Hawaii in augustus.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
@Lianne
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2022, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hawaii in augustus.

Bericht door @Lianne »

In augustus gaan we met zijn tweeën naar Hawaii. Nu is dit ook één van de drukste maanden, maar we kunnen niet anders.
Mijn voorkeur voor de eilanden zijn: Big Island, Maui en Kauai.
Graag wil ik weten of iemand ervaring heeft met de drukte in augustus op Maui. Is het ’s morgensvroeg al file rijden op de weg naar Hana en drukte op Haleakala? Ik twijfel of het dan wel de moeite waard is om naar Maui te gaan, omdat het dan wel eens kan tegenvallen en we beter op de andere eilanden een paar dagen langer kunnen blijven.

Een eiland waar we in ieder geval naar toe willen is Kauai.
Is Kapaa een goed uitgangspunt om het hele eiland te ontdekken of een andere plek? Ik kan niet goed inschatten hoelang het rijden is naar de bezienswaardigheden.
Nog tips voor verblijf op Kauai?
Is 4 dagen lang genoeg op Kauai?

Nog tips voor verblijf op Big Island.

Voor augustus wordt aangeraden om de entrees van de parken van tevoren te boeken? Ik vind het niet fijn dat alles van tevoren al vast ligt maar als het niet anders kan dan doen we dat.

Alle info is welkom!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door lauravanderklugt »

Hi Lianne, Ik weet niet waar je vandaan hebt dat augustus druk is, maar kerstperiode en winter en spring break zijn in mijn beleving de drukste periodes. Augustus vond ik niet drukker dan andere (meestal laagseizoen) periodes dat ik geweest ben. Wij vonden alleen het de vochtige hitte wat minder in augustus.

Daarnaast is het wel zo dat sinds COVID het toerisme in Hawaii overal is toegenomen, dus verwacht wel drukte. Probeer in ieder geval de spits te vermijden en net even anders te plannen dan de gemiddelde toerist. Bijv. Hana met een overnachting en dan na de grote drukte gaan rijden en volgende ochtend beginnen bij Oheo Gulch voordat de toeristen arriveren.. Of zonsondergang op Haleakala ipv zonsopgang (hoef je ook niet zo vroeg je bed uit op vakantie)

Kapaa is een hele centrale locatie. Hebben wij eigenlijk altijd overnacht in Kapaa. De weg kan wel druk zijn, maar aangezien je het eiland niet rond kunt, zit je daar centraal. 4 dagen lijkt me prima.

Big Island als kan verblijf opsplitsen tussen Kona en Hilo (al is het maar 1 nacht bij vulkaan) Het is teveel voor 1 dag, maar Hilo kant kan het wel veel regenen, dus zou eindigen in Kona. Zelf vind ik Big Island het mooist qua diversiteit en de afstanden zijn daar echt een stuk groter dan de andere eilanden. Ik weet niet precies welke parken je bedoelt want NP kan je geen entree reserveren voor zover ik weet, behalve parkeerplaats bij zonsopgang Haleakala. Of wil je deel van Kalalau trail gaan lopen? Persoonlijk reserveer ik altijd alles vantevoren, ik hou ervan dat het gepland is, zodat ik het meest uit mijn vakantie haal. Bedenk net dat ik wel gelezen heb dat je nu ook voor black sand beach bij Wainapana moet reserveren. Dat zou ik zeker wel doen, want is niet groot, maar wel een mooie stop.

Aloha, Laura.
@Lianne
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2022, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door @Lianne »

Laura bedankt voor je reactie.

Om alles niet te gehaast te doen zitten we nu aan de volgende verdeling te denken:
5 dagen Big Island
naar Kauai
4 dagen Kauai
naar Ohahu
2 dagen Oahu

In welk verblijf heb je gezeten in Kapaa en op Big Island?
Het beste is om op Big Island een 4wd te huren?
Op Oahu willen we een dag naar Pearl Harbor en de laatste dag een relax dag op Lanikai beach. Is een autohuur noodzakelijk?
Nog een leuke tip voor verblijf op Oahu?
Kan je makkelijk onderweg ergens ontbijten of is dat niet gebruikelijk op Hawaï?
Nog andere must see spots?

Bedankt alvast!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Lianne,

Dat lijkt me een prima planning. In de loop van de jaren in verschillende accomodaties rondom Coconut Marketplace gezeten. Eigenlijk allemaal prima en betaalbaar. Niet superdeluxe ofzo. Laatste vakantie in Coconut Beach Resort net onder Kapaa, was ook top. Daar zit een lava lava beach club restaurant bij in.

Op Big Island adviseerde ik voorheen 4WD ivm Waipio Valley en Mauna Kea. Waipio Valley is dicht voor verkeer en Mauna Kea zou ik echt alleen doen als je ervaren offroad rijder bent. Er is ook nog green sand beach, maar dat is zelfs met ervaring echt heel pittig. Als je dat niet van plan bent, zou ik een gewone auto doen, want zo'n 4WD jeep rijdt een stuk minder comfortable

Pearl Harbor is prima met OV te doen. Lanikai beach wat lastiger. Misschien 1 dag autohuur vanuit Waikiki zelf.
Wij logeren graag in Waikiki Banyan, maar dat zijn appartementen en ik weet niet of je die voor paar dagen ook kunt huren. Wij huurden meestal via Koko Resort.

Ontbijten is heel gebruikelijk, dus dat is geen probleem.

gr Laura
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door lauravanderklugt »

Laatste hotel heette Kauai Shores hotel, was even in de war.
@Lianne
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2022, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door @Lianne »

Bedankt voor je reactie Laura.

Ik kan de trip naar Hawaï weer wat completer maken!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door lauravanderklugt »

Vraag gerust Lianne, ik vind het altijd leuk om te helpen. Ik ben nu 8 keer geweest en op de korte termijn zit het er nu niet in, maar zeker in de toekomst weer naar mooiste plekje op aarde.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door JVDP78 »

Puur ter info; wij hebben voor augustus ook 4 nachten Kauai Shores geboekt, leek ons qua prijs/kwaliteitsverhouding en ligging de beste keuze op Kauai :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door Tipsy_1 »

accomodatie:
wij waren in o'ahu heel tevreden van de Ramada in Waikiki. Ligt naast de Hilton. Goede prijs en heel goede kwaliteit.
Big Island: airbnb's! Heel betaalbaar. Ik zou minstens 2 nachten Volcano doen ivm de lava erruptie.

auto:
wij hadden op o'ahu and big island beide een jeep voor een goede prijs. Voor Big Island naar mijn mening een must. Ik ben overigens zelf (alleen, mijn man houdt niet van hoogtes) met de jeep de Mauna Kea opgereden. Ging prima hoor, geen ervaring voor nodig. Een begeleide tour daar lijkt mij echt niet fijn (op basis van wat ik zag) maar met de jeep een topervaring.
Green Sand Beach deden wij als hike, heel uniek maar pittig. Niet met de jeep gereden maar had achteraf gezien wel gekund door de tour-trucks te volgen (waar ik ook echt niet zou willen inzitten, niet helemaal legaal en ze rijden de natuur kapot - wandelen is echt de beste optie en draagt bij tot de ervaring).
Verder zijn er op big island aan de kona kust veel wegen tussen de lava tot de stranden waar een jeep wel echt nodig is, al zijn er genoeg alternatieven.

Wij hadden voor Big Island 6 nachten - 6 volle dagen en dat was echt wel nodig.
@Lianne
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2022, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door @Lianne »

Bedankt voor de tips.

Ik kan het reisverslag van Hawai niet vinden dus ik wil graag weten of je de 2 dagen Volcano bezocht hebt vanuit Hilo?

Waar hebben jullie overnacht op Big Island?

Wij hebben diverse keren met een 4wd gereden dus ik verwacht dat we de trip naar Mauna Kea wel kunnen rijden.
Laatst gewijzigd door @Lianne op 11 apr 2022, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door Tipsy_1 »

Ja die trip zal wel geen probleem zijn hoor.

Mijn verslag is bijna af, ik ben het nog aan het opladen via Alles Amerika dus stay tuned ;-) (moet de foto's ook nog uitzoeken).

Wij sliepen in Volcano zelf, op enkele minuten van de vulkaan. Ideaal. We sliepen op 5 verschillende adressen in Big Island, wat ons zeer goed beviel, een kleine roadtrip dus ;-)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door Tipsy_1 »

HIer ons verslag https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag414 (op de Alles Amerika site, enkel foto's toevoegen lukte niet)
@Lianne
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2022, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hawaii in augustus.

Bericht door @Lianne »

Wat een prachtig verslag en ook zo uitgebreid.
Ik heb er veel bezienswaardigheden uit gehaald wat mij de moeite waard lijkt.

Bedankt voor het delen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer