Cruise eilanden Hawaii met Pride of America

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
USA&Cruise
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2018, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 9

Cruise eilanden Hawaii met Pride of America

Bericht door USA&Cruise »

Hoi, wij gaan in september naar Hawaii en hebben een cruise met Norwegian Cruise Line geboekt vanaf Honolulu naar Maui, Hilo Big Island, Kona Big Island en Kauai. Dit leek ons een mooie manier om een aantal verschillende eilanden te ontdekken.

Is er iemand op dit forum die deze cruise ook al eens heeft gemaakt?
We hebben een aantal vragen en zouden graag ervaringen willen uitwisselen.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Cruise eilanden Hawaii met Pride of America

Bericht door Lennartc »

Ik heb de cruise niet gemaakt, maar als ik naar het schema kijk ga je vrij weinig zien:

Op big island ben je bijv. slechts 2x een soort van dag (je vertrekt alweer op 1800), dus je hebt niet echt de mogelijkheid het eiland te verkennen, enkel Kona en Hilo zelf.

En op Kauai verblijf je wel 1 nacht, maar op dag 2 vertrek je alweer om 1400.
Je zal met name veel eiland vanaf een schip zien en vrij weinig van de eilanden zelf.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Cruise eilanden Hawaii met Pride of America

Bericht door US-fanboy »

Vraag maar raak !

Als je wat ervaringen wilt lezen over cruisen en het schip zou je naar Cruisecritic.com kunnen gaan.
Klik hier voor hun subforum over de Pride of America.
Klik hier als je wilt kijken of er een Roll Call voor die cruise is.

Een Roll Call is dat mensen op het forum voor een bepaalde cruise zich aanmelden (op dat forum) en tips en tricks uitwisselen.
Behalve ervaringen uitwisselen wordt er ook regelmatig met elkaar excursies geboekt bij een lokale partij (dus niet via de cruise maatschappij die redelijk duur is).
En tijdens de cruise hebben ze dan ook vaak een meeting om elkaar eens in het echt te ontmoeten.
Als je het ontmoeten van mensen niet ziet zitten kun je in ieder geval de Roll Call in de gaten houden om te kijken of er praktische tips voorbij komen.
USA&Cruise
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2018, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Cruise eilanden Hawaii met Pride of America

Bericht door USA&Cruise »

Lennartc schreef:Ik heb de cruise niet gemaakt, maar als ik naar het schema kijk ga je vrij weinig zien:

Op big island ben je bijv. slechts 2x een soort van dag (je vertrekt alweer op 1800), dus je hebt niet echt de mogelijkheid het eiland te verkennen, enkel Kona en Hilo zelf.

En op Kauai verblijf je wel 1 nacht, maar op dag 2 vertrek je alweer om 1400.
Je zal met name veel eiland vanaf een schip zien en vrij weinig van de eilanden zelf.

Ik vind het wel meevallen hoeveel tijd je eigelijk nog op eilanden hebt. We hebben al vaker cruises gemaakt in de Caribbean en dan waren we er korter. Maui zijn we 2 dagen (2e dag vertrekken we op 18:00), inderdaad Big Island 1 dag Kona en 1 dag Hilo. Op Kauai inderdaad 2e dag vertrek op 14:00 maar dan varen we de hele middag langs de Na Pali Coast en dat is dan wel weer heel tof als je een hut met balkon hebt :)
Na de cruise blijven we nog 6 dagen op Oahu. Ons leek dit wel een mooie manier om de verschillende eilanden te bekijken zodat we voor een volgende keer weten welk eiland we langer willen bezoeken. We vliegen erna ook nog voor een week naar L.A. en Las Vegas.
USA&Cruise
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2018, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Cruise eilanden Hawaii met Pride of America

Bericht door USA&Cruise »

US-fanboy schreef:Vraag maar raak !

Als je wat ervaringen wilt lezen over cruisen en het schip zou je naar Cruisecritic.com kunnen gaan.
Klik hier voor hun subforum over de Pride of America.
Klik hier als je wilt kijken of er een Roll Call voor die cruise is.

Een Roll Call is dat mensen op het forum voor een bepaalde cruise zich aanmelden (op dat forum) en tips en tricks uitwisselen.
Behalve ervaringen uitwisselen wordt er ook regelmatig met elkaar excursies geboekt bij een lokale partij (dus niet via de cruise maatschappij die redelijk duur is).
En tijdens de cruise hebben ze dan ook vaak een meeting om elkaar eens in het echt te ontmoeten.
Als je het ontmoeten van mensen niet ziet zitten kun je in ieder geval de Roll Call in de gaten houden om te kijken of er praktische tips voorbij komen.
Dank je wel voor je reactie! Op Cruisecritic en heel veel andere websites heb ik inderdaad al veel informatie gelezen. We hebben al meerdere cruises gemaakt en ik heb ook de Shipmate app waar je ook fellow cruisers ziet en vragen kan stellen.
Via Amerikaanse websites kan je echt heel veel vinden maar ik was benieuwd naar ervaringen van Hollanders :)
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Cruise eilanden Hawaii met Pride of America

Bericht door RNA »

Wij doen ook een cruise naar Hawaii in september, maar dan met Royal Caribbean (Radiance of the Seas) !
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer