Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Hallo allemaal,

nu onze geplande vakantie dit jaar naar Zuidwest USA niet door gaat zijn we aan het kijken om in 2021 wellicht te switchen naar Hawaii.
Ik heb vele topics gelezen en denk dat ik wel een redelijke invulling/verdeling kan maken van 4 eilanden.
Ik zie echter best op tegen de lange reis en zou die dan ook het liefst opdelen met een overnachting in bijvoorbeeld San Francisco.
Als ergens anders voordeliger blijkt ook prima maar dat bekijk ik wel over een paar weken/maanden.

Mijn vraag is echter, hoe boek je dat nou precies? Gewoon een retourticket AMS-SFO en dan vanaf een SFO een nieuwe retour/multicity vlucht naar Hawaii of doen jullie dat anders? De vluchten tussen de eilanden met Hawaiian Airlines is me wel duidelijk maar die intercontinentale niet echt.

Een eerste opzet planning zou als volgt zijn, wat denken jullie hiervan?
image.png
2018 Florida
2022 California + Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting

Bericht door lauravanderklugt »

Wij boeken meestal een open jaw. Heenreis naar Hawaii-eiland en terug van een andere eiland. Vaak zijn dat geen meerkosten, soms zelfs voordeliger als je een beetje puzzelt. Ik boek rechtstreeks bij vliegmaatschappij (meestal United) Je kunt vaak een multicity reis boeken en dan aangeven waar je wilt stoppen. Soms krijg je al automatisch een vlucht met overnachting aangeboden omdat het een hele lange reis is. Via LAX gaan er meer vluchten dan via SFO, dus je kunt ook nog kijken om daar te stoppen.

Vluchten uit USA naar Hawaii zijn voor ons vaak niet voordeliger, want genoeg Amerikaanse reizigers die naar Hawaii gaan. Ik zou gaan zoeken naar vluchten naar Hawaii. Meestal is heen op ander eiland dan Oahu (populairste bestemming) goedkoper dus daar in je reisschema evt. nog rekening mee houden.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting

Bericht door JVDP78 »

Hoi Laura,

Bedankt voor je reactie, ik dacht dat je bij multicity enkel een andere vertrekplaats kon kiezen voor je retourvlucht maar zie nu dat je dus ook gewoon meerdere trajectdelen/vluchten kunt toevoegen. Was me nog niet eerder opgevallen....maar ook eigenlijk nog nooit eerder nodig gehad :)
Je maakt dus eigenlijk gewoon een boeking voor 4 vluchten bij de airline, in mijn geval KLM en partners ivm voucher.
Dan ga ik me daar eens verder in verdiepen wat de meest interessante hub dan zou zijn want als ik nu kijk gaan er vanaf SFO enkel Delta vluchten met tussenlanding naar Hawaii. Dat moet ook direct kunnen lijkt me.

Ik ga verder puzzelen, bedankt! Verdeling qua tijd per eiland is wel ok zo denk ik?

Groet Jeroen
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting

Bericht door Katja »

Verdeling tussen de eilanden is prima zo.

Wij hadden een retour naar Oahu omdat die zoveel goedkoper was dan een multi-city. (rond de €500) Maar als ik geen enorme aanbieding had gevonden dan was ik vanaf een ander eiland teruggevlogen. Kost toch best tijd om van het ene eiland naar het andere te vliegen.
Ik zou in ieder geval niet een overnachting tijdens je heen of terugreis doen. Dat kost je zoveel extra tijd en dan ben je twee dagen aan het reizen beide kanten op.
Verder is het vooral veel prijzen vergelijken om te kijken waar je het beste mee af bent.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting

Bericht door lauravanderklugt »

Wij zijn nu 7 keer geweest en in het begin reisden we ook zonder overnachtingen, maar het scheelt echt veel. Ja, het kost reistijd, maar je hebt echt minder last van het tijdsverschil en met tussenstop kom je meestal ook nog begin van de middag op Hawaii aan. En terug vertrek je gewoon 's ochtends ipv een avondvlucht die je anders meestal krijgt als je in 1 keer door wilt reizen. Dan kom je vaak 's morgens vroeg op LAX of SFO aan en zit dan juist op het moment dat je wilt slapen te wachten op je volgende vlucht. Het is echt niet ideaal. Wij gaan nu altijd voor tussenstops. Hilton LAX is perfect als tussenstop en je kunt online inchecken en key op je mobiele telefoon zetten, dan loop je zo door naar je kamer.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting

Bericht door Bravy »

Een paar losse opmerkingen over je schema, dat er op zich prima uitziet:
  • Dag 3: houd er rekening mee dat het bij Hanauma Bay erg druk kan zijn. Sta niet te kijken als je een uur of langer in de rij moet wachten voor je "naar binnen kan". Dan nog verplicht een film kijken. Kost dus best veel tijd. Een alternatieve plek om te snorkelen is Shark's Cove aan de noordkust. Is gratis, een stuk rustiger en net zo mooi.
  • Dag 4: ook Diamond Head kan druk zijn. Als het om de klim naar boven gaat kan je nog Diamond Crater overwegen, de oude treinbaan. Is een echte workout.
  • Dag 5: Pearl Harbour en PCC op één dag is misschien wat ambitieus. Wij konden makkelijk een hele dag doorbrengen in het PCC, en voor Pearl Harbour moet je toch zeker ook een halve dag rekenen.
  • Dag 8: Ik weet niet of jullie veel van wandelen houden, maar in Waimea Canyon kan je alle kanten op. Wij hebben daar 2 hele dagen in doorgebracht. Je zal dus keuzes moeten maken.
  • Dag 10-11: Als je je op dag 10 beperkt tot het echte noorden, zou je op dag 11 de omgeving van Lihue kunnen bekijken.
  • Dag 13: Backroad!
Rest moet ik nog even over nadenken...
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door Mies2301 »

Vliegen:
Ik vond het 1x doortrekken met de vluchten niet zo erg. Wij gingen 's ochtends vroeg weg uit Nederland en kwamen rond middernacht lokale tijd aan in ons appartement op Oahu. Voordeel is dat je gelijk moe bent en kan slapen en je gelijk redelijk in het ritme komt. Lijkt mij persoonlijk fijner dan een tussenstop op SF, LA of Seattle.

Oahu:
Bij Pearl Harbour ben je inderdaad makkelijk een halve dag kwijt. En daarna zit je hoofd ook wel even vol, tenminste dat hadden wij.
De Koko Head Crater Trail die @Bravy al noemde is idd gaaf en erg inspannend (en druk).
De Manoa Falls zijn ook erg mooi. Zorg dat je er vroeg bent en wij hadden de trail voor ons zelf.
Round Top Drive is ook mooi om te rijden.

Kauai
Wanneer je de Awa’awapuhi Trail loopt zie je Na'Pali van boven, met de sunset cruise kom je langs dat punt gevaren. Leuk om het van twee kanten te zien.
Vergeet de Kalalau Trail niet bij Ke'e Beach, vraag hier ook de permit voor aan!

Maui:
Een erg mooi centraal gelegen B&B op Maui is The North Shore Lookout (https://northshorelookoutmaui.com) De Paniolo suite is geweldig! Echt een klein stukje paradijs daar.
Voor de sunrise ook niet vergeten de tickets te reserveren.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Dank weer voor de reacties en tips/adviezen, de exacte dagplanning ga ik vast en zeker nog wel aan sleutelen maar eerst maar eens zien of de reis überhaupt haalbaar is qua budget. Ik zie een reisdag van 20+ uur echt niet zitten, dat trek ik niet en ik denk dochterlief al helemaal niet, vandaar dat ik wil kijken voor een tussenstop met overnachting. Als ik nu echter bij KLM kijk naar de huidige ticketprijzen is dat echt heel duur en dan ook nog niet eens gunstige tijden. Dat zal ook met de huidige situatie te maken hebben neem ik aan dus ik blijf het nog wel volgen maar het komt in de verste verte niet in de buurt bij de tarieven die ik hier in diverse topics lees. Gaat nu gewoon richting 2000 pp...

Als ik echter kijk naar retourtickets AMS-LAX en dan losse tickets LAX-HNL met Hawaiian Airlines is dat veel goedkoper.
Is dat dan helemaal geen optie of wat zijn de nadelen om het op die manier te doen? Het zijn dan toch eigenlijk gewoon binnenlandse vluchten net zoals tussen de eilanden zelf? Of kom je in de knoei met immigrations of zo? Sorry is allemaal nieuw voor mij, heb tot nu toe enkel een keer retourtickets Florida geboekt :oops:

@Bravy Ik ben nog bezig met jouw reisverslag maar dat is dermate uitgebreid dat ik het nog niet af heb :D
2018 Florida
2022 California + Hawaii
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door harryh »

Voor Hawaii kwamen de afgelopen jaren een paar keer per jaar mooie deals voorbij, meestal met Lufthansa/United, voor zo'n 500/600 euro. Wij zijn voor 550,- pp midden juli gevlogen, retour AMS-HNL. Voor die prijs ga je geen combi met Hawaiian kunnen maken die goedkoper is ;)
Verder raad ik dat ook ten zeerste af omdat je die combi (LAX en vandaar verder met Hawaiian) niet op één ticket kunt boeken. Met 2 losse tickets is het risico dan voor jou als je bv door vertraging te laat op LAX aankomt, en immigrations is daar berucht om z'n wachtrijen.
Ik zou zo'n combi zelf alleen boeken als ik een paar dagen in LAX zou blijven.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn uiteindelijk wegens orkaan Lane nooit meer gegaan, maar in 2018 ik had in eerste instantie hetzelfde idee als jij v.w.b. de reis. Ik wilde ook minstens 1, liefst 2 overnachting op de heenweg en ook minstens 1 op de terugweg. Maar die tickets waren ruim 1100 p.p, en de tickets die ik via een mooie aanbieding vond maar zonder overstap waren, vond ik voor 1200,- 2 tickets. Dus dan geen overnachting :)

Maar goed, zoals ik al zei hebben wij een week voor vertrek de boel geannuleerd wegens de orkaan, dus ik weet niet hoe het me zou bevallen.
Maar onze gedachte was dat je er toch last van hebt, of je nu 9 uur tijdverschil hebt of 12. Dan maar een dagje extra nodig om bij te komen. Als dat 1000 op 2 tickets scheelt heb ik dat er wel voor over. Als we weer opnieuw gaan plannen voor Hawaii en ik kom die prijzen tegen doe ik het zo weer.
Bovendien vond ik het achteraf nu al moeilijk om 'alles' in 4 weken te plannen, hoe minder reisdagen hoe beter.

Heel veel plezier met de voorbereiding!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Het tijdsverschil maak ik me niet echt zorgen om, dat zal inderdaad even wennen zijn en paar dagen vroeg wakker maar dat komt wel goed.
Het is meer dat ik na 11 uur vliegen niet nog een paar uur overstaptijd wil om daarna weer nog 5.5 uur te moeten vliegen.
Dat lijkt me bijna niet te doen aangezien ik niet of nauwelijks kan slapen in een vliegtuig en zo lang wakker blijven word ik niet gezelliger van :blink:
Mijn dochter heeft hetzelfde probleem dus dat wordt dan een valse start van een droomvakantie en lijkt me niet prettig. Mijn vrouw slaapt overal :D

Misschien kan ik dan beter inderdaad eerst 1-2 dag(en) LA of SF of zo doen doen en dan pas verder vliegen i.p.v. direct de volgende dag.
Zelfde met de terugreis, wellicht nog 2 dagen San Diego of zo, daar wil mijn vrouw ook nog heel graag heen dus wellicht nog een mooie afsluiter.
Dan moet ik wel even kijken of ik 2 dagen kan bijsnoepen om niet te veel tijd voor Hawaii te verliezen natuurlijk :D

Ik ga gewoon weer even puzzelen en blijf sowieso de ticketprijzen in de gaten houden. Hopelijk komt KLM/Delta ook mooie aanbiedingen/acties.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door Bravy »

Wij slapen ook niet in een vliegtuig, maar hebben er destijds toch voor gekozen om zo snel mogelijk naar Hawaii te gaan. Met 1 tussenstop in LA. Het hangt er wat ons betreft nog vanaf hoe laat een en ander gebeurt. Wij kwamen eind van de middag aan in Honolulu. Om 21 uur naar bed gegaan en een lange nacht geslapen. Dan heb je de meeste jetlag al gehad. Wij hebben er verder ook geen last van gehad.
Terug is vaak lastiger, omdat veel vluchten hier in de ochtend aankomen. Dan moet je nog de hele dag wakker blijven. Maar je bent dan wel thuis.

Het blijft een persoonlijke keuze... :D
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door dejong89 »

Ik zat een beetje met dezelfde gedachte. Ik had tickets gezien met een overstap van 12,5 u in LA en SFO. Dan zou je de volgende ochtend om 08:00 verder vliegen naar Hawaii. Het klinkt heel lekker om nog een goede nachtrust te hebben op de heenweg maar uiteindelijk vind ik het toch wel lekker om na een lange reis gewoon op de plaats van bestemming te zijn.

Ik zag dit weekend prijzen van 700€ inclusief bagage voorbij komen voor diverse trajecten naar Hawaii. Dan vlieg je met Delta rechtstreeks naar Seattle of LA, heb je een overstap van 1,5 tot 4 uur en vlieg je meteen door. Dan ben je qua vliegtijd zo'n 18 a 21u onderweg maar dan heb je het wel gehad. Het meest ideale was wel de route Amsterdam-Seattle-Kahului. 1,5u overstap in Seattle en direct door. Terug had je een overstap van 8u in Seattle en dat zou voor mij ook geen straf zijn.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door Corv »

1.5 uur overstap is erg krap m.i. omdat je ook door de douane moet. Had 2 jaar geleden een overstap van Houston naar Dallas en had geluk dat connecting flight vertraagd was, anders had ik em gemist.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door dejong89 »

Het is zeker krap maar het was meer om aan te geven dat er wel degelijk snelle opties zijn.
Wil je wat meer zekerheid dan zou ik ook kiezen voor een langere overstap of even goed kijken hoeveel vluchten er die dag gaan voor het geval je je aansluiting mist.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Als je in 1 keer door wilt reizen, heb je meer kans op krappe overstaptijd. Wij hebben het altijd gehaald, maar soms wel met zweet op ons rug. Het is onvoorspelbaar. Reden voor ons om te overnachten is dat we minder last hebben van 11/12 uur tijdsverschil en qua tijd op de eilanden scheelt het je een ochtendje, want er zijn genoeg ochtendvluchten die je op tijd naar de eilanden brengen.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

@dejong89 Waar kijk jij voor prijzen als ik vragen mag en voor welke periode?
Ik kom in de verste verte niet in de buurt bij die prijzen namelijk...

Ik ben er wel achter dat op de website van Delta veel beter te zoeken is dan die van KLM zelf.
Delta toont veel meer opties en is ook veel overzichtelijker.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door harryh »

@JVDP78 je bent nog te vroeg voor 17/7 tot 10/8 2021 qua prijzen, die zijn ongeveer 330 dagen voor vertrek pas beschikbaar.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

@harryh ja dat denk ik ook, was enkel nieuwsgierig waar die 700 incl. bagage te vinden is.
Net wat zitten zoeken op Delta.com en ik zie voor de periode november inderdaad dit soort prijzen.
Maar ja ik zit toch echt vast aan juli/augustus dus heb ik er niet veel aan...
2018 Florida
2022 California + Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Ik heb de laatste 3 keer voor 650 euro gevlogen met United; waarvan 2 keer in de schoolvakantie (1 keer zomer, 1 keer meivakantie) Als je niet aan Delta/KLM vastzit ook zeker de moeite om in de gaten te houden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer