Graag info voor rondreis Hawaii!

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Graag info voor rondreis Hawaii!

Bericht door Dar&Mel »

Hoi allemaal,

Aanstaande zomer 2018 gaan mijn vriend en ik een rondreis maken door Hawaii (can't wait!). We zijn er al vroeg bij, maar hadden wat vragen over het e.e.a. We gaan van 15 juli t/m 19 augustus en willen hierbij de eilanden Oahu, Kaui, Maui en Big Island aandoen.
Ons reisschema ziet er als volgt uit:

15 t/m 19 Oahu
20 t/m 28 Kaui
29 t/m 6 Maui
7 t/m 16 Big Island
17 t/m 19 Oahu

We komen aan en vertrekken weer vanaf Honolulu.

Wij zijn nu ook aan het kijken voor het huren van auto's. Wij vroegen ons af wat voor soort auto je nodig hebt voor welk eiland. Soms lees ik dat een SUV handig is, maar geldt dit voor elk eiland? Wanneer we op vakantie gaan, zijn wij beide 24 en krijgen wij dus een toeslag voor onder de 25 jaar. Daarom is het misschien goedkoper om niet op elk eiland een SUV te hoeven. Voor Oahu zijn wij sowieso niet van plan een auto te huren, maar willen dit op de andere eilanden wel doen.

Hebben jullie nog andere tips of must-sees dan horen wij dit graag! Leuke adresjes voor accommodaties staan wij ook voor open!

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Melanie
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Graag info voor rondreis Hawaii!

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Melanie, wat een heerlijk vooruitzicht.
Op Big Island zou ik voor een 4WD gaan (ze hebben ook kleine 2-deurs jeeps die zijn goedkoper dan suv), dan kan je net wat meer bezoeken (Waipio Valley, green sand beach) Het is wel goed om wat offroad ervaring te hebben. Op de andere eilanden is een gewone auto prima te doen. Op Oahu hebben wij de eerste keren geen auto gehuurd, maar de laatste keren wel en ben het eiland wel meer gaan waarderen daarvoor. Het lastige is alleen in Waikiki dat parkeren best duur is. Ik zou in ieder geval wel 1 of 2 dagen een auto huren om ook de rest van het eiland te zien. Bus kan wel, maar gaat je wel veel reistijd kosten.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Graag info voor rondreis Hawaii!

Bericht door Bravy »

Inderdaad, zoals Laura zegt, een heerlijk vooruitzicht... :D

Ik ben het echter niet helemaal met de keuze van Laura eens om een 4WD te kiezen op Big Island... Een paar argumenten:
- Een kleine 2-deurs Jeep kan best goedkoper zijn dan een gewone auto, hij drinkt zeker meer! En ik vermoed dat ze een stuk minder comfortabel zijn.
- Er is maar 1 verhuurder (Harper's) die het toestaat met een bij hem gehuurde 4WD naar de top van Mauna Kea te rijden. Harper's komt er bij de reviews niet geweldig goed vanaf.
- Volgens mij, maar correct me if I'm wrong, is er geen enkele verhuurder die Waipi'o Valley toestaat. Daar wil je ook helemaal niet rijden met hellingspercentages die oplopen tot 40% (op een onverharde weg). Een tour is een goed alternatief. Lopen ook... :wink:
- Kijk eerst naar de voorwaarden van de verhuurder. Sommige staan het gebruik op niet-verharde wegen helemaal niet toe. Doe je het dan toch, dan ben je niet verzekerd als je in de problemen komt.
- Buiten Mauna Kea en Waipi'o is Green Sand Beach misschien wel de enige andere hoofdattractie waarvoor je een 4WD nodig hebt; de rest van het eiland kun je prima "op 2 wielen" doen.

Wij hebben 2 jaar geleden Mauna Kea en Waipi'o met een tour gedaan, en Green Sand Beach hebben we over moeten slaan. Keuzes, keuzes, keuzes... :D
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Graag info voor rondreis Hawaii!

Bericht door harryh »

Kijk ook even naar dit draadje...
Wij zijn met 4 en waren blij met de full size SUVs 4x4 op alle eilanden, maar met 2 is dit anders uiteraard. Vind zelf op Big Island een 4x4 niet nodig maar wel handig, zo stonden wij bijna vast in het rulle zand bij de parkeerplaats op Hapuna Beach, was toen heel blij dat ik 4x4 kon inschakelen.
Op Oahu zou ik zeker een auto nemen en niet in een hotel op Waikiki gaan zitten (smaken verschillen uiteraard), als je dan een dagje Waikiki gaat doen valt parkeren wel mee. Wij zijn op een shopping center gaan staan trouwens.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Graag info voor rondreis Hawaii!

Bericht door lauravanderklugt »

Wij zijn al wat vaker geweest en daardoor steeds meer buiten de gebaande paden op Big Island. Deze zomer hebben we een huis gehuurd in Waipio Valley, dus hadden we wel 4WD nodig, maar inderdaad officieel ben je niet verzekerd en mijn man is heel ervaren bestuurder. Wij hebben bijna 2 weken in 2-deurs jeep rondgereden (inclusief kind). Was prima te doen, alhoewel natuurlijk niet zo luxe als een auto. Wel heb ik ook de ervaring dat we op gewone toeristische plekken echt blij waren met wat 4WD kracht omdat op Big Island het allemaal net wat ruiger, zanderiger, modderiger is. Factoren die meespelen in je besluit zijn rijvaardigheid, wat je wilt bezoeken en kosten.
Kostentechnisch is huren van een 4WD wel snel voordeliger dan excursies. Waipio Valley in kost je $59 pp en dan zie je maar een deel, Mauna Kea Summit tours zitten al snel op $200 pp. Mauna Kea vonden wij goed te doen met eigen 4WD. Alleen het laatste stuk is onverhard. Green Sand Beach kan je ook weleens tegen betaling door locals gebracht worden. Als je een 4WD overweegt is Big Island wel het eiland om het te doen. Op andere eilanden (uitz Lanai) is het niet nodig.
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Graag info voor rondreis Hawaii!

Bericht door Dar&Mel »

Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties! Ik krijg er gelijk nog meer zin in, maar nog even geduld! Ik denk dat we met jullie tips een "normale" auto nemen op Kaui en Maui en voor een 4x4 gaan op Big Island.

We gaan denk ik ook maar 1 a 2 dagen een auto huren op Oahu om het eiland verder te verkennen!

Ik ga me binnenkort maar eens verdiepen in leuke accommodaties.

Jullie in ieder geval bedankt!!
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Graag info voor rondreis Hawaii!

Bericht door Bravy »

Je zou ook nog diverse reisverslagen kunnen lezen om te bepalen waar je je accommodatie zou willen. En om te zien wat je allemaal kunt beleven... :D
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Graag info voor rondreis Hawaii!

Bericht door lauravanderklugt »

Er zijn heel veel mooie accomodaties. Tegenwoordig kiezen wij steeds meer Airbnb, vrbo.com, homeaway. Wel 1 tip; zorg dat je airco hebt. Wij zijn absoluut geen airco fans en hadden voor dit jaar niet in de zomer gereisd. We zaten er nu in juli/augustus en hebben echt wel een paar keer spijt gehad dat we geen airco hadden. Het is echt een stuk heter in die maanden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Graag info voor rondreis Hawaii!

Bericht door harryh »

Zelfde hier. Van de 4 homeaway huizen hadden er 2 geen airco en dat vonden we eind juli best afzien eerlijk gezegd. Aan de andere kant, een van de 2 lag in het zuid-oosten van Big Island, dus de regenkant, waar het 's nacht wel wat koeler werd en we volop van de tropische geluiden konden genieten met de ramen open, had wel wat ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer