Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Bravy »

Je kan die weg ook in 1 dag rijden, maar dan zal je een aantal bezienswaardigheden moeten overslaan. Wij zijn helemaal rond gereden in 2 dagen en hebben daar geen spijt van gehad.
Je kan ook even op mijn reispagina's kijken om een indruk te krijgen over wat er allemaal te beleven valt (de link staat onderaan). De Road to Hana staat op de dagen 17-18.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bedankt René, ik zal dit zeker lezen.

Nog een vraagje betreffende de auto's: welke raden jullie aan voor de verschillende eilanden. Zijn er eilanden waar we beste een SUV nemen? We willen zeker geen cabrio.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

Op Big Island zijn er een aantal sites waar je dirt road moet voor rijden, bijvoorbeeld:
- Mookini Heiau ²& geboorteplaats Kamehameha (HC)
- Groen zand strand (4x4 zelfs denk ik)

Op Kauai is er ook een interessant park/strand waarvoor je dirt road moet rijden: Polihale State Park
Zo zullen er nog wel zijn.

Maui was het enige eiland waar wij geen SUV en wel een cabrio gehuurd hadden.
De road to hana deden wij overigens in 1 dag inclusief de Pipiwani trail en het stuk gravel het hele eiland rond, wat eigenlijk niet mag ;)
Dat hangt natuurlijk sterk af van je reisstijl.


Ik kan de boeken en Apps van Hawaii Revealed aanraden, zeer volledige reisgidsen met echt alles dat er te zien valt vermeld.
https://www.hawaiirevealed.com/
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Bravy »

Wat Stan.Gobien schrijft klopt, maar gezien het aantal dagen dat je op ieder eiland hebt kan je prima zonder SUV, want de genoemde sites liggen redelijk afgelegen. Je hebt je handen al vol aan makkelijker bereikbare bezienswaardigheden, dus zou ik er de meerprijs niet voor over hebben.
Maar dat is persoonlijk :wink:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bedankt, inmiddels overal een "gewone" auto geboekt, vooral omdat ik ook lees dat de wegen nogal smal en de parkeerplaatsen nogal krap zijn op vele plaatsen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

@Bravy René, waar sliepen jullie in de buurt van Hana? We kijken om de Road to Hana ook in twee dagen te doen.
Sliepen jullie dan gewoon 1 nacht in Hana en alle andere nachten in Kihei?
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Bravy »

Dat klopt.
Wij hadden 7 nachten in Kihei en zijn tussendoor 1 nacht in Hana blijven slapen. Dat was hier: http://www.anyashouse.com/gardenroom.html
Dat is natuurlijk jammer van die ene nacht, want die betaal je dubbel. Net even gekeken, maar de Garden Room kost nu $ 193 voor 1 nacht. Dat is niet niks... In Waianapanapa kan je misschien iets goedkopers vinden. Dat werd gerenoveerd toen wij daar in de buurt waren, dus toen niet beschikbaar.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Klopt René, maar ik schrik mij een hoedje van ALLE overnachtingsprijzen op Hawaii (alle eilanden).
Om iets te vinden beneden de 200 euro (!) per nacht moet je al heel wat toegevingen doen... Dan lijkt $193 mij toch al bij al nogal "redelijk"... Wel zuur natuurlijk dat er ook een kamer tweemaal dient betaald te worden.
Anders zoeken we gewoon nog een enkele overnachting (de laatste nacht dan op BI) ergens anders.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Bravy »

Wat voor accommodatie zoek je dan? Wij hebben geboekt via homeaway.com (dus geen hotels), en dan kan je voor rond de $ 100 per nacht prima apartementjes/huisjes vinden. Zoals deze in Kihei: https://www.homeaway.com/vacation-renta ... Dates=true.
Een hotel is vaak duurder. Je hebt dan misschien wel een gratis ontbijt, maar de kamers zijn doorgaans kleiner dan bij homeaway of dergelijke verhuursites.
Anders zoeken we gewoon nog een enkele overnachting (de laatste nacht dan op BI) ergens anders
Die snap ik niet... :?:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Mies2301 »

Wanneer we de Road to Hana gaan doen, slapen we in het Wai'anapanapa State Park, in de Cabins. Twee overnachtingen is bij elkaar 175 euro geloof ik.

https://camping.ehawaii.gov/camping/all ... ,1684.html
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door tosca »

kalaman schreef:
13 mar 2019, 19:59
Klopt René, maar ik schrik mij een hoedje van ALLE overnachtingsprijzen op Hawaii (alle eilanden).
Om iets te vinden beneden de 200 euro (!) per nacht moet je al heel wat toegevingen doen...
Jeetje wat een prijzen! Ik heb nog even gecheckt wat wij betaald hebben in juni 2017 en dat was gemiddeld 84 (!!!) euro per nacht voor twee weken verdeeld over Waikiki, Kauai & Big Island!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

De prijzen slaan inderdaad echt alles. Misschien is september om een of andere reden wel een dure maand?
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Mies2301 »

die prijzen ben ik ook nergens tegen gekomen haha.
Alles begint bij 150 euro per nacht, op het state park na dan.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door tosca »

Ja bizar hoor!

Wij sliepen op Kauai in het Kauai Palms Hotel, een 2* hotel. Die wij wel puur op prijs gekozen hebben. Uiteindelijk een prima hotel / motel en voor die prijs helemaal (210 euro voor 3 nachten hadden wij). Kamer was prima, enige waar we last van hadden waren de hanen die best vroeg beginnen met kraaien, maar ik vermoed dat je daar op meerdere plekken op het eiland last van hebt.

In Volcano sliepen we een superleuk huisje niet ver van de ingang van het National Park! Ook hier waren we zeer tevreden. Prima huisje, van alle gemakken voorzien (alleen de vrouw des huizes was dronken toen ze ons incheckte, maar verder was alles picobello in orde :lol: ).

Onze andere locatie op Big Island was in Kona, een Airbnb. Het waren tuinhuisjes in de tuin van de eigenaar, dus wel een volledige ruimte met alle gemakken voorzien (keuken, badkamer, enz.).

Op Waikiki hadden een Airbnb op 1 block van het strand. De locatie was echt perfect. Parkeren kon ook gratis een paar straten verderop!

Weet natuurlijk niet wat de prijzen voor september zijn en we zijn ook twee jaar verder. Maar misschien hebben jullie er iets aan?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bedankt voor de tips :thumbup: .
Ik heb echt al heel veel opgezocht, ook via AirBnB, maar lager dan $150/nacht vind ik echt niets “behoorlijk”.
Ik kijk nog eens verder als we terug thuis zijn want nu aan het touren in Patagonië.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Vandaag een leuke, nog niet eerder meegemaakte ervaring gehad met United.
Ik wilde Economy Plus boeken, maar dat online lukte maar niet, ik kreeg telkens een systeemfout.
Dan maar naar de customer care in Brussel gebeld (te woord gestaan in vlekkeloos Nederlands overigens) en ook hij kon dit niet boeken. Zodra de betalingsgegevens ingevuld werden blokkeerde ook zijn scherm.
Ik wilde perse die twee stoelen boeken (de 22J en L) in een Dreamliner, type 10. Dat zijn immers twee stoelen op een rij van drie (met extra voetsteunen) en van die zijn er maar 12 in dergelijk toestel. De overige 10 waren al bezet.
Op een bepaald moment zei die medewerker gewoon 'omdat jij reeds al die problemen gehad hebt en ook ik die stoelen niet kan boeken tegen betaling, zal ik ze voor jou inboeken zonder meerprijs'. En dat lukte inderdaad wél en 5 minuten later had ik al de bevestiging.
€296 uitgespaard (vlucht LAX-EWR) dankzij een hulpvaardige medewerker :thumbup: .
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

Leuke cadeau :thumbup:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Ik klaag inderdaad niet :wink:
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Omw2USA »

kalaman schreef:
19 mar 2019, 01:53
De prijzen slaan inderdaad echt alles. Misschien is september om een of andere reden wel een dure maand?
Ik en mijn vriendin zijn van 1 september tot 28 september ook in Hawaii. Doormiddel van Airbnb en alreeds te boeken in januari, heb ik het kunnen houden op 78 euro per nacht en steeds in een privé-kamer met soms gedeelde badkamer. Ik verschoot toch ook steeds van de prijzen die ze vragen... Net omdat ik dacht dat september minder duur zou zijn. Heb jij ondertussen al geboekt?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Ja hoor, alles is al een tijdje geboekt, zo goed als alles ook via Airbnb of Vbro. Echter niets beneden de 150$, ook al omdat we geen gedeelde badkamer willen, maar dat is uiteraard onze “fout” :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer