Reis Lauwel: eerste keer Hawaii dec. 2019.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Lauwel
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2019, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Lauwel: eerste keer Hawaii dec. 2019.

Bericht door Lauwel »

Hoi allemaal!

In november vertrekken mijn man en ik voor 6,5 week naar het zuid-westen van Amerika (voor de derde keer).
Nadat we het eerste weekend van de NFR (rodeo) hebben bijgewoond in Las Vegas willen we vanuit daar op 8 december naar Hawaii vliegen en voor de Kerst weer terug vliegen naar San Francisco. We hebben dus ongeveer 2 weken om in Hawaii te besteden en op de eilanden zullen we een auto huren.

We hebben al aardig wat informatie op dit forum gelezen en ook op internet qua bezienswaardigheden en activiteiten, maar we hebben nog een aantal vragen dus hopelijk kunnen jullie ons advies geven. Dit is het idee:

Dag 1: Aankomst Oahu (middag)
Dag 2: Oahu
Dag 3: Oahu
Dag 4: Oahu
Dag 5: Aankomst Maui (ochtend)
Dag 6: Maui
Dag 7: Maui
Dag 8: Maui
Dag 9: Maui
Dag 10: Aankomst Big Island (ochtend)
Dag 11: Big Island
Dag 12: Big Island
Dag 13: Big Island
Dag 14: Big Island
Dag 15: Vertrek naar SFO (middag)

Dit zijn de dingen die we graag zouden willen zien en doen op de eilanden:
Oahu: Pearl Harbor, Waikiki beach, Diamond head?
Maui: Road to Hana (het hele rondje, overnachting tussendoor in Hana), zonsopgang Haleakala NP, duiken / evt. surfen in Lahaina, evt. paardrijden
Big Island: Volcanoes NP, helikopter tour, manta ray nacht duik, evt. kayakken

We zijn geen echte hikers, maar af en toe een korte tocht vinden we wel leuk om te doen. We hebben allebei ons duikbrevet en willen graag meerdere duiken maken tijdens onze trip en daarnaast houden we er ook van om lekker op het strand te liggen.

Allereerst: hoe vinden jullie onze planning qua verdeling? Is het beter om Oahu helemaal te skippen en het bij Maui en Big Island te houden? We houden wel van de stad, wat drukte en gezelligheid en wellicht willen we daar een avond op stap (maar dat kan tijdens onze andere weken in het zuid-westen natuurlijk ook elders). Willen we te veel of is dit prima zo?

-Is het aan te raden om alle vluchten en het huren van de auto's alvast te boeken?
-Kunnen we het beste alle overnachtingen al vastleggen?
-Is één dag in Volcanoes NP voldoende?
-Wat is op Big Island een goede verdeling qua overnachtingen in welke plaatsen?
-Zijn er verder nog tips buiten de 'standaard' bezienswaardigheden?

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,
Laura
Laatst gewijzigd door Lauwel op 18 sep 2019, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Eerste keer Hawaii dec. 2019

Bericht door lauravanderklugt »

Qua dagindeling zou je nog kunnen overwegen 1 dag Oahu om te ruilen voor Big Island, waar meer te zien en doen is.
Ik zou Oahu wel laten staan voor Pearl Harbor en Waikiki

In november is het Thanksgiving. Rond dat weekend zou ik de overnachtingen wel vastleggen. Verder doen wat je voorkeur heeft. Wij leggen alles altijd vast, vind ik fijner reizen. Rondom Hana zou ik ook reserveren omdat locaties daar beperkt zijn. Soms is het wel lastig om 1 nacht daar vooraf te boeken. Ook als je geen fanatieke hiker bent, zeker Pipiwai Trail doen.

Ook op Big Island kan je 1 nacht Hilo kant overwegen, maar als ik jullie voorkeuren lees, kan je ook prima aan Kona kant vermaken. Als je op tijd vertrekt kan je Volcanoes NP in 1 dag zien. Momenteel is er geen actieve lava en de uitzichtpunten en lava tube en visitor center en evt. korte hike over devastation trail is haalbaar als je er een lange dag van maakt en geen probleem vindt om in donker terug te rijden.

gr Laura
Lauwel
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2019, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lauwel: eerste keer Hawaii dec. 2019.

Bericht door Lauwel »

Heel erg bedankt voor je tips Laura!
Ik zie nu dat mijn bericht niet helemaal duidelijk was dus dat heb ik aangepast, met Thanksgiving zijn we nog niet in Hawaii.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer