Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winkels New York willen steeds vaker euro's

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

DINSDAG 4 MAART 2008, 10:52 |
NEW YORK (AFN) - Toeristische winkeltjes in New York accepteren steeds vaker betalingen in euro's. Sommige uitspanningen hebben zelfs een bord staan met de tekst ,,euro's only''. Dat is het gevolg van de zeer lage stand van de dollar ten opzichte van de euro.

Maandag kwam de waarde van de euro voor het eerst uit boven de 1,50 dollar. Dinsdag kostte een euro zo'n 1,52 dollar.

Het aantal buitenlandse reizigers die New York bezoeken is in 2007 gegroeid naar een record van 8,5 miljoen. Handelaren nemen euro's aan - en ook vaak andere valuta zoals de Britse pond en de Canadese dollar - als service aan toeristen die niet altijd dollars paraat hebben. Maar een belangrijke overweging is dat zij op deze manier zelf de beschikking krijgen over 'harde' valuta die zij weer buiten de VS kunnen uitgeven.

Een woordvoerder van burgemeester Michael Bloomberg liet weten geen moeite te hebben met betalingen in euro's, als de toeristen maar niet afgezet worden bij het omrekenen en de belasting over hun aankopen betalen. De dollar is het enige wettige betaalmiddel in de VS, maar de kopende en verkopende partij mogen volgens de wet ook op een andere manier aan hun verplichtingen voldoen.

Bron: Belegger.nl

Nemen jullie ook al euro's mee naar Amerika? Ik kan er nog niet aan denken. Heb zo'n voorgevoel dat het er dan niet goedkoper op wordt.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Winkels New York willen steeds vaker euro's

Bericht door Chi Sin X »

Echt niet, dat gaat alleen maar in je eigen nadeel zijn. Ze zullen de koers wel tegen een heel ongunstig tarief omrekenen.
MichelUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door MichelUSA »

Dat denk ik ook wel ja, ik heb dat ook in Turkije meegemaakt, je kan er overal met € betalen maar als je dan terugrekent ben je in veel gevallen VEEL meer kwijt.

Nu we het toch over geld hebben; ik heb begrepen dat Cheques in de VS nog steeds een veel gebruikt betaalmiddel is, ik ben benieuwd of er iemand is die hier ervaring mee heeft en of het handig is als ik cheques meeneem voor mijn rondreis in Juli.
Ik ben meer van de Creditcard generatie en heb eerlijk gezegd nog nooit een cheque uitgeschreven :oops:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Je haalt twee dingen door elkaar. Je hebt de cheques die de Amerikanen gebruiken die bij hun bankrekening horen en je hebt traveller cheques die door toeristen gebruikt worden. De laatste van die soort heb ik in de VS ongeveer in 1998 gebruikt. Ik zou ze zeker níet meenemen. Alles kun je met creditcard en pinpas af.
veg_eric
Amerika-ontdekker

Bericht door veg_eric »

Airmiles schreef:
Nemen jullie ook al euro's mee naar Amerika? Ik kan er nog niet aan denken. Heb zo'n voorgevoel dat het er dan niet goedkoper op wordt.
Ik ga beslist geen euro's mee nemen naar amerika om daar dingen in euro's te betalen.
Ik betaal gewoon met de bankpas of creditcard, betalen in euro's kan maar voor één partij voordelig zijn.... en dat is de winkelier.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Ja het zal inderdaad goed opletten zijn.
Ik zou zeggen, zoveel als het kan met de creditcard betalen, en anders gewoon met je bankpas dollars afhalen. waarom zou je euros meenemen naar amerika.
Dat doen we alleen in Turkije omdat op hun briefjes de nullen niet meer kunnen geschreven worden :twisted:
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Baia schreef:waarom zou je euros meenemen naar amerika.
Om daar te gaan eurobilltracken.
Gebaseerd op het principe van Where's George(Us Dollars).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer