En ik volgende week donderdag ! :dance:jerbia schreef:Ik niet! Ik stap vrijdag gewoon op het vliegtuig die kant op
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
Groetjes,
Carine
Carine
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
En wij volgende week vrijdag. :dance: :dance: :dance: :dance:
en ik over vier maanden :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Bart

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ikke nog 14x slapen
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
iK nog 13 x slapen :dance: :dance: :dance:
carla
carla
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik hoop dat ik nu zaterdag niet word tegengehouden door de douane op JFK met mijn verkoudheid die ik nu heb.
:whistling:

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoorde vandaag op mijn eerste werkdag bij Road Bear dat Conny, de manager, vorige week uit het plaatselijke DMV kantoor werd gegooid omdat ze aan het hoesten was.
Bij de ingang hing een bord waarop stond om a.u.b. buiten te blijven als je hoestte of nieste, anders zou je worden verzocht om te vertrekken - en zo gezegd, zo gedaan...

Bij de ingang hing een bord waarop stond om a.u.b. buiten te blijven als je hoestte of nieste, anders zou je worden verzocht om te vertrekken - en zo gezegd, zo gedaan...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ha, je kan Albert alvast buiten gooien voor volgende week dinsdag bij jullie. Hij hoest al de hele vakantie.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik droomde vannacht dat ik op Newark aankwam en dat de immigration officer mijn temperatuur opnam.
Ik bleek koorts te hebben en moest linearecta weer retour naar Nederland.
Mag hopen dat het niet zo gaat....
Ik bleek koorts te hebben en moest linearecta weer retour naar Nederland.

Mag hopen dat het niet zo gaat....

Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op een bevolking van 300 miljoen, dus het lijkt me nog steeds overzichtelijk.Naitsirhc schreef:Oef, vanmorgen geen goed nieuws op de radio hier, 300 in een dag tijd erbij...Wie heeft nu zoiets van...Ik ga niet meer????
Stom eigenlijk, dat van die driehonderd erbij, en allerlei andere dingen over deze griep, het meeste lees ik op Nederlandse sites. De lokale krant schrijft er heel zelden een stukje over en de lokale zenders doen ook al vrij weinig. Nu weet ik niet hoe het op het landelijke nieuws is maar ik krijg er een beetje het gevoel van dat ze het een beetje weg willen moffelen... veel mensen hier (althans op dit eiland) hebben ook zoiets van 'ach een griepje'... lijkt me toch een beetje te simplistisch.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb vorige week in Amerikaanse kranten genoeg erover gelezen, maar ik denk dat er nog steeds geen reden is voor paniek,uiteindelijk zijn er in de tijd dat dit nieuwe griepvirus rondgaat,wereldwijd vermoedelijk al 100 keer zoveel mensen overleden aan een "oud" griepvirus, maar dat beseft niemand.
Probleem is echter dat voor het nieuwe geen vaccin beschikbaar is en het oude wel. Het nieuwe is trouwens besmettelijker en heeft daarnaast ook veel meer potentie om dodelijker te worden want het is momenteel een variant van zowel een menselijke griep, varkensgriep en vogelgriep, en het vermoeden is dat het beetje vogelgriep groter kan worden in deze nieuwe griep (schijnbaar is dit heel aannemelijk omdat dit nieuwe virus ook al een paar keer gemuteerd is) en dan heb je dus de kans dat er, net als bij vogelgriep, 60% van de mensen die het krijgen het niet overleven en dan zit je wel degelijk met een groot probleem, het is dan een virus dat zeer gemakkelijk verspreid wordt en tegelijkertijd zeer dodelijk is en dat is precies waar men momenteel bang voor is. Reden tot paniek is er momenteel inderdaad nog niet maar het is wel degelijk van groot belang dat er een vaccin gevonden wordt en dat ze proberen om dit nieuwe virus een halt toe te roepen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zijn heel veel alsen,mitsen,maren en schijnbaars in een zin....
Ik weet het wel, het zou allemaal kunnen gebeuren, maar dan nog, de kans dat je niks overkomt is groter dan wel.
terwijl wij samen hier zitten te schrijven, zijn er alweer 10 man overleden aan een standaard griep.
Het lijkt me zinloos om je zorgen te maken, uiteindelijk is er, mocht het gebeuren, toch weinig dat je er tegen kunt doen.
Ik weet het wel, het zou allemaal kunnen gebeuren, maar dan nog, de kans dat je niks overkomt is groter dan wel.
terwijl wij samen hier zitten te schrijven, zijn er alweer 10 man overleden aan een standaard griep.

Het lijkt me zinloos om je zorgen te maken, uiteindelijk is er, mocht het gebeuren, toch weinig dat je er tegen kunt doen.
Omdat wij komende week met onze 3-jarige dochter richting de USA vertrekken voor een rondreis door het Zuidwesten, zijn we erg benieuwd wat je in de VS in het dagelijks leven daadwerkelijk van de Mexicaanse griep merkt als inwoner of toerist.
We maken ons toch wel zorgen moet ik zeggen, en dan vooral vanwege onze dochter.
We maken ons toch wel zorgen moet ik zeggen, en dan vooral vanwege onze dochter.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het zal ervan afhangen, waar je bent, maar wij merken er in het dagelijkse leven niets van. Er zijn 3573 bevestigde en vermoedelijke gevallen in het hele land van 300 miljoen inwoners. Dat is natuurlijk een heel klein percentage, waarvan bovendien een heel aantal gevallen in groepen voorkomt. Goed je handen wassen en die van je kind en je zo min mogelijk in grote mensenmenigtes begeven. Er waaien overal tenslotte ook nog allerlei andere virussen en bacterieen rond overal, in Nederland ook, en goede hygiene voorkomt besmetting het best.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dat is inderdaad hetzelfde hier.. het enige wat ik ervan merk is dat ze op het werk van mijn vrouw hebben gezegd dat, zodra iemand zich niet lekker voelde, bij niezen of bij hoesten, lichte verhoging, om wat voor reden dan ook niet 100% in orde is, dat ze thuis moeten blijven. Lijkt misschien wat harsh, maar ja, komt voornamelijk omdat ze in de healthcare zit en daar hebben ze liever geen besmettingen vanwege de patienten.Petra/VS schreef:Het zal ervan afhangen, waar je bent, maar wij merken er in het dagelijkse leven niets van.
Hier in Columbus, Ohio zijn ook een stuk of 3 (?) mensen met de varkensgriep. Je merkt er niks van, het leven gaat door, alleen is in de hele stad de anti-bacteriele (heet dat zo in het Nederlands) lotion uitverkocht. Ik stap morgen gewoon in het vliegtuig naar Nederland hoor, met m'n zoon die nu een enorme snotneus heeft!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Laatste officiële update van de besmettingen:
12 May 2009 -- As of 06:00 GMT, 12 May 2009, 30 countries have officially reported 5251 cases of influenza A(H1N1) infection.
Mexico has reported 2059 laboratory confirmed human cases of infection, including 56 deaths. The United States has reported 2600 laboratory confirmed human cases, including three deaths. Canada has reported 330 laboratory confirmed human cases, including one death. Costa Rica has reported eight laboratory confirmed human cases, including one death.
12 May 2009 -- As of 06:00 GMT, 12 May 2009, 30 countries have officially reported 5251 cases of influenza A(H1N1) infection.
Mexico has reported 2059 laboratory confirmed human cases of infection, including 56 deaths. The United States has reported 2600 laboratory confirmed human cases, including three deaths. Canada has reported 330 laboratory confirmed human cases, including one death. Costa Rica has reported eight laboratory confirmed human cases, including one death.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY