Eerste keer Hawaii: Oahu en Maui

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Eerste keer Hawaii: Oahu en Maui

Bericht door sandpatt »

Hallo,

Dit jaar gaan we voor het eerst naar Hawaii.
Wegen werkomstandigheden kunnen we slechts beperkt in tijd gaan. We hebben gekozen voor Oahu en Maui.
Big Island en Kauai willen we voor een andere keer houden.

Onze eerste volledige dag is 20/04 en onze laatste volledige dag is 30/04.
We hebben dus 11 volledige dagen (waarvan 1 transferdag).

Vluchten zijn geboekt, rechstreeks bij United aan 750euro incl. bagage. (AMS-SFO-HNL & OGG-SFO-AMS)

We dachten eraan de verdeling van de eilanden als volgt te doen: 4 dagen Oahu, 1 transferdag, 6 dagen Maui.
Een extra eiland erbij proppen doen we liever niet, omdat we niet willen dat het gehaast aanvoelt.
Wat denken jullie van de verdeling?

Ik zal ongetwijfeld nog erg veel vragen hebben, maar eerst zal ik even alle topics hier doornemen.


Indien jullie al wat algemen tips hebben, mogen jullie mij deze steeds bezorgen uiteraard :clap:
Ik zal ook alvast de Revealed boeken aanschaffen.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Eerste keer Hawaii: Oahu en Maui

Bericht door lauravanderklugt »

Ik ben afgelopen jaar voor het eerst in april geweest en vond dat een fijne reistijd, qua weer en drukte.
Veel plezier met de voorbereidingen. Ik heb altijd veel gehad aan de gidsen en apps van Hawaii revealed.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Eerste keer Hawaii: Oahu en Maui

Bericht door lauravanderklugt »

Verdeling lijkt me trouwens prima.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Eerste keer Hawaii: Oahu en Maui

Bericht door sandpatt »

Hartelijk dank voor de reactie! De Revealed boeken zijn ondertussen aangekomen, dit wordt heel wat leesplezier.

Ik heb al wat lijstjes opgesteld van dingen die we zeker willen doen.
Ondertussen kriebelt het ook al om toch nog een derde eiland bij te nemen, maar we moeten dit gevoel echt onderdrukken :shock:

We twijfelen nu ook of we toch een extra dagje Oahu zouden nemen en zo een dagje Maui minder. Op het eerste zicht lijkt er voor ons (aangezien we niet ganse dagen aan het strand willen liggen) meer te doen op Oahu. Of zullen we onze dagen op Maui toch goed kunnen vullen?
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Eerste keer Hawaii: Oahu en Maui

Bericht door lauravanderklugt »

Op Maui is het de moeite waard om langer dan een dag uit te trekken voor Road to Hana. De wandeling naar de waterval bij 7 sacred pools is echt een aanrader. Haleakala, Iao Valley en West-route zijn must-do. Op Oahu is inderdaad veel te doen, maar dan zou ik wel een huurauto nemen (en let dan op want parkeren in Waikiki is prijzig, dus probeer iets te vinden met (betaalbare) parking als je daar gaat overnachten.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Eerste keer Hawaii: Oahu en Maui

Bericht door sandpatt »

Ondertussen hebben we de Airbnb's, auto's en tussenvlucht geregeld.
De planning is wat gewijzigd. We hebben gekozen voor 5 volle dagen Oahu. Daarna een vroege vlucht naar Maui met nog 5 volle dagen.

Nu maar eens kijken hoe we de dagen best invullen.

In grote lijnen heb ik volgende even gepland.
Oahu:
1 dag Pearl Harbor + Honolulu
1 dag North Shore
1 dag oostkant van het eiland
1 dag rond Honolulu (diamond head, watervallen,...)
1 dag nog te zien

Maui:
0.5 dag zwembad + Lahaina (waar onze bnb is)
1 dag zuidkant (Kihei, Waimea,...)
1 dag Haleakala + strand/zwembad
1 dag westkant
1 of 2 dagen Road to Hana

Dan nog uitzoeken waar we activiteiten bij kunnen inplannen (snorkelen, surfen,...)
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer