Reis Bloedhond: Hawaii reisschema.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bloedhond: Hawaii reisschema.

Bericht door Bloedhond »

Hoi allemaal,

Wij zouden eigenlijk in 2024 weer naar het zuidwesten gaan maar we zijn van gedachten veranderd. Het word ruim 3 weken Hawaii en nog 1 week Tucson om het af te sluiten. Het gaat om midden September tot midden Oktober.

Dit had ik momenteel ik gedachten. Tips en verbeterpunten zijn welkom! :thumbup:

01. Aankomst Oahu
02. Oahu ( Diamond Head, Waikiki Beach )
03. Oahu ( Pearl Harbor, Ko'olina Lagoon )
04. Oahu ( Waimea Valley, Waimea Falls )
05. Oahu ( Kualoa Ranch, Kaneohe Sandbar )
06. Oahu ( Haunauma Bay Snorkelen, Waikiki Beach )
07. Oahu ( Kailua Beach, Lanikai Beach )
08. Oahu ( Waikiki Beach )
09. Oahu - Maui ( Paia )
10. Maui ( Paia - Hana ( Road To Hana 1e gedeelte )
11. Maui ( Hana - Camp Olowalu ( Road To Hana 2e gedeelte, Haleakala zonsondergang )
12. Maui ( Camp Olowalu ( Iao Valley, Makena Beach State Park )
13. Maui ( Camp Olowalu ( Kaanapali Beach, Lahaina )
14. Maui ( Camp Olowalu - Napili Bay )
15. Maui ( Napili Bay )
16. Maui ( Napili Bay )
17. Maui ( Napili Bay )
18. Maui ( Napili Bay )
19, Maui - Tucson
20. Tucson
21. Tucson
22. Tucson
23. Tucson
24. Tucson
25. Tucson - NL
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii Reisschema

Bericht door lauravanderklugt »

Wat een relaxt reisschema, helemaal hang loose. Meestal proberen mensen op hun eerste reis zoveel mogelijk eilanden aan te doen. Ik denk dat je voor Oahu de meeste attracties er wel op heb staan, behalve Polynesian cultural center. Wij vinden dat een leuke ervaring inclusief Luau en indrukwekkende show. Ik zie dat je op Maui gaat kamperen. Waar wil je op Oahu verblijven?

Voor Maui zou ik wat langer uittrekken voor de road to Hana en de 2e dag combineren met Haleakala is wel veel op 1 dag. Aangezien je best nog veel dagen bij Napili Bay hebt staan zonder activiteiten. Hoe kom je daar terecht? Het ligt wat minder centraal, dus je moet een stuk rijden over smalle, bochtige weg om ergens te komen. Persoonlijk zou ik een centralere plek kiezen, maar misschien is dat ook een camping. Ik heb nooit gekampeerd en weet dat er niet zoveel campings zijn op Hawaii. Wel heb ik gelezen dat er ook campings zijn die aardig verloederd zijn en waar daklozen wonen, dus zou wel even goed reviews checken voordat je boekt.
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloedhond: Hawaii reisschema.

Bericht door Bloedhond »

Hoi Laura, bedankt voor je antwoord.
En inderdaad het Polynesian Cultural Centrum is voor ons compleet nieuw. Ik heb het even opgezocht en die gaat zeker op het lijstje. Heel mooi!
Wij verblijven op Oahu bij Waikiki Beach. We hebben nog geen hotel op het oog maar daar komen we wel uit.

Wat betreft Maui. Zou je ons een dag extra Hana aanbevelen? Ook fijn om te weten dat het 2e gedeelte vanaf Hana en Haleakala niet te doen is op 1 dag. Dan pakke we Haleakala op een andere dag.

Wij gaan alleen kamperen op Camp Olowalu. Dat zijn erg leuke huisjes en volgens mij redelijk centraal om van daaruit Iao en misschien Haleakala te bezoeken?

Napili Bay heb ik puur uit gekozen om de laatste dagen op Hawaii te relaxen aan het prachtige strand daar met restaurantjes etc.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Bloedhond: Hawaii reisschema.

Bericht door lauravanderklugt »

Wij zijn elke keer dat we naar Maui gingen, langer in Hana gebleven, dus ja dat zou ik zeker adviseren. Er is zoveel moois te zien langs die route en als je rondom Hana overnacht (is vaak wel prijzig) dan ben je 's morgens voor de grote gons toeristen uit en is het veel rustiger.

Het verkeer op Maui staat in de spitsen goed vast, en Lahaina is bijv. ook een knelpunt. Wij kozen vaak nog wat centraler bij Maalea Harbor bijv, maar als je buiten de spits rijdt, valt dat zeker wel te doen. Iao Valley kost je niet veel tijd. Dat valt wel weer te combineren met Haleakala bijv.

Napili Bay is prachtig voor een paar dagen relaxen. Als je nog van plan bent om die dagen ook in te vullen, dan zou ik misschien wat dichter bij Kaanapali of Lahaina gaan zitten, maar het is daar gegarandeerd rustiger. Veel mensen komen niet voorbij Kaanapali omdat de weg daarna te spannend voor ze wordt. Smalle weg, niet genoeg plek voor 2 auto's, dus soms moet je achteruit. Maar ik weet niet meer precies waar dat echte smalle start, dus kan zijn dat het voor Napili Bay nog oke is. Als je doorgaat en zo naar Iao Valley wilt, trek er dan voldoende tijd vooruit, want het gaat niet snel, maar zeker een bezoek waard.

Veel plezier met de verdere voorbereidingen.
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloedhond: Hawaii reisschema.

Bericht door Bloedhond »

Oke, dan komt er een nacht Hana bij :thumbup:
Dat is een nadeel als je er nog nooit bent geweest. Wij hebben totaal geen idee hoelang nodig is voor zo'n plek als Hana.

Fijn om te weten dat we dus Iao Valley en Haleakala op 1 dag kunnen plannen. Is de weg van Haleakala terug naar Maalea Harbor goed verlicht en rijdbaar als het donker is?

En is Makena Beach een leuk strand voor een kleintje van dan 4 jaar? Of kunnen we die dag beter uittrekken voor een strand als Kaanapali? :D

We hebben dus nu dit schema.

1.Aankomst Oahu
2.Oahu ( Diamond Head, Waikiki Beach )
3.Oahu ( Pearl Harbor, Ko'olina Beach )
4.Oahu ( Waimea Valley, Waimea Falls )
5.Oahu ( Polynesian Cultural Center )
6.Oahu ( Kualoa Ranch, Kaneahe Sandbar )
7.Oahu ( Hanauma Bay, Waikiki Beach )
8.Oahu ( Kailua Beach, Lanikai Beach )
9.Oahu - Maui ( Paia )
10.Maui ( Paia - Hana )
11.Maui ( Hana )
12.Maui ( Hana - Camp Olowalu )
13.Maui ( Camp Olowalu - Iao Valley, Haleakala )
14.Maui ( Camp Olowalu - Kaanapali Beach, Lahaina )
15.Maui ( Camp Olowalu - Napili Bay )
16.Maui ( Napili Bay )
17.Maui ( Napili Bay )
18.Maui ( Napili Bay )
19.Maui - Tucson
20.Tucson
21.Tucson
22.Tucson
23.Tucson
24.Tucson
25.Tucson - NL
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Bloedhond: Hawaii reisschema.

Bericht door lauravanderklugt »

Veel mensen rijden de weg naar/van Haleakala in het donker. Het is een bochtige weg omhoog, maar zeker als je met meerdere auto's bent, goed te doen. Alleen uitkijken voor fietsen als je zonsopgang doet, want die rijden dan naar beneden in tours. Onderaan naar Maalea Harbor is gewoon een doorgaande weg, dus dat is geen probleem. In het middenstuk van Maui en van Makena naar Kaanapali zijn de beste wegen, maar ook drukte in de spits.

De stranden van Makena tot aan Maalea zijn prima zwemstranden, maar hou er wel rekening mee dat er veel meer stroming is dan wij meestal gewend zijn. Ik ben met mijn dochter van 4 jaar een keer in een golf belandt bij de branding en we werden allebei onderste boven gegooid. Dat vond ik best wel schrikken, omdat zij nog niet kon zwemmen. Bij Lahaina is een strand met bijnaam baby beach, dat is echt top met een kleintje. Mijn dochter was 3 op haar eerste trip en daar kon ze heerlijk haar gang gaan. Bij andere stranden was het wel meer oppassen. Ik denk dat Napili Bay ook wat gevaarlijker is omdat je daar aan de open kant qua oceaan. De stranden tussen Maui, Lanai en Molokai hebben daar minder last van.
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloedhond: Hawaii reisschema.

Bericht door Bloedhond »

Goede tip over Baby Beach! :D Gaat in de planning.

Hartstikke bedankt voor je tips Laura :thumbup:
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Bloedhond: Hawaii reisschema.

Bericht door lauravanderklugt »

Graag gedaan, vraag gerust als je nog meer vragen hebt. Aloha Laura
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Bloedhond: Hawaii reisschema.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn in maart Hawaii geweest: Big Island en O'ahu. Ons reisverslag staat bij de forum reisverslagen.
Wij vonden O'ahu echt veel en veel te druk om aangenaam te zijn. Endan hebben wij nog veel van de drukste plaatsen 's octhends vroeg of 's avonds gedaan. Er is ook veel file bvb langs de North Shore. Ondanks de mooie landschappen zouden wij O'ahu echt afraden (tenzij je echt must see's hebt, ik wilde bvb perse Pearl harbour zien)
Big Island kon ons veel meer bekoren. Heel veel sea turtles, walvissen (is wel enkel in de winterperiode) vanaf shore, gloeiende magma, ook heel mooie en afwisselend natuur en naar een vulkaantop > 4000 meter rijden. Ik zou dat toch ook wel eens overwegen. Accomodatie is er ook veel goedkoper (airbnb's).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer