24 dagen Hawaii april 2020.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
debbie.dennis
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

24 dagen Hawaii april 2020.

Bericht door debbie.dennis »

Hallo,

Mijn vriend en ik willen met onze twee dochters van dan 2 en 7 een reis van 24 dagen maken naar hawaï.
Welke eilanden zijn aan te raden voor een eerste trip naar Hawaï en hoe lang verblijf je overal.
Ohau lijkt mij zelf het minst mooie eiland, maar daar kunnen we niet omheen. Mijn vriend wil echt naar Pearl Harbor!
Ook hebben we Big Island en Maui in gedachten.
Kaui lijkt mij zelf mooier dan Maui?
Maar 4 eilanden lijkt ons te veel in de tijd die we gaan.
We zijn niet echt mensen die bij zo een reis hele dagen op 't strand gaan liggen, dan gaan we wel naar Italië of gewoon Zeeland. Een keer even lekker een paar uurtjes genieten aan het strand doen we wel.
Verder willen we veel ondernemen, maar het moeten geen propvolle dagen worden ivm de kinderen.
Wat zijn jullie tips?
We zijn ons nog echt aan het oriënteren, dus alle tips zijn welkom.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: 24 dagen hawaï april 2020

Bericht door lauravanderklugt »

Op zich kan je in 24 dagen best 4 eilanden doen. En dan doe je een paar dagen op Oahu.
Kijk eens bij Pacific Island Travel naar de reisschema's voor ideeën.
Zelf vind ik wel dat er op Oahu en Maui wat meer voor kids te doen is.
En Big Island is het grootste en divers dus daar de meeste dagen en ook de vulkaankant/Hilo met 1/2 nachten doen.

En wij vliegen altijd met overnachting heen/terug sinds onze dochter meereist (is 7 jaar en nu 4 keer mee geweest) En dat bevalt heel goed ook qua jetlag. En vlieg heen en terug op verschillende eilanden, scheelt weer een tussenvlucht.

Je vraag is zo breed dat ik het verder lastig vind om te antwoorden.
Kijk eerste eens naar de reisgidsen/apps Hawaii Revealed (zijn er per eiland) en als je dan specifieke vragen hebt, hoor ik het graag.
Thrypa
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2019, 23:45
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 24 dagen hawaï april 2020

Bericht door Thrypa »

Ik volg dit vol interesse ! Wij doen Hawaii in mei 2020 voor 23 dagen :D
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 24 dagen Hawaii april 2020.

Bericht door Dar&Mel »

Wij zijn vorig jaar voor 4,5 week naar Hawaii geweest en hebben echt een geweldige tijd gehad! We hebben alle vier de eilanden bezocht. Kauai vind ik toch echt wel een aanrader. Je geeft ook aan van acriviteiten te houden en op Kauai heb je een paar prachtige bezienswaardigheden (denk bijv. aan de Waimea Canyon en de Na Pali Coast). Op elk eiland is er genoeg te zien en te doen. Op mijn reisblog heb ik veel over de eilanden geschreven (www.travelwithmel.nl). Oahu zou ik zelf ook het minst lang blijven. Wij zaten op elk eiland ongeveer 7 a 8 dagen, alleen op Big Island 10 dagen. Dit is namelijk een wat groter eiland. Hier is het dan ook fijn om 2 accommodaties in te plannen i.v.m. de grotere afstanden. Mocht je nog war specifiekere vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 24 dagen Hawaii april 2020.

Bericht door Bravy »

Even los van de reisdagen...
Als je 24 dagen tot je beschikking hebt (of 23, zoals Thrypa) dan zou ik die zo verdelen:
Oahu 4
Kauai 6
Maui 5/6
Big Island 8

Op Oahu valt voldoende te zien (Hanauma Bay, Shark's Cove, Polynesian Cultural Ventre, Diamond Head Crater, Pearl Harbor, etc.), dus ruim hier ook wat tijd voor in.
Ik verkies Kauai boven Maui (close finish... :D ), dus vandaar eventueel een dag langer op Kauai.
En inderdaad, op Big Island kan je beter op 2 verschillende plekken verblijven.

Als je de binnenlandse vluchten op een handige tijd uitkiest ('s ochtends) kosten de reizen een halve dag en hou je nog tijd over. Mooie gelegenheid om een strandje te pakken.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer