Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? Reisopzet gevraagd.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? Reisopzet gevraagd.

Bericht door mikekiwi »

We overwegen volgend jaar weer richting de USA te gaan en dan wel met Hawaii als uitgangspunt. Onze dochter wordt 18 jaar oud en hadden we ooit beloofd dat ze in dat jaar de vakantiebestemming mocht kiezen. En belofte maakt schuld.

Eilandhoppen tussen de griekse eilanden staat op haar lijstje maar Hawaii staat al op haar radar sinds erg lang, na het lezen van dit boek:
poh.png
poh.png (166.87 KiB) 1884 keer bekeken

Het komt financieel gezien iets te vroeg na onze reis naar het zuidwesten in 2022, maar we willen toch eens gaan zien of het budgettair en qua opzet te doen is.

We zijn druk bezig met ons inlezen op het web en via de diverse reisverslagen, en een playlist met youtube-video's is er ook al. Er is een basisidee, maar het is nog niet heel erg uitgekristalliseerd, we willen eerst horen welke opzet in ons geval het best past en daarna gaan we budgetteren en detailleren.

Wat zijn de wensen:
- max 17 a 18 dagen van huis, dus minus reisdagen hou je dan 15 dagen op bestemming over
- geen eilandenrace, dus we dachten eraan om 2 eilanden te bezoek en dan elk eiland zo'n 5 a 6 dagen
- New York staat ook nog op ons (=ouders) lijstje, is dat logisch/mogelijk om te combineren?
- mix van natuur (wandelen), ervaringen (bijv. vulkanen, snorkelen) en relaxen (1 of 2 stranddagen)
- vertrek medio juli 2024

Kort en bondig idee is hieronder te vinden. Dit is echt een basisopzet die ik nu verzin, kan echt nog alle kanten op want ook nog niet met gezin besproken. Maar je moet ergens beginnen ...
Mocht New York echt niet logisch zijn, dan denk ik dat we daar dan Oahu voor in de plaats doen (?)

Dag Bestemming
1. Amsterdam-New York
2. New York
3. New York
4. New York
5. New York-Maui
6. Maui
7. Maui
8. Maui
9. Maui
10. Maui-Big Island
11. Big Island
12. Big Island
13. Big Island
14. Big Island
15. Big Island
16. Big Island
17. Big Island-Amsterdam

We horen graag jullie (ongezouten) mening en ideeën, zodat we daarna locaties kunnen bekijken, inventariseren hoe duur de overnachtingsplekken zijn en daarmee kunnen kijken of het haalbaar is.
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? Reisopzet gevraagd.

Bericht door dejong89 »

'' Back on the mainland, things aint the same man ''

Old Dominion had het niet beter kunnen omschrijven, heel logisch en gaaf dat jullie kiezen voor Hawaii! :mrgreen:


Er gaan rechtstreekse vluchten vanaf New York naar Hawaii. De vraag is : Moet je dit willen? Het is namelijk een rit van 10 uur en misschien zonde van de tijd en reisdagen. Er zijn vluchten naar Hawaii te vinden met prima tijden. Zo vlogen wij in 2021 met een overstap van 2,5 uur in Seattle naar Kauai en gaan we aankomend jaar een zelfde soort traject doen.

Natuur/vulkanen/snorkelen/strand. Alles is aanwezig op Hawaii. Oahu is het meest toeristische eiland. Voor de rust zou ik het overslaan maar dat ben ik.

Zou voor 3 eiland zo iets doen:

1. Amsterdam-Kauai
2. Kauai (Aclimatiseren)
3. Kauai ( Na pali coast )
4. Kauai ( Waimea canyon )
5.Kauai-Maui ( direct road to Hana?)
6. Hana/Kihei
7. Maui (snorkeltrip naar de Molokini krater )
8. Maui ( suppen/kano bij Kihei )
9. Maui (Haleakala vulkaan)
10. Maui-Big Island (Kona)
11. Big Island ( Snorkelen bij captain cook )
12. Kona e.o (stranddag)
13. Kona-Volcano
14. Volcano N.P ( er zijn hier hele mooie dingen te doen en zien! )
15. Volcano-Hilo
16. Hilo
17. Hilo-Amsterdam

Wil je meer rust, dan pak je 2 eilanden en dan vooraf jezelf goed afvragen WAT je echt wil zien en doen. De keuze is reuze.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? Reisopzet gevraagd.

Bericht door mikekiwi »

Dank voor je interessante reactie met wat "food-for-thought". Heb vanmiddag met plezier jullie reisverslag van 2021 gelezen waarin in ik een aantal dingen zie terugkomen. Het geeft een leuke start om eens te kijken hoe we het zouden inrichten met overnachtingslocaties, gewoon om te zien wat je dan krijgt en wat dat dan kost.

New York: moeten we inderdaad nog eens in overweging nemen. Was meer een dingetje dat ik zelf graag wil, maar wordt er nu idd een beetje tussengepropt en heb ik er toch ook minder tijd dan dat ik eigenlijk zou willen
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? --> Let's Go!

Bericht door mikekiwi »

Alle berekeningen en overwegingen zijn gemaakt en genoteerd. Veel gelezen, filmpjes en reisverslagen bekeken en we zijn ervan overtuigd dat we hier een hele leuke vakantie en mooie herinneringen kunnen opdoen. We gaan de oversteek dus weer wagen en het Hawai'i-avontuur tegemoet!

Het is wel even slikken qua financiën, twee weken Hawai nu is net zo duur als 3,5 weken zuidwesten. Maar goed, dan heb je ook wat :clap:

New York-idee laten we varen en gaan voor 15 dagen Hawai (+ de reisdagen). De opzet van @dejong89 lijkt ons wel wat, ook nadat we zelf de eilanden in ons op hebben genomen.

Hieronder een opzetje wat we nu hebben gemaakt op basis van dat voorstel; paar kleine aanpassingen gedaan. Heb zelf nog tal van vragen voor een volgend bericht, maar wie weet als jullie er op schieten, worden er wat vragen beantwoord (en/of komen er weer nieuwe vragen bij).
Opzet1.png
Is de opzet zoals hierboven staat een beetje logisch? Activiteiten is even wat er nu op het lijstje staat, hier moeten we met zijn drietjes nog eens goed naar kijken om te zien wat wel/niet op 1 dag is te doen en wat nu geografisch gezien goed te plannen is
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? Reisopzet gevraagd.

Bericht door dejong89 »

Ziet er prima uit. Ook voor het aantal dagen.
Gaan jullie Volcano vanuit Hilo bezoeken of verblijf je bij Volcano zelf? Dat laatste zou ik van harte aanbevelen. Wij sliepen destijds in de teapot cottage. Dit was echt een geweldig fijne plek met een onwijs aardige eigenaar.

https://www.booking.com/hotel/us/volcan ... no.de.html

Als je van plan bent om te gaan snorkelen bij Maui kan ik een tour naar de Molokini krater echt aanbevelen. Dit was echt top. Wij namen de vroege tour met Kai Kanani. Dit was prima in orde.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? Reisopzet gevraagd.

Bericht door mikekiwi »

We hadden de Teapot Cottage zeker al bekeken vanuit jullie reisverslag en nog een vraag uit staan bij hen. Ze geven namelijk overal aan dat ze een twee-persoons cottage zijn, maar wij zijn met drie. Maar met die twee slaapkamers passen we prima vinden wij.
En gelukkig vond Bill dat ook, ik krijg echt net een email dat we met 3 ook welkom zijn.

We gaan dus alles wat in het schema als Hilo staat (3 nachten dus) in de Teapot Cottage overnachten is de bedoeling. En dan vanuit daar dus ook nog wat zaken rond Hilo bekijken als we dat op dag 10 niet hebben kunnen doen.

Molokini hebben we over gelezen inderdaad, ziet er goed uit. Snorkelen is wel iets wat we nog even moeten bestuderen. Twee van de drie zijn brildragers waarvan 1 zonder bril echt helemaal niets ziet. Wellicht duikbrillen op sterkte huren om dat toch te kunnen ervaren
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? Reisopzet gevraagd.

Bericht door dejong89 »

snorkelen als brildrager.. Daar heb ik serieus nog nooit over nagedacht. :mrgreen:
Daar zal vast wel een oplossing voor zijn.
Leuk dat jullie in de Theapot gaan overnachten. Volgens mij hadden ze destijds 2 slaapkamers. Ruimte zat in iedergeval!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? Reisopzet gevraagd.

Bericht door mikekiwi »

Had er ook nooit over nagedacht, maar het schoot me in ene te binnen :D

De kop is eraf, de eerste overnachtingen voor de reis zijn geboekt: 3 nachten in de Teapot cottage :thumbup:

En nu rustig aan verder gaan zoeken naar andere leuke maar betaalbare pareltjes om te overnachten...
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's naar Hawaii? Reisopzet gevraagd.

Bericht door dejong89 »

Leuk!
Er is genoeg te vinden. Wij hebben gebruik gemaakt van Airbnb. Op VRBO staat ook genoeg moois.
Regelmatig checken loont de moeite. Mede door corona geven sommige verhuurders hun accommodaties pas een aantal maanden van te voren vrij.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer