Welke benodigdheden meenemen?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Miezje21
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2018, 00:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Welke benodigdheden meenemen?

Bericht door Miezje21 »

Hoi allemaal!

Ik heb al veel tips voorbij zien komen, bedankt hiervoor!
Wij gaan van 10 tot 27 september 2018 naar Hawaii, onze huwelijksreis :D
Welke benodigdheden heb je op Hawaii nou echt nodig? Welke kleding, accessoires enzovoorts...
Daarnaast ben ik op zoek naar wat tips betreft de indeling van onze reis.
We komen aan op Honolulu en vliegen ook weer vanaf Honolulu (we ook alleen nog maar een vlucht). Wij hebben wat rond gelezen en tot nu toe trekt Mauai en Kauai ons aan om rond te reizen en te verblijven! Alle tips en tricks zijn welkom:D
Alvast bedankt!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Welke benodigdheden meenemen?

Bericht door lauravanderklugt »

Het is een tropische bestemming, maar zeker kans op regen, dus zomerkleding, maar ook een dun regenjack/poncho. Zeker als je gaat hiken. Zelf neem ik altijd warm vest mee voor 's avonds en de airco's in restaurants. Gelukkig zijn er op Hawaii wel de nodige buiten terrassen, maar ook genoeg plekken met ijskoude airco. Muggenspray zeker niet vergeten als je de natuur in gaat (Road to Hana bijv)

Voor 17 dagen (uit en thuis neem ik aan) heb je zo'n 14 dagen daar te besteden, dan zou ik niet meer dan 3 eilanden doen. Zelf zou ik Big Island toevoegen qua diversiteit in natuur en de actieve vulkaan, maar hangt ook zeker af van je voorkeuren. Ik zou zeggen Oahu (3 dagen) Maui (5 dagen) Big Island (6 dagen) maar weet dat ook veel mensen Kauai prachtig vinden qua natuur. Na Pali Coast en Waimea Canyon zijn echt een bezoek waard, maar wel ook erg weersafhankelijk (alhoewel september best een goede tijd is) Waimea Canyon heb ik vaker dichte mist gehad en Na Pali kan je doen met intensieve hike, boottocht of dure helikopter/vliegtuigtour. Op Big Island heb je actieve vulkaan, snorkelen met manta rays, dolfijnen, Waipio Valley. Mauna Kea, veel mooie en diverse stranden. Kona aan het water met veel gezellige restaurants en winkeltjes en watervallen en natuur in overvloed. Naar Maui zou ik gaan voor de Road to Hana en Haleakala. Ook daar veel leuke, gezellige plaatjes aan West en Noordkant. Het blijft een lastige keuze. Oahu, Kauai, Big Island is ook nog een optie.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Welke benodigdheden meenemen?

Bericht door tosca »

Wij hebben van de zomer Oahu, Kauai & Big Island gedaan. Omdat wij van de drukte van steden houden hebben we 5 dagen op Waikiki gezeten, 3 dagen op Kauai en 5 op Big Island (en hadden we nog 2 residagen om tussen de eilanden te reizen). Voor ons was dat de perfect verdeling.

Zoals Laura zegt zijn Napali Coast en Waimea Canyon wel echt de moeite waard. Wij hebben inderdaad de helikoptervlucht gedaan (prive-tour), heel veel geld maar echt een hele toffe ervaring. Voor ons was dit wel echt een hoogtepunt van de reis.

Ik zou je dus niet beperken tot allen Maui & Kauai, dat zou echt zonde zijn van al het andere mooie wat er te zien is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer