Reis ellen.bos: route Hawaii mei-juni.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
ellen.bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 dec 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis ellen.bos: route Hawaii mei-juni.

Bericht door ellen.bos »

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen in mei-juni waarschijnlijk een reis maken naar Hawaii. Er is nog niets geboekt, maar ik heb inmiddels wel een vliegticket (retour Kona) gevonden voor een mooie prijs wat ik binnenkort wil gaan boeken. In totaal hebben we 19 volle dagen te besteden op Hawaii, waarbij de wens toch wel groot is om 4 eilanden te bezoeken. Ik heb heel veel gelezen over Hawaii en mogelijke routes (o.a. op dit forum), maar twijfel zelf nogal over de volgorde om de eilanden te bezoeken maar ook het aantal dagen per eiland. Hopelijk hebben jullie tips voor mij. :) Momenteel is dit de route die ik in gedachte heb (4 eilanden):

1: Amsterdam - Big Island (aankomst op Kona)
2: Big Island
3: Big Island
4: Big Island
5: Big Island
6: Big Island
7: Big Island - Oahu
8: Oahu
9: Oahu
10: Oahu - Kauai
11: Kauai
12: Kauai
13: Kauai
14: Kauai
15: Kauai - Maui
16: Maui
17: Maui
18: Maui
19: Maui - Big Island
20: Big Island - Amsterdam
21: Dag vliegen
22: Aankomst Amsterdam
23: nog een dag over, waar te plannen?

Hierbij nog een kort overzicht van wat we in ieder geval graag zouden willen doen/zien per eiland:
Big Island: Vulcanoes NP, Mauna Kea, Waipi’o Valley.
Oahu: sowieso 1 dag een auto huren om langs de noordkust te rijden, dan nog 1 volle dag over voor pearl harbor of misschien de Kualoa Ranch te bezoeken?
Kauai: Waimea Canyon, Na Pali Coast, Kōkeʻe State Park. Op deze plekken eventueel een hike doen. Misschien nog een helikopter tour of boottocht langs Na Pali Coast?
Maui: Road to Hana (1 of 2 dagen?), Haleakala NP, Iao Valley.

Wij houden beide meer van natuur dan cultuur, en hechten daarom niet zoveel waarde om Honolulu of Waikiki beach te bezoeken. We gebruiken die tijd liever om een mooie hike te doen of om op een mooie plek te snorkelen :) Daarnaast vinden wij het niet erg om een wat hoger reistempo te hebben. Uiteraard huren we een auto op alle eilanden.
In bovenstaand reisschema heb ik nu nog 1 dag over, waar zouden jullie deze extra dag inzetten? Ik neig zelf eerder naar Oahu of Maui. En wat vinden jullie van de volgorde om de eilanden te bezoeken? Ik heb zelf geen idee wat het makkelijkste is.
Als laatste twijfel ik nog om na aankomst op Kona een dag later direct door te vliegen naar Oahu en dan Big Island echt als laatste te bezoeken.
Is bovenstaand schema haalbaar? Of zeggen jullie van: misschien toch 1 eiland minder? Hopelijk hebben jullie tips voor mij!
In ieder geval alvast super bedankt. :D

Groet, Ellen.
ellen.bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 dec 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Route Hawaii mei-juni

Bericht door ellen.bos »

Inmiddels hebben we een mooi vliegticket gevonden met aankomst in Kona en vertrek vanuit Maui, dus die hebben we meteen geboekt!
De route is daardoor wat gewijzigd:

1: Amsterdam - Big Island
2: Big Island
3: Big Island
4: Big Island
5: Big Island
6: Big Island
7: Big Island - Oahu
8: Oahu
9: Oahu
10: Oahu
11: Oahu - Kauai
12: Kauai
13: Kauai
14: Kauai
15: Kauai
16: Kauai - Maui
17: Maui
18: Maui
19: Maui
20: Maui
21: Maui - Amsterdam

Wat vinden jullie hiervan? :)
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ellen.bos: route Hawaii mei-juni.

Bericht door Mies2301 »

Mooi schema, zou hier qua dagen niks aan veranderen denk ik.
Als ik iets zou veranderen, dan wellicht een dag van Oahu af en die bij Maui stoppen.
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ellen.bos: route Hawaii mei-juni.

Bericht door Dar&Mel »

Wat een heerlijk vooruitzicht! Hawaii is geweldig! Op elk eiland is er genoeg te doen! Je reisschema zou ik zo laten. Ziet er goed uit. Op mijn reisblog heb ik het e.e.a. per eiland geschreven. Misschien heb je hier wat aan. http://travelwithmel.nl/category/hawaii/

Veel plezier met de voorbereiding!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis ellen.bos: route Hawaii mei-juni.

Bericht door dejong89 »

Wij gaan in Juni die kant op. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar de tarieven voor een huurauto zijn vergeleken met alle andere aanbieders heel erg gunstig voor Hawaii via Happytoursusa.com
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ellen.bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 dec 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ellen.bos: route Hawaii mei-juni.

Bericht door ellen.bos »

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties! Ik heb nu 1 dag van Oahu toegevoegd aan Big Island.
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op de binnenlandse vluchten. Ik zou ook graag één vlucht willen boeken met Mokulele. Klopt het dat deze vliegmaatschappij niet op Kauai vliegt? Hebben meer mensen ervaring met deze maatschappij? Daarnaast viel het mij op dat ik bij Mokulele nog niet kan boeken voor mei dit jaar.

Verder moet ik inderdaad ook nog een huurauto regelen voor alle eilanden. Ik heb zelf geen ervaring met een verhuurbedrijf, maar wil graag via alamo of sunnycars een auto huren. Iemand hier ervaringen mee? En of je bij alamo nu nog wel/niet een eigen risico hebt (ook als je kiest voor no-risk garantie)?
Alvast bedankt!

Groet, Ellen
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis ellen.bos: route Hawaii mei-juni.

Bericht door dejong89 »

Zoals ik al zei, De tarieven zijn momenteel erg gunstig. Met name bij Alamo.
Bij happytours zitten al je verzekeringen erbij en krijg je een gratis 2e bestuurder.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis ellen.bos: route Hawaii mei-juni.

Bericht door Stan.Gobien »

Hawaii is gewoon USA, dus geen eigen risico voor toeristen die CDW/LDW hebben (uitgezonderd banden en ruiten, maar zelfs dat rekenen ze niet aan*).
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis ellen.bos: route Hawaii mei-juni.

Bericht door sharon-vb »

dejong89 schreef:
27 jan 2020, 22:32
Zoals ik al zei, De tarieven zijn momenteel erg gunstig. Met name bij Alamo.
Bij happytours zitten al je verzekeringen erbij en krijg je een gratis 2e bestuurder.
Bedankt voor de tip. Ik vond de prijzen voor autohuur erg tegenvallen dit jaar. We waren alweer zes jaar geleden voor het laatst in Amerika dus uiteraard zijn de prijzen gestegen... Ik was echt op zoek naar iets gunstigs en was helemaal niet bekend met de site die jij noemde. Ik heb nu voor weinig geld voor vier weken een suv. :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer