Weekje Hawai

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Weekje Hawai

Bericht door Tipsy_1 » 14 jul 2019, 12:59

Wij zijn ons aan het "orienteren" voor een weekje Hawai.
Ons ultieme doel is alle staten aandoen en ja Hawai "moet" dus ook en nu we aan east coast wonen is het net wat minder ver.
Absolute must is O-Hau... Ik wil zeer graag Pearl Harbor bezoeken en er ligt ook een oude geocache die we "moeten" doen.
Verder... tja... maar een week. Wat te kiezen? Beste is allicht om voor afwisseling te kiezen.
Big Island owv het NP? (misschien vanaf daar terugvliegen als dat zelfs al kan)
Eventuele tips zijn welkom.
Wij zijn gewend aan drukke vakanties dus ook nu zouden we voor een "druk" schema gaan.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Weekje Hawai

Bericht door lauravanderklugt » 14 jul 2019, 13:25

Het reizen naar ander eiland kost wel wat tijd ivm controles op luchthaven enzo. Ik zou er nog 1 eiland bij pakken en mijn favoriet is Big Island, vanwege de afwisseling. Realiseer je wel dat de vulkaan momenteel niet actief (zichtbare lava) is. En terugvliegen vanaf Kona of Hilo is een goed idee, want scheelt je reistijd. Hilo ligt het dichtst bij de vulkaan, maar is ook wel de regenkant, dus zou het combineren.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 14 jul 2019, 13:43

Eens dat 1 eiland allicht handiger is. Maar ik wil absoluut naar Pearl Harbor...
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door lauravanderklugt » 14 jul 2019, 15:17

Ik bedoelde 1 eiland erbij. Je kunt je op Oahu ook prima 1 week of langer vermaken trouwens, maar ik zou er max 1 eiland bij doen ivm reistijd en dan dus voor Big Island kiezen omdat je daar veel verschillende landschappen, natuur, cultuur en de vulkaan kunt zien. Hij is alleen momenteel niet actief, maar dat weet je nooit van tevoren.

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek » 30 aug 2019, 23:23

Tipsy_1 schreef:
14 jul 2019, 13:43
Eens dat 1 eiland allicht handiger is. Maar ik wil absoluut naar Pearl Harbor...
Misschien beginnen met één eiland. Het wordt vanzelf verslavend. :wink:
De eerste keer dat wij naar Hawaii gingen, hebben we alleen een dag tripje naar Oahu gemaakt. Oahu is vele malen drukker dan Big Island, en wij geven de voorkeur aan het rural karakter van Big Island. De rest van de reis hebben we op Big Island doorgebracht. Voornaamste reden om even naar Oahu te vliegen was om inderdaad Pearl Harbor en het Memorial op de Arizona te zien. Ik geloof overigens dat het Arizona Memorial momenteel nog gesloten is vanwege renovatie.
Het is alweer een tijdje geleden (2007), maar je kunt hier lezen hoe wij dat destijds deden.

Overigens komen we nog steeds vaak op de Hawaiian Islands. Er zijn vanaf Denver rechtstreekse vluchten naar Kona; wel een lange vlucht (8 uur) maar dan ben je er tenminste meteen. Alternatief is vliegen naar Honolulu en vervolgens een overstap op een vlucht naar een van de andere eilanden. Dit zijn andere verslagen van ons op Hawaii: 2008, 2010, 2011 en 2016. Tegenwoordig maak ik niet eens meer een verslag als ik op Hawaii ben, gewoon lekker vakantie houden en relaxen daar.

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Hans B » 02 sep 2019, 17:23

Een week Hawaii, is dat inclusief of exclusief vluchten.
Als het incl. is wordt het erg kort om 2 eilanden te bezoeken.
Als Pearl Harbor een must is, op Oahu kun je prima alle tijd besteden.
In 22 x en 1092 dagen al 112.750 mile met onze camper door Amerika gemaakt.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

Joleco321
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Joleco321 » 02 sep 2019, 21:39

Wij zijn net terug van 4 Hawai’i eilanden. Pearl Harbor - de MS Arizona is afgelopen zondag weer open gegaan voor publiek, reden voor ons om terug te gaan. Hawai’i is geweldig! Ieder eiland heeft zijn eigen charme.
Oahu kun je zeker een week verblijven, maar een combi met Big Island is zeker een aanrader. Vanuit Hilo kun je terugvliegen. Hilo is weliswaar regenkant maar wel erg leuk, wij vonden deze kant authentieker dan de Kona kant.
Volcano is prachtig, wanneer je een paar trails wilt lopen, kun je hier makkelijk 2 dagen doorbrengen.
Veel plezier alvast!

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman » 03 sep 2019, 09:16

We zijn momenteel op Kauai (hier zaterdag aangekomen) en dat is alvast een fantastisch eiland (door de meesten als het mooiste van allemaal beschouwd maar dat kunnen we nog niet beamen). Vandaag een open doors helicopter flight gedaan en we kunnen eigenlijk evengoed naar huis want mooier dan dit wordt het wellicht niet meer...
Wij blijven slechts 2 dagen op Oahu wegens helemaal ons ding niet want veel te toeristisch. Naar Pearl Harbor gaan we zelfs bewust niet. We hebben het zo niet op dat overdreven patriotisme van de Amerikanen.
We wonen thuis op amper 20 km van de honderden soldatengraven van Flanders Fields en als we zelfs die niet gaan bezoeken, dan ook helemaal niet naar Pearl Harbor :wink: .
Maar dat is elk zijn ding uiteraard.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer