Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Mies2301 »

kalaman schreef:
29 aug 2019, 16:44
Mies2301 schreef:
29 aug 2019, 15:05
Klopt helemaal, inmiddels ook van meerdere mensen hetzelfde antwoord gekregen.

Mocht je ons om een of andere reden herkennen, dan :shh: :shh: :shh: want de eindbestemming is een verrassing voor mijn vrouw :wink: .

Haha, will do!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Hoeveel layover hebben jullie in EWR? Wij slechts 1:35, dat wordt dus hollen en hopen dat de vlucht al op tijd vertrekt in AMS.
Ik las gisteren ook dat er kans was op stakingen op Schiphol, is daar als iets meer van geweten?
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Mies2301 »

Wij hebben 2,5 uur de tijd. 1,5 uur is inderdaad krap aan op EWR. Hopen dat je niet zoveel Aziaten voor je in de rij hebt.

Qua stakingen nog niks gehoord. Er is nog niks echt op het nieuws geweest en meestal worden die stakingen wel op tijd aangegeven.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Alles hangt uiteraard af van de drukte, maar aangezien UA ons die combinatie verkocht heeft, moeten ze ons uiteraard ook op de bestemming brengen. Alleen staat er daar geen tijdslot op...
Bijkomend probleem is ook nog eens dat we ook in LAX maar 2u10 hebben, dus een latere vlucht EWR-LAX is geen optie. En ik veronderstel ook niet dat er om het halfuur een vlucht EWR-LIH is...
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Mies2301 »

Probleem is inderdaad dat de laatste vlucht van EWR richting LIH met overstap om 13 uur vertrekt.
Mocht je deze missen, dan zal je dus ergens een lange layover hebben.

Bij EWR gewoon kijken of je door de priority rij mag gaan ivm connecting flight.

Ik zie wel dat de vlucht van EWR naar LAX vaak vertraging heeft. Op LAX zal je maar een korte overstaptijd nodig hebben omdat je ene vliegtuig uitgaat en gelijk het volgende in kan.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Of anders een latere vlucht naar LAX waardoor die naar LIH al vertrokken is. En aangezien er later geen meer is, daar gewoon in een hotel en ‘s anderendaags de eerste vlucht naar LIH. Eigenlijk, tussen ons, zouden we dit zelfs verkiezen. De lange trip is onderbroken in een goed bed en je komt fris aan op de eindbestemming. De eerste dag hebben we toch niets gepland op Kauai en we blijven ook alle nachten daar in hetzelfde hotel.
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Omw2USA »

Wij gaan vandaag naar Kauai. Hebben net 9 dagen Maui gedaan. Wat een prachtig eiland! Wij zaten in een Airbnb in Paia, wat een super leuk dorpje is met lekkere restaurants. Af en toe wat ‘vreemde mensen’, maar niets waar je zorgen om moet maken. Het mooiste wat wij gedaan hebben was de Pipiwai trail. Parking is betalend want een nationaal park, tenzij je een America All beautiful pass hebt. Veel plezier in Maui!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Wij nu op Maui, westkust trip. Morgen Road to Hana.
Kauai vonden wij een fan-tas-tisch eiland. Ook veruit het rustigste van de 3 tot nog toe. We deden ook Oahu. Gelukkig maar voor 3 nachten want dat is echt ons ding niet.
Veel plezier in Kauai.
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Omw2USA »

kalaman schreef:
11 sep 2019, 02:47
Wij nu op Maui, westkust trip. Morgen Road to Hana.
Kauai vonden wij een fan-tas-tisch eiland. Ook veruit het rustigste van de 3 tot nog toe. We deden ook Oahu. Gelukkig maar voor 3 nachten want dat is echt ons ding niet.
Veel plezier in Kauai.
Westkust met al die hotels vonden we niet zo speciaal. Het stadje Lahaina was veruit het leukste. Ze hebben daar wel paar mooie snorkel spots voor moest je dat graag willen doen. Aan de east kant moet je Julia’s best banana bread proberen nadat je Waihee ridge trail hebt gedaan. Centraal heb je dan het prachtige Iao Valley state park. Dit zal je reminden aan Kauai vermoed ik. Kleine ‘trail’ daar, maar als je stapt naar boven heb je een hutje met daarnaast een pad. Er staat wel een bord dat je niet verder mag passeren, maar de meeste doen het toch. Dat pad leidt u naar de top waar je een schitterend zicht hebt over de vallei, het is alleen heel erg modderig om te geraken... maar écht modderig!

In Kihei/Wailea heb je ook paar mooie stranden (ook voor te snorkelen) en je kan daar tijdens zonsondergang een leuke wandeling doen naast de zee op het ‘Wailea beach path’. Aan je linkerzijde zijn wel allemaal hotels of luxe huizen, maar dat stoorde ons niet echt. Als je graag een stuk op het strand stapt, kan je jouw best parkeren op de Kilohana parking lot (gratis) en dan zo eerst een stukje op het strand voor je op het pad bent. Heen en terug was zo’n 7km.

Daarnaast vonden wij ook Makawao een leuk dorp waar je gezellig kon shoppen/terras doen. We hadden hier soms een ‘’Ibiza gevoel’’ :p

Moest je graag nog wat schildpadden zien op het strand, dan kan dat op het Kaulahao beach (je komt er waarschijnlijk voorbij als je naar Hana road gaat).

De hoogtepunten op de road to Hana waren voor ons dus die Pipiwai trail (je hebt daar ook The pools at ‘Ohe’o), Red sand beach (zo mooi! En voor je daar bent zie je aan je rechterkant een black sand beach), Wailua falls (kan je een frisse duik nemen) en tenslotte het dorpje Nahiku. Is een zijweg dat je moet nemen van Hana road. Je kan je jouw daar parkeren aan een kerk en van daaruit verder stappen voorbij de signs waardat ze zeggen dat je niet verder mag met jouw auto. Het zal je leiden naar een ongelooflijke mooie plaats die niet veel mensen kennen, maar waar je een schitterend zicht hebt op de coastline. Je gaat er dus best op het einde naartoe als je terug rijdt naar jouw airbnb. We waren daar rond 17u en dan krijg je de mooiste views door zonsondergang). Verspil niet zoals de meeste te veel tijd in het begin Twin falls etc. Tenzij je meer dan 1 dag hebt voorzien voor de road.

Sorry voor de veel uitleg haha, maar ik wacht nu toch op onze vlucht. Oja, je telkens inspuiten tegen muggen zou ik zeker aanraden.

Veel succes!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Heel erg bedankt voor deze tips, vooral dan die voor de Road to Hana.
Maar euh... "muggen"? Waar dan? Wij hebben nog geen enkel van die lieve beestjes gezien tot nog toe...

Vandaag de volledige westkaap proberen te ronden, maar helemaal in het noorden was de weg afgesloten door een ongeval.
Dus helemaal moeten terugrijden langs Lahaina waar het ver-schrik-kel-lijk druk was. We waanden ons op de Ring van Antwerpen. Pfff, file file file.
Dat is echt niet wat wij ons voorstellen van een vakantie.
De avond nog goed gemaakt met een schitterende zonsondergang op het strand in Kihei.
Morgen dus naar Hana. Alvast een T-shirt gekocht met de tekst "Survivor of the Road to Hana" :wink: .

Veel plezier nog op Kauai.

Absolute aanrader: helicoptervlucht met Mauna Loa. En dan wel met "open deuren". Zal zonder enige twijfel het hoogtepunt zijn van onze reis.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door peterd87 »

kalaman schreef:
11 sep 2019, 08:20

Absolute aanrader: helicoptervlucht met Mauna Loa. En dan wel met "open deuren". Zal zonder enige twijfel het hoogtepunt zijn van onze reis.
Op welk moment van de dag hebben jullie dit gedaan? En heben jullie dit geboekt bij: https://maunaloahelicoptertours.com ?
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

10:30 am en inderdaad bij hen. Wel de open door vragen. Dan ben je ook enkel maar met de piloot waardoor er 100% zekerheid is dat je aan de buitenkant zit. Degene die de meeste foto's neemt zit best aan de rechterzijde (achter de piloot dus) omdat er in wijzerzin gevlogen wordt en de Na'apili Coast dus aan de rechterkant is.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door peterd87 »

Als het goed is zijn jullie inmiddels op Big Island en vandaar een iets specifiekere vraag:

Is de Maunakea Access road open of in ieder geval voor een deel toegankelijk? Ik vind maar weinig info op het internet - behalve dat hij gesloten is :cry:
Wellicht dat jullie er al geweest zijn en iets meer info hebben.

Wij zijn daar met een week of 3 en er is dus nog wat tijd
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door harryh »

peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door peterd87 »

@harryh
Ik had ook deze site wel gevonden:
http://mkwc.ifa.hawaii.edu/current/road-conditions/

Maar ik probeer er achter te komen hoe lang dit het geval gaat zijn (en daar kan ik nog niet echt een antwoord op vinden). Had enige hoop dat @kalaman wellicht wat informatie uit eerste hand had :)
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

We waren er vorige week donderdag en we hebben er, doordat de weg afgesloten was, de meest beklijvende dag van onze reis beleefd. Je kan hier onze reis bekijken via het Polarstepsverslag dat mijn vrouw bijhield: https://www.polarsteps.com/LeenPollefli ... 0047988ba0

Ga gewoon door naar vorige week donderdag als je enkel die dag wilt lezen.

Eigenlijk hoop ik voor jullie dat de weg nog steeds, voor dezelfde reden, afgesloten is. Probeer er dan om 12u te zijn. Ik ben er zeker van dat dit een veel en veel grotere indruk zal nalaten dan de weg naar boven te rijden. Je kan trouwens ook perfect op de Mauna Loa rijden waar je een fantastisch buitenaards uitzicht hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer