Welk eiland en volgorde?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Welk eiland en volgorde?

Bericht door Souraia »

Beste mensen,

Stiekem al aan het dromen voor een nieuwe reis zomer 2021. Hawaii zit al heel lang in mijn planning en volgend jaar willen we die kant op.
We willen graag naar 2 eilanden, ik zelf dacht aan Oahu en Maui. Maar hoeveel dagen zou genoeg zijn? We willen ook 10 dagen op het vasteland blijven. Doen we Hawaii als eerst of als afsluiting? ik kom er zelf niet uit.
Hebben jullie tips?
We hebben ongeveer 3 weken de tijd.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke eiland en volgorde

Bericht door boonens »

Ook wij hebben ons beperkt tot deze twee eilanden. Dit in de wetenschap dat we ooit nog eens terug zouden gaan naar Hawaii om de andere highlights te bezoeken, maar zonder dit voornemen hadden we het ook zo gedaan. Persoonlijk vond ik het een fijne mix tussen het paradijselijke Maui en het veel, veel, veel drukkere Oahu. Wij hadden in totaal 11 dagen, ongeveer 50-50 verdeeld over de twee en hebben alles kunnen zien wat wij wilden. Door verplichtingen begonnen wij op Maui en zijn daarna naar Oahu gevlogen. Had ik dit kunnen omdraaien, dan had ik dit zeker gedaan.

De meeste mensen vinden het 'herstellen' van vliegen naar het oosten zwaarder dan andersom, dus ik zou ineens doorvliegen naar Hawaii en dan op de terugweg de vakantie in CONUS.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Welke eiland en volgorde

Bericht door lauravanderklugt »

Op zich is elke combi van 2 eilanden mogelijk. Oahu en Maui zijn het meest toeristisch en druk. Wat brengt je met name naar Hawaii? Wil je meer natuur dan is Kauai ook aantrekkelijk. Big Island is relaxter, groter en heeft veel diversiteit en de vulkaan (alhoewel die nu niet actief zichtbaar is, maar dat kan zo veranderen) Voor een eerste trip is 4/5 dagen per eiland prima. Vluchten waren er altijd genoeg ook interisland (weet niet wat gevolgen van Covid zijn?) Ik zou wel op ene eiland arriveren en vanaf tweede terugvliegen. Dat scheelt weer reistijd en inderdaad de mainland op de terugweg doen is wel het fijnst qua tijdsverschil/jetlag want 11/12 uur is echt veel. Veel plezier met de voorbereidingen. gr Laura
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Welke eiland en volgorde

Bericht door Souraia »

Ik had ook het idee om eerst Hawaii te doen en dan rustig aan op het mainland.
Ik zat te denken aan eerst 6 dagen Oahu en vervolgens 5 dagen Maui en dan de resterende tijd aan de westkust.

Hawaii lijkt mij een droombestemming, de prachtige natuur, de stranden en het exotische klimaat. Dat trekt mij met name.
Ik kom nu tickets tegen van rond de 1200 euro. Ik wacht sowieso nog met boeken totdat de prijzen iets zakken.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke eiland en volgorde

Bericht door JVDP78 »

Ik ben ook aan het plannen voor juli/augustus 2021 en ook een combi vaste land en Hawaii. Ik heb een route van Las Vegas naar San Francisco gemaakt, dan vliegen naar Oahu voor 5 dagen, dan naar Maui voor 6 dagen en dan terug naar vaste land, San Diego en L.A.
Ik wil Hawaii juist een beetje in het midden van de reis plannen om de lange reisduur van/naar Hawaii te breken.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Re: Welk eiland en volgorde?

Bericht door Eriq »

Het topic is al wat oud, maar toch: Oahu is prima om op aan te komen en dan eventueel de vergeten dingen in Honolulu shoppen maar verder heeft het eiland weinig indruk gemaakt. Honolulu en Waikiki is Benidorm.
Maui en Big Island hebben genoeg diversiteit/verschillen te bieden. Beide eilanden hebben ook een goede verbinding met het vaste land.
The Great American Eclipse Trip 2024
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer