Ervaring Island Air

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Ervaring Island Air

Bericht door Matan »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met Island Air? HNL-KOA geboekt voor 10 september. Boeking gemaakt in februari. 30 juli ontvang ik een mail met een schedule change: we werden op een andere vlucht geplaatst die vroeger vertrok.
Aangezien ik vandaag niet meer aan de reservatie kon heb ik hen gebeld: blijkbaar zijn we wederom geplaatst op de 1e vlucht ( volgens originele boeking) maar die wel 45 min later vertrekt.

Ik vroeg waarom ik niet op de hoogte werd gesteld, kon men mij enkel bevestigen dat er inderdaad geen mail werd gestuurd. Heb nu wel een bevestiging gekregen per mail.

Nog iemand dergelijke zaken gehad? Uit voorzorg ga ik toch nog eens bellen 2 dagen voor de vlucht om te horen wat het is. De uren zijn wel wat minder leuk nu, maar is niet meteen een ramp.. Vlucht is nu om 12u smiddags.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaring Island Air

Bericht door harryh »

Nope, maar vliegen tussen de eilanden is een stuk relaxter dan op het vaste land, komt goed :)
:offtopic: De afgelopen weken 4 vluchten met Hawaiian gemaakt. Allemaal keurig op tijd, zelfs als het binnenkomende vliegtuig pas een half uur voor vertrek aankomt, wat meestal zo is. Gaat allemaal snel en op die kleine vliegvelden is er nauwelijks wachttijd om op te stijgen. En open lucht terminals zijn een aparte ervaring.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Ervaring Island Air

Bericht door lauravanderklugt »

Ik heb in het verleden weleens met Island Air gevlogen, maar dat is al even terug. Prima ervaringen mee. Ze zitten soms wel in de commuter terminal dus check even goed waar je moet zijn. Wij moesten toen best stukje lopen met de koffers. De interisland vluchten zijn inderdaad veel relaxter en vertrekken vaak op tijd. Zorg dat je op tijd bij de gate bent, want die gaat vaak echt op tijd dicht. Heb al paar keer meegemaakt dat toestel al 15 min vantevoren gaat taxieen (was wel bij Hawaiian)
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Island Air

Bericht door Matan »

Is idd wel relaxter, maar uiterard moet ik wel weten op welke vlucht ze mij nu gestoken hebben :D .
Island Air in Honolulu is inderdaad bij commuter terminal. Hopelijk zal het Alamo busje dichtbij stoppen? ;)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaring Island Air

Bericht door harryh »

Is een minuut of 5-10 lopen naar de rental busjes.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Island Air

Bericht door Fienemien »

Hallo,

Wij hadden in juli 2 vluchten met Hawaiian en 1 met Island Air.
Bij allemaal hebben we schedule changes gekregen...
Maar bij de Island Air zijn we ook op een andere vlucht gezet, zonder mail-bevestiging. Dus ben er ook moeten achter komen door onze boeking te checken...
Op zich was de rest van onze ervaring met hen wel correct: op tijd vertrokken, bagage ok,...
Dus zelf checken is de boodschap!

Succes!
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Island Air

Bericht door Matan »

Hier had ik dus wél bevestiging gekregen dat we op andere vlucht zijn gezet, maar geen bevestiging gekregen toen we terug op de originele vlucht werden geplaatst. Reservatie checken op de site gaf ook telkens foutmelding. Nu kan ik het wel weer op de site checken nadat ik gebeld had. Dus waarschijnlijk stond er nog iets fout in hun systeem.

Maar ik veronderstel dat ik de dag voordien online kan inchecken, dan zal ook wel blijken hoe de vork in de steel zit.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Ervaring Island Air

Bericht door vinceG »

In 2015 ook in eerste instantie geboekt bij Island air. Na 3 keer schedule change zonder dit door te geven had ik er genoeg van. Heb toen kunnen annuleren en een vlucht bij hawaiian geboekt.
Met mokulele geen enkele schedule change gehad en ook veel duidelijkere communicatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer