Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door harryh »

Wij hebben uiteindelijk geen heli gedaan, Cessna vonden we budgettair net even beter passen en idd iedereen bij een raam ;).
Video opnames waren niet super, m'n vrouw had moeite met de autofocus (en wist de manuele instelling niet meer te vinden). Foto's met de DSLR zijn uitstekend geworden. Vanuit de achterste plaats rechts heb je in een Cessna het beste uitzicht. Ik zat naast de piloot en dat raam is wat kleiner en er zit zo'n schuif in. En je kijkt in bochten wat meer tegen de vleugel aan voorin zittend.

Wat wel grappig werkte was een actioncam op de voorruit geplakt.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

:thumbup:
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door john1969 »

Nou heb ik aan de linkerkant gezeten, en moet zeggen dat het echt mee viel met alleen zee zien, hij vloog zeker een 40 minuten over land langs allerlei watervallen en draaide de heli zowel dat links en rechts evenveel konden zien, ook aan de zee (waar je ongeveer een 15-20min. langs vliegt)draaide hij constant om zodat je alles perfect zag en goede foto's en film kon maken,
wij waren met 4e en de 2 mannen (ongeveer 95 :shock: kilo) zaten achterin, de vrouwen die een stuk lichter waren zaten voorin langs piloot. kosten waren toen 300 dollar...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Met wie hebben jullie gevlogen, John?
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door john1969 »

Jack Harter helicopters :thumbup:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Ik heb een eerste planning als volgt opgesteld. Graag jullie commentaar. Voor Big Island zouden we op twee plaatsen slapen al weet ik momenteel nog niet (nog niet voldoende ingelezen) waar we best het langst blijven (op BI dus) ofwel gewoon gelijk verdelen tussen oost- en westkust. We vliegen overigens terug naar huis vanaf Hilo.

31-aug Amsterdam (09:15)-EWR (11:35)-EWR (13:00)-LAX (15:49)-LAX(16:37)-LIH (Kauai) 19:56
01-sep Kauai
02-sep Kauai
03-sep Kauai
04-sep Kauai
05-sep LIH (Kauai) 10:52 - HNL (Oahu) 11:30 Tantalus-round top drive - Manoa Falls
06-sep Oahu
07-sep Oahu
08-sep HNL 09:48 - OGG (Maui) 10:30
09-sep Maui
10-sep Maui
11-sep Maui
12-sep OGG (Maui) 11:20 - KOA (Kona Big Island) 11:55
13-sep Big Island
14-sep Big Island
15-sep Big Island
16-sep Big Island
17-sep Big Island
18-sep Big Island
19-sep Big Island
20-sep ITO (20:55)-LAX (08:04)-LAX (08:15)-EWR (16:20)-EWR (17:45)-AMS (07:15)
21-sep Brussel

Zoals eerder al geschreven gaan we gewoon naar Oahu omdat "we daar nu toch in de buurt zijn". Honolulu en Waikiki Beach interesseren ons totaal niet en we twijfelen ook nog over Pearl Harbor.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Bravy »

Graag jullie commentaar
Okee, je vraagt erom... :lol:
Ik weet niet of je de binnenlandse vluchten al geboekt hebt, maar persoonlijk zou ik een dagje extra op Maui plannen. Met een bezoek aan de krater Haleakala en 2 dagen Road to Hana (1 dag kan ook, maar dan moet je veel overslaan) is je tijd al op. En er is op Maui nog veel meer moois (Iao Valley, Lahaina en omstreken).
Eerste vraag dus: ben je nog flexibel m.b.t. de binnenlandse vluchten of staan ze vast?
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Nee hoor, bewust nog geen binnenlandse vluchten geboekt, geen hotels en geen auto’s. Enkel de heen- en terugvlucht.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bravy schreef:maar persoonlijk zou ik een dagje extra op Maui plannen. Met een bezoek aan de krater Haleakala en 2 dagen Road to Hana (1 dag kan ook, maar dan moet je veel overslaan) is je tijd al op. En er is op Maui nog veel meer moois (Iao Valley, Lahaina en omstreken).
En waar deze dag dan afpitsen? Big Island? Oahu? Kauai alvast niet want ik denk dat dit voor ons het mooiste eiland wordt...
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door tosca »

Wij hebben in zomer 2017 ook een helicopter vlucht gedaan via Mauna Loa op aanraden van het forum hier. Reden voor ons was omdat we inderdaad wilden voorkomen dat we in het midden terecht zouden komen (en bij veel maatschappijen die wij hadden aangeschreven kwam je sowieso naast elkaar terecht als je samen kwam en dat wilden we juist niet).

Wij kozen voor de optie zonder deuren, wat wel echt heel erg gaaf was! We vlogen een uur en hoewel de Napali Coast natuurijk het hoogtepunt was, hadden we ook meer dan genoeg tijd voor andere stukken van het eiland.

Het kost een paar centen, maar het was een onvergetelijke ervaring!
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Bravy »

En waar deze dag dan afpitsen? Big Island? Oahu? Kauai alvast niet want ik denk dat dit voor ons het mooiste eiland wordt...
Ik zou dan een dag van BI afhalen. Als je die van Oahu afhaalt kan je dat eiland net zo goed helemaal overslaan :wink:
BI is groter dan alle andere eilanden bij elkaar, dus daar zal wat meer gereden moeten worden. Je zal toch ergens keuzes moeten maken (zoals altijd natuurlijk...). De (zuid)oost kant van BI vind ik het mooist, maar niet alles zal toegankelijk zijn na de recente uitbarsting. Neem vooral Waipi'o Valley op in je plannen!

Heb je verder al een indeling van de dagen?
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bravy schreef:Ik zou dan een dag van BI afhalen. Als je die van Oahu afhaalt kan je dat eiland net zo goed helemaal overslaan :wink:
BI is groter dan alle andere eilanden bij elkaar, dus daar zal wat meer gereden moeten worden. Je zal toch ergens keuzes moeten maken (zoals altijd natuurlijk...). De (zuid)oost kant van BI vind ik het mooist, maar niet alles zal toegankelijk zijn na de recente uitbarsting. Neem vooral Waipi'o Valley op in je plannen! Heb je verder al een indeling van de dagen?
Nee, daarvoor nu even geen tijd, morgen naar Tunesië tot woensdag, vrijdag naar de Lofoten voor 10 dagen en midden maart voor 3 weken naar Argentinië/Chili/Brazilië. Ik wil nu gewoon asap de binnenlandse vluchten en hotels vastleggen, zonder de dagplanning al in detail te maken. Hoe zou je dan de verblijfplaatsen verdelen op BI? Gelijk verdeeld tussen west en oost? We komen aan in Kona en vertrekken vanuit Hilo.
tosca schreef:Wij hebben in zomer 2017 ook een helicopter vlucht gedaan via Mauna Loa op aanraden van het forum hier. Reden voor ons was omdat we inderdaad wilden voorkomen dat we in het midden terecht zouden komen (en bij veel maatschappijen die wij hadden aangeschreven kwam je sowieso naast elkaar terecht als je samen kwam en dat wilden we juist niet). Wij kozen voor de optie zonder deuren, wat wel echt heel erg gaaf was! We vlogen een uur en hoewel de Napali Coast natuurijk het hoogtepunt was, hadden we ook meer dan genoeg tijd voor andere stukken van het eiland. Het kost een paar centen, maar het was een onvergetelijke ervaring!
Maar zit je dan gegarandeerd aan een open deur?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door tosca »

kalaman schreef:Maar zit je dan gegarandeerd aan een open deur?
Ja! Je boekt een privé vlucht, dus gegarandeerd met zn twee. Deuren open of dicht is eigen keuze!
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Bravy »

Gelijk verdeeld tussen west en oost? We komen aan in Kona en vertrekken vanuit Hilo.
Het oosten is de natte kant van BI; het westen de droge kant. Nat houdt in: groener en watervallen.
Als ik goed tel heb je nu 8 overnachtingen op BI gepland; dat zouden er 7 kunnen worden als je er eentje voor Maui gebruikt. Ik zou dan 3 in het westen kiezen en 4 in het oosten, maar dat is ook een beetje afhankelijk van wat jullie willen. Aan de oostkant (inclusief Volcano, al is de toegang daar misschien beperkt) is meer te zien.
Nee, daarvoor nu even geen tijd, morgen naar Tunesië tot woensdag, vrijdag naar de Lofoten voor 10 dagen en midden maart voor 3 weken naar Argentinië/Chili/Brazilië.
Hou je nog wel tijd over om thuis de plantjes water te geven? :lol:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

tosca schreef:Ja! Je boekt een privé vlucht, dus gegarandeerd met zn twee. Deuren open of dicht is eigen keuze!
Dat ziet er inderdaad de allerbeste keuze uit zonder risico dat men ergens op een stoel zit vanwaar men slechts beperkt uitzicht heeft.

@Bravy: ok, dan gaan we voor deze indeling :thumbup: .
Bravy schreef:Hou je nog wel tijd over om thuis de plantjes water te geven? :lol:
Daarom verkoop ik nu mijn huis en ga op een appartement wonen, daar heb ik alvast geen zorgen meer met de tuinplanten :wink: .
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Dar&Mel »

Wat een mooie reizen allemaal! Afgelopen juli/augustus zijn wij voor 4.5 week naar Hawaii geweest. Mauna Loa Helicopter tours is absoluut een aanrader. Via hun site kun je al reserveren. Wij hadden zonder deuren en dit was ideaal om foto's te maken. Wij zaten met z'n 2en en hadden geweldig uitzicht. Het kost wel wat, maar wij vonden het 100% waard.

Wanneer je naar Maui gaat en de zonsopgang vandaf de Haleakala Crater wil zien, moet je rekening houden met reserveren. Dit moet je ruim van tevoren doen. Mocht dit niet lukken dan kun je 2 dagen van tevoren om stipt 4 uur nog een toegangsticket bemachtigen (via de officiële site).

Zelf zou ik iets langer aan de zonnige kant zitten op Big Island. Wij hadden veel last van regen aan de oostkant en dan kun je ook niet heel veel ondernemen.

Je gaat in ieder geval een prachtige vakantie tegemoet. Ik kan er nog wel uren over vertellen! Op mijn reiswebsite deel ik ook blogs over Hawaii. Hier deel ik ook meerdere tips en ervaringen. Www.travelwithmel.nl
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Bedankt voor deze tips en de link naar jullie website, Melanie, daar hebben we zeker iets aan :thumbup: .
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Is het best om op de andere eilanden slechts 1 verblijfplaats te nemen?
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door Bravy »

Ja, zou ik wel doen. Op Maui zou je nog een overnachting kunnen plannen in de buurt van Hana als je die weg in 2 dagen wil rijden.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman september 2019: Hawaii

Bericht door kalaman »

Is dat laatste dan aan te raden (de weg naar Hana in 2 dagen rijden)?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer