Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door peterd87 »

Ja, multicity

Ams - lax
San - hnl
Ogg - ams

Op dit moment geen spectaculaire prijzen, maar kan nog komen.

Blijft proberen en uiteindelijk een vlucht boeken met de beste voorwaarden
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JVDP78: California/Hawaii 2022, juli/aug

Bericht door JVDP78 »

Aloha! Nou kogel door de kerk, zojuist bij KLM tickets geboekt voor AMS-SFO en LAX-AMS :)
Aardig aan de prijs maar we hadden toch wel een voorkeur voor directe vluchten en dit zijn voor onze planning ook perfecte vluchttijden dus vooruit maar. De tickets van/naar Hawaii en interisland ga ik boeken bij Hawaiian Airlines, de prijzen zijn de laatste weken niet/nauwelijks veranderd.
Wat wel flink veranderd is zijn de autohuur prijzen op Hawaii, een paar weken terug zag ik bij Avis bijvoorbeeld nog prijzen van Eur 50 per dag, nu is dat bijna 150....Hopelijk gaat dat nog veranderen, we hebben nog wel even natuurlijk. Auto voor het eerste deel van de reis in California is al wel geboekt, full size SUV voor die Eur 50 per dag :)

Planning ziet er nu als onderstaand uit, dagindeling beetje globaal en kan/zal nog wel wijzigen. Hotels zijn ook al gereserveerd, alles annuleerbaar uiteraard. Alleen op Maui zoeken we nog een mooie afsluiter maar daar zijn de prijzen toch wel echt heel stevig :shock:
We blijven zoeken maar het begint wel echt ergens op te lijken :D
Nu hopen dat Covid tegen die tijd redelijk onder controle is en blijft en we niet weer de boel moeten annuleren...fingers crossed!

PS: kan een moderator het onderwerp in de beginpost wijzigen wellicht? Ik krijg het niet voor mekaar..
image.png
2018 Florida
2022 California + Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Mooie planning en lekker vooruitzicht.
Op zaterdag 6 aug heb je nog wel wat ruimte voor wat anders evt. Hanauma Bay is niet zo groot en door de drukte had ik niet de behoefte om er lang te blijven. Wij planden vaak aan begin of eind van de dag, 2 a 3 uur max.
Wat ik wel nog mis is Pearl Harbor. Is dat een bewuste keuze, want dat is wel een bezoek waard. En gegarandeerd dat iedereen je ook gaat vragen of je daar geweest bent als je naar Hawaii gaat ;-)

Hana eo is duur. Voorheen heb ik weleens wat leuks gevonden via VRBO, maar dat wisselt steeds. Hana Cabana is leuk, maar daar moet je meer nachten verblijven of ze moeten net tegen die tijd jouw nacht als losse nacht beschikbaar hebben, dan kan het meestal wel. Maar ik schat die kans niet hoog in, gezien de beperkte accomodaties in die omgeving.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Hoi Laura,

Ik bedoelde eigenlijk Maui in het algemeen duur, niet perse Hana. We twijfelen nog een beetje of we de road to Hana uberhaupt zullen gaan rijden.
Aangezien ik toch graag Kauai wilde toevoegen heb ik zitten schuiven en een dag Maui opgeofferd. Dat lijkt niet veel maar nu hebben we dus nog 'maar' 4 volle dagen op Maui en zullen dus (nog meer) keuzes moeten maken. Als we het doen dan wordt het waarschijnlijk wel gewoon een dagtrip. Het blijft lastig, ook snorkelen bij Molokini crater staat nog de wishlist dus waarschijnlijk wordt het gewoon beetje kop of munt :lol:
2018 Florida
2022 California + Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Ik vind zelf de Road to Hana een van de mooiste bezienswaardigheden. Molokini is leuk, maar vaak druk en als je al op andere plekken gesnorkeld hebt, zou ik Road to Hana adviseren. Zelfs voor 1 dag.

Wij hebben op Maui een aantal keer in Kahului in eenvoudig hotel overnacht, Maui Seaside o.a. Prima hotel en toen goede prijzen. Ligt ook heel centraal tov alles.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door JVDP78 »

Maui Seaside ziet er inderdaad prima uit….maar is ook eur 400 per nacht en dat vind ik echt te veel. Ben nu aan het kijken bij Airbnb en VBRO, dat scheelt wel flink. Heb dat nog nooit geboekt dus ben me nog aan het inlezen hoe het zit met betalen en annuleren en zo. Maar komt vast goed, mahalo!
2018 Florida
2022 California + Hawaii
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door lauravanderklugt »

Oh echt, wat een verschil heb toen $100 a $ 150 dollar per nacht betaald. Succes met het zoeken.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis JVDP78: Hawaii 2021, hoe vluchten boeken met overnachting?

Bericht door dejong89 »

JVDP78 schreef:
14 nov 2021, 14:26
Maui Seaside ziet er inderdaad prima uit….maar is ook eur 400 per nacht en dat vind ik echt te veel. Ben nu aan het kijken bij Airbnb en VBRO, dat scheelt wel flink. Heb dat nog nooit geboekt dus ben me nog aan het inlezen hoe het zit met betalen en annuleren en zo. Maar komt vast goed, mahalo!
Wij hebben in 2020 heel veel moeten annuleren bij Airbnb en het geld stond echt zo weer op onze rekening. Let wel op. Er zijn 2 mogelijkheden tot annuleren: Kosteloos binnen 48u of kosteloos tot datum x.

Afgelopen november hebben we voor bijna alle eilanden een verblijf geboekt via Airbnb. Dit heeft honderden euro's gescheeld en wij vonden het super leuk om bij de locals te verblijven. We hebben hele leuke mensen ontmoet!

Nog een andere tip: Voor sommige staatsparken dien je van te voren te reserveren. Bijvoorbeeld de Kalalau trail op Kauai en het Wai’ānapanapa state park op Maui. Check dit even goed na. Wij kwamen er te laat achter :sadcry: en hebben dus een goed excuus om nog een keer te gaan
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JVDP78: California + Hawaii 2022

Bericht door JVDP78 »

Hallo allemaal,

na 3 jaar plannen en wijzigen is het volgende week dan eindelijk zover; onze droomreis California + Hawaii !!
We zijn de laatste dingen aan het voorbereiden en plannen en kunnen niet wachten om te gaan.
Onderstaand het reisschema met een grove planning wat we ter plaatse zullen doen.
Sommige dingen kunnen we ter plaatse nog wijzigen maar een hoop dingen zijn wel al geboekt.
image.png
We hebben nog 2 dagen 'vrij' staan, mijn dochter wil dat ook graag zo houden om eens een dag 'gewoon lekker niks' te hebben, wij willen waarschijnlijk liever nog wel iets doen/zien. Iemand nog een leuke goeie tip wat we nog niet hebben staan maar eigenlijk niet mogen missen??

Groet Jeroen
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer