Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Nici »

Eindelijk gaat het er dan toch van komen: volgend jaar gaan wij naar Hawaii!
We zitten nog wat te rommelen met de indeling:
- gaan we 3 of 4 eilanden doen? en in welke volgorde?
- hoe lang blijven we op elk eiland?

Ter informatie:
- we zijn 2 volwassenen en ons zoontje van 3.
- we komen aan op Honolulu en moeten ook vanuit Honolulu weer naar LA. Helaas, maar anders kosten onze tickets zo veel meer. We reizen nl. op een wereldticket en komen vanuit Auckland aan op Hawaii.
- we hebben om en nabij 26 dagen: van 16 maart tot ongeveer 13 april.
- we houden van fotograferen, natuur, mooie verlaten plekjes, leuke strandjes, watervallen en foodtrucks. Van wandelen houden we ook, maar met een kleine van 3 gaan we ervan uit dat 5 km toch echt wel het maximum is. Alles meer is meegenomen!
- we verblijven het liefst niet in grootschalige accommodaties, onze voorkeur gaat uit naar huisjes en B&B's.

Wat hebben we in gedachten
Optie 1:
Dag 1 t/m 6 Oahu
Dag 7: reisdag
Dag 8 t/m 12: Kauai
Dag 13: reisdag
Dag 14 t/m 17: Maui
Dag 18: reisdag
Dag 19 t/m: 26 Big Island
Dag 27: terug naar Oahu en doorvliegen naar LA

Dag 1 is 16 maart, dag 27 is 12 april

Optie 2:
We komen dus vanuit Nieuw-Zeeland naar Hawaii. In NZ hebben we dan 6,5 week gecamperd, dus het lijkt ons ook wel fijn om dan even een dikke halve week even heel rustig aan te doen en weer even wat luxe van een echt huis te hebben :D . Ik heb echter geen idee op welk eiland we dit dan het beste kunnen doen. Heeft iemand daar tips voor? En als we dat doen, denk ik dat we beter 3 eilanden kunnen pakken. Ik denk dat Maui dan zou afvallen.

Optie 3:
Zoals de planning er nu uit ziet vliegen we 24 april terug naar Amsterdam. We hadden in gedachten om nog 1,5 week rondom LA te doen (van 13 tot 23 april). We zouden daar ook nog een paar dagen vanaf kunnen pakken voor Hawaii, dan hebben we misschien wel voldoende tijd voor 4 eilanden. We willen wel minimaal een week rondom LA verblijven omdat de vlucht naar Nederland dan minder lang is.

De vragen die ik heb zijn dus:
- op welk eiland zouden jullie aanbevelen om even lekker rustig aan te doen?
- pakken we zo voldoende tijd voor alle eilanden? Of zouden jullie dan meer dagen adviseren?
- als we 3 eilanden pakken, welke zouden jullie dan niet doen?
- is de volgorde volgens optie 1 een beetje logisch? Ik heb ergens gelezen dat je naar en van Kauai niet naar en van alle eilanden kan vliegen, maar heb geen idee welke dit zijn.
- hebben jullie ervaringen met boeken via VRBO of homeaway en misschien tips voor leuke huisjes?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Bravy »

Hi Nici,

Een mooi vooruitzicht!

- op welk eiland zouden jullie aanbevelen om even lekker rustig aan te doen?
Dat kan in principe op alle eilanden, maar Oahu is een prima keuze. Mooie stranden en een grote stad (Honolulu) voor de afwisseling.

- pakken we zo voldoende tijd voor alle eilanden? Of zouden jullie dan meer dagen adviseren?
Aangezien jullie eerst een paar dagen rustig aan willen doen zou ik ervoor opteren om die halve week LA bij Hawaï te plakken. Als je aan een week LA niet genoeg hebt kun je daar nog wel een keer naar toe. Maar Hawaï is zoveel mooier. Ik zou dan 1 dag extra nemen voor Kauai en 2 voor Maui.

- als we 3 eilanden pakken, welke zouden jullie dan niet doen?
Ik zou ze alle vier doen! :lol:

- is de volgorde volgens optie 1 een beetje logisch? Ik heb ergens gelezen dat je naar en van Kauai niet naar en van alle eilanden kan vliegen, maar heb geen idee welke dit zijn.
Ja, de volgorde is logisch; je kunt van Kauai niet naar Big Island.

- hebben jullie ervaringen met boeken via VRBO of homeaway en misschien tips voor leuke huisjes?
Ja, met beide, maar ik zou eerst het reisschema vaststellen; de details komen later... :wink:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Nici »

Fijn om te horen dat de volgorde zo logisch is!
Ik denk dat we idd iets meer tijd moeten nemen voor Hawaii, in de omgeving van LA komen we vast nog wel eens. :D
We zijn overigens in LA al eens 3 dagen geweest op een eerdere reis. We willen daar ongeveer een week zijn voordat we terugvliegen naar NL. Dat geeft ons genoeg tijd om te wennen aan het tijdverschil en dan hoeven we ook niet te snel weer door te vliegen. Ik vermoed dat we op zoek geen naar een huisje ergens tussen LA en San Diego in.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Co01015
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2014, 18:36

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Co01015 »

Hi Nici,

Ik zie dat Bravy al heeft gereageerd, hij heeft ons de beste mooiste tips gegeven op onze reis een jaar geleden, hier onze ervaringen / aanvullingen:

- op welk eiland zouden jullie aanbevelen om even lekker rustig aan te doen?
Alle eilanden zijn geschikt om het rustig aan te doen; het eiland met de meest relaxte sfeer vonden wij Kauai. Mooie natuur, minder toerisme, mooie stranden, alles goed bereisbaar. Alle eilanden hebben iets unieks. Oahu vonden we ook erg afwisselend (was ons 1e eiland dus dan is alles ook net even iets mooier, unieker, aparter en nieuw) maar met erg veel toerisme vooral rond Waikiki, maar mooie Zuidkust en mooie stranden aan de Noordkust. Maui, veel canadezen, mooi eiland met Road to Hana en Haleakala NP, Lahaina en de Noordkust, Iao Needle. BI hadden wij te weinig tijd voor (9 dagen) vonden we achteraf, was ook ons laatste eiland, dus ook wel op en vermoeid van zoveel indrukken; hier hebben we wel de lava in zee zien stromen, uniek!
- pakken we zo voldoende tijd voor alle eilanden? Of zouden jullie dan meer dagen adviseren?
Vier eilanden kan, keuzes maken. Met de kennis van nu zou ik doen: Oaha 5 dagen, Kauai 7 dagen, Maui 7 dagen, BI 10 dagen (of wat je extra hebt)
- als we 3 eilanden pakken, welke zouden jullie dan niet doen?
Ik zou ze wel alle vier doen met de tijd die je hebt, kiezen is moeilijk en heel persoonlijk.
- is de volgorde volgens optie 1 een beetje logisch? Ik heb ergens gelezen dat je naar en van Kauai niet naar en van alle eilanden kan vliegen, maar heb geen idee welke dit zijn.
Zie antwoord van Bravy
- hebben jullie ervaringen met boeken via VRBO of homeaway en misschien tips voor leuke huisjes?
We hebben alles met homeaway VRBO geboekt, als je weet waar je wilt verblijven help ik je graag verder
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door vinceG »

Ja ik kan er weinig meer aan toevoegen.
Mocht je de tijd ervoor hebben zou ik ook zeker de 4 eilanden doen!

Om rustig en relaxed te beginnen zou ik persoonlijk eerst doorvliegen naar Kauai en niet beginnen op Oahu. Zeker omdat je aangeeft niet van grootschalig te houden en erg van de natuur bent.

Wij hebben ook vrijwel alles via homeaway/VRBO gedaan (ook op andere plekken dan hawaii) en dat is prima bevallen!
Co01015
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2014, 18:36

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Co01015 »

Hi Nici,

Ik zie dat Bravy al heeft gereageerd, hij heeft ons de beste mooiste tips gegeven op onze reis een jaar geleden, hier onze ervaringen / aanvullingen:

- op welk eiland zouden jullie aanbevelen om even lekker rustig aan te doen?
Alle eilanden zijn geschikt om het rustig aan te doen; het eiland met de meest relaxte sfeer vonden wij Kauai. Mooie natuur, minder toerisme, mooie stranden, alles goed bereisbaar. Alle eilanden hebben iets unieks. Oahu vonden we ook erg afwisselend (was ons 1e eiland dus dan is alles ook net even iets mooier, unieker, aparter en nieuw) maar met erg veel toerisme vooral rond Waikiki, maar mooie Zuidkust en mooie stranden aan de Noordkust. Maui, veel canadezen, mooi eiland met Road to Hana en Haleakala NP, Lahaina en de Noordkust, Iao Needle. BI hadden wij te weinig tijd voor (9 dagen) vonden we achteraf, was ook ons laatste eiland, dus ook wel op en vermoeid van zoveel indrukken; hier hebben we wel de lava in zee zien stromen, uniek!
- pakken we zo voldoende tijd voor alle eilanden? Of zouden jullie dan meer dagen adviseren?
Vier eilanden kan, keuzes maken. Met de kennis van nu zou ik doen: Oaha 5 dagen, Kauai 7 dagen, Maui 7 dagen, BI 10 dagen (of wat je extra hebt)
- als we 3 eilanden pakken, welke zouden jullie dan niet doen?
Ik zou ze wel alle vier doen met de tijd die je hebt, kiezen is moeilijk en heel persoonlijk.
- is de volgorde volgens optie 1 een beetje logisch? Ik heb ergens gelezen dat je naar en van Kauai niet naar en van alle eilanden kan vliegen, maar heb geen idee welke dit zijn.
Zie antwoord van Bravy
- hebben jullie ervaringen met boeken via VRBO of homeaway en misschien tips voor leuke huisjes?
We hebben alles met homeaway VRBO geboekt, als je weet waar je wilt verblijven help ik je graag verder
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door lauravanderklugt »

Ik zou ook voor meer dagen op Hawaii gaan ipv LA. Wij zijn vorig jaar voor eerst met zijn drietjes naar Hawaii geweest toen onze dochter 3 jaar en 10 maanden was. Op Oahu hebben we toen Waikiki Banyan geboekt via https://www.kokoresorts.com/ (met vrbo als code kregen we extra korting) Zij hebben fijne appartementen middenin Waikiki, vlakbij strand, park, dierentuin. Lekkere plek om te starten en met alle voorzieningen in je appartement. Wel wat minder natuur aan die kant, maar met een kleine zou ik zeker een huurauto adviseren en Waikiki Banyan is inclusief parkeren.
We zijn die reis ook naar Maui geweest en onze dochter heeft zelfs Pipiwai trail gelopen naar de waterval aan het eind van de road to Hana. In maart heb je misschien nog kans om walvissen te zien. Op Maui hadden wij ook een appartement gehuurd in Maalaea. Zit je bij de haven en supercentraal. Wij zagen de walvissen in februari toen dagelijks door het water springen Ik adviseer altijd om over de Road to Hana meerdere dagen te doen en in omgeving Hana te overnachten. Wij hadden een leuk huisje via vrbo maar die staat er nu niet meer op. Het is wel wat duurder, maar met wat zoekwerk zou je nu nog wel wat kunnen vinden wat betaalbaar is.
Kauai is ook zeker aan te raden omdat jullie van natuur houden. Daar zaten we afgelopen februari, maar hadden we een hotel. Ik kon niets beters vinden in die periode (hoogseizoen) Zelf vind ik de mooie natuurstukken wat minder geschikt voor jonge kinderen. Big Island is mijn favoriet momenteel omdat het zo divers is. We waren er in februari en gaan binnenkort weer (in combinatie met Oahu (noordkust) en Lanai) Als je de vulkaan wilt zien, verblijf daar dan minimaal 1 nacht. Aan de oostkant is ook veel mooie natuur, watervallen, jungle en Waipio Valley. Over een paar weken overnachten wij in de vallei via Airbnb https://www.airbnb.nl/rooms/12095554?lo ... o%20valley Je hebt dan wel een 4WD nodig om de vallei in te rijden (alhoewel de eigenaar ook vervoer kan regelen de vallei in en uit) Ik kan nog veel meer tips geven, dus vraag gerust (wij zijn er ooit getrouwd, onze dochter heeft een Hawaiiaanse naam Leilani, en we gaan binnenkort voor de 7e keer en 3e keer met Leilani)
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Nici »

Op basis van o.a. jullie reacties hebben we besloten dat we er 5 dagen aanplakken. :thumbup: we vliegen dan op 17 april naar LA.
Deze week willen we de vluchten vastleggen en dan ga ik plannen maken per eiland. Dan kom ik zeker terug voor meer tips!
Heb me al een beetje verdiept in Oahu, denk dat we voor een apartement in de buurt van Waialua gaan of zouden jullie toch adviseren in de buurt van Waikiki? De code vrbo werkt denk ik niet meer voor kokoresort.
We zijn van plan om op elk eiland een auto te huren.
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door lauravanderklugt »

Hangt er erg van af wat je wilt gaan doen in die periode. De stranden aan de noordkust zijn in de winter erg ruig en niet geschikt voor zwemmen en snorkelen. Het is dan ook hoogseizoen voor de surfers dus erg druk en langzaam rijdend verkeer.
Wij zitten deze zomer hier: www.vrbo.com/73249
Persoonlijk zou ik voor Waikiki gaan met een kleine. Je zit centraler, meer te zien en doen en beter weer. Ook diverse natuur en mooie wandelingen aan de zuidoost kant.De code werkt inderdaad niet meer, maar prijs/kwaliteit voor middenin in Waikiki is ook zonder korting goed.
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Nici »

Wat me minder trekt aan Waikiki is de hoogbouw. Ik denk dat het fijn is als ons zoontje in een tuin (of iets wat daarop lijkt) lekker kan spelen en niet perse in een appartement op 7 hoog binnen moet blijven. Daarentegen heeft de dichtbijheid van zoveel attracties natuurlijk wel zijn voordelen.

Heeft iemand op Oahu wel eens overnacht bij Kailua of Kaneohe? Hoe zit het daar met de hoge golven in maart?
Ik denk dat we Oahu als eerste eiland gaan doen (en dus niet doorvliegen naar Kauai), want we komen vanuit Auckland en hebben dan net bijna 9 uur gevlogen en dan willen we liever niet meteen weer in een vliegtuig stappen.

ik zit aan de volgende indeling te denken:
Dag 1 t/m 6 Oahu (6 dagen)
Dag 7 reisdag
Dag 8 t/m 13 Kauai (6 dagen)
Dag 14 reisdag
Dag 15 t/m 20 Maui (6 dagen)
Dag 21 reisdag
Dag 22 t/m 32 Big Island (11 dagen)
Dag 33 terug naar Oahu en door naar LA

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Nici »

@laura: die link van vrbo doet het niet
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door lauravanderklugt »

He wat vreemd bij mij doet hij het wel. En als je op rental nummer 73249 zoekt?

We hebben dit jaar trouwens in een andere appartement gezeten Waikiki Sunset ook via Koko Resort Dat ligt naast Banyan. Dat lag naast school met groot grasveld en speeltuin. Buiten schooluren speelden er veel kinderen (officieel stond er wel een bord dat het privéterrein was) Ook zit je dan tegenover de dierentuin en het park. We hoorden vanaf ons balkon de leeuwen brullen :-)
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Nici »

De vluchten van en naar Hawaii liggen vast. :D
We komen op vrijdag 16 maart aan op Honolulu en vliegen op dinsdag 17 april naar LA (vanaf HNL).
Dus nu kan het grote plannen beginnen!
De binnenlandse vluchten op Hawaii willen we nu gaan boeken. Ik dacht aan de volgende verdeling:
16 maart - 23 maart Oahu (7 nachten)
23 maart - 30 maart Kauai (7 nachten)
30 maart - 6 april Maui (7 nachten)
6 april - 16 april Big Island (10 nachten).

We willen van Maui naar Hilo en van Kona naar Oahu/Honolulu.
We vliegen op 16 april al naar Oahu zodat we de volgende dag op het gemak onze vlucht naar LA pakken (11.00 uur).
In verband met onze wereldticket kunnen we alleen vanaf HNL naar LA vliegen.

Wat denken jullie van deze indeling? 1 dag van Oahu en Maui afsnoepen ten gunste van Big Island?

Ik ben me verder aan het orienteren op huisjes via vrbo (de link doet het weer laura) en airbnb. Klopt het dat ik voor Oahu, Kauai en Maui me het beste kan oriënteren op huisjes aan de zuid- en westkant (omdat we nog in de wintermaanden zitten)? Op Big Island willen we iig een paar dagen bij de vulkaan in de buurt overnachten. Tips welkom!

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door M & M »

Ik zou de indeling zo laten. Die twee dagen kan je beter op Oahu en Maui besteden dan aan Big Island toevoegen. In 10 dagen kan je daar echt wel alles doen.

We hebben geen ervaring met de winter. Maar wat betreft de locaties: Op Kauai heb je één grote weg die het noordwesten met het zuidwesten verbindt (in het westen heb je de Napali Coast). Ik zou halverwege die weg zitten, rond Kapaa, vanuit daar kan je alle kanten van het eiland bezoeken. Op Oahu is het vooral de keuze tussen de grote stad Honolulu of de countryside in het noorden/noordoosten.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door lauravanderklugt »

Prima indeling. Op Kauai is Kapaa inderdaad goede omgeving om centraal te zitten. Wij zijn tot nu toe altijd in herfst/winter geweest en prima weer en andere rijdt je een stukje naar de zon. Poipu is ook populair, maar persoonlijk vind ik dat te ver van de noordkust afzitten, dus Kapaa is veel centraler en meer voorzieningen qua restaurants/winkels.
Op Maui hebben wij in de winter in Kihei en Maalea Harbor gezeten. Laatste was wel wat winderig, maar heel centraal en de plek in whalewatch seizoen (toen wij daar zaten) Konden vanaf onze balkon de walvissen elke dag zien. De echte Westkust Kaanapali, Lahaina is ook populair bij toeristen en wat duurder over het algemeen. Het licht ook wat minder centraal als je naar de andere attracties wilt zoals Hana, Haleakala. Die kant heeft met name heel veel stranden.
Co01015
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2014, 18:36

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Co01015 »

Wij hebben op de volgende plekken geslapen:

Twee volwassenen en zoon van 17 jaar
Oahua www.vrbo.com/315560 in Kaneohe, mooi eigen huis op grond van de eigenaar, heel rustig, grote tuin met mooie lanai, alle faciliteiten, alles goed bereikbaar (zouden we weer doen qua ligging en huis en grootte echt perfect voor eerste kennismaking met Hawaii, wij waren echt blij dat we niet bij Waikiki sliepen)
Volcano www.vrbo.com/403855 In Volcano, mooi huis, palenwoning, wel met trap bereiken, op 5 minuten van Volcano, echt een apart schoon verblijf, heel rustig gelegen, bijna afgelegen, enkele woonhuizen rondom woning (zouden we weer boeken, apart huis, vlakbij park)
Hilo vrbo.com/720912, mooi huisje bij de eigenaar op het terrein, heel schoon, klein, compact, met tuin (prima verblijf, niets speciaals); we zouden een tweede keer niet meer in deze omgeving blijven omdat we het niet zo;n leuk deel van BI vinden
Waikoloa, prachtig appartement aan de golfbaan Vista Waikoloa 840682 via Homeaway (kan het niet meer vinden onder dit nummer, maar genoeg alternatieven daar) (was voor ons afsluiter van vakantie, daarom een super de luxe verblijf gekozen); echt zon strand bestemming deel van BI, Lava Lava Beach bezocht om heerlijk te eten en zonsondergang. Noordkust goed te bereiken en Waipo'o Valley ook
Kauia verbleven we in noord en zuid, noord hele kleine studio, was maar voor twee nachten en toen prima en heel betaalbaar www.vrbo.com/628047 (voor ons net iets te klein), wel vlakbij alle bezienswaardigheden in het Noorden vlakbij Queens Bath (5 minuten lopen naar start van de wandeling); appartement in Poipu was schitterend, begane grond aan de kust the Makahuena,ik kan het nummer 628785 niet meer vinden via VRBO, maar genoeg alternatieven daar
Op de Road to Hana hadden we een bijzonder leuk verblijf Lani Maka'alae too (Hana), via de eigenaars site boeken, huisje in hele grote tuin, huis netjes, klein, leuke lanai én tegen over de Venus Pool
Het huis dat we hadden in Maui, Kihei, lag prima, maar was niet mooi, alles viel uit elkaar en in de omgeving veel zwervers, wel aan het strand en leuk zwembad, Kihei Garden Estate 483742 VRBO
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Nici »

Bedankt voor alle links (ook in de vorige berichten) naar vrbo en airbnb. We zijn ons hier flink aan in het verdiepen. Er is best al het één en ander weg (spring break in USA volgens mij).

Zouden jullie voor 2 of 3 locaties gaan op Big Island? Die in Hilo is helaas al bezet als wij er zijn.
Voor Kauai, Maui en Oahu willen we voor 1 locatie gaan of zouden jullie dit ook splitsen?

Nicoline
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door lauravanderklugt »

Kijk ook eens bij Kapoho / Puna gebied. Is wat verder van Volcanoes NP, maar weer is daar vaak iets beter en je kunt vanaf die kant ook de lava bekijken in Kalapana. Ook andere attracties zoals warmwaterpool, snorkelreef en Lava Tree State Park. Dit huis vonden wij echt super:
https://www.tripadvisor.nl/VacationRent ... awaii.html
Op Big Island in ieder geval 2 aan Kona en Hilo kant en derde is bij ons altijd Waipio geweest, maar daar heb je niet zoveel keuze, dus dat moet je echt aanspreken. Op zich is het met een excursie te zien, maar wij hebben zwak voor deze vallei en willen er graag overnachten.

Op de andere eilanden is 1 locatie prima, alhoewel sommige plekken wat minder centraal zijn, dus hangt ook af van je eigen keuze. Ga je op Kauai aan de Noordkust zitten dan is Waimea Valley een behoorlijk stuk rijden. Kapaa ligt veel centraler.
Op Maui kiezen wij liever voor centrale locatie dan westkust ivm afstand Hana en Haleakala. Dus hangt van je planning of wat beter is. Zelf kiezen wij er meestal voor om paar dagen in Hana eo te verblijven omdat daar zoveel te zien is.
Oahu is alles wel op reisafstand, dus 1 locatie goed te doen.
Frouck
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 08 apr 2014, 20:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Frouck »

Kijk ook eens op airbnb.nl, wij maken hier graag gebruik van tijdens vakanties.

Oahu Mililani - https://www.airbnb.nl/rooms/14659230
Big Island Kailua/Kona - https://www.airbnb.nl/rooms/11070467
Big Island Pepeekeo - https://www.airbnb.nl/rooms/9345776
Big Island Waimea - https://www.airbnb.nl/rooms/1941068

Dit is allemaal voor 2 gasten want wij gaan, verrassend, met z`n tweeën. Maar ik zie ook genoeg voor meerdere personen. ;-)

Can't wait!
Co01015
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2014, 18:36

Re: Reis Nici: hawaii in maart/april 2018

Bericht door Co01015 »

Ik zou op BI nu voor twee locaties gaan, in de buurt van Volcanoes en de NW kustlijn, ik zou niet meer snel in Hilo slapen. Maar goed BI was ook ons laatste eiland, al heel veel gezien en ervaren met als hoogtepunt de actieve vulkaan, we waren toen ook wel een beetje "op".

Voor Kauai hebben we het Noorden en Zuiden gedaan, eigenlijk is Kauai goed te doen vanuit 1 plek, zeker als je ergens in het midden aan de oostkust kiest. Ik kan die kust echter qua verblijf niet beoordelen, en zou een volgende keer zelf toch weer Noorden en Zuiden doen, Noorden is zo relaxed om te verblijven en Zuiden bij de Canyon ook, je bent dan direct bij alle wandelroutes, maar zoals gezegd ik kan de oostkust niet beoordelen.

Oahu zeker 1 plek maximaal

Maui ligt eraan, als je de road to Hana helemaal rond wil rijden, dan is het wel leuk om in Hana te blijven slapen, dan heb je namelijk net iets meer tijd voor de Road to Hana. Wij verbeleven hier eerst aan de Westkust in Kihei, was prima, ook goed bereikbaar voor de top van de Haleakala, de Noordkust helemaal rond gereden, Iao Needle. Daarna de Road to Hana gereden, met overnachting in Hana en daarna hotelletje bij het vliegveld voordat we naar BI vertrokken. Dus op drie plekken, maar meer door de route ingegeven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer