Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

In april dit jaar geen Zuidwesten (Argentinië/Chili en Brazilië in de plaats) maar we konden uiteraard onze 24e trip naar de VS niet te lang uitstellen en vandaar deze reis naar Hawaii, die tevens onze huwelijksreis zal worden en dus voor mijn toekomstige vrouw nog even "geheim" moet blijven :wink: .
Ik was al weken aan het kijken voor 'deftige' ticketprijzen maar die bleven ontzettend hoog... tot gisterenavond United ineens uitpakte met prijzen die €500 lager lagen dan de vorige weken/dagen.
Niet getwijfeld en direct geboekt (€765 pp). Je begrijpt mijn verbazing/opluchting als ik deze ochtend zie dat de prijzen gewoon weer €500 duurder waren voor identiek dezelfde vluchten (Amsterdam-Kauai heen en Big Island-Amsterdam terug).
Ik heb het al dikwijls gezegd/geschreven 'vraag nooit op het vliegtuig wat jouw buurman/buurvrouw betaald heeft voor zijn/haar ticket'... behalve als het jouw man/vrouw is uiteraard :wink: .
We gaan voor 3 weken en gaan 4 eilanden aandoen. We vliegen op Kauai, ineens het verst en komen dan via Oahu, Maui en Big Island terug.
We zullen wellicht het minste tijd besteden op Oahu en al helemaal niet in Honolulu. Planning en binnenlandse vluchten volgen zo snel mogelijk.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door harryh »

Mooi vooruitzicht en alvast gefeliciteerd! Wij zijn 2 jaar terug voor het eerst op Hawaii geweest, geweldig! Tickets voor hoogseizoen (midden juli) waren toen nog 550,- incl koffer maar dat soort prijzen zie ik niet meer dit jaar, goede prijs. Kauai is het verst maar met deze afstanden doet dat er weinig toe - de eilanden liggen in de praktijk dichter bij elkaar dan je zou denken ;)
Zie de planning wel voorbij komen, een must-do naast nog een heleboel andere dingen is een vlucht langs Napali Coast op Kauai. Plan dat op de dagen dat er geen cruises arriveren want dan is er niets meer beschikbaar. En 's morgens, maar niet te vroeg, meer kans op weinig bewolking.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bedankt alvast voor de tip, Harry :thumbup:
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Ik had de prijzen gisteren ook gezien. Goede prijs. Ik ga ook in april/mei en heb vorig jaar geboekt voor €650, ook een superdeal met United.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Met welke maatschappijen hebben jullie de auto geboekt op de diverse eilanden?
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Mies2301 »

Ik heb via USA-Reisen.de de auto's gehuurd bij Alamo voor september.

2x een Jeep Wrangler (Kaui + Big Island)
1x een midsize (Oahu)
1x een SUV (Maui)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door harryh »

Ik heb op Kauai, Oahu en Big Island bij Hertz gereserveerd. Hou er rekening mee dat huren op Hawaii ook bij Hertz anders is dan op het vaste land - bv je kunt op Hawaii nergens zelf uit een rij uitzoeken en toen ik er was waren de wachtrijen bij de balie op Kauai gigantisch (>1u). Zorg dus dat je Five Star lid wordt als je dat nog niet bent zodat er een auto voor je klaar staan, dan hoef je niet in die rij.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Dat is wellicht enkel het geval bij Hertz want ik zie bij de meeste Alamo-vestigingen op Hawaii ook een skip the counter staan, al dan niet nadat we langs een self-service kiosk gepasseerd zijn (@Mies2301)?

@harryh: waar vind ik wanneer er geen cruiseschepen aanleggen op Kauai?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door harryh »

Ik weet niet meer waarom Alamo voor mij toen afviel, misschien vanwege de prijs.
Cruise ships: Waren in 2017 elke week dezelfde 2 dagen; ik vond nu dit http://crew-center.com/nawiliwili-kauai ... edule-2019
Ik zou proberen om een vlucht óf annuleerbaar te boeken, maar mij is dat toen niet gelukt, óf dag ervoor gaan bellen ivm het weer. Het is zonde als het slecht zicht is.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bij Blue Hawaiian Helicopters is er blijkbaar een 24-hours cancellation policy. Dat zou dus geen probleem mogen zijn.
Full refunds will be made for any cancellation with at least 24 hours notice prior to scheduled flight time
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Ik zie diverse aanbieders van helicoptervluchten waarbij men, na het lezen van de reviews op TA, al direct geen zin meer zou hebben om daar $300 aan te besteden.
Allemaal gaan ze over hetzelfde: als je pech hebt met een slechte plaats zie je helemaal niets. Of toch wel: oceaan, oceaan en oceaan. Aangezien zowat alle tours in wijzerzin vliegen, zijn blijkbaar de passagiers die aan de linkerkant zitten de grootste pineut want die zien echt helemaal niets van de schoonheid van het eiland, en zien dus enkel maar de oceaan.
Omwille van het feit dat de plaatsen toegewezen worden op het moment zelf, afhankelijk van het gewicht van iedereen, kan men ook niet op voorhand een bepaalde plaats vragen. Vragen wel, maar krijgen is iets anders...

Er zijn ook twee maatschappijen die off-doors vliegen wat uiteraard wel het beste is voor fotografie.

Ervaringen? Aanbevelingen?
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Ik kijk op Auto-Europe en kies dan de goedkoopste Dollar, Budget, Alamo meestal.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

We zijn in totaal 20 dagen ter plaatse inclusief de dagen dat we van het ene eiland naar het andere vliegen.
Hoe delen we die dagen het best in? Aan het strand/zwembad liggen en/of gaan shoppen interesseert ons totaal niet. Dat doen we al niet dichter bij huis, laat staan dat we daarvoor naar de andere kant van de wereld zouden vliegen. Eens een uurtje om uit te rusten ok, maar zeker en vast geen meerdere uren. Daar worden we gewoon kierewiet van.
Vooral de natuur trekt ons, geen drukte (Pearl Harbor zullen we misschien "moeten" doen omdat we daar nu eenmaal zijn).

Zijn er forumleden die een boottour gedaan hebben naar de Na Pali Coast? Ik lees bv heel goede reviews over https://napaliexperience.com/
Ik verwijs ook nog eens naar mijn vraag van hierboven betreffende de diverse helicopter tours.
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door john1969 »

Wij hebben afgelopen september een heli tour zonder deuren gedaan met Jack Harter tours, kwamen op woensdag aan en meteen naar het kantoortje gegaan en de eerste vrij plaats was vrijdagmiddag, waren wel met 4e.
We zaten met 2e achterin en aan de rechter kant had je wel iets beter zicht op de kust maar de piloot draaide wel constant rondjes zodat je links ook heel mooi de kust kon zien, voorin zit je ook met z'n 2e langs de piloot dus dan zit je beter aan de rechterkant want anders zit je tussen 2 man in, maar ook dan is het uitzicht super...was echt een van de toppers van de vakantie :thumbup:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Maar dat is net mijn vrees, dat ik net in het midden vooraan zit :? .
Dit heb ik ook gezien en krijgen bijzonder goede reviews: https://www.wingsoverkauai.com/. Vliegen 65 minuten... aan de helft van de prijs van de helicopter. Bovendien kan je een Cessna privé huren (2 personen) voor dezelfde prijs van een helicopter tour.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Ik ben twee keer met Wings over Kauai geweest ipv helikopter en vindt het een aanrader als betaalbaar alternatief voor een helikopter en Bruce en zijn personeel zijn toppers. heel klantvriendelijk, persoonlijk contact. Toen wij in 2004 met hem vlogen was hij net gestart, maar ook in 2017 nog steeds even vriendelijk. Je krijgt echt alle tijd en hebt veel meer tijd om van uitzicht dan te genieten. Helikopter is misschien spectaculairder, maar persoonlijk vind ik vliegtocht meer genieten.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Ik lees inderdaad ook niets dan positieve reviews over hen. Misschien doen we dat dan wel al dan niet in combinatie met een boottocht. Ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik in een helicopter ergens op die middelste plaatsen gepropt zit...
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Of aan de linkerkant, want dan zie je alleen water. Wij hebben ook 2 keer een boottocht gedaan, maar dat is al wat langer terug (1999 en 2004) dus daar durf ik geen uitspraken over te doen. Hou wel rekening met zeeziekte, want golven kunnen daar echt hoog en wild zijn.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door harryh »

Wij hadden voor ons vieren een Cessna bij airtourkauai.com, vertrekt vanaf het (hele kleine) Port Allen airport. Was helemaal top. Overigens met een Cessna vlieg je wel een stuk hoger dan met een helicopter. Vooral boven Waimea Canyon zie je het verschil, helicopters vliegen er zeg maar hoog tussendoor, Cessna vliegt er boven.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

@laura: dat is ook hetgeen er mij zou van weerhouden om een helicopter tour te boeken. Mocht ik 100% zeker zijn dat ik aan de open door zit, dan boek ik dat direct, maar dat is nu eenmaal iets dat ze nooit op voorhand zullen garanderen.
Ik lees ook heel goede reviews over de boottochten met https://napaliexperience.com/na-pali-tour/. Geen grote catamarans waar je met 50 personen op zit, maar kleine motorboten voor max 6 personen. Ze maken op hun website ook heel duidelijk waarom je een ochtend-, middag- of avondtour zou nemen, omwille van de ruwheid van de zee dus.
Een ochtendtour is dus aan te raden maar... dan zit de zon wel helemaal verkeerd om de Na Pali Coast te fotograferen want pal tegen de zon in :cry: .

@harry: klopt helemaal, vandaar nog onze twijfel. Voor foto's moet dat geen nadeel zijn want we hebben lenzen met heel wat telebereik, maar in de Cessna zit je ook weer door glas te fotograferen, dus reflectie. Donkere kledij en een polafilter kunnen dit echter wellicht wel wegwerken.
Maar jullie hebben toch beiden gedaan, wat is jullie voorkeur dan? Of hadden jullie het geluk van goede plaatsen te hebben in de heli?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer