Reis Jessyleo: Maui, Oahu en Las Vegas febr. 2018

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Jessyleo
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2017, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis Jessyleo: Maui, Oahu en Las Vegas febr. 2018

Bericht door Jessyleo »

Hallo,

Na 10 prachtige rondreizen op het "vaste land" komt er een lang gekoesterde wens uit: we gaan naar Maui en Oahu!
We hebben de tickets van LA naar Maui, dan naar Oahu en vanaf daar weer terug naar LA geboekt.(bij Hawaiian Airlines)
Op Maui verblijven we 7 nachten in een condo op het Maui Eldorado (via VBRO geboekt) in Kaanapali en op Oahu 7 nachten in het Park Shore hotel Waikiki dit is rechtstreeks via het hotel geboekt. Bij terugkomst in LA rijden we naar Las Vegas om daar nog een paar dagen door te brengen om daarna op ons gemak weer terug te rijden naar LA voor de terugvlucht naar Amsterdam.
We wachten op de KLM werleddealweken om de vlucht van Amsterdam naar LA te boeken. Op Maui huren we een kleine auto, op Oahu niet, misschien een dag om het eIland rond te touren, maar daar zullen we veel met de Waikiki Trolley en The Bus gaan doen.
Ik heb een paar vragen voor de ervaren Hawaiigangers en ik hoop hier antwoord op te kunnen krijgen:
1. We hebben ons erg verdiept in de road to Hana, en aangezien ik erg snel wagenziek ben, zie ik het eigenlijk niet zitten om hem te gaan rijden. Ik dacht zelf wel naar de Twinfalls te rijden en dan weer terug. Ik ben al wagenziek op HW 1 in CA stuk bij Big Sur en ben echt heel beroerd geweest op de 198 van General Sherman Three naar Tree Rivers. Ik heb een timelaps van de road to Hana op Youtube gezien en daar werd ik al beroerd van...heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee? (We willen niet onderweg overnachten dus dat is geen optie..)
2. Heeft iemand ervaring met de Roberts airportshuttle om van Honulu naar Waikiki te gaan? Hoe lang deden jullie erover? En was de terugreis (als je die geboekt hebt) vanaf het hotel naar het vliegveld op tijd?
3. Waar kunnen we het beste een auto voor een dag huren in Waikiki?
4. hoe lang van tevoren is het handig om aanwezig te zijn op Honulu airport voor de terugvlucht? We vliegen 19 februari terug en dan is het Presidentsday dus ik verwacht extra drukte. We vliegen om 08:00 naar LA en zelf dachten we er een uur of 6 te zijn, of raden jullie aan er eerder heen te gaan?

Ik hoop dat ik hier adviezen/antwoorden op kan krijgen, in ieder geval alvast bedankt voor de moeite!

Jessy
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Jessyleo: Maui, Oahu en Las Vegas febr. 2018

Bericht door Bravy »

Oei, die wagenziekte is dus echt een issue. Heb je al medicatie geprobeerd? De road to Hana. is echt een topper en mag je eigenlijk niet missen. Waarom wil je niet een nacht blijven? Dat zou de rit wat rustiger maken.
Ik zou je willen aanraden te overwegen om ook op Oahu een auto te huren. Oahu is groter dan Waikiki alleen en er is veel moois te zien. Wat de beste verhuurder is kan ik niet zeggen; wij hebben 2 jaar geleden met Alamo gereden en dat is goed bevallen.
Onze ervaring met de luchthavens is dat het een stuk rustiger is dan op Schiphol :lol: Eerder dan 2 uur van te voren lijkt me echt niet nodig.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Jessyleo: Maui, Oahu en Las Vegas febr. 2018

Bericht door lauravanderklugt »

Wat een heerlijk vooruitzicht.
Het eerste stuk van de Road to Hana is het minst bochtig, dus je zou kunnen kijken hoe ver het gaat. Je hebt wel veel plekken om te stoppen en het verkeer rijdt niet hard. Ik weet niet in hoeverre dat verschil maakt, maar highway 1 wordt in mijn herinnering harder gereden. Je kunt makkelijk even stoppen langs de vele plekken langs de kant. Als je vanaf Kanaapali komt en regelmatig stop zou ik gewoon een stuk rijden.
Ik heb geen ervaring met Roberts airportshuttle, maar Roberts Hawaii is de grootste touroperator op de eilanden volgens mij. Zij rijden ook de shuttle op Pearl Harbour naar Battleship Missouri en dat was een grote luxe touringcar. Lijkt me prima keuze, maar heb geen persoonlijke ervaring.
In heel veel hotels kan je bij de excursiedesk een auto huren. Er zit een klein depot in Waikiki (dacht van Alamo, maar anderen vast ook wel) Wij huurden toen een kleine auto, maar bij het ophalen kregen we een grote bak mee :-) Op zich kan je ook al vooraf boeken en gewoon afhaallocatie Waikiki, maar dan wel even checken of je hotel in de buurt zit.
Ik vind Honolulu airport vaak best wel druk. Er gaan veel vluchten en je moet zelf je koffers labellen en wegen. Ik zou echt zorgen dat je er om 6 uur bent. Persoonlijk zou ik iets eerder gaan, maar wij gaan altijd ruim op tijd zodat we op het vliegveld nog even tijd hebben om te eten en shoppen. Het is op Honolulu Airport bij de terminals vaak heel koud door de airco, dus hou daar rekening mee met kleding.
gr Laura
Jessyleo
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2017, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Jessyleo: Maui, Oahu en Las Vegas febr. 2018

Bericht door Jessyleo »

Goedemorgen,

Dank voor jullie antwoorden, daar kan ik al heel veel mee!
@Bravy: medicatie zou kunnen maar een primoluutje werkt niet in mijn geval; zal de huisarts eens vragen.., we willen niet overnachten omdat de condo al erg duur was ( we gaan 1 van de duurste tijden van het jaar..) en ik niet nog eens bijna 250 dollar extra voor een overnachting wil betalen (ook via airbnb!) terwijl de condo dat ook al kost.. :shock:
We willen wel een auto voor een dag huren, dus we gaan Waikiki wel uit hoor :wink:
Haunama Bay doen we met the bus, Daimond Head en Pearl Harbor met de Trolley, deze hebben een weekkaart voor 70 dollar in de voorverkoop, de "nieuwe" blauwe lijn heeft zelfs een 2,5 uur durende tour naar Halona Blowhole e.d. Verder zullen we "oud" Honolulu met de Trolley bezoeken. Kualoha ranch gaan we met een georganiseerde tour doen.(de quadtour lijkt ons geweldig)
@Laura; dank voor je antwoorden; ik las gisteravond laat dat gewoon een taxi nemen vanaf het vliegveld en terug eigenlijk net zo duur is maar wel veel sneller, daar ons maar even in verdiepen. Net als de autohuur; even kijken in de buurt van het hotel!
Wij zijn net zo met vliegvelden; liever te vroeg en nog lekker wat eten en winkeltjes kijken. Thanks voor de antwoorden!
Jessy
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Jessyleo: Maui, Oahu en Las Vegas febr. 2018

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Jessy. Nog een tip. Zorg dat je op tijd bij Hanauma Bay bent, want vaak is het al heel vroeg vol (helemaal in weekend) echt al voor 10 uur. Als dat niet lukt, is beste kans om eind van de middag te gaan, dan is er vaak wel weer ruimte.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Reis Jessyleo: Maui, Oahu en Las Vegas febr. 2018

Bericht door vinceG »

Mjah wagenziekte is lastig. Ik heb hem zelf niet gereden, maar de road to Hana staat zeker nog op het lijstje en heb er veel over gelezen en gezien. Mij lijkt deze weg niet voor iemand met wagenziekte..... Zou wel zonde zijn als je hem niet kan doen. Maar ook zonde als je het wel gaat doen en ziek bent.

Ik zou op Ohau voor de gehele tijd een auto huren. Het scheelt je zo veel tijd met alleen maar wachten op de diverse bussen. 2 jaar geleden dachten wij het ook met het openbaar vervoer te doen totdat ik alle kosten bij elkaar ging optellen en ging vergelijken met hoe lang we waarschijnlijk moesten wachten. Toen maar besloten toch een auto te huren. Nou dat was een prima besluit!
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Jessyleo: Maui, Oahu en Las Vegas febr. 2018

Bericht door lauravanderklugt »

Ik ben het eens met Vince zijn tip. Ik ben 4 keer op Oahu geweest. Eerste 2 keer zonder auto met 1 dag autohuur, maar andere dagen heeft reizen met openbaar vervoer ons best veel tijd gekost die we beter hadden kunnen besteden. Laatste 2 keer met auto en sinds deze keren vind ik Oahu een veel leukere bestemming omdat we veel meer hebben kunnen zien en doen. Hou wel rekening met hoge parkeerkosten in Waikiki.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Jessyleo: Maui, Oahu en Las Vegas febr. 2018

Bericht door Stan.Gobien »

Opgepast met ter plaatse huren van auto's via excursiedesks en conciërges. Zorg dat je zeker full CDW/LDW en SLI verzekeringen hebt. Voor Amerikanen zijn deze meestal niet nodig en onervaren verkopers weten soms niet dat Europeanen dit wel nodig hebben. Als je op voorhand via officiële websites (met correct land te kiezen) of Europese brokers huurt dan heb je wel de benodigde verzekeringen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer