Helikoptertour Kauai oa Na Pali.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Joleco321
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Helikoptertour Kauai oa Na Pali.

Bericht door Joleco321 »

Hallo allemaal,
Deze zomer (juli/augustus) gaan wij naar Oahu, Big Island, Kauai en Maui. Dankzij jullie tips op deze pagina’s zijn we al aardig op weg qua bezienswaardigheden. Nu willen we op Kauai een helikopterrondvlucht maken om zo oa de Na Pali coast te bezoeken. Daar dit best prijzig is en t aanbod enorm, zou ik jullie willen vragen wie heeft ervaring en met welke maatschappij vlogen jullie. Wij zijn met 3 personen. Hoe zit t met gewichtsbeperking en ruimte? Mijn man is bijna 2m lang en weegt 120kg. Zoonlief is inmiddels ook 1m90.
We kiezen niet voor de boot, na t lezen van eerdere ervaringen ivm hoge golven en de zeer hoge kans op zeeziekte voor zoonlief en mijzelf.
Alvast enrom bedankt voor jullie input.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Helikopter Tour Kauai oa Na Pali

Bericht door Stan.Gobien »

Bij Blue Hawaiian zit je met 5 in de helikopter, ze verdelen plaatsen volgens gewicht. Jouw man heeft grote kans om in het midden te moeten zitten. Misschien dat je dan best kijkt voor een andere waar ze met 4 vliegen i.p.v. 5. Verder vind ik Blue Hawaiian wel een aanrader.
Er bestaat ook een tour met open deuren van een andere aanbieder, misschien de moeite als je durft!

tip: als je met deuren vliegt, draag donkere kleuren i.v.m. reflectie in de ruiten.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Helikopter Tour Kauai oa Na Pali

Bericht door BonnyR »

Stan.Gobien schreef:
24 feb 2019, 11:59
tip: als je met deuren vliegt, draag donkere kleuren i.v.m. reflectie in de ruiten.
Nooit aan gedacht! Goede tip!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Helikoptertour Kauai oa Na Pali.

Bericht door harryh »

@Joleco321 zie ook dit recente draadje viewtopic.php?f=20&t=73332
Joleco321
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Helikoptertour Kauai oa Na Pali.

Bericht door Joleco321 »

Dank voor jullie reacties!
elinev
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 nov 2016, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Helikoptertour Kauai oa Na Pali.

Bericht door elinev »

Hi,

Hierbij mijn ervaring, Wij hebben afgelopen dinsdag een helivucht gemaakt over Kauai. Na lang dubben vanwege de hoge kosten! Uiteindelijk hebben we gekozen voor Island Helicopters. Zij hadden een mooie aanbieding van €180 pp en heel goede recensies. De vlucht was met dichte deur, maar eigenlijk waren we daar door de regen ook wel blij mee. We zaten met 6 passagiers: 2 kinderen voorin, de vrouwen bij het raam en de mannen in het midden. Dankzij de grote ramen tot de bodem had iedereen goed zicht. Het was overigens verplicht om donkere kleding te dragen. Iedereen met lichte kleding kreeg een zwart shirt om aan te trekken.

De vlucht duurde iets langer dan 50 minuten en dat vond ik perfect. De piloot vloog heel langzaam waardoor je alles heel goed kon zien en makkelijk foto’s kon maken. Langs de kust, de waterval en Waimea Canyon draaide hij rondjes zodat beide kanten van de helikopter goed zicht hadden. Tijdens de vlucht vertelde hij van alles over wat we zagen, historie, etc. Echt heel leuk!

Kortom: ik vond Island Helicopters een aanrader. Zeker als je gaat kiezen voor dichte deur en gedeelde helicopters. Jack Harper was mijn nr 2 favoriet met een iets langere vlucht maar wel fors duurder.

Veel plezier!
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Helikoptertour Kauai oa Na Pali.

Bericht door Dar&Mel »

Hoi!

Wij zijn met Mauna Loa Helicopter tours geweest. Er hangt een prijskaartje aan, maar je zit hier dan ook echt met z'n 3en (wij toen met z'n 2en) en niet met een groep. Hierbij de link:
https://maunaloahelicoptertours.com/. Ik vond het echt een geweldige ervaring! Echt één om nooit te vergeten. Wij hadden voor de optie zonder deuren gekozen en vonden dit ideaal! Zeker ivm het maken van foto's.

Op mijn reiswebsite heb ik heel veel over Hawaii geschreven, waaronder ook over de helikopter tour.
www.travelwithmel.nl

Heel veel plezier!
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Helikoptertour Kauai oa Na Pali.

Bericht door misstiara »

Ondanks dat het prijzig is, zou ik het zeker doen!!!
Het was voor ons de meest geweldige en 1 van de meest indrukwekkendste momenten die ik heb beleefd. Het is zo onbeschrijfelijk mooi de napali coast. We zagen echt 100en watervallen en zijn echt een Crater ingevlogen omdat het weer dat toeliet. We hadden veel geluk. Wij zijn tien met sunshine helicopters gegaan en dat is goed bevallen.

De prijs weet ik niet meer.
Ik weet alleen dat het duur was, maar het geld zo erg waard was!

Zwarte kleding was niet verplicht, maar hadden wij wel gedaan. Zo maak je zelf de mooiste foto’s buiten, zonder reflectie van jezelf in de raam.

Veel plezier!

Ps. Heb de napalicoast tour ook met de boot gedaan, die vond ik minder mooi dan met de helicopter. Ook omdat hè dan echt diep in naoali coast gaat en al due watervallen dan ziet.
Ook heb ik de napaliciast gezien vanaf de cruiseboot op de terugweg van pride of America. En due vond ik ook echt geweldig en indrukwekkend.
Joleco321
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Helikoptertour Kauai oa Na Pali.

Bericht door Joleco321 »

Super jullie reacties! Ik ga snel jullie ervaringen lezen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer