Reserveren activiteiten Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Lidelied »

Hallo,

Samen met mijn vriend ga ik in mei naar Hawaii, we gaan naar Oahu, Maui, Kaui en Big Islands. Weet iemand of je ook van tevoren een negatieve corona test moet doen. We hebben die dan al wel gedaan om Amerika in te komen. We gaan namelijk eerst rondom LA/ San Francisco reizen.

Zijn er bezienswaardigheden/ uitstapjes of dagactiviteiten die we van tevoren moeten reserveren omdat ze anders snel vol zitten? Pearl Harbor hebben we al in onze agenda staan.

Ik hoor het graag!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Volgens mij moeten ook nog steeds Amerikanen (vanaf Mainland) zelf een negatieve test hebben van specifieke testlocaties om naar Hawaii te gaan, dus ik vermoed dat je nog een keer moet testen. Er wijzigt alleen ook weleens wat, dus ik zou de authorities even goed in de gaten houden de komende tijd. En er maar vanuit gaan dat het wel nodig is en alvast locatie en afspraak vastleggen voor de zekerheid.

Mei is geen hoogseizoen, maar sommige plekken zijn altijd druk en ik begrijp dat het momenteel uberhaupt druk is op Hawaii. Naast Pearl Harbor zou ik dan Hanauma Bay vooraf reserveren. Evt Kualoa Range als je daar interesse in hebt. Op Maui heb je voor zonsopgang Haleakala ook reservering nodig. Op Kauai evt. boottocht NaPali coast. En helicopter of vliegtour zou ik ook vooraf doen. Dat is wat ik zo uit mijn hoofd kan bedenken, maar het is ook lastig om te zeggen omdat ik geen idee heb waar jullie interesse ligt. Ik zou er niet vanuit gaan om terplekke zonder reservering mee te kunnen, maar meeste andere excursies kan je wel 1/paar dagen vantevoren reserveren. Dan heb je ook wat meer zicht op het weer. Mei is een mooie tijd om te gaan.
Veel plezier en als je nog meer vragen hebt, stel gerust. Ik ben er al 8 keer geweest ;-)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door dejong89 »

https://www.gohawaii.com/travel-require ... 20location.
NOTICE: At the end of the day, March 25, 2022, the Safe Travels Hawaii program(link is external) will conclude. Beginning March 26, 2022, there will be no COVID-related requirements for arriving domestic passengers. Indoor mask mandate will remain in place statewide. Travelers arriving in Hawaii directly from international airports must still comply with U.S. federal requirements(link is external); consult with your airline.
Aangezien jullie vanaf het vaste land reizen vallen jullie onder de term '' Domestic ''
Jullie hoeven je dus niet te testen.


Wij hebben ter plekke nog het een en ander kunnen reserveren zoals een snorkeltour maar let op bij de staatsparken: Er zijn er een paar bij waar je voor moet reserveren!
Check dit dus van te voren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Seyst »

Hi @Lidelied

Wat ontzettend leuk dat jullie naar Hawaii gaan! Is het jullie eerste keer?

Wat betreft het reserveren van excursie, dagjes uit en dergelijken is er in Coronatijd het een en ander veranderd. De belangrijkste punten soms ik hieronder even op:
- Voor de State Parks van Hawaii moet tegenwoordig een reservering. gemaakt worden. Wanneer je dit niet hebt moet je of ter plekken een reservering maken (online) of je wordt niet toegelaten. Ik ben afgelopen december nog in Hawaii geweest en ben meerdere malen niet toegelaten omdat ik geen reservering had en alles voor de komende weken al volgeboekt waren.
- Reserveer een parkeerplaats/ of trolley naar de Kalalau Trail ruim van de voren. De Kalalau Trail op Kauai is (voor ons) het hoogtepunt van elke Hawaii reis (advies: start rond 8 uur met lopen, heb je de hele dag :)).
- De Kualoa Range moet je ook ruim van de voren reserveren, een van de hoogtepunten van Oahu. Wij hebben de Jurssaic World tour gedaan in de jeep. Was prachtig.

Voor de rest hebben @lauravanderklugt en @dejong89 de goede adviezen gegeven.

Ben benieuwd naar hoelang jullie op elk eiland te besteden hebben en waar jullie interesse ligt qua activiteiten (trails, strand, etc.)

Alvast veel plezier, het is er prachtig!!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Kalalau is heel bijzonder, alleen wel voor ervaren hikers. Ik wil jullie niet bang maken, maar wel adviseren om je goed voor te bereiden als je deze gaat doen. Met name het laatste stuk (crawlers ledge) is echt gevaarlijk en bij de rivieren schijnen ook veel gewonden te vallen. Er vallen regelmatig doden.
https://www.downthetrail.com/hawaii/kal ... ng%20poles.

Als alternatief kan je ook een stuk hiken aan het eind van de weg in Waimea Canyon of langs de NaPali met een boot/raft. Het is niet hetzelfde, maar ook zeker spectaculair.
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Lidelied »

Seyst schreef:
28 mar 2022, 17:33
Hi @Lidelied

Wat ontzettend leuk dat jullie naar Hawaii gaan! Is het jullie eerste keer?

Wat betreft het reserveren van excursie, dagjes uit en dergelijken is er in Coronatijd het een en ander veranderd. De belangrijkste punten soms ik hieronder even op:
- Voor de State Parks van Hawaii moet tegenwoordig een reservering. gemaakt worden. Wanneer je dit niet hebt moet je of ter plekken een reservering maken (online) of je wordt niet toegelaten. Ik ben afgelopen december nog in Hawaii geweest en ben meerdere malen niet toegelaten omdat ik geen reservering had en alles voor de komende weken al volgeboekt waren.
- Reserveer een parkeerplaats/ of trolley naar de Kalalau Trail ruim van de voren. De Kalalau Trail op Kauai is (voor ons) het hoogtepunt van elke Hawaii reis (advies: start rond 8 uur met lopen, heb je de hele dag :)).
- De Kualoa Range moet je ook ruim van de voren reserveren, een van de hoogtepunten van Oahu. Wij hebben de Jurssaic World tour gedaan in de jeep. Was prachtig.

Voor de rest hebben @lauravanderklugt en @dejong89 de goede adviezen gegeven.

Ben benieuwd naar hoelang jullie op elk eiland te besteden hebben en waar jullie interesse ligt qua activiteiten (trails, strand, etc.)

Alvast veel plezier, het is er prachtig!!

Bedankt voor de super leuke tips! Het is inderdaad onze 1e keer!! Heb er erg zin in! Ga zo proberen even ons reisschema op het forum te krijgen.
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Lidelied »

Bedankt voor alle tips! We gaan nu zo proberen de sunrise in Haleakala te boeken
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door IngridUSA »

Tip voor je reisschema: zet het in 'Andere regio's/interregionaal/Canada'. Al je vragen kun je dan plaatsen in je eigen reistopic. Ben wel benieuwd naar jullie (lange?) reis!
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Lidelied »

lauravanderklugt schreef:
28 mar 2022, 17:51
Kalalau is heel bijzonder, alleen wel voor ervaren hikers. Ik wil jullie niet bang maken, maar wel adviseren om je goed voor te bereiden als je deze gaat doen. Met name het laatste stuk (crawlers ledge) is echt gevaarlijk en bij de rivieren schijnen ook veel gewonden te vallen. Er vallen regelmatig doden.
https://www.downthetrail.com/hawaii/kal ... ng%20poles.

Als alternatief kan je ook een stuk hiken aan het eind van de weg in Waimea Canyon of langs de NaPali met een boot/raft. Het is niet hetzelfde, maar ook zeker spectaculair.
Hoe zouden we ons hierop kunnen voorbereiden? We zijn beide sportief maar geen ervaren hikers. Het lijkt ons heel gaaf om te doen, maar niet als laatste tocht ooit
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Lidelied »

We zijn nu aan het kijken voor tickets voor de kualoa Ranch, nu hebben we die dag geen auto.
Wat is jullie ervaring? is het handig om daarvoor een auto te hebben. Dan proberen we onze auto een dag te verlengen.

En moet je Hanauma Bay ook van tevoren reserveren? Zo ja weten jullie ook waar? :D
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Seyst »

Wat @lauravanderklugt zegt klopt. De Kalalau trail is voor ervaren wandelaars, behalve het eerste stuk.

Mijn advies om, en hele sterke aanrader, is om de Kalalau Trail te starten en tot Hanakāpī‘Ai Beach te wandelen (hier niet de zee in gaan. Vroeger stond hier een bod waarop geturfd werd hoeveel mensen daar verdronken zijn). Vanaf Hanakāpī‘Ai Beach ga je ipv rechtdoor langs kust linksaf langs de rivier de binnenlanden in richting Hanakapi'ai Falls. Het stuk van Hanakapi'ai Beach richting Hanakapi'ai Falls is prachtig waarbij je 5/6 keer over stenen moet springen om de rivier over te kopen (dit is prima te doen als je beetje fit bent, wat jullie zijn zo te lezen, mijn stiefpa van 60 is dit ook makkelijk gelukt). De combinatie van Kalalau Trail naar Hanakapi'ai Falls kost de hele dag, maar is jullie hoogtepunt ;)

Jullie verblijven in Honolulu? Dan zou ik zeker aanraden om met de auto richting Kualoa Ranch te gaan. Probeer de excursie bij de Ranch in de ochtend te boeken, dan kunnen jullie daarna nog bezoekje brengen aan Macadamia Nut Farm (beste macadamia nuts die je zult proeven, wij hebben hier 10 zakjes gehaald). Of je rijdt vanaf daar richting de North Shore of het zuiden en geniet in de middag van de prachtige stranden aan de oostkust.

Ik ben erg benieuwd naar jullie route. En als jullie van wandelen houden geef ik jullie lijstje van de mooiste hikes, heb de meeste gehad ;)

Tip: zorg dat je beetje fijne wandelschoenen hebben. Die hoeven echt geen lompe wandelschoenen te zijn (heb de eerste keer mijn wandelingen gedaan op all-stars haha)...Ik loop tegenwoordig op de Adidas Terrex, staan ook nog beetje leuk op de foto's
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Lidelied »

Dit is ons reisschema. Ik weet dat het veel te optimistisch is en misschien teveel eilanden in te korte tijd. Maar we wilden toch graag de sfeer proeven van elk eiland. En dat is nog een reden om hier nog eens naar toe te gaan!

Dag 1: 12:55 aankomst Oahu (Waikiki en misschien even winkelen eventueel namiddag Diamond Head)
Dag 2: Oahu (pearl harbor in de ochtend en in de middag Kualoa Ranch)
Dag 3: Oahu (auto rondrit eiland / Hanauma Bay
Dag 4: Oahu vlucht naar Kauai (aankomst K. 19:00)
Dag 5: Kauai (noorden eiland)
Dag 6: Kauai (zuiden eiland)
Dag 7: Kauai (misschien kajak tour)
Dag 8: Kauai vlucht naar Maui (aankomst M. 11:05)
Dag 9: Maui (road to hana?)
Dag 10: Maui
Dag 11: Maui
Dag 12: Maui vlucht naar Big islands Hilo (aankomst H. 17:23)
Dag 13: Hilo
Dag 14: Hilo - naar Kona
Dag 15: Kona
Dag 16: Kona vlucht naar LA (vertrek Kona 15:20)
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Lidelied »

Seyst schreef:
28 mar 2022, 20:05
Wat @lauravanderklugt zegt klopt. De Kalalau trail is voor ervaren wandelaars, behalve het eerste stuk.

Mijn advies om, en hele sterke aanrader, is om de Kalalau Trail te starten en tot Hanakāpī‘Ai Beach te wandelen (hier niet de zee in gaan. Vroeger stond hier een bod waarop geturfd werd hoeveel mensen daar verdronken zijn). Vanaf Hanakāpī‘Ai Beach ga je ipv rechtdoor langs kust linksaf langs de rivier de binnenlanden in richting Hanakapi'ai Falls. Het stuk van Hanakapi'ai Beach richting Hanakapi'ai Falls is prachtig waarbij je 5/6 keer over stenen moet springen om de rivier over te kopen (dit is prima te doen als je beetje fit bent, wat jullie zijn zo te lezen, mijn stiefpa van 60 is dit ook makkelijk gelukt). De combinatie van Kalalau Trail naar Hanakapi'ai Falls kost de hele dag, maar is jullie hoogtepunt ;)

Jullie verblijven in Honolulu? Dan zou ik zeker aanraden om met de auto richting Kualoa Ranch te gaan. Probeer de excursie bij de Ranch in de ochtend te boeken, dan kunnen jullie daarna nog bezoekje brengen aan Macadamia Nut Farm (beste macadamia nuts die je zult proeven, wij hebben hier 10 zakjes gehaald). Of je rijdt vanaf daar richting de North Shore of het zuiden en geniet in de middag van de prachtige stranden aan de oostkust.

Ik ben erg benieuwd naar jullie route. En als jullie van wandelen houden geef ik jullie lijstje van de mooiste hikes, heb de meeste gehad ;)

Tip: zorg dat je beetje fijne wandelschoenen hebben. Die hoeven echt geen lompe wandelschoenen te zijn (heb de eerste keer mijn wandelingen gedaan op all-stars haha)...Ik loop tegenwoordig op de Adidas Terrex, staan ook nog beetje leuk op de foto's

Top, bedankt voor de tips! Dit klinkt als een goede route!! En mooie wandelingen zijn zeker welkom! We houden absoluut van wandelen, natuur, mooie uitzichten etc.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Tipsy_1 »

Je hebt nu twee planning topics voor dezelfde reis - je kan ze beter samenvoegen. @Moderatorteam

Hou er rekening mee dat je als je van lange wandelingen houdt, je hier ook tijd voor moet voorzien.
O'ahu is niet groot maar het verkeer is redelijk crazy. "rondrit island en Hanauma Bay" op 1 dag gaat niet echt lukken. Een hike zoals Kiko (zou je kunnen combineren met Hanauma Bay) neemt toch ook al gauw 2 uur (minstens) in beslag.
Wij konden op O'ahu op veel plaatsen niet parkeren wegens overvolle parkings - ook iets om rekenign mee te houden.

(Big Island is veel rustiger - echt jammer dat je daar niet meer tijd bij voorziet - zoals gezegd in het andere topic verlies je echt veel tijd met van eiland naar eiland te gaan!).

De opmerking met state parks reserveren volg ik niet helemaal. Ik denk dat dat enkel opgaat voor Hanauma Bay. Wij hebben bij andere State Parks (Akaka Falls, Aieo Loop trail, Diamond head,....) niet gereserveerd.
Het enige dat ik op voorhand gereserveerd had was Pearl Harbor Arizona Memorial en dinner in Volcano House. (wij deden geen activiteiten zoals boottochtjes of helicopters. Onze dagen waren zo al erg goed gevuld ;-) ).
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door dejong89 »

@Tipsy_1

Dat was ik :P

Wij hadden een aantal parken waarvoor wij moesten reserveren en dit hadden wij niet gedaan omdat wij dit niet wisten. De voorbereiding was dusdanig rommelig dat we dat gewoon hebben gemist ( 9 november vertrokken, de 8e gingen de grenzen open )
Voor de Kalalau trail moesten we kennelijk reserveren en ook voor het Wai’ānapanapa state park bij Hana. Dat laatste hadden we gedaan alleen een tijdslot van 7 tot 10. Wij dachten tussen die periode inrijden maar het was dat we tussen 7 en 10 naar binnen mochten. :blink:

Big Island heeft ons ook verrast hoor! De omgeving van Hilo vonden wij wat minder maar bij Kona en Volcano was voldoende te beleven en we hebben de tijd echt nodig gehad. Ons schema zag er zo uit

Maui-Kona ( 10:00 aankomst )
Kona: Mauna Kea
Kona: Captain Cook
Kona: Noordkust
Kona-Volcano
Volcano
Volcano-Hilo
Hilo
Hilo-Oahu ( 10:00 vertrek )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reserveren activiteiten Hawaii

Bericht door Tipsy_1 »

OH pff, wat een gedoe. Daar hebben wij op Big Island en O'ahu gelukkig geen last van gehad.

Rondom Hilo hebben wij ons een halve dag goed bezig gehouden met Akaka Falls, Rainbow Falls ed en ook de Kaumana Caves. Daarnaast vonden we Pepe’ekeo scenic drive met Donkey trail en Onomea Bay , en What's Shaking erg knap. We hebben ook een halve dag gespendeerd in het Puna District, waar je de schade ziet van de 2014 en 2018 uitbarstingen. Hilo zelf vonden we ook niet super - zo veel daklozen. (dat vond ik overal in Hawaii eigenlijk).
Zoals jullie hadden wij onze tijd op Big Island (6 volle dagen) echt wel nodig.

(mijn reisverslag is in de maak)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer