Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Europa bemoeit zich nu ook al in Texas

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Een van de redenen dat we Nederland hebben verlaten is om al dat gezeur en regels vanuit het Europees Parlement, wat zie ik nu, gaan ze het ook al in Texas proberen. Hebben zeker niets beter te doen.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6957390.stm
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Volgens mij heeft Europa problemen genoeg om de dag mee te vullen. Weet ook niet waar ze zich mee bemoeien. Lijkt me toch echt een interne aangelegenheid.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als de huidige Amerikaanse regering kritiek heeft op Europa (te vriendelijk tegen Iran, te weinig inspanning in Irak), waarom zou de EU zich dan niet met Amerika mogen bemoeien?

Bovendien, het gaat alleen maar om wat gemopper. Er staan nog steeds geen Europese troepen klaar om Amerika binnen te vallen en hier echte democratie te brengen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bennogr schreef:Als de huidige Amerikaanse regering kritiek heeft op Europa (te vriendelijk tegen Iran, te weinig inspanning in Irak), waarom zou de EU zich dan niet met Amerika mogen bemoeien?

Bovendien, het gaat alleen maar om wat gemopper. Er staan nog steeds geen Europese troepen klaar om Amerika binnen te vallen en hier echte democratie te brengen!

Oorlog en wetgeving in een Staat als Texas lijken mij 2 zaken die vrij ver uit elkaar staan, slecht vergelijk
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik ben zelf niet tegen de doodstraf. ben niet echt een fan van, vanwege het feit dat er teveel fouten gemaakt worden in het rechtssysteem, maar heb geen problemen met het executeren van rapists en pedofielen.

maar het gaat hier om de inmenging in binnenlandse zaken en ik vind niet dat europa of welk ander land zich daar mee zou moeten bemoeien. iedereen mag natuurlijk een opinie hebben, maar om je officieel uit te spreken vind ik ook te ver gaan.

maar, het is niet zo dat amerikanen zich onthouden van commentaar op europese aangelegenheden. het is over en weer.
SEEING IS BELIEVING
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik vind dit soort uitspraken altijd compleet doelloos. Net alsof Texas nu gaat zeggen: "Oh, sh*t! De EU vindt ons niet goed, kom we stoppen met de doodstraf".
Ik snap echter wel dat de EU zo nu en dan ook commentaar heeft op de VS. Wij zijn immers vaak (en in mijn visie vaak onterecht) het mikpunt van Amerikaans commentaar..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Texas conducts more executions than any of the other states with 370 executions between 1976 and 2006.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

De EU spreekt zich ook uit tegen doodstraffen in China en Singapore. De VS laat zich ook regelmatig uit over zaken in Rusland en China. Niks nieuws onder de zon.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

sweatbox schreef:De EU spreekt zich ook uit tegen doodstraffen in China en Singapore. De VS laat zich ook regelmatig uit over zaken in Rusland en China. Niks nieuws onder de zon.

Yip, en men maakt zich minder druk om wat er in sommige Arabische landen gebeurt, waar vrouwen regelmatig gestenigt worden, maar daar komt de olie vandaan. Betreft Rusland en China, we gaan daar strakkies lekker Olympische Spelen houden en iedereen weet wat daar allemaal achter gesloten deuren gebeurt. Het Texas verhaal is open en bloot, hoor trouwens weinig meer over Turkije of zijn ze nu ook aan het onderhandelen achter de bekende deuren.
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

a4plus schreef:
sweatbox schreef:De EU spreekt zich ook uit tegen doodstraffen in China en Singapore. De VS laat zich ook regelmatig uit over zaken in Rusland en China. Niks nieuws onder de zon.

Yip, en men maakt zich minder druk om wat er in sommige Arabische landen gebeurt, waar vrouwen regelmatig gestenigt worden, maar daar komt de olie vandaan. Betreft Rusland en China, we gaan daar strakkies lekker Olympische Spelen houden en iedereen weet wat daar allemaal achter gesloten deuren gebeurt. Het Texas verhaal is open en bloot, hoor trouwens weinig meer over Turkije of zijn ze nu ook aan het onderhandelen achter de bekende deuren.
En dat is voor jou een reden om dergelijke zaken niet aan te klagen. Of het nu openbaar gebeurt of achter gesloten is voor mij eender, het is hetgeen wat er gebeurt dat telt en niet hoe het gebeurt.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

benchen schreef:
a4plus schreef:
En dat is voor jou een reden om dergelijke zaken niet aan te klagen. Of het nu openbaar gebeurt of achter gesloten is voor mij eender, het is hetgeen wat er gebeurt dat telt en niet hoe het gebeurt.
Het gaat mij niet om het feit van de doodstraf, zijn genoeg redenen om voor of tegen te zijn. Vind het belachelijk dat de EU zich ermee gaat bemoeien, ze moeten eerst maar eens hun eigen zooi opruimen. En ja, Amerika bemoeit zich ook met Europa, maar dan gaat het eigenlijk altijd over zaken waar Amerika mee te maken heeft. Waarom zou men zich druk moeten maken in Europa dat zo nu en dan en waarschijnlijk zeer terecht de doodstraf wordt uitgvoerd, en ja, ik ben voor de doodstraf in zware gevallen als men 100% zeker is. Van mij mogen ze de daders na de uitspraak gelijk op een pleintje achter het gerechtsgebouw afknallen. Je zou je moeten voorstellen dat jouw geliefde of kind gedood wordt door zo'n malloot, denk dat je opeens voorstander bent.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

a4plus schreef:Het gaat mij niet om het feit van de doodstraf, zijn genoeg redenen om voor of tegen te zijn. Vind het belachelijk dat de EU zich ermee gaat bemoeien, ze moeten eerst maar eens hun eigen zooi opruimen.
FYI: de doodstraf is al tientallen jaren afgeschaft overal in Europa. Of bedoel je dat we hier eerst een Utopia moeten hebben voordat we iets mogen zeggen? En de USA doet net hetzelfde, recentelijk nog tegen China ivm Olympische Spelen. -mompelt iets over pot en ketel....-
a4plus schreef: Van mij mogen ze de daders na de uitspraak gelijk op een pleintje achter het gerechtsgebouw afknallen. Je zou je moeten voorstellen dat jouw geliefde of kind gedood wordt door zo'n malloot, denk dat je opeens voorstander bent.
De staat zou daar boven moeten staan. Het oog om oog, tand om tand principe was prima in de middeleeuwen, maar niet in de 21ste eeuw. Het is toch niet zo dat iemand mij aanrijdt, dat ik hem ook ff mag aanrijden... dat zou leuk worden (maar niet gemakkelijk, want dan mag je natuurlijk niet meer blessures veroorzaken dan dat hij veroorzaakt heeft bij u, anders mag hij u nog is aanrijden ;) ).
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Chi Sin X schreef:
a4plus schreef:Het gaat mij niet om het feit van de doodstraf, zijn genoeg redenen om voor of tegen te zijn. Vind het belachelijk dat de EU zich ermee gaat bemoeien, ze moeten eerst maar eens hun eigen zooi opruimen.
FYI: de doodstraf is al tientallen jaren afgeschaft overal in Europa. Of bedoel je dat we hier eerst een Utopia moeten hebben voordat we iets mogen zeggen? quote]

Tientallen jaren?

http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=2344

en je bent wel snel op je teentjes getrapt :D iedereen klaagt over de Europese bemoeienis in Nederland, doe ik dit ook dan mag dat niet, vreemd.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

laten we het vriendelijk houden :lol:

een andere reden waarom bemoeienis van het buitenland in een zaak als de doodstraf in TX extra frappant is, is dat het een staatszaak is waar zelf de federale wetgeving niet (direct) op invloed is, of anderes staten. in principe heeft WA niets te zeggen over wat er in TX gebeurt. en er zijn genoeg staten, en individuelen en organisaties binnen de VS die zich ook uitspreken over dit "barbaarse gedrag". however, het is een interne aangelegenheid. maar de VS heeft bijv ook commentaar op het nederlandse drugsbeleid of over hoe omgegaan wordt met privacy.

het probleem in dit geval is dat het gebracht wordt als een "het betere europa" t.o. het "wilde westen" amerika, alsof geweld, oorlog, dood een sport voor ons is.

het is meer acceptabel als individueen en NGOs zich uitspreken over binnenlandse zaken, maar de doodstraf in TX heeft niets te maken met wereldpolitiek, of mis ik wat?
SEEING IS BELIEVING
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

a4plus schreef: Tientallen jaren?

http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=2344

en je bent wel snel op je teentjes getrapt :D iedereen klaagt over de Europese bemoeienis in Nederland, doe ik dit ook dan mag dat niet, vreemd.
Uw link klopt niet, Griekenland heeft de doodstraf voor gewone misdaden afgeschaft in 1993. De doodstraf bestond dan enkel nog in oorlogstijd.

En als Belg zal ik nooit klagen over de Europese bemoeienissen in Nederland, ik geef ze gewoon gelijk ;).
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Europa bemoeit zich nu ook al in Texas

Bericht door Ruud2004 »

a4plus schreef:Europa bemoeit zich nu ook al in Texas

Een van de redenen dat we Nederland hebben verlaten is om al dat gezeur en regels vanuit het Europees Parlement, wat zie ik nu, gaan ze het ook al in Texas proberen. Hebben zeker niets beter te doen.

Doodstraf of niet, maar noem mij één onderwerp waar Amerika zich niet mee bemoeit. :?:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Europa bemoeit zich nu ook al in Texas

Bericht door Texas Boy »

Ruud2004 schreef:
a4plus schreef:Europa bemoeit zich nu ook al in Texas

Doodstraf of niet, maar noem mij één onderwerp waar Amerika zich niet mee bemoeit. :?:
Zou zo honderden zaken kunnen noemen, maar doe het niet, heeft geen zin. Ik praat nu trouwens over Texas, is wel een hele grote Staat, maar is dus niet heel Amerika. Vond deze woorden van de Governor wel heel toepasselijk.

"Texans long ago decided the death penalty is a just and appropriate punishment for the most horrible crimes committed against our citizens.

"While we respect our friends in Europe ... Texans are doing just fine governing Texas."
texasdutch
Amerika-ontdekker

Bericht door texasdutch »

Deze week worden er 3 geexecuteerd in Texas. Volgens mij nog lang niet genoeg.

Ed Smeets, Houston, Texas
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Stond vandaag (donderdag) stuk in de New York Times over een van de komende executies in Texas. Iemand die wel bij een moord was, maar niet zelf de moord begaan heeft. De dader is al dood, een aantal anderen hebben levenslang, maar hij wordt binnenkort geexecuteerd.

Texas 'justice': when in doubt, kill 'em.

http://www.nytimes.com/2007/08/30/us/30 ... oref=login
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja...

Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer