Waarom Big Island?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Waarom Big Island?

Bericht door misstiara »

Hi,
Ik lees hier en daar dat men Big Island zo geweldig vindt.
Ik ben erg benieuwd wat jullie het mooist vinden daar?
Ik ben een keer met de cruise geweest en zag toen lavastenen met wat rook eruit.

Het had bij mij nig niet de grootste indruk achtergelaten.

Is er meer te zien in Big Island?
Ik ben meer van de natuur en hikken en snorkelen.

Verder heb ik ook nog zo’n beeld dat er veel lava stroomt en dat eiland vulcanisch actief is, wat mij een onveilig beeld geeft. Is dat zo?

Hoor graag, inmiddels wel al wat meer tijd uitgetrokken voor oahu, mauo en kuaui. Alleen Big Island nog niet. Ik zit erover te denken om deze eiland nig te doen. Maar ben benieuwd wat jullie zo leuk vonden. En wat jullie mij aanraden waar te gaan zitten welke plekken en hoeveel dagen ik ongeveer nodig heb.
Alvast bedankt!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waarom Big Island?

Bericht door lauravanderklugt »

Big Island is het meest divers qua natuur en het grootst waardoor er het meest te doen is.
De vulkaan is momenteel trouwens niet actief. Ik ben net een week in Kona geweest. Je kunt er snorkelen met vissen, schildpadden, mantaroggen en dolfijnen. Er zijn veel national historical sites, voldoende hikes in allerlei soorten natuur. Zwarte stranden en een groene. Waipio Valley is een prachtige hike. En bij de vulkaan kan je ook allerlei hikes doen door indrukwekkende landschappen. Daarnaast vind ik Kona heel gezellig met restaurants aan het water, prachtige zonsondergangen. Het is mijn favoriete eiland (ik ben nu 8 keer geweest)
Kijk eens naar de gids of app Big Island Revealed om een goed beeld te krijgen.
Ik hou ook van cruisen, maar vind dat je in Hawaii niet echt een goed beeld krijg van de eilanden door een cruise. Juist omdat de eilanden zo divers zijn en met 1 dag per eiland ontdek je dat niet.

Veel plezier met de voorbereidingen.
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Waarom Big Island?

Bericht door misstiara »

Dank je wel Laura. Ik ga de app downloaden!

Fijn om te horen dat het divers is! Telkens als ik kijk zie ik veel lavastenen weer. Maar goed om te weten dat je kan hikken en snorkelen en dat er dus meer te dien is!
Ik twijfelde al. Ik dacht misschien toch maar weer maui en oahu weer te doen. Maar Big Island klinkt nu wel goed

Kona is dus leu. Heb je daar ook je hotel gehad? Dat is een goede uitvalsbasis?
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waarom Big Island?

Bericht door lauravanderklugt »

Er zijn veel hotels en resorts. Ik zat deze keer in Kona Wyndham, want vind het fijn om een keuken te hebben. Ook zijn er veel hotels en appartementen aan de kust zelf. En Kona is de zonnige kant.

Wat ook nog interessant kan zijn is de Mauna Kea en de Hilo-kant met watervallen en Hamakua Coast route. Wij boekten dan vaak ook aan die kant een hotel/huisje omdat de afstanden op dit eiland echt een stuk groter zijn.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Waarom Big Island?

Bericht door harryh »

Helemaal eens, Big Island is geweldig vanwege z'n diversiteit. Zo vonden wij het snorkelen en soupen vanaf het strand aan de westkust geweldig, de prachtige soms wat verborgen kleinere strandjes, uiteraard de vulkaan, 's avonds omhoog naar Mauna Kea Observatories, van +30gr naar onder het vriespunt en prachtige sterrenhemels (dit zie je nergens anders ter wereld), de groene oostkust, prachtige scenic byways, watervallen enz enz
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Waarom Big Island?

Bericht door Loek »

Ik heb de meeste Hawaii eilanden bezocht (Big Island, Oahu, Maui, Kuaui, Molokai), maar ik ga de laatste jaren bijna nog uitsluitend naar Big Island. Het is er lekker rustig vergeleken bij het hectische karakter van Oahu. Maui en Kauai zijn ook mooi, maar voor een langer verblijf vind ik meer te doen op Big Island.
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Waarom Big Island?

Bericht door sdekker »

Wij zijn eind mei drie volle dagen op Big Island geweest in een condo aan de kust bij Ali'i Drive / Holualoa. Te kort om een goed oordeel te geven, maar lang genoeg om onze ervaring te delen:
- De afstanden zijn groot, dus verblijf in het Westen én Oosten is handig als je het hele eiland wilt zien
- De Kona-koffie route is bijzonder mooi en aan te raden
- Het kan erg warm zijn, huur een condo met airco
- Southpoint en Vulcanoes NP zijn erg mooie trips
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Waarom Big Island?

Bericht door misstiara »

Hi,
Hebben jullie tips voor hotels/appartementen (niet al te duur) op Big Island? En waar kan je het beste gaan zitten qua locatie? Of andere sites dan boeking.com?
Ik denk liever aan Kona.

Klopt het dat je dan kan terugvliegen vanaf Hilo naar Nederland?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Waarom Big Island?

Bericht door kalaman »

misstiara schreef:
04 jan 2020, 12:16
Klopt het dat je dan kan terugvliegen vanaf Hilo naar Nederland?
Ja, deze wij ook afgelopen september

Op Big Island heb je minstens 2 overnachtingsplaatsen nodig. Wij hadden er 3 en vonden dat perfect: Kona, Volcano en Hilo.

Overnachtingsplekken op Big Island:
3 nachten Kona Coast Resort in Kona (via Hotels.com) ; 2 nachten Lava Pond Volcano in Volcano (Hotels.com) en 2 nachten Hale Kai Hawaii B&B in Hilo (Booking.com)

Kijk zeker eens bij Airbnb en ook VBRO voor overnachtingsplekken.
Laatst gewijzigd door kalaman op 04 jan 2020, 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Waarom Big Island?

Bericht door misstiara »

Dank je wel! Ik ga eens kijken op die sites en die hotels!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer