Hawaii; where to start

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
sharonvte
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2015, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 5

Hawaii; where to start

Bericht door sharonvte »

Hoi Allemaal,

September 2018 willen mijn twee zussen en ik naar Hawaii, voor ca. 2 tot 3 weken (afhankelijk van de kosten). Voor het eerst weet ik niet goed waar te beginnen en worstelen we een beetje met de vraag of we de reis los/zelf boeken (wat voor California uitstekend is gegaan) of dat een pakketreis op maat handiger/voordeliger is.
Onze eilanden voorkeur op dit moment: Ohau, Maui en Big Island.

Kan iemand mij misschien helpen met deze beginvraag en daarvoor welke organisaties/websites?

Alvast ontzettend bedankt voor alle mogelijke info en tips.
Groetjes,
Sharon
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hawaii; where to start

Bericht door harryh »

Zelf boeken heeft mijn voorkeur en doen de meeste forumleden; pakketreizen Hawaii vind ik veel te duur. Begint met vliegtickets, wij zijn deze zomer (juli-augustus) geweest met tickets tijdens een flashsale vorig jaar september voor echt weinig te hebben gekocht. Op dit forum vind je voorbeeld routes, verblijfplaatsen en ideeën voor de vluchten tussen de eilanden. Wij hebben alle huizen voor het verblijf bij Homeaway geboekt. Auto huren doe je zelf bij bijv. Hertz of Alamo.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii; where to start

Bericht door lauravanderklugt »

Ik boek tegenwoordig alles zelf, maar eerste keren zijn we via Pacific Island Travel gegaan en zij hebben soms leuke deals.
Zelf doen is ook prima te doen (helemaal als je al vaker zelf in Amerika geboekt hebt), maar verdiep je vooraf in de eilanden zodat je een goede verdeling maakt qua dagen op welk eiland.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii; where to start

Bericht door Bravy »

Ja, zelf boeken heeft ook mijn voorkeur. Dan ben je maximaal flexibel. Kost wel meer tijd aan voorbereiding, maar je hebt nog een jaartje... :lol:
2 weken is wel erg kort; ik zou toch minstens 3 weken gaan voor zo'n verre afstand. Je bent ook minimaal 2 hele dagen onderweg en misschien wel langer.
Als budget een issue is bedenk dan dat je ook nog vluchten tussen de eilanden moet boeken en dat het leven op Hawaï duurder is dan op het vaste land van Amerika.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hawaii; where to start

Bericht door M & M »

Twee weken is inderdaad kort voor Hawaii, want het is een flink end vliegen :).

Probeer allereerst multi-city ticket te boeken voor de heen en de terugreis. Bijvoorbeeld heen AMS-Kauai en terug AMS-Oahu. Dat scheelt een reisdag en een vlucht tussen de eilanden. Boek daarna de vluchten tussen de eilanden via Haiwaiian of Mokulele. Behalve Big Island kan je op elk eiland vaak wel af met één accommodatie. Gebruik dan Homeaway, Aloha Condo's of natuurlijk AirBnB. Zo kan je het lekker allemaal zelf uitzoeken en ben je flexibeler dan met een pakketreis.
sharonvte
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2015, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hawaii; where to start

Bericht door sharonvte »

Ontzettend bedankt allemaal voor jullie reacties. Leuk om te lezen dat de insteek hetzelfde is van jullie allen :)
Ik ga verder met uitzoeken en plannen. Nogmaals super bedankt, hier kan ik mee vooruit!
Groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hawaii; where to start

Bericht door Matan »

Wij hebben Hawaii 2x2 weken gedaan. Telkens 4 eilanden. Is wel even vliegen inderdaad, maar was wel te doen. Het weer in maart vond ik wel veel draaglijker dan nu in september. Nu was het echt vochtig en zweten bij het minste.
Beide malen naar Hawaii kunnen vliegen onder de 600 euro :)
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hawaii; where to start

Bericht door Lennartc »

ik vond 880 al goedkoop :thumbup: :thumbup: , voor 600 zou ik wel vaker gaan !
Vooraf had ik verwacht dat Hawaii duurder zou zijn dan het in de praktijk was. Volgens mij is alleen Maui qua resorts wel héél prijzig. Op Kauai en Big Island vond ik de hotels niet direct veel duurder. Mocht je inter-eiland vliegen met Hawaiian; boek dan first class; met bagage is het verschil tussen economy en first een héél klein prijsverschil.

Ik zou zo weer gaan voor 2 weken (netto), 2,5 week met heen & weer vliegen.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Hawaii; where to start

Bericht door Stan.Gobien »

Als je aanmeldt voor het Hawaiian airlines membership programma krijg je dacht ik gratis 1 stuk bagage.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii; where to start

Bericht door lauravanderklugt »

Je krijgt $10 korting als je lid bent en betaalt $15 voor je eerste koffer interisland. Op de 2e krijg je $15 korting, dus betaal je $20 ipv $35. Het geldt niet op vluchten naar de Mainland, maar als je met ze vliegt, zeker doen. Het geldt niet als je de vluchten via andere maatschappij boekt trouwens.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hawaii; where to start

Bericht door Lennartc »

Niet gratis, wel korting.
Het prijsverschil is een paar tientjes. Daarvoor krijg loungetoegang (op Honolulu) voor terug en uiteraard iets meer ruimte op de mega korte vlucht. Ik vond het wel grappig voor een keer.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer