Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Mies2301 »

Welke cabin was dit?
Laatst gewijzigd door markro op 20 jun 2019, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door flex123 »

in het Wai'anapanapa State Park
Gebruikersavatar
Gijs11
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 jul 2013, 16:08
Partner van: Paula (geen eigen account)
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Gijs11 »

Wij zijn net terug van 25 dagen Hawaii.
De prijzen voor te overnachten zijn idd fors.
Nu hebben wij ook niet ver van te voren geboekt maar eerder weken / dagen van te voren. Dus dat kan wat uitmaken.
duurste overnachting was 200 euro en het goedkoopste (op advies van dit forum, Kauai Palms hotel op Kauai). Die vragen nu 115 dollar excl. en dan heb je de kamer met airco wat ik kan aanbevelen.
Niet luxe maar wel prima.
Gemiddelde prijs voor ons zal rond de 160 euro per nacht hebben gelegen. Dus de prijzen van Kalaman kan ik beamen.
Met name op Maui en Ohau gaat het al snel richting de 200 euro per nacht.

P.S. sinds 17 juni is de weg voorbij Hanalei weer vrij gegeven na 14 maanden te zijn gesloten. Je kunt nu dus de hele noordkust bezoeken met de auto.
Wij hadden erg veel geluk want de 17e was ook precies onze laatste dag op Kauai. De 18e vlogen we naar Ohau.
Wil je bij de wet cave / He'e state park parkeren dan moet je van te voren wel een plek reserveren (even googlen hiervoor). Een andere optie is om bij Haena beach park te parkeren en van daaruit te gaan lopen.
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bedankt voor deze update, Gijs :thumbup:
PeJo
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2019, 11:40

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door PeJo »

Ik zag in een vorige post dat je het e.e.a. via AirBnB en VBRO hebt geboekt. Op Oahu gelden vanaf 01 augustus andere regels voor het verhuur via AirBnB/VBRO. Als je op Oahu via 1 van deze 2 sites hebt geboekt doe je er goed aan om even contact op te nemen met de verhuurder of je boeking nog geldig is.

Het heeft te maken met een nieuwe wet genaamd Bill 89 Related to short term rentals. Hier een stuk tekst uit een Facebook groep voor Hawaii:
--------
I'm an owner who runs a couple AirBnBs out here on Oahu and tracking developments of the new law regards to Bill 89 very closely. From my current understanding, the only way the state primarily will be searching for illegal rentals (which is one that doesn't currently have a permit issued back in the 80s, more than likely 90% of the current rentals) is to sift through AirBnB and VRBO. Starting August 1st, 2019, these "sting" ops are going to start occurring and for the owners who post on these sites, the owners haven't been given any additional guidance yet moving forward on these platforms so more than likely will be forced to take down our "ad" for our rental. However, if you have already booked your reservation, I would recommend staying in close contact with your property owner about your reservation because it will be them you will need to work out the details with outside of the booking platforms. I would imagine there will be some grace policy for the reservations that have already been made but again nothing concrete has come down the pike yet so stay tuned and keep a close eye on any information regards to Bill 89 CD2. Sorry that's clear as mud, but this bill has been missing many key components to really provide guidance of how they plan to implement this new law without confusion. Hope that helps.
--------
Wij hebben op Oahu geen AirBnB gehuurd maar wel op Big Island, Kauai en Maui. We hebben de verhuurders een mail gestuurd en zij vertelden ons dat deze wet alleen voor Oahu geldig is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr Peter
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bedankt Peter, momenteel nog een trip aan het doen langs de Noorse fjorden, maar zodra we thuis zijn informeer ik mij verder :thumbup: .
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Mies2301 »

Dank voor de tip @PeJo!

Heb gelijk maar contact opgenomen met de verhuurder van onze boeking (via Homeaway). Zij gaf aan dat ze op een zoned industrial area zitten en dat daar de wet niet van toepassing op is.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

@PeJo : inmiddels contact gehad met onze AirBnb-verhuurder en blijkbaar zou alles in orde zijn met zijn accommodatie.
PeJo
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2019, 11:40

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door PeJo »

Ok top dat er niks aan de hand is.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Nog eerst huwen, nu vrijdag as, en dan volop in één rechte lijn naar Hawaii.
Vandaag wilde ik alvast alle formulieren in orde brengen voor Alamo Skip the Counter, maar na het inchecken (wat vlekkeloos verliep) krijg ik voor geen enkel eiland een vervolgpagina te zien om effectief mijn documenten voor Skip the Counter aan te maken. Is er soms recentelijk iets veranderd bij Alamo voor die Skip the Counter?
Als ik op hun website kijk, dan blijkt dat wel degelijk mogelijk voor bv Lihue Airport, maar toch krijg ik dit scherm niet te zien :? .

Ik lees wel degelijk dat een van de voorwaarden voor skip the counter is: "Reservation cannot be prepaid or direct billed to a 3rd party (i.e. Voucher, Business Account, etc.).", wat nu ook het geval is (Tioga Tours en Drive USA), maar ook vroeger heb ik nog via brookers geboekt en toen kon ik wél de skip the counter gebruiken.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

Je moet die speciale methode gebruiken met instructies gevonden op die duitse site, kijk even in het autohuur deel voor meer informatie.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Super, Stan, dat werkt inderdaad. Bedankt hoor :thumbup:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

En proficiat met je huwelijk ;)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bedankt :) :thumbup: .

Onze aankondiging is een video met een prominente rol van de Horseshoe Bend. Maar om te vermijden dat straks gans het forum aan het stadhuis/de feestzaal staat, zal ik hem pas na vrijdag eens posten :wink: .
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Voor Big Island heb ik nu, op aanraden van zowat iedereen hier op het forum, 4 nachten geboekt in Kona en 3 in Hilo.
Maar als ik nu mijn route plan, stel ik vast dat Kona eigenlijk maar gunstig gelegen is voor 1 trip, namelijk naar het noordwesten.
Voor de rest is eigenlijk Hilo (Mauna Kea) en Volcano (Volcano NP) veel beter gelegen. Waarom spreekt eigenlijk amper iemand over Volcano als verblijfplaats? Weersomstandigheden misschien?
Nu heb ik ook een extra hotel geboekt in Volcano (gratis te annuleren), maar misschien hebben jullie argumenten om toch maar best in Kona en Hilo te verblijven? We zijn er dus in totaal 7 nachten en vertrekken pas 's avonds laat terug naar huis vanuit Hilo (we komen een week vroeger aan in Kona vanuit Maui).
En het begint stilaan dringend te worden want precies binnen 2 weken vertrekken we :wink: .
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

1 nacht in Volcano is volgens mij zeker een goed idee, deden wij ook in een B&B, maar het aanbod is beperkt.
Kona is de meest gunstige kant wat weer betreft. Maar ook voor het zuiden is Kona wat mij betreft goed gelegen.
En de weg over het hoogland tussen oost en west is prachtig om te rijden richting het westen in de voor avond.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Ik heb nu 3 nachten in Kona, 2 nachten in Volcano en 2 in Hilo. Alhoewel het volledige zuiden nu ook wel niet onoverbrugbaar is vanaf Hilo, vond ik persoonlijk toch beter om ook die 2 nachten in Volcano vast te leggen. Op die manier zitten we ook heel dicht bij het NP om er 's morgens vroeg of 's avonds laat naartoe te rijden.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Overmorgen vliegen we al, AMS-EWR-LAX-LIH. In New York doen we dus alle officiële handelingen om de VS binnen te komen alsook het opnieuw inchecken van de bagage. Ik vraag mij echter af of we die bagage in LAX óók nig eens van de band moeten halen of dat die daar wél rechtstreeks doorgaat naar Lihue?
Eigenlijk nog nooit 2 tussenstops gemaakt binnen de VS, maar anderen misschien wel?
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Mies2301 »

@kalaman, heb je ook de vlucht van 09.15 met United? Dan zitten we waarschijnlijk in hetzelfde vliegtuig :)
Wij vliegen dan naar SFO en dan naar Honolulu.
Ben op zich wel benieuwd naar het antwoord op de vraag, aangezien wij ook nooit 2 tussenstops hebben gemaakt…

*Edit: United customer service via Facebook messenger zegt dat ze gelijk doorgaan na de eerste keer opnieuw inchecken
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Mies2301 schreef:
29 aug 2019, 15:05
@kalaman, heb je ook de vlucht van 09.15 met United? Dan zitten we waarschijnlijk in hetzelfde vliegtuig :)
Wij vliegen dan naar SFO en dan naar Honolulu.

*Edit: United customer service via Facebook messenger zegt dat ze gelijk doorgaan na de eerste keer opnieuw inchecken
Klopt helemaal, inmiddels ook van meerdere mensen hetzelfde antwoord gekregen.

Mocht je ons om een of andere reden herkennen, dan :shh: :shh: :shh: want de eindbestemming is een verrassing voor mijn vrouw :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer