Reis Marina B: Hawaii juli 2019.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Marina B: Hawaii juli 2019.

Bericht door Marina B »

Beste forummers,
Dit is mijn eerste bericht in het Hawaii deel. Maar het is voor 2019 1 van de 2 opties.
We hebben twee mogelijkheden die wij willen uitwerken voordat we een definitieve keuze maken:
We hebben 24 dagen (echt maximaal!) ter beschikking; waarschijnlijk gaan we met 1 of 2 van onze kinderen reizen. Ik ging uit van 1, maar er is toch nog wel een puber te vinden die ook mee wil (maar met die pubers weet je t maar nooit).

Ik heb in het Zuidwesten deel ook een onderwerp lopen. Dat is de andere optie.

Ik heb al wat gezocht op binnen het hawaii deel, maar heb nog wat vragen:

1: ik probeer op KLM een vluchten te zoeken met vertrek op 14 juli, maar krijg nog niets. Misschien nog net te vroeg. LA, SF, LV is allemaal al te boeken, maar hawaii geeft de website nog geen vluchten voor.
Wat adviseren jullie: een retour boeken naar het vaste land en apart de hawaii vluchten doen? Of bij voorkeur je start en eindvlucht wel in 1x vastleggen. De vluchten tussen de eilanden had ik hier al gezien kan je het beste boeken via Hawaiian airlines.

2: Ik heb een voorkeur voor 4 eilanden, maar misschien is dit wat veel?

3: Ik heb geen idee of de volgorde van de eilanden uitmaakt qua vluchten. Ik zou het liefst lekker op een relaxed eiland met mooie stranden eindigen. De actieve trip zou er dan al zo veel mogelijk op zitten.

4: Dit is wat ik heb bedacht mede naar aanleiding van de tips die ik hier al gevonden heb:

14-jul amsterdam oahu
15-jul oahu
16-jul oahu
17-jul oahu
18-jul oahu
19-jul oahu
20-jul oahu - kauai
21-jul kauai
22-jul kauai
23-jul kauai
24-jul kauai
25-jul kauai - maui
26-jul maui
27-jul maui
28-jul maui
29-jul maui
30-jul maui - big island
31-jul big island
01-aug big island
02-aug big island
03-aug big island
04-aug big island - vaste land usa
05-aug vaste land usa
06-aug vaste land usa amsterdam

Op Oahu lijkt honolulu/waikiki ons leuk om te overnachten, maar ik las ook goede ervaringen met Disney Aulani; ik denk alleen dat dit meer geschikt is voor kleine kinderen. Die van ons zijn dan 13 en 18. Is het aan te raden op Oahu meerdere locaties te overnachten?
Op Kauai kunnen we ook 1 locatie nemen?
Op Maui willen we in ieder geval 1 nacht in Hana overnachten om de road to hana goed te bekijken onderweg. is 1 nacht voldoende of raden jullie 2 nachten hana aan?
Op Big Island kan ik mij 2 locaties wel voorstellen. Moet nog even teruglezen welke dan de beste locaties zijn.
Die laatste 2 nachten vaste land hebben wij geen voorkeur voor welke locatie dat is. Het is meer om de reis wat te verdelen. Als het advies is om die nachten ook op hawaii door te brengen is dat ook prima.

Alle tips zijn van harte welkom. Ergens eind september besluiten we welke reis het volgend jaar gaat worden. Spannend!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Marina B Hawaii juli 2019

Bericht door harryh »

Op zich zijn de vragen 2 t/m 4 hier de afgelopen tijd al veel vaker gesteld ;) Wat betreft je schema zou ik persoonlijk wat meer tijd op Big Island plannen aangezien je het beste een aantal dagen aan de oostkant en een aantal aan de westkant wilt zitten vanwege de afstanden.
Wat betreft 1: Bij de meeste maatschappijen kun je ongeveer 330 dagen van te voren boeken. Google Flights gaat vandaag niet verder dan 22 juli 2019, dus dat verklaard waarom je niets of weinig krijgt voor de terugweg. Mijn advies is om met een van de bekende allianties (Star, OneWorld of SkyTeam) de vluchten heen en terug naar Hawaii te boeken, dan heb je in ieder geval hulp als je een aansluiting mist, vertraging hebt etc. Als je bv vanaf LAX of SFO al met bv Hawaiian gaat zul je zelf voor het halen van je aansluiting moeten zorgen, dus 12-24 uur tussenruimte moeten plannen. Wij zijn met Star Alliance (Lufthansa en United) vanaf AMS op HNL gevlogen en dat is prima bevallen, ook toen we de overstap dreigden te missen op LAX. Tussen de eilanden hebben wij met Hawaiian gevlogen.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B Hawaii juli 2019

Bericht door Marina B »

Dank je, Harry. Ik kan mij voorstellen om meer tijd op Big Island door te brengen dan we er nu voor gereserveerd hebben. Haal ik dan van de overige 3 eilanden ieder een nachtje weg om aan Big Island toe te voegen? Of zijn er betere opties.
Vliegen doe ik bij voorkeur met KLM ivm FB status en gewoon omdat ik dat echt heel fijn vind vliegen. Nog even geduld hebben dus voor de tickets. En ik kan mij ook voorstellen dat de vlucht inderdaad het beste incl. Hawaii te boeken is.
Ik ga nog even verder lezen over de volgorde van de eilanden. Dat heb ik idd vaker voorbij zien komen.
Dank je nogmaals.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Marina B Hawaii juli 2019

Bericht door harryh »

Ik heb daar wel een mening over maar denk dat je je moet afvragen wat jullie waar willen gaan doen. Misschien moet je per eiland op een rijtje zetten wat je ongeveer wilt gaan doen en daarmee bepalen hoe lang je waar wilt zitten.
Wij vonden Oahu bv wat minder qua dingen te doen, natuur, snorkelen en zo dus zou daar zelf wat korter gaan zitten. Maar er zijn ook forumleden die juist graag op Oahu zitten ;)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Marina B: Hawaii juli 2019.

Bericht door Hans B »

Qua vluchten zou ik de heen en terugreis in één keer boeken.
Gaat er iets mis, vertraging of anders wat, moet de maatschappij je omboeken zonder kosten.
De vluchten tussen de eilanden kan wel apart.

Ik ben er 1x geweest (wil graag nog eens terug) en deed toen Oahu, Kauai en Big Island allemaal 3 volle dagen.
Oahu had van mij wel een dagje meer gekund.
Kauai was prima te doen in 3dg.
Big Island had ik achteraf wel een week kunnen zijn (daarom moet ik ook nog eens terug).

Dus zoals Harry ook al aangeeft, ietsje herschikken zou beter zijn.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: Hawaii juli 2019.

Bericht door Marina B »

Dank voor jullie reacties.

Ik ben veel op internet aan het lezen over de verschillende eilanden die ik wil bezoeken, op dit moment staan Kauai en Big Island als favoriet. Wij houden erg van snorkelen, mooie natuur en minder van massale drukte van steden.
Maar ook de Road to Hana op Maui willen we tijd voor uittrekken. In ieder geval 1 overnachting in Hana, misschien is 2 nog een optie omdat ik het zelf onrustig vind om ergens maar 1 nacht te verblijven en wellicht is er nog genoeg te beleven voor 2 nachten.
Ik lees ook dat mensen onderweg naar Hana overnachten, wat zou dan de beste optie zijn?

Vooralsnog als ik 22 overnachtingen kan plannen zie ik het volgende voor mij:

8 nachten Big Island waarvan 1 Vulcano NP en 3 in Hilo (dat is de regenkant als ik mij niet vergis en ik hou niet van regen op vakantie :)) en 4 aan de Kona kant.
5 nachten Kauai
5 nachten Maui
4 nachten Oahu, liever niet op Waikiki, ik had gekeken en mij lijkt Kapolei een goed alternatief, iemand daar ervaring?

Mochten we er nog een nachtje bij kunnen snoepen dan kunnen we die wellicht op Oahu besteden.

Binnenkort eerst maar eens de tickets proberen vast te leggen en dan kan ik de hotels gaan boeken en de route verder in detail uitstippelen.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Marina B: Hawaii juli 2019.

Bericht door lauravanderklugt »

Ik doe Road to Hana elke keer met meer overnachtingen. Laatste keer 3 dagen en echt genoeg te beleven in die omgeving.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: Hawaii juli 2019.

Bericht door Marina B »

Laura, overnacht je dan in Hana zelf 2 of meerdere nachten of pak je onderweg steeds 1 hotel en reis de de volgende dag weer verder?
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Marina B: Hawaii juli 2019.

Bericht door lauravanderklugt »

WIj hebben op dezelfde locatie overnacht. Een keer Hana Cabana en ik keer een huisje bij een Tropical farm halverwege de Road, maar die staat niet meer op VRBO. Ook nog een keer bij Malamalama Rentals of iets dergelijks in Hana zelf. Hana Cabana is echt een aanrader, maar wel voor max 2 personen. Voordeel van overnachten is dat je alle tijd hebt om de omgeving rondom Hana te verkennen. Ook kan je 's morgens op tijd bij Oheo Gulch/Seven Sacred Pools arriveren voordat het druk wordt. En je kunt Pipiwai Trail lopen zonder te hoeven haasten. Hou er wel rekening mee dat je aan de regenachtige kant zit, dus ook wel regen kan treffen, maar op zich is dat wel weer mooi qua watervallen.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: Hawaii juli 2019.

Bericht door Marina B »

Allemaal dank voor jullie hulp. In 2019 gaan we niet naar Hawaii maar naar het ZW van de VS. Dat kreeg de meeste stemmen binnen de medereizigers.
Ook mooi. Ik bewaar Hawaii voor 2020 :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer