Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
susanmulders
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jan 2018, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Bericht door susanmulders »

Hallo,

Wij zijn 13 mei getrouwd en hebben onze huwelijksreis toen nog even voor ons uit geschoven. (Al zijn we al op huwelijksreis deel 1 geweest. Van het zomer naar de omgeving van New York). We hebben altijd geroepen dat we op huwelijksreis naar Hawaii willen. En dat komt nu steeds dichter bij.
We willen in de zomer van 2023 naar Hawaii voor ongeveer 3 weken. Datums staan nog niet vast, maar ben gebonden aan de schoolvakanties in verband met mijn werk.

Zouden jullie met mij mee willen denken met onze route? We hebben nu dit op papier staan. Langer is natuurlijk altijd beter, maar is dit een beetje een mooie verdeling van eilanden en activiteiten?

dag 1: Heenreis naar O'ahu
Dag 2: Koko krater trail, Hanauma bay
Dag 3: Pearl Harbor, Dole plantation
Dag 4: Diamond Head, einde van de middag / begin van de avond naar Kauai
Dag 5: Helikoptervlucht
Dag 6: Koke'e State park, Waimea Canyon
Dag 7: Stukje van de Kalalau trail lopen
Dag 8: Relaxen, einde van de dag door naar Maui
Dag 9: Road to Hana
Dag 10: omgeving Hana
Dag 11: Road to Hana terugweg
Dag 12: zonsopgang vulkaan, middag vlucht naar Big Island Hilo
Dag 13: Verkennen omgeving Hilo
Dag 14: Volcanoes Park (overnachten omgeving Pahoa
Dag 15: Volcanoes park + omgeving
Dag 16: Kona omgeving + avond sterren kijken
Dag 17: Omgeving Waimea + avond Manta Ray zwemmen
Dag 18: Avond vlucht terug
Dag 19: Reisdag
Dag 20: Aankomst thuis

Er is eventueel nog wat speling met het aantal dagen.
Ik heb nog niets geboekt, maar heb het gevoel dat ik daar wel op tijd bij moet zijn. Heb eerder al wel naar Hawaii gekeken, maar het valt mij op dat het erg prijzig is. Mochten er nog tips zijn voor bepaalde overnachtingen of autohuur hoor ik het ook graag.

Ik moet zeggen dat het uitzoeken en plannen van de Amerika reizen op het 'vaste' land wat makkelijker vind dan voor Hawaii.
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
2017: Florida + Bahama's
2019: West Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Huwelijksreis Hawaii 2023

Bericht door dejong89 »

Wat een heerlijk vooruitzicht. Wij zijn vorig jaar op Hawaii geweest en ik herken veel in je plannen.
Er is zo ongelofelijk veel moois te zien. 1 plek is ons een beetje tegen gevallen en dat was Hilo. Het stadje is weinig bruisend. De omgeving heb je in 1 a 1,5 dag wel gezien. Ik zou daarom ook op dag 12 pas in de avond naar Hilo vliegen, indien mogelijk. Je hebt sowieso erg weinig tijd op Maui. Zonde, want er is zo veel meer te doen en te zien.

Voor Kona en omgeving zou ik je absoluut een kayak of suptocht aanraden naar het Captain Cook monument. Wij hebben dit per sup gedaan. Dit was echt geweldig leuk. Wij hadden de mazzel dat we omringd werden door een groep dolfijnen.... :mrgreen:
k heb nog niets geboekt, maar heb het gevoel dat ik daar wel op tijd bij moet zijn. Heb eerder al wel naar Hawaii gekeken, maar het valt mij op dat het erg prijzig is. Mochten er nog tips zijn voor bepaalde overnachtingen of autohuur hoor ik het ook graag.
Wij hebben destijds (bijna) alle accommodaties via Airbnb geboekt. Op Kauai sliepen we als enige in een hotel, het Kauai Palms Hotel. Simpel,centraal maar een prima plekje. In Volcano kunnen wij de theepot cottage aanbevelen. Dit was echt een prachtig plekje! Deze staat ook op Booking.

Huurauto's zijn duur op Hawaii. Het voordeel is dan wel dat je geen grote auto nodig hebt en dus met een (vaak) voordelige ,kleine , auto uit de voeten kunt. (een midsize is groot zat)
Wij hebben destijds via National,Hertz en Expedia geboekt.
Wat ik je als tip kan meegeven zijn de prijzen bij National.DE. Log in als Emerald Lid en gebruik code 5007125.
Vergeet niet de Zusatzhaftpflichtversicherung aan te vinken.

Daarnaast loont het de moeite om op Expedia.IE te zoeken. Log je wel even in als lid. De prijzen zijn dan ineens een stuk gunstiger.
Hertz.com lijkt momenteel wat duur maar zet je locatie eens op Christmas Islands (serieus) en ga opzoek naar de managers special.
Je moet wel even experimenteren met de verschillende codes uit het Hertz topic want dit scheelt nogal qua prijs

Succes!

PS, Dit nummer vat een hoop samen van hoe wij onze tijd op Hawaii hebben ontvangen, leuk voor je playlist :mrgreen: :mrgreen:

https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Huwelijksreis Hawaii 2023

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Susan,

Hawaii is echt een mooie bestemming voor een huwelijksreis. Wij zijn er ooit getrouwd. De zomer is (samen met Kerst) wel een drukke tijd met hoge temperaturen. Op tijd reserveren is dus zeker aan te bevelen en met airco.

Op Oahu kan je via Koko resorts appartementen incl parkeren boeken in Waikiki. De Waikiki banyan oa, die ligt op loopafstand van het strand en het park.

De dag van je helikoptervlucht op Kauai kan je zeker nog met iets anders combineren, want dat kost niet zoveel tijd. Bij Waimea Canyon kan je ook een mooi pad langs NaPali lopen als alternatief voor Kalalau trail, die echt zwaar is en ik denk ook heel druk in de zomer. Je moet volgens mij tegenwoordig reserveren, wees er op tijd bij.

De zonsondergang op Haleakala is ook een goed alternatief voor de zonsopgang.

Op Big Island is een dag Hilo prima. Er zijn veel mooie watervallen en tropische plantages. Waipio valley is wat verder, maar wel een heel mooi uitzichtpunt. Sterren kijken is bij Mauna Kea, dat kan je beter vanuit Hilo doen dan Kona.

Wij vliegen meestal met United in 3 stappen en overnachting aan de westkust (LA/SF) en dan volgende ochtend door. Dat helpt met de jetlag.

Succes met de voorbereidingen.

Laura
susanmulders
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jan 2018, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huwelijksreis Hawaii 2023

Bericht door susanmulders »

Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties! Erg fijn om al wat tips te krijgen, ook voor accomodaties, gelijk opgeslagen!
En bedankt voor het liedje. Klinkt al heerlijk ontspannen en prachtige beelden in de clip!
lauravanderklugt schreef:
26 sep 2022, 10:20
De zonsondergang op Haleakala is ook een goed alternatief voor de zonsopgang.
Je leest inderdaad veel over de zonsopgang. Zonsondergang zal vooral mijn man beter vinden in verband met vroeg opstaan. :wink:
dejong89 schreef:
26 sep 2022, 09:38
Voor Kona en omgeving zou ik je absoluut een kayak of suptocht aanraden naar het Captain Cook monument. Wij hebben dit per sup gedaan. Dit was echt geweldig leuk. Wij hadden de mazzel dat we omringd werden door een groep dolfijnen....
met de kayak op pad hebben we al regelmatig gedaan op vakanties en vinden wij erg leuk. Ga ik zeker op mijn lijstje zetten. Wie weet hebben wij ook zoveel geluk. Had je dit meer in vorm van een tour gedaan? Of zelf de Kayaks gehuurd en op pad gegaan?
dejong89 schreef:
26 sep 2022, 09:38
Daarnaast loont het de moeite om op Expedia.IE te zoeken. Log je wel even in als lid. De prijzen zijn dan ineens een stuk gunstiger.
Hertz.com lijkt momenteel wat duur maar zet je locatie eens op Christmas Islands (serieus) en ga opzoek naar de managers special.
Je moet wel even experimenteren met de verschillende codes uit het Hertz topic want dit scheelt nogal qua prijs
Het kan inderdaad wel eens lonen om vanuit andere websites of locaties te kijken. Ga ik nog even uitproberen!
Voor onze afgelopen vakantie zag ik ook al het een en ander voorbij komen met de Hertz codes. Ik heb toen uiteindelijk via avis.dk geboekt wat mij veel geld gescheeld heeft. Ik ben altijd een beetje onzeker over het gebruik van de codes, omdat ik dan toch denk wat als.... Maar ik ga er zeker nog even naar kijken.

Heel erg bedankt voor jullie tips, fijn dat jullie de tijd daarvoor nemen.
Hier ga ik komend weekend weer verder mee puzzelen!
2017: Florida + Bahama's
2019: West Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Huwelijksreis Hawaii 2023

Bericht door dejong89 »

met de kayak op pad hebben we al regelmatig gedaan op vakanties en vinden wij erg leuk. Ga ik zeker op mijn lijstje zetten. Wie weet hebben wij ook zoveel geluk. Had je dit meer in vorm van een tour gedaan? Of zelf de Kayaks gehuurd en op pad gegaan?
We hebben zelf supboards gehuurd en zijn zelf gaan peddelen. Was goed te doen. We hebben destijds geboekt bij Ehu and Kai Adventures.
Ze verhuren ook kayaks. https://www.ehuandkai.com/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
susanmulders
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jan 2018, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huwelijksreis Hawaii 2023

Bericht door susanmulders »

dejong89 schreef:
27 sep 2022, 09:21
met de kayak op pad hebben we al regelmatig gedaan op vakanties en vinden wij erg leuk. Ga ik zeker op mijn lijstje zetten. Wie weet hebben wij ook zoveel geluk. Had je dit meer in vorm van een tour gedaan? Of zelf de Kayaks gehuurd en op pad gegaan?
We hebben zelf supboards gehuurd en zijn zelf gaan peddelen. Was goed te doen. We hebben destijds geboekt bij Ehu and Kai Adventures.
Ze verhuren ook kayaks. https://www.ehuandkai.com/
Super dankjewel! Gaan we die zeker gebruiken.
2017: Florida + Bahama's
2019: West Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
susanmulders
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jan 2018, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Bericht door susanmulders »

Na weer heel wat nadenken en uitzoeken ben ik tot het volgende komen.

Ik heb tickets gevonden vanaf Dusseldorf naar Maui (2 stops, 25 uur, terug vanaf Honolulu naar Dusseldorf (2 stops, 22 uur, goede overstaptijden)
Voor de prijs van ongeveer €780 per persoon vind ik dit persoonlijk niet heel verkeerd. (nog niet geboekt)

Ik kom dan op de volgende plannen uit. Ook wel wat meer dagen aan toegevoegd dan mijn vorige idee.
dinsdag 25 juli tot en met dinsdag 15 augustus
Dag 1: heenreis naar Maui, aankomst 20:20 uur
Dag 2: Road to Hana
Dag 3: verblijf omgeving Hana
Dag 4: Road to Hana terugreis
Dag 5: Ander gedeelte Maui verkennen (vulkaan zonsopkomst of ondergang)
Dag 6: 12:55 uur vlucht naar Kaui
Dag 7: Helikopervlucht + omgeving verkennen
Dag 8: Koke’e State Park, Waimea Canyon
Dag 9: Stukje Kalalau trailhead
Dag 10: Overdag nog Kaui, 17:00 uur naar Kona
Dag 11: omgeving waimea, strandjes bezoeken, avond manta ray snorkelen
Dag 12: Omgeving bekijken + strandjes bezoeken / wandeling maken
Dag 13: Kajakken naar James Cook monument
Dag 14: Van kona kant verplaatsen naar omgeving Pahoa / Hilo,
Dag 15 volcanoes park
Dag 16: volcanoes park + sterrenkijken
Dag 17: Omgeving van Hilo bekijken, 15:40 uur naar Honolulu vliegen
Dag 18: Diamond Head beklimmen
Dag 19: Pearl Harbor, Dole plantation
Dag 20: Koko Krater trail, Hanauma Bay, verschillende stops auto
Dag 21: relax dag
Dag 22: 07:30 uur vlucht naar huis
dag 23: aankomst thuis

Voor mijn gevoel heb ik vooral veel dagen op Big Island, nu is dat ook het grootste eiland, maar ik vroeg mij af of ik nog beter her en der kan schuiven met wat dagen. Je hebt uiteraard nooit dagen genoeg, maar toch even kijken of ik het logisch indeel.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Bedankt!
2017: Florida + Bahama's
2019: West Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Bericht door Mies2301 »

Wanneer mogelijk zou ik niet eindigen maar starten op O'ahu. Ik vond dat het minste eiland. En denk dat die je echt tegen valt, wanneer je de overige eilanden eerst heb bezocht.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Bericht door dejong89 »

Eens.
Wij vlogen wel terug vanaf Oahu en dit was echt heel even wennen na Kauai,Maui en Big Island.
Via Delta betaalden we destijds 850 euro (dacht ik) Met 1x overstapen in Seattle (2,5u)
Het voordeel van Oahu is dan wel dat er meer vluchten vertrekken naar het vaste land. Honolulu is een vrij grote luchthaven.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
susanmulders
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jan 2018, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Bericht door susanmulders »

Ja was ook mijn eerste plan om heen op Oahu te vliegen, maar kan wat betreft kosten en vliegtijden de beste vluchten vinden op terug vanaf Oahu. Kijk er nog wel steeds naar.

Nog tips voor de verdeling van het aantal dagen over de eilanden? Of is dit naar jullie idee prima zo?
2017: Florida + Bahama's
2019: West Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Bericht door lauravanderklugt »

Prima verdeling qua dagen en activiteiten.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Bericht door dejong89 »

Ziet er prima uit
Wel even goed uitpluizen waar je een reservering voor nodig hebt.
Voor Hanauma Bay moet je vooraf reserveren en dit gaat heel snel. Wij zijn er uiteindelijk niet geweest omdat we geen reservering konden krijgen.
Langs de road to hana vind je het Wai’ānapanapa state park en ook hier moet je vooraf een tijdslot reserveren. Binnen dit slot mag je naar binnen en moet je ook weer weg zijn. Dus stel je boekt een slot van 07:00 tot 10:00 dan mag je binnen die tijd het park in.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Bericht door lauravanderklugt »

Ja, en haleakala moet je ook reserveren als je zonsopgang wilt doen, als je die kiest.
susanmulders
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jan 2018, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis susanmulders: huwelijksreis Hawaii 2023.

Bericht door susanmulders »

Bedankt voor de tips!
Zeker met het tijdsloten reserveren, altijd handig om te weten.
De komende weken willen we tickets en hotels etc. gaan boeken.
Als dan de planning helemaal rond is zal ik dit soort dingen ook reserveren.
2017: Florida + Bahama's
2019: West Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer