nederlanders op hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:47
Locatie: kahului, HI
Contacteer:

nederlanders op hawaii

Bericht door jackybeertje »

haha ik zie in bijna elke staat wel de vraag nederlanders in ..... Dus ik denk zet hem hier ook maar neer, wie weet wat er uit komt.
Moet wel zeggen dat ik het hawaii gedeelte wel erg stil vind hoor. Zijn hartstikke mooie eilanden en voor ieder wat wils.
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Lord Bonez »

Hoe ben je daar terecht gekomen jackybeertje? Ik vind Hawaii geweldig. Alleen is daar niet zoveel werk voor een ITer (SAP consultant) vrees ik ;-)
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:47
Locatie: kahului, HI
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

ik zou zeggen klik op mijn www en lees het verhaal ;-)
Honolulu is een aardige wereld stad hoor, genoeg in de it hoor.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: nederlanders op hawaii

Bericht door 6foot6 »

jackybeertje schreef:haha ik zie in bijna elke staat wel de vraag nederlanders in ..... Dus ik denk zet hem hier ook maar neer, wie weet wat er uit komt.
Moet wel zeggen dat ik het hawaii gedeelte wel erg stil vind hoor. Zijn hartstikke mooie eilanden en voor ieder wat wils.
maak dan maar eens wat meer reclame, ik ben naar owa eh ... Honolulu
geweest, Pearl Harbor, Dole farm abc store, koningin emma ,dat was het wel zo'n beetje, boring.

Waarom is bij veel (japanse)winkels/eettentjes de ingang verspert door te laag hangende vlaggen?
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 11 jul 2007, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn op huwelijksreis naar Kauai en Maui geweest, nu bijna 19 jaar geleden. We hebben daarvan genoten, het zijn inderdaad prachtige eilanden. Voor ons vijfentwintig jarig huwelijksfeest willen we er met zijn allen weer heen.
Komend van de oostkust is het Caribisch gebied een bereikbaarder en betaalbaarder subtropisch vakantieoord, dan Hawaii.
Nu nog herinner ik me de jet lag van de terugtocht: eerst ongeveer zes uur vliegen van Maui naar Los Angeles en dan nog eens vijf a zes uur van LA naar DC, tel daarbij zes uur tijdsverschil. Ik vond het heel wat!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
liliane
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 22 aug 2005, 12:02
Locatie: Harmelen

Bericht door liliane »

Ik weet dat er mensen met een kooikerhondje op Hawaii zitten. Ik geloof op Maui. Het hondje is een volle zus van mijn hond, 7 jaar oud.
Geen slechte plek om te wonen lijkt me.
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:47
Locatie: kahului, HI
Contacteer:

Re: nederlanders op hawaii

Bericht door jackybeertje »

6foot6 schreef:
maak dan maar eens wat meer reclame, ik ben naar owa eh ... Honolulu
geweest, Pearl Harbor, Dole farm abc store, koningin emma ,dat was het wel zo'n beetje, boring.

Waarom is bij veel (japanse)winkels/eettentjes de ingang verspert door te laag hangende vlaggen?
Dan moet je naar Maui komen, mooie natuur. Watervallen, krater etc ;-)
Gebruikersavatar
jiejie
Amerika-expert
Berichten: 1665
Lid geworden op: 04 aug 2007, 20:31
Locatie: Oahu, HI

Re: nederlanders op hawaii

Bericht door jiejie »

jackybeertje schreef:haha ik zie in bijna elke staat wel de vraag nederlanders in ..... Dus ik denk zet hem hier ook maar neer, wie weet wat er uit komt.
Moet wel zeggen dat ik het hawaii gedeelte wel erg stil vind hoor. Zijn hartstikke mooie eilanden en voor ieder wat wils.
Nog niet maar zal er over een aantal weken voor de eerste keer zitten.. en dan na niet al te afzienbare tijd hoop ik er te wonen samen met mijn vriendin (die er overigens al woont).
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:47
Locatie: kahului, HI
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

oh wat leuk en waar woont zij?
Gebruikersavatar
jiejie
Amerika-expert
Berichten: 1665
Lid geworden op: 04 aug 2007, 20:31
Locatie: Oahu, HI

Bericht door jiejie »

Ze woont in Waipahu, Oahu.

En ja, best leuk maar ook spannend haha... zit een beetje met die immigratie formaliteiten in mijn maag, maar ok, daar heb ik elders al over gepost, eerst sowieso maar eens daar heen, heb er echt zin in :D
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:47
Locatie: kahului, HI
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

verkeerde eiland ;-) maar leuk idee dat er iemand enigsinds in de buurt komt wonen die NL spreekt.
Gebruikersavatar
jiejie
Amerika-expert
Berichten: 1665
Lid geworden op: 04 aug 2007, 20:31
Locatie: Oahu, HI

Bericht door jiejie »

Haha ja ik las al zoiets, je zit zelf op Maui, right?

Hmm.. sja, laat dat nou net voor mij het verkeerde eiland zijn (haar ex woont daar dus sja hehe).

Ach voordat ik er woon zijn we wel weer een tijdje verder denk ik.. ik verwacht zelf dat we de aanvraag voor een K visum in october gaan aanvragen en met een beetje geluk kunnen we dan trouwen op 08-08-2008, wat ik wel een mooie datum vind ^^
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:47
Locatie: kahului, HI
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

Ben je er al uit welk visum je gaat aanvragen? Ik weet niet hoe zwaar je strafblad zou meetellen. Weet niet of ze onderscheid tussen het ene en andere misdrijf maken.
Als je hier heen komt en hier gaat trouwen op een visawaiver heb je dus kans dat je gebanned word als de immigratie officer vind dat je om die reden hier gekomen bent. Het kan goed gaan, maar dus ook fout en ja dan heb je een probleempje.

Mare heb je haar nu al eens in het echt gezien?
Gebruikersavatar
jiejie
Amerika-expert
Berichten: 1665
Lid geworden op: 04 aug 2007, 20:31
Locatie: Oahu, HI

Bericht door jiejie »

Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik denk dat we gewoon de officiele weg gaan om zeker te zijn... dus gewoon wat langer erover doen maar wel meer zekerheid denk ik.

Zoals je al zei, ik heb grotere kans dat er dingen fout gaan wanneer ik op de VWP ga trouwen.

Mijn strafblad zou niet zwaar mogen meetellen denk ik.. het is trouwens iets van 8 of 9 jaar geleden, ik wist nergens wat vanaf enzo en er is geen schade berokkend aan anderen (niet door mij in ieder geval)... ik had eigenlijk meer pech destijds door die spullen in mijn auto te nemen :(

Oh well, gelukkig is het een interview, dus misschien als ik de waarheid gewoon vertel zijn ze wat makkelijker... het is namelijk echt niet zo dat ik een gevaar voor de samenleving ben. Het baart me wel zorgen, dat wel.

Hmm hehe nope, ook dat wordt de eerste keer... ik zie en spreek haar wel dagelijks erg lang via Skype, dat is wel een uitvinding vind ik hehe. Maar ja, dat is ook een beetje de reden waarom de aanvraag voor een visa nog niet in werking is gestelt (buiten het feit dat we elkaar min. 1 keer irl gezien moeten hebben), dan kunnen we zien of het echt zo is als we nu beiden denken dat het is. Ik voorzie eigenlijk geen problemen daarmee aangezien we elkaar al 5 maanden kennen maar je weet maar nooit.
BuckeyeRed
Amerikakenner
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 mei 2007, 21:47
Locatie: The Buckeye State

Bericht door BuckeyeRed »

Jackybeertje, ik hoop dat het met de naderende hurricane een beetje vol te houden is (van een vriend in Florida weet ik dat zij altijd pre-hurricane barbecues hielden ;)).

Serieus though, het schijnt redelijk mee te gaan vallen maar als je de mogelijkheid hebt, hou ons even op de hoogte hoe het ermee is... 'k? :)
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:47
Locatie: kahului, HI
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

Ja hoor ik houd jullie op de hoogte. Flossie schijnt kracht te gaan verliezen wanneer hij bij de big island verwacht word op dinsdag en gelukkig hop ik morgen 2 eilanden verder, dus verder bij flossie vandaan.
BuckeyeRed
Amerikakenner
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 mei 2007, 21:47
Locatie: The Buckeye State

Bericht door BuckeyeRed »

Ziet er altijd wel mooi uit op zo'n plaatje:
http://www.osei.noaa.gov/iod.html

Ze hadden het er net over dat het toch een categorie 3 blijft i.p.v. de 1 die ze verwachtten, maar de voorspellingen veranderen zo'n beetje per minuut. Ben benieuwd.... hopelijk valt de schade (op alle gebied) mee.
Regenlaarzen klaar? ;)
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:47
Locatie: kahului, HI
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

we hebben vandaag al de eerste wind vlagen en hoosbuien gehad. Geloof dat hij morgen ergens hier zou moeten komen en dan vlieg ik naar Honolulu :-( Zal wel een lekker vluchtje worden.
Gebruikersavatar
jiejie
Amerika-expert
Berichten: 1665
Lid geworden op: 04 aug 2007, 20:31
Locatie: Oahu, HI

Re: nederlanders op hawaii

Bericht door jiejie »

Topicje is al weer een jaartje oud maar goed, ik zei het al eerder dat ik waarschijnlijk naar Hawaii zou komen maar nu is het toch zeker, over een paar weekjes, op 2 oktober, zal ik ook mijn intrek in deze zonnige staat nemen :D
Gebruikersavatar
Gypsygirl1
Amerika-expert
Berichten: 1933
Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Graft-de Rijp NH
Contacteer:

Re: nederlanders op hawaii

Bericht door Gypsygirl1 »

Een kennis van ons is veehouder inclusief nederlandse melkkoeien op the Big Island.
Vind het leuk om nederlanders te ontmoeten, heet Kees Kea.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer