Oahu tips needed!!!

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
MEEB
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2016, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Oahu tips needed!!!

Bericht door MEEB »

Hallo allemaal,

Wij gaan volgende week naar Hawaii (Oahu) voor een dag of 7 - 10. Het is onderdeel van onze wereldreis en we willen graag weten wat we niet mogen missen. Het zullen sowieso een aantal stranddagen worden en verder houden we van wandelingen. We zijn wel gebonden aan Oahu. Alvast bedankt!

MEEB
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Oahu tips needed!!!

Bericht door tetouani »

- Haiku Stairs!!
Ik ben 2x naar Hawaii geweest in 1 jaar tijd, alleen maar omdat ik de eerste keer Hawaii die hike niet kon doen.
Heb het bij mijn 2e bezoek zelfs 2x gedaan haha. Ik voelde me verplicht.

- Verder vind in Lanikai Beach en de Pillboxhike bij Lanikai echt geweldig!! Bekijk hier mijn filmpje van Lanikai Beach en de Pillbox Hike:

- In the Northshore heb je een andere pillboxhike. Deze is minder bekend, maar net zo gaaf.

- Andere mensen bezoeken Pearl Harbor en USS Arizona Memorial maar mij interesseert dat niet. Misschien jou wel.

- In het Westen heb je een "geheime" grot, waar je in kunt zwemmen. Dit is de mooiste grot die ik heb gezien in Hawaii.
De grot heet Mermaid Cave, bekijk hier mijn filmpje van Mermaid Cave:
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Oahu tips needed!!!

Bericht door Bravy »

Ik ga ervan uit dat jullie de beschikking hebben over een auto. In 7-10 dagen kan je de belangrijkste bezienswaardigheden van Oahu makkelijk zien. Wij hebben in 2015 4 hele dagen doorgebracht op dit eiland. In ons reisverslag (dagen 2 t/m 5) kan je zien wat je daar allemaal in kan proppen. :lol: In 2009 (dagen 26 t/m 30) waren we ook al 5 dagen op Oahu. Kan je ook vinden in ons reisverslag. Je kan dan zelf bepalen welke zaken je interessant vindt en welke niet. Als je vragen hebt over specifieke bezienswaardigheden dan horen we dat wel.

De Haiku Stairs zijn NIET aan te raden. Allereerst zijn ze in 2015 beschadigd door een storm, maar belangrijker is dat het verboden is om ze te beklimmen; er worden boetes uitgedeeld tot $ 1000. Als je dat riskeren wil: be my guest. Helaas zijn er veel mensen die het verbod negeren en tegen de wil van de lokale bewoners in proberen de wacht te omzeilen en toch de trap te beklimmen. Ik vind dat je als toerist te gast bent in een land en dat je de regels, wetten en gebruiken dient te respecteren.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Oahu tips needed!!!

Bericht door tosca »

Wij waren in 2017 ook een week op Oahu. Wat wij allemaal leuke dingen vonden:
- Je kunt shoppen in het Ala Moana Center als je van shoppen houdt. Een zeer mooie mall.
- Zoals genoemd Pearl Harbor, eigenlijk wel must als je op Oahu komt.
- Dagje aan Waikiki Beach
- Je kunt omhoog klimmen bij Diamond Head. Het is erg druk en toeristisch, maar je hebt een mooi uitzicht over Waikiki.
- Iolani Palace is leuk om te bezoeken (wij kenden het uit Hawaii Five 0), je kunt hier een rondleiding doen.

Zoals Bravy zegt; waag je niet aan de Haiku Stairs. Gevaarlijk & strafbaar. Het uitzicht zal vast adembenemend zijn, maar het is niet voor niets afgesloten.

Daarnaast is een auto inderdaad aan te raden. Tour lekker over eiland, de afstanden zijn goed te doen en er zijn veel mooie plekjes!


Mooi vooruitzicht.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Oahu tips needed!!!

Bericht door lauravanderklugt »

Prachtige filmpjes, maar inderdaad Haiku Stairs is verboden. Heb zelfs begrepen dat als het mis gaat en ze jou moeten redden dat los van extreme kosten je de VS uitgezet wordt, dus gewoon niet doen.

Ik ga binnenkort voor de 8e keer en raad ook een auto aan op Oahu zodat je meer van het eiland kunt zien.
De baaien bij Kapolei zijn prachtig. Je mag niet op de resorts, maar wel op het strand (is openbaar)
Hanauma baai om te snorkelen. 's MOrgens vroeg heen of laat op de dag.
Rondje eiland met aan de noordkust Waimea Beach en Valley met prachtige tropische tuin om door te wandelen en waterval om naar toe te zwemmen.

Daarnaast staat een wandeling naar de Lighthouse aan de oostkust aankomende reis op mijn lijstje. En er is nog de hike naar Koko Head crater die steil omhoog gaat met een heleboel treden langs een oud treinspoor met een prachtig uitzicht.
Wij vinden Polynesian Cultural Center ook geweldig inclusief Luau en show voor een culturele ervaring.
Dole Plantation zelf is leuk voor een korte stop met een Dole Whip (lekkerste ijs ter wereld)

PS. Check wel even de box jellyfish kalender van Waikiki aquarium, want er zijn dagen met kans op veel pijnlijke kwallen in Waikiki en Hanauma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer