Reis Lidelied: planning Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Reis Lidelied: planning Hawaii

Bericht door Lidelied »

Hallo, hierbij ons reisschema van Hawaii. Als iemand tips heeft voor uitjes, bezienswaardigheden, eettips dan horen we het graag!

Dag 1: 12:55 aankomst Oahu (Waikiki en misschien even winkelen eventueel namiddag Diamond Head)
Dag 2: Oahu (pearl harbor in de ochtend en in de middag Kualoa Ranch)
Dag 3: Oahu (auto rondrit eiland / Hanauma Bay
Dag 4: Oahu vlucht naar Kauai (aankomst K. 19:00)
Dag 5: Kauai (noorden eiland)
Dag 6: Kauai (zuiden eiland)
Dag 7: Kauai (misschien kajak tour)
Dag 8: Kauai vlucht naar Maui (aankomst M. 11:05)
Dag 9: Maui (road to hana?)
Dag 10: Maui
Dag 11: Maui
Dag 12: Maui vlucht naar Big islands Hilo (aankomst H. 17:23)
Dag 13: Hilo
Dag 14: Hilo - naar Kona
Dag 15: Kona
Dag 16: Kona vlucht naar LA (vertrek Kona 15:20)
Laatst gewijzigd door Lidelied op 29 mar 2022, 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reisplanning Hawaii

Bericht door harryh »

Misschien kun je er even bijzetten wat je zelf al in gedachten hebt?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reisplanning Hawaii

Bericht door Seyst »

Hi @Lidelied

Staan de reisdata's vast of is er nog ruimte om bijvoorbeeld het aantal dagen per eiland te wijzigen?

Wat is jullie bedoeling van de vakantie? Actief (wandelen, aanrader), historie, strand...?
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reisplanning Hawaii

Bericht door Lidelied »

De datums staan vast inderdaad.

Ik zal morgen of overmorgen even wat meer informatie toevoegen van onze planning tot nu toe 👍
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reisplanning Hawaii

Bericht door Tipsy_1 »

wel pittig, 4 eilanden op zo'n korte tijd.
wij deden (twee weken geleden) op 11 dagen 2 eilanden. O'ahu en Big Island.
Zeker voor Big Island zou ik meer tijd voorzien, tenzij je niet van een actieve vakantie houdt, maar wij hebben het daar fantastisch gehad. Er is zo veel te doen daar (ook qua wandelen). Wij hadden 6 nachten Big Island en dat was perfect.
Wij deden ook onze vluchten 's morgens vroeg omdat je wel wat tijd steekt in een vlucht. Wij waren altijd om 8 u gearriveerd en in de car rental, zodat we het idee hadden (behalve slaap hahahaha) geen tijd te verliezen.
Op Big Island zou ik zeker een 4x4 huren (FJAR categorie).
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reisplanning Hawaii

Bericht door Lidelied »

harryh schreef:
28 mar 2022, 19:20
Misschien kun je er even bijzetten wat je zelf al in gedachten hebt?
We hebben alleen de planning voor Oahu bedacht, de rest zal ik steeds wat aanvullen.

We houden van wandelen, natuur, kajakken, snorkelen, zwemmen/strand, winkelen (althans ik haha) rond rijden, uitzichtpunten
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reisplanning Hawaii

Bericht door Lidelied »

Tipsy_1 schreef:
28 mar 2022, 21:53
wel pittig, 4 eilanden op zo'n korte tijd.
wij deden (twee weken geleden) op 11 dagen 2 eilanden. O'ahu en Big Island.
Zeker voor Big Island zou ik meer tijd voorzien, tenzij je niet van een actieve vakantie houdt, maar wij hebben het daar fantastisch gehad. Er is zo veel te doen daar (ook qua wandelen). Wij hadden 6 nachten Big Island en dat was perfect.
Wij deden ook onze vluchten 's morgens vroeg omdat je wel wat tijd steekt in een vlucht. Wij waren altijd om 8 u gearriveerd en in de car rental, zodat we het idee hadden (behalve slaap hahahaha) geen tijd te verliezen.
Op Big Island zou ik zeker een 4x4 huren (FJAR categorie).
Bedankt voor de tips, ik weet dat het iets te optimistisch is haha! En dat we lang niet alles kunnen zien. Maar hebben we zeker een reden om hier nog eens heen te gaan!
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reis Lidelied: planning Hawaii

Bericht door Seyst »

Wanneer jullie nog een keer terug willen komen naar Hawaii zou ik jullie tijd zeker opdelen over twee eiland ipv vier. Ik ben het met @Tipsy_1 eens dat het wel heel pittig is, en bijna zonde van de tijd om zo kort op een eiland te verblijven. Zou deze route vanuit mijn ervaring ook sterk afraden en kiezen voor twee eilanden.
Hou er bijvoorbeeld rekening mee dat Big Island groter is dan Maui, Kauai en Oahu bij elkaar...Zeker voor jullie eerste keer is het zonder als je veel aan het rijden/ reizen bent en niet kan genieten van de wonderlijke Hawaiiaanse ervaring.

Ik zal straks een lijstje geven per eiland wat je moet doen :)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Lidelied: planning Hawaii

Bericht door harryh »

@Lidelied Ik zou inderdaad ook naar 3 of zelfs 2 eilanden kijken ipv 4 in ruim 2 weken. Het meeste is al gezegd.
Wij deden Oahu, Kauai en Big Island in zo'n 4 weken en zelfs dat was nog niet ruim. Als je toch naar 3 gaat zou wat mij betreft de keuze tussen Kauai of Maui gaan. Op Kauai en Big Island hebben wij veel gesnorkeld, al die verschillende stranden, baaitjes enz.
Ook per vliegtuig of helikopter langs de Na Pali Coast (Kauai) is een beleving die je niet wilt missen.
Voor Hawai‘i Volcanoes National Park (Big Island) is één hele dag al veel te kort. Er zijn weinig andere plekken op de wereld waar je dat kunt zien.
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Slapen in Paia of Lahaina

Bericht door Lidelied »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Hallo,

Wij willen graag de sunrise tour doen in Haleakala National Park op Maui. Wij hebben nu een hotel geboekt in Lahaina. Wat is een handige uitvalsbasis. En wat zou je op een dag kunnen doen na de sunrise tour. Omdat je waarschijnlijk wel moe bent.
We willen ook de Road to Hana rijden, nu is dit ook niet helemaal ideaal vanaf Lahaina.

Wie heeft een goede tip!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Slapen in Paia of Lahaina

Bericht door dejong89 »

Wij verbleven in Kihei. Vanaf daar was het zo'n 1,5u rijden naar de top. Wij hadden een Jeep met 4x4 dus dat was geen probleem.
Maar wat betreft Kihei, dit was een zeer leuke plaats met mooie stranden, kano en supverhuur. Bij Makena Landing Park (Turtle Town) kom je nog wel eens een zeeschildpad tegen tijdens het snorkelen. Genoeg opties om even lekker te relaxen na zo'n sunrise tour :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Slapen in Paia of Lahaina

Bericht door Lidelied »

Bedankt voor je reactie! Was het nodig op Maui een 4x4? Wij hebben namelijk een gewone auto gehuurd maar zouden het eventueel nog aan kunnen passen.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Slapen in Paia of Lahaina

Bericht door lauravanderklugt »

Maalea Harbor ligt heel centraal als je een ander hotel zoekt. Daarna heb je vaak files, dus richting Kihei of Lahaina kan je beide tegen files (en extra reistijd) aanlopen. Vanuit Kahului reizen is ook stuk dichterbij beide, maar wel iets mindere omgeving qua resorts/strands. Wel daar voorheen betaalbare hotels gevonden. Paia heb ik nooit overnacht, alleen langs gereden, want dan zit je eigenlijk al op Road to Hana, dus voor sunrise Haleakala minder geschikt. Reken voor Road to Hana een lange dag, dus dat valt echt niet te combineren met Haleakala. Ik adviseer zelf vaak om er meerdere dagen voor te nemen en in Hana of omgeving te overnachten. Haleakala kan je combineren met Iao Valley en Needle. Er zijn zelfs audioroutes die die twee combineren. Als je sunrise te vroeg vindt, is de sunset op Haleakala ook een goed alternatief en meestal rustiger. Voor sunrise moet je reserveren, sunset niet (voor zover ik weet, maar things can always change, er zijn momenteel heel veel toeristen op Hawaii)
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Slapen in Paia of Lahaina

Bericht door lauravanderklugt »

4x4 heb je niet nodig op Maui.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Slapen in Paia of Lahaina

Bericht door dejong89 »

Lidelied schreef:
03 apr 2022, 21:47
Bedankt voor je reactie! Was het nodig op Maui een 4x4? Wij hebben namelijk een gewone auto gehuurd maar zouden het eventueel nog aan kunnen passen.
Nee, zeker niet :) Wij hadden hem gehuurd omdat deze klasse( Jeep Wrangler ) de goedkoopste optie was.
Het was wel fijn om hem te hebben toen wij naar de top van de vulkaan reden maar voor de rest van het eiland kun je prima met een '' normale '' wagen uit de voeten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Slapen in Paia of Lahaina

Bericht door Lidelied »

lauravanderklugt schreef:
03 apr 2022, 21:57
Maalea Harbor ligt heel centraal als je een ander hotel zoekt. Daarna heb je vaak files, dus richting Kihei of Lahaina kan je beide tegen files (en extra reistijd) aanlopen. Vanuit Kahului reizen is ook stuk dichterbij beide, maar wel iets mindere omgeving qua resorts/strands. Wel daar voorheen betaalbare hotels gevonden. Paia heb ik nooit overnacht, alleen langs gereden, want dan zit je eigenlijk al op Road to Hana, dus voor sunrise Haleakala minder geschikt. Reken voor Road to Hana een lange dag, dus dat valt echt niet te combineren met Haleakala. Ik adviseer zelf vaak om er meerdere dagen voor te nemen en in Hana of omgeving te overnachten. Haleakala kan je combineren met Iao Valley en Needle. Er zijn zelfs audioroutes die die twee combineren. Als je sunrise te vroeg vindt, is de sunset op Haleakala ook een goed alternatief en meestal rustiger. Voor sunrise moet je reserveren, sunset niet (voor zover ik weet, maar things can always change, er zijn momenteel heel veel toeristen op Hawaii)

Bedankt voor de informatie. Wij zitten in Napali. Hoe is dit qua uitvalsbasis? Op wat voor tijd moet je ongeveer op locatie zijn voor de sunrise tour en hoeveel tijd trek je hiervoor uit. Er is inderdaad niet heelveel meer beschikbaar.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Lidelied: planning Hawaii

Bericht door dejong89 »

Persoonlijk zou ik wat meer naar Maalea of Kihei kijken. Net wat centraler.

Napali heeft wel een prachtige omgeving. Wij hebben de westkust in een dag rondgereden van Maalaea naar Kahului ( of andersom, wat je wil )
Het is een prachtige route en er is genoeg te zien. Heerlijk met de ramen open, muziekje aan, onderweg allerlei kraampjes met fruit en smoothies... Pfoe. Zou zo terug gaan :mrgreen:


Afbeelding
Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reis Lidelied: planning Hawaii

Bericht door Seyst »

Prachtige foto's @dejong89, Hawaii blijft een pareltje!

Als je wat meer je in je ruimte zit zal ik kijken of je misschien richting het zuid-oosten kan naar Makena Beach. Een van de prachtige stranden van Hawaii. Afgelopen december konden we vanaf het strand een haai zien zwemmen, dus pas wel op en luister naar de lifeguards.

Succes met je planning! :)
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reis Lidelied: planning Hawaii

Bericht door Lidelied »

dejong89 schreef:
06 apr 2022, 11:24
Persoonlijk zou ik wat meer naar Maalea of Kihei kijken. Net wat centraler.

Napali heeft wel een prachtige omgeving. Wij hebben de westkust in een dag rondgereden van Maalaea naar Kahului ( of andersom, wat je wil )
Het is een prachtige route en er is genoeg te zien. Heerlijk met de ramen open, muziekje aan, onderweg allerlei kraampjes met fruit en smoothies... Pfoe. Zou zo terug gaan :mrgreen:


Heerlijk! Klinkt perfect!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Lidelied: planning Hawaii

Bericht door dejong89 »

Ik weet niet of jullie tijd hebben voor Captain Cook maar een toch naar het monument per kano of sup is echt aan te raden. Het snorkelen is daar ook heel erg mooi. Ik zou dan wel vroeg gaan om de tours voor te zijn.

Voor ons werd het nog een onvergetelijke ervaring doordat we omringd werden door een groep dolfijnen. Zeker 10 a 15 stuks zwommen onder onze supboards door. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer