunt zien ;)
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Hey Marjan

waauw.....wat heb je dat geweldig beschreven zeg!
ik zag het zo voor me
het moet inderdaad een fantastische ervaring zijn en nu ben ik wel echt overtuigd dat ik dit niet wil missen

het is inderdaad een unieke kans die je gewoon moet meemaken

op naar titusville!!

groetjes
christel
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Ja, zeker heen gaan. Wij hebben toentertijd samen met Hekkie die lancering meegemaakt en dat geluid.......dat moet je live voelen en horen.

Wij zaten afgelopen weekend (van vrijdag op zaterdag) met dezelfde twijfels om wel of niet heen te gaan. Dat was meer omdat wij zaterdag weer naar Nederland zouden vertrekken en de lancering 's morgens rond 7.00 uur zou zijn (en je mag best een paar uur van te voren een leuke parkeerplaats zoeken in Titusville), maar rond middernacht bleek dat het niet hoefde.......

Hopenlijk gaat het door als jullie er zijn.
groetjes, diny
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij zaten er "vlakbij" afgelopen zaterdag. Kwartier voor vertrek was er een uitstel heb ik begrepen.
Wij hebben hem dus gemist. Wat ik gehoord hen wordt het endeavour project niet heel veel langer doorgevoerd,
dus al te veel lanceringen zullen er niet meer komen. Dus als je de kans hebt, zeker proberen te zien.
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Staceybeesie schreef:Wij zaten er "vlakbij" afgelopen zaterdag. Kwartier voor vertrek was er een uitstel heb ik begrepen.
Nee, niet helemaal: zoals ik al schreef, om 24.00 uur 's nachts werd het uitstel rechtstreeks op tv bekend gemaakt (planning lancering was 07.17 uur in de ochtend). Maar dat maakt niet zoveel uit.

Ik las net dat een nieuwe datum nog niet bekend is, maar dat inderdaad de kans op het lanceren van de Endeavour steeds kleiner wordt.

diny
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

oh wat jammer dat jullie het gemist hebben :(
en zeker als je al uuuren staat te wachten en dan op het laatste moment hoort dat het uitgesteld is...dat is echt balen

maar...
dat geeft jullie wel nog een uitvlucht om nog maar een keer naar amerika te gaan natuurlijk :D

groetjes
christel
Staceybeesie
Amerika-expert

Nou wij hebben niet uren staan wachten hoor.
We wilden in de nacht er voor er naar toe rijden, maar besloten dat niet te doen. Omdat we een rit van ruim 12 uur voor de boeg hadden. Achteraf maar goed ook.
Hoorden dat je in een groot gedeelte van Florida de lancering kunt zien en hadden dus in de morgen in de lucht staan turen.
Maar tevergeefs. Hadden niet mee gekregen dat het al om 12 uur 's avonds bekend was.
We zagen een interview op tv met een 'deskundige' en die had het over dat het net voor vertrek bekend werd gemaakt.

Ja precies, goede smoes om nog een keer de lancering te proberen te zien.
Misschien gaan we weer in September, dat zou inhouden dat hij nog een paar keer uitgesteld moet worden ;-)
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

dit staat nu in een gekende Belgische krant 'het nieuwsblad'

"Omwille van de stand van de Zon, is een nieuwe lanceerpoging pas op 11 juli om 13.39 uur Belgische tijd mogelijk, zegt de NASA. Die zou normaal eind volgend jaar de shuttlevloot uit dienst nemen."

welk uur is dat dan in 'Florida tijd?' :wink:
Staceybeesie
Amerika-expert

6 uur vroeger dus 7.39 uur.
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

:shock:

lap dat is wel héél vroeg

dat wil zeggen, twee uur rijden vanuit clearwater en dan nog wat drukte tijd incalculeren...
dat wil zeggen opstaan om 3u s nachts.. :cry:
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik wil wel met je ruilen hoor!

Ik zou er alles voor over hebben om eens een lancering mee te maken! ( nu ben ik ook wel enorm in de ruimtevaart ).

Kennedy space center vond ik al een hele ervaring , maar een lancering lijkt me echt GEWELDIG!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Als je het goed wilt zien, kun je het beste naar een plaats aan de kust gaan die er net boven of onder ligt. Daytona Beach bv is een goede locatie.
"Keep Georgia On Your Mind"
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Wij zien het gebeuren altijd vanuit de achtertuin .... :mrgreen: :dance:
ManuIwa
Amerika-ontdekker

Bericht door ManuIwa »

Ik heb zelf gemengde gevoelens bij shuttle lanceringen. Ik heb zelf op Merrit Island NWR gewerkt en ook gewoond. Elke keer wanneer er een lancering was werd het hele gebioed afgesloten en werden wij van de eiland afgeschopt. Dat betekende dat we soms het grootste deel van een nacht op zoek waren naar een bar of restaurant (of zelfs WallMart) om de tijd te doden.

Het voordeel was wel dat wij clearance hadden om de Cape ook op te rijden. Zo deelden we bijvoorbeeld de gym met astronauten. En we konden ook de lancering van heel dichtbij, op het space center, meemaken: we konden de grond voelen schudden en het roet daalde op ons neer. Inderdaad een hele belevenis. Alsof de hemel naar beneden komt. Trillende grond, fel licht, as komt naar beneden vallen..

Verder (behalve Merritt Island NWR) is er in Titusville helemaal niets te beleven.
Staceybeesie
Amerika-expert

wiepster schreef:Wij zien het gebeuren altijd vanuit de achtertuin .... :mrgreen: :dance:
Lucky you!!!
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Helemaal mee eens. GAAN! Wij zijn afgelopen voorjaar in Florida geweest. Zeer vroeg in de ochtend van huis gegaan omdat er 's avonds een lancering was. Het was zo mooi om mee te maken, helemaal geen spijt van de lange rit. Stonden in Titusville aan de rand van de baai. WE waren er al laat omdat velen er al heel vroeg stonden maar toch een mooi plaatsje gevonden. Vidoe staat op mijn blog onder NASA. Het is mooier dan de video weergeeft, want ik heb alleen een "flip-it" en meer kan je niet met die.

http://rijocaer.blogspot.com/search/label/NASA
rijocaer
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Nog even een tip voor het verkeer na een lancering. Bij drukte en om file's te voorkomen, worden de Sunpass/E-Pass toll booths open gezet voor al het verkeer, zonder E-pass of Sunpass kan je dan zonder problemen doorrijden. Ga dan niet in de rijbaan staan voor cash, waar je nog steeds moet betalen.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Bij ons bezoek geen file gezien, geen toll of wat dan ook. Was ook tijdens het vakantie seizoen. Ook na de lancering waren we zo weer in Destin.
rijocaer
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer