Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Ik heb een Corona voucher van KLM dus daar zit ik wel aan vast
2018 Florida
2022 California + Hawaii
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door harryh »

@lauravanderklugt wij ook, betaalden 550,- pp in juli, met Lufthansa naar LAX, rest met United.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Ja, die werken samen onder mileage plus, net als Delta en KLM. De Amerikaanse maatschappijen hadden voorheen veel betere miles-programma's. Ben dankzij trips naar Hawaii silver member en dat is wel fijn, met name op Hawaii traject al paar keer geupgraded. Ondanks dat ze steeds minder worden, kan je nog steeds makkelijker wat bij elkaar sparen. Maar ja, als je KLM-voucher hebt, snap ik dat je daarnaar kijkt. Nadeel is alleen dat ik bij KLM in de zomervakantie nog nooit zulke prijzen gezien heb.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Ik zie het nu alsof we 2 jaar gaan sparen voor 1 vakantie dus wil best wat bij de voucher leggen al hoop ik wel dat ook KLM/Delta toch nog wel wat betere prijzen gaan aanbieden dan de huidige. Veel hoger kan het denk ik niet ;)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door dejong89 »

@JVDP78 Dit weekend voor diverse datums in Oktober en november
Als ik nu bijvoorbeeld kijk naar oktober


3 oktober Amsterdam-Honolulu (3u overstap op LAX)

28 oktober Lihue-Amsterdam ( 8u tussenstop in Seattle)

709 euro pp inclusief bagage. Doorverwezen naar Delta.com via Google Flights.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
martijn83
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2014, 06:06

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door martijn83 »

JVDP78 schreef:
15 jun 2020, 16:58
Ik heb een Corona voucher van KLM dus daar zit ik wel aan vast
In de meeste gevallen is KLM je verplicht om alsnog je geld terug te geven. Ook al heb je op dit moment een voucher. Ik zou je willen aanraden dit te proberen omdat je dit meer optie geeft.

Afgelopen jaar ben ik naar Australië geweest. Ook dat is erg lang vliegen en dat heb ik gecombineerd met een tussenstop van 2 dagen. Dat heb ik eerst via een multicity ticket geprobeerd. Maar daar waren de prijzen erg hoog van. Eigenlijk zijn het dan allemaal losse tickets, maar als je het via 1 maatschappij regelt zullen bij vertraging of iets dergelijks er geen kosten worden berekend voor het omboeken.

Daarna heb ik direct contact gehad met de luchtvaartmaatschappij. Ik heb toen een vlucht direct naar autstralie geboekt, maar met een overstap tijd van 2 dagen. Hierdoor had ik voor een goedkopere prijs toch het gewenste resultaat. Enig nadeel is dat je dit soort langere overstappen vaak niet via de site zelf kunt vinden. Een reisbureau (normaal geen voorstander van) of de maatschappij zelf kan het wel op die manier inboeken. Nu heb ik wel begrepen dat deze constructie bij de ene maatschappij wel kan, en bij de andere niet (volgens mij kan het niet bij KLM). Ik heb deze constructie nog niet eerder richting Amerika geprobeerd, maar wellicht lukt het.

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Met vriendelijke groet,
Martijn
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Bedankt voor de tip. Ik ben een beetje naar vluchten aan het kijken met tijd voor stopovers en zo. Als ik nu bijvoorbeeld kijk naar periode mei 2021 zie ik wel vluchten met een stopover in LAX van ca. 12 uur. Dat lijkt me dan wel genoeg tijd om een hotel te pakken en een paar uur te slapen maar werkt dat ook zo in de praktijk? Als ik kijk bij hotels op/bij LAX zie ik overal inchecken vanaf 15:00 en uitchecken voor 12:00. De vlucht die ik nu zie komt 06:00 aan op LAX. Hoe werkt dat dan? Gewoon een early check in en late check out aanvragen? Maar wat als dat niet lukt/mag..?
Edit: wellicht hoort dit meer thuis in het vervoer deel van het forum, zal het daar ook posten...
2018 Florida
2022 California + Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Ik heb dat ooit geprobeerd te regelen maar dat was een probleem. Ik wilde zelfs een extra nacht boeken, maar als ik niet tijdig incheckte (bepaalde tijd, ik dacht rond middernacht) ging dat ook niet en werd mijn boeking als 'no show' geannuleerd. Uiteindelijk heb ik mijn vlucht omgeboekt zodat we op een andere bestemming overnachten en dan de volgende ochtend doorvlogen.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Gisteren hebben mijn vrouw maar vooral ook dochter aangegeven toch eigenlijk graag gewoon een stuk van de originele geplande reis te maken...
Plannen dus weer in de prullenbak en opnieuw naar de tekentafel :D
Idee is nu om te starten is Las Vegas (zoals gepland) en dan via Death Valley en Yosemite naar San Francisco te reizen.
Van daar uit dan voor ca. 10 dagen naar Hawaii te vliegen, 1 of 2 eilanden doen, dan terug vliegen naar het vaste land en eindigen met een kleine week San Diego en Los Angeles. Komt nu alleen nog de lastige keuze; welke eilanden. We neigen naar Oahu en Maui. Keuzes keuzes…
2018 Florida
2022 California + Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Ze zijn allemaal mooi, dus je kunt niet verkeerd kiezen ;-)
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door NaMiSe »

Ik ben in 2003 naar Hawaï geweest: Oahu, Big Island en Maui. Overigens eerst een rondje LA, Grand Canyon, Bryce/Zion, LV, LA. Wij vonden toen Oahu de minste van de 3.....
Vulcanoes N.P. Was een aanrader, Maui in z’n geheel.
Afbeelding
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2022

Bericht door JVDP78 »

Nu de travelban echt voorbij lijkt te zijn hebben we de plannen voor volgend jaar er weer bij gepakt.
Het idee is nu om te starten in San Francisco en dan langs de kust naar San Diego te reizen en dan daar vlucht naar Hawaii te pakken.
We willen beginnen met 4 dagen Oahu, dan door naar Kauai voor 3 dagen en dan nog 4 dagen Maui, reisdagen niet mee meegeteld.
Vanaf Maui willen we dan terug naar LAX, daar een hotel en dan de volgende dag een vlucht naar AMS.
Als ik nu de vluchttijden van Hawaiian Airlines bekijk komt dat best goed uit, aankomst LAX 21:00. Dan een overnachting en de volgende dan rond de middag door naar AMS lijkt me perfect.

Ik ben al op ticketjacht voor de vluchten van/naar AMS dus daar kom ik wel uit. Ik vroeg me echter af wanneer jullie normaliter de vluchten tussen de eilanden boeken? Ook al ruim vooraf, deze periode zeg maar? Of zijn er altijd genoeg tickets beschikbaar en is het beter nog even te wachten, ook qua prijs?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Ik boek ze meestal ruim vooraf bij Hawaiian. Er gaan wel veel vluchten maar sommige tijden zitten wel snel vol ('s morgens bijv en eind vd middag ivm commuting) En wat ik gezien heb, werden de prijzen meestal alleen duurder in de loop van de tijd. Was wel voor Covid, dus weet niet hoe het nu is.
Ik vloog meestal de heen/terugreis met United dus boekte deze tickets dan los, maar als je al een deel met Hawaiian vliegt, zou ik kijken of multi-destinations goedkoper is dan los boeken.

Ik zie trouwens niet in welke periode je wilt gaan. Wintermaanden en juli/augustus zijn drukste periodes.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb vorige week mijn hawaian vluchten geboekt (dat was multi city: HNL > KOA en dan ITO > HNL) voor maart en de prijzen leken op alle data en uren heel consistent 158$ pp te zijn voor een retourtje. Dat heb ik dan maar gewoon geboekt. Eerst lid geworden van hun programma natuurlijk ivm goedkopere bagage. IK was heel verrast hoeveel vluchten per dag er zijn. Het zijn er echt enorm veel. Lastig kiezen :lol:
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii juli/aug 2022

Bericht door JVDP78 »

Periode is juli/augustus 2022, ik had dit in het het onderwerp aangepast maar is niet goed doorgekomen.
Als ik nu kosten bekijk voor 3 x multicity tickets (4 vluchten totaal) kom ik op een goede Eur 2000 totaal.
Het is nog wel even weg en niemand weet natuurlijk of er volgende jaar wellicht nieuwe reisbeperkingen komen dus ben nog wel een beetje huiverig om al te boeken. Ik weet ook niet hoe Hawaiian om zal gaan met annuleringen, ik lees op hun website wel dat wijzigingen vrij van kosten zijn en eventueel omzetten naar future credit maar over echte refund kan ik niets vinden. Zal wel niet mogelijk zijn dan denk ik? :roll:
2018 Florida
2022 California + Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Dat is een goede prijs voor Hawaii in de zomer voor 3 tickets. Goedkoper gaat het niet worden. Ik heb wel begrepen dat autohuurpijzen erg hoog zijn. Alhoewel ik las dat dit alweer iets stabiliseert. In de toekomst kijken blijft lastig op dit moment. Wij boekten altijd ver vooruit, maar na al die annuleringen afgelopen tijd, zijn we wat voorzichtiger geworden. Goede annulerings/reisverzekering sluiten in ieder geval en hopen dat we aankomende zomer weer als vanouds kunnen reizen.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Hoi Laura, voor de duidelijkheid; die Eur 2000 is dus enkel voor het stuk bij Hawaiian Airlines; San Diego --> Oahu --> Kauai --> Maui --> Los Angeles.
Daar komen dan nog de tickets bij van EU naar vaste land USA. is het dan alsnog een ok prijs denk je of ging je er van uit dat de EU-USA tickets er ook in zaten?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door harryh »

Wij hebben (pre corona) voor 4 vluchten $298,- p.p. betaald met Hawaiian, HNL-LIH, LIH-OGG, OGG-KOA, KOA-HNL.

AMS-HNL in juli was EUR525,- p.p. met United, United had in het verleden een paar keer per jaar van dat soort extreem lage prijzen.

***edited*** prijzen waren lager dan ik in eerste instantie dacht, even alle prijzen erbij gezocht.
Laatst gewijzigd door harryh op 19 okt 2021, 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door peterd87 »

Even gekeken wat wij in 2019 betaald hebben, dat was interisland een stuk minder.

1 leg met southwest gevlogen (35d pp) de ander met een computer airline, mokulele, 70d pp. Grote voordeel daar was de commuter terminal waarbij je geen check hebt.

Vermoed dat je voornaamste kosten in de vluchten van en naar het mainland zitten.

Geeft United geen mogelijkheid voor een open jaw?
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Open Jaw = multicity toch? Welke combi bedoel je dan? Ik dacht dat United enkel naar/van EU-Hawaii doet?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer