Reis DavyA: 3 weken Hawaii in juli.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
DavyA
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 aug 2020, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis DavyA: 3 weken Hawaii in juli.

Bericht door DavyA »

Aloha,

Finally nog eens een mooi tripje.
Corona is nog voor iets goed geweest want in augustus 2020 boekte ik voor 10 dagen -> omgeboekt naar april 2021 voor 14 dagen -> omgeboekt naar juli 2022 - 21 dagen. Lekker veel tijd om de eilanden te verkennen!

In juli ga ik voor 3 weken naar Hawaii - planning in de 3 weken is Maui - Big Island - Kauai.

Dag 1 - BRUSSEL - AMS - LAX - MAUI
Dag 2 - West Maui
Dag 3 - South Maui
Dag 4 - Haleakala hikes - Sunrise - Sliding Sands trail
Dag 5 - Haleakala hikes - Weer de vulkaan uit hiken en rest van de dag is de planning nog open
Dag 6 - Cacao project voor eigen zaak Kokoleka
Dag 7 - Road to Hana area - Diverse hikes onderweg naar Hana
Dag 8 - Road to Hana area - Pipiwai Trail en verder Waianapanapa ontdekken
Dag 9 - Road to Hana area - ..
Dag 10 - MAUI - BIG ISLAND
Dag 11 - Cacao project voor eigen zaak Kokoleka
Dag 12 - Volcanoes National Park - diverse hikes
Dag 13 - Volcanoes National Park - diverse hikes
Dag 14 - ..
Dag 15 - BIG ISLAND- KAUAI
Dag 16 - Kalalau Trail
Dag 17 - Kalalau Trail
Dag 18 - Kalalau Trail
Dag 19 - Kalalau Trail
Dag 20 - Napali Coast from above / Waimea Canyon
Dag 21 - KAUAI - LAX - AMS - BRUSSEL

Mijn bedoeling is vooral veel te wandelen - natuur en avontuur zijn mijn grootste passies op reis.
Op Haleakala verblijf ik één nacht op/in de vulkaan met het tentje en ga ik zoveel als mogelijk van de hikes doen (oa Sliding Sands trail).
Voor Road to Hana neem ik voldoende tijd om alle hikes in de omgeving rustig en grondig te ontdekken. Ik verblijf daar op Waianapanapa of met de tent of in een bungalow.
Ik heb een eigen chocolade zaakje en wil op elk eiland tijd maken om cacaoplantages te bezoeken en evt een test met pralines te doen.
Big Island doe ik vooral voor Volcanoes uitgebreid te bezoeken en vooral om de live lava te zien. Ook liefst met overnachting in tentje op de vulkaan, met zicht op de rode gloed.
Op Big Island wil ik de avond duik / snorkel doen met de manta rays (is dit enkel rond Kona of ook aan Hilo kant).
Verder heb ik op Big Island niet veel plannen - ik blijf best aangezien de korte tijd aan Hilo zijde.
Op Kauai heb ik een permit kunnen scoren voor 5 nachten op de Kalalau Trail, dit is ook meteen de hoofdreden voor Kauai. Verder wil ik ook nog de laatste vrije dag bovenkant Napali Coast een trail doen en evt Waimea Canyon.

Als er nog must sees zijn die ik hier niet genoemd heb, please shoot.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Davy : 3 weken Hawaii in juli

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn in maart in Hawaii geweest - zie mijn reisverslag via de forum reisverslagen en vooral op Big Island geweest.
Wij hebben daar ook heel veel gewandeld, ongeveer 10 mijl per dag (wat veel is, hitte!).
Ik zou echt wel aanraden meer tijd door te brengen op big island - het is er echt schitterend maar de hikes nemen tijd in beslag. Ik weet trouwens niet of je campings hebt met zicht op de glow (je kan het wel zeker zien vanaf het volcano house dat motel rooms heeft). Onze lava beleving is uitgebreid beschreven in het reisverslag. (verwacht er ook niet te veel van).
Het manta ray snorkelen is overigens aan de Kona zijde ;-)
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis DavyA: 3 weken Hawaii in juli.

Bericht door lauravanderklugt »

Hi Davy, op Hawaii is wild kamperen verboden en wordt streng gereguleerd. Daarnaast zijn er beperkt aantal campings, die zijn snel vol en een deel zijn meer zwervers/criminele plekken waar je liever niet wilt verblijven. Ik heb zelf nooit gekampeerd, maar wil je adviseren om echt goed hierin te verdiepen voordat je weggaat, zodat je terplekke niet voor verrassingen komt te staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer